شغل برای کارآفرینی

11 شغل برای کارآفرینی – از زنبورداری تا بانکداری (2023)

ساعت 4:30 بعد از ظهر است. در یک جمعه، یک هفته کاری طولانی دیگر به پایان می‌رسد. شما چشمان خود را می‌بندید و تعجب می‌کنید: اینکه رئیس خود باشید چگونه خواهد بود؟ شغل برای کارآفرینی را در ادامه معرفی کرده ایم.

رویای محال! یا شاید قابل اجرا باشد؟ بسیاری از کارآفرینان موفق نه آموزش رسمی و نه مدرک دانشگاهی داشتند. اینها برای افرادی که اکنون یک شرکت را به تنهایی اداره می‌کنند، رزومه های نامتعارفی به نظر می‌رسد.

کشف کنید که چگونه آنها از مهارت های آموخته شده در کار برای کمک به راه اندازی مشاغل جدید خود استفاده می‌کنند. از آنها الهام بگیرید و پیشرفت کنید.

ایجاد مهارت در محل کار برای کارآفرینان مشتاق

کارآفرین چیست؟ مجموعه مهارت مورد نیاز چیست؟ اندکی جرعت، انبوهی از انگیزه برای شروع کردن، اجزای اصلی هستند. بسیاری از ویژگی های کارآفرین ذاتی هستند، اما بسیاری از صاحبان کسب‌وکار دانش خود را از طریق تجربیات، آزمون و خطا و مهارت هایی که از مشاغل گذشته به دست آوردند، کسب کرده اند.

آیا شغل روزانه شما می‌تواند به شما کمک کند تا حرفه رویایی خود را شروع کنید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا شرکت شما برنامه ای برای آموزش اضافی مانند کارگاه ها، دوره ها یا کنفرانس ها دارد؟

آیا فرصت های ارتقاء وجود دارد که به شما امکان دهد در زمینه افراد یا مدیریت پروژه تجربه کسب کنید؟

آیا می‌توانید فردی را که پتانسیل مربیگری دارد در سازمان خود دارد شناسایی کنید؟

آیا میتوان در زمانی که روی ساختن کسب و کار خود کار می‌کنید، مرخصی بدون خطر و بدون حقوق بگیرید یا با کاهش ساعات کاری مذاکره کنید؟

آیا کار روزانه شما به کسب و کاری که قصد دارید بسازید مربوط می‌شود؟ اگر شما مسئول شرکت خود بودید، چه چیزی را در مورد شرکت خود تغییر می‌دادید؟

آیا وظایفی خارج از وظایف اصلی شما وجود دارد که می‌تواند مهارت های شما را در زمینه هایی مانند فروش، رسانه های اجتماعی یا روابط عمومی توسعه دهد؟

چه مهارت های دیگری را می‌توانید بیاموزید و چه منابعی در دسترس شماست؟

شغل فعلی شما ممکن است برنامه همیشگی شما نباشد، اما بازنگری آن به عنوان گامی به سمت کارآفرینی می‌تواند به شما کمک کند بیشترین بهره را از آن ببرید.

11 شغل جالب برای کارآفرینان

ما 11 شغل واقعی پیدا کردیم – از زنبورداری گرفته تا مدیر بازاریابی – کارآفرینان موفق قبل از اینکه جهش کنند. در هر مثال، مالک کسب و کار نحوه آماده سازی این نقش ها را برای کارآفرینی به اشتراک می‌گذارد.

1.شغل برای کارآفرینی: مدیر مهندسی

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

استیون مایکل توماس به عنوان مدیر مهندسی در فناوری مشغول به کار بود که برند خود را Super Magic Taste راه اندازی کرد. او می‌گوید: «درست کردن فلفل دلمه ای با نرم‌افزار بسیار متفاوت است، اما همچنان با دریای به ظاهر بی پایانی از انتخاب ها مواجه می‌شوید که تلاش های خود را در کجا متمرکز کنید.» حرفه نرم‌ افزاری من در آماده سازی من برای ناوبری و ساختن سیستم ها نتیجه مناسبی داد تا به پیشرفت تجارت کمک کند!

کارفرمای سابق استیون به میلیون ها مشتری خدمات ارائه می‌کرد، به این معنی که مقیاس همیشه در اولویت بود. او می‌گوید: «در حالی که کسب‌وکار ما هنوز کوچک است، در نظر گرفتن مقیاس برای آماده سازی ما حتی برای اولین بخش های رشد مفید بوده است». او هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی و زمان افزایش تولید از این مهارت استفاده می‌کند.

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • تفکر سیستماتیک
  • ساختمان برای مقیاس

2.شغل برای کارآفرینی: مدل مد

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

Leanne Mai-ly Hilgart از مدلینگ به تأسیس برند پوشاک خود رسید. تجربه ای که او در صحنه فیلمبرداری به دست آورد، او را آماده کرد تا چالش جدیدی در صنعت مد داشته باشد. “من می‌دانم چگونه یک نقش را اجرا کنم. من می‌دانم چگونه یک پروژه عکاسی را اجرا کنم. من می‌دانم که لباس ها چه شکلی هستند و بیرون می‌روند.» او می‌گوید. “و این نسخه بازاریابی آنلاین مد است.”

Leanne توصیه هایی را که به سختی به دست آورده اند به کارآفرینان مشتاق ارائه می دهد: “ابزارهایی که به شما داده شده است و هیچ کس دیگری ندارد چیست؟ آنها را به یک استراتژی اضافه کنید که در آن برنده شوید.”

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • عکاسی
  • طراحی ظاهر
  • بازار یابی

3. دکوراتور مجموعه فیلم

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

وظیفه دکور سوفیا پیرو شامل تهیه وسایل بسیار خاص برای صحنه های فیلم بود. او با هر گوشه ای از شهرش آشنا شد و از آنچه هر فروشگاه برای فروش داشت یاد گرفت. او می‌گوید: “به همین دلیل حافظه بصری نسبتاً خوبی دارم و اکنون به کارم می‌آید.”

مهارت های آموخته شده در صحنه به سوفیا کمک کرد تا تجارت جعبه کادوی انتخابیش، هدایای امروزی را بسازد. جعبه های او پر از محصولات دست ساز و محلی است.

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • یافتن منابع
  • شبکه سازی

4. کارگر پرونده توسعه اجتماعی

Gustavia Lui می‌گوید: “وظیفه من به عنوان کارگر پرونده یافتن راه حلی برای مشکلات مردم بود. گاهی اوقات، اهمیت این موقعیت ها در حد مرگ و زندگی بود.” این نقش به او آموخت که در عین ارائه خدمات عالی به مشتریان، تحت فشار سریع کار کند. “آن شغل بزرگترین زمینه آموزشی برای من بود، زیرا هرگز تحصیلات رسمی در زمینه تجارت نداشتم.”

گوستاویا توانست بسیاری از مهارت ها را به تجارت خود، برند مد Staavias، منتقل کند. یادگیری از طریق گوش دادن بیشتر به جای صحبت کردن، او را برای هماهنگی با نیازها و بازخورد مشتریانش آماده کرد. مهمتر از همه، گوستاویا به عنوان یک کارآفرین به دلیل سازگاری آموخته شده اش پیشرفت می‌کند. او می‌گوید: “در کار قبلی‌ام، همه چیز هرگز به این اندازه چالش برانگیز نبود، بنابراین مجبور شدم به راه های مختلفی برای حل مشکلات فکر کنم. “در تجارت باید از منطقه راحتی خود خارج شوید.”

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • گوش دادن
  • خدمات مشتری
  • تطبیق پذیری
  • حل مسئله

5. تحلیلگر مالی

ملیسا باتلر آرزوی کار در وال استریت را داشت. پس از رسیدن به آن، او متوجه شد که این مسیر درستی برای او نیست. او قبل از اینکه شغل مالی خود را ترک کند و نوار لب را راه اندازی کند، شروع به رژ لب زدن در آشپزخانه خود کرد.

حرفه سابق ملیسا به او مهارتی داد که به او کمک کرد تا این انتقال را انجام دهد. اعتماد به نفس رسیدن برای او یک نیروی محرک بود. او می‌گوید: «اعتماد به نفس کلید داشتن یک کسب‌وکار موفق است. اگر اعتماد به نفس داشته باشید، می‌توانید در آن آزمایش ها به موفقیت برسید.”

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • اعتماد به نفس
  • سواد مالی
  • تحقیق کردن
  • توسعه تجاری

6. زنبوردار

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

سایمون کاویل از سال 2005 زنبور عسل نگهداری می‌کند. در ابتدا این کار برای او یک سرگرمی بود اما بعد چند سال، او سعی کرد تا محصول را به محصولاتی برای فروش تبدیل کند. این زوج کسب و کار مراقبت از پوست Bee Good را به عنوان یک کار جانبی و پادزهر استرس آغاز کردند. او می‌گوید: “درسی که از زندگی قبلی‌ام گرفتم، درس صبر و احتمالاً سرسختی بود.”

سیمون می‌گوید: “میان لجبازی و حماقت مرز باریکی وجود دارد. “هیچ چیز آسان به دست نمی‌آید، اما اگر آن را به اندازه کافی نگه دارید، و اگر محصول “درست” باشد، در نهایت موفق خواهید شد.”

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • صبر
  • استقامت

7. سرهنگ ارتش

زمانی که کارل چرچیل ارتش را رها کرد، کار در یک استارتاپ حرکت بعدی او بود. «به معنای واقعی کلمه زندگی شما به افراد چپ و راست شما بستگی داشت – از این رو من به سمت شرکت های نوپا کشیده شدم.»

پس از خرید در یک استارتاپ، کارل همه چیز خود را از دست داد وقتی شرکت در طول رکود سقوط کرد.

او می گوید: “این یک شبیخون مالی بود. در ارتش، اگر در کمین هستید، باید حرکت کنید. اگر به زمین بچسبانید و فقط آنجا دراز بکشید، در نهایت خواهید مرد.” کارل برای اطمینان از بقای خانواده‌اش، پس انداز خود را نقد کرد و کسب‌وکار خود به نام Alpha Coffee را راه‌اندازی کرد.

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • کار گروهی
  • تحت فشار شکوفا می‌شود
  • یافتن دیدگاه

8. مدیر بازاریابی برند

دایان دانفورث از مهارت های آموخته شده در حرفه های گذشته خود در بازاریابی بانکی و مراقبت های بهداشتی استفاده می‌کند تا به رشد کسب و کار خود، Pawdentify کمک کند. او می‌گوید: “اگرچه صنایع کاملاً با محصولات حیوانات خانگی متفاوت بودند، اما اصول اولیه مشابه هستند. حرفه قبلی من در آموزش بسیاری از مهارت ها به من کمک کرده است.”

مدیریت برند و شغل بازاریابی‌اش به او مهارت هایی را آموخت که برای ساختن برند و جذب مشتری نیاز داشت. دایان می‌گوید: «برای اداره یک کسب و کار کوچک، باید کمی در مورد همه چیز بدانید. “شما همچنین باید بدانید که چگونه بخش های مختلف کسب و کار با هم کار می‌کنند.”

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • نام تجاری
  • مذاکره
  • ارتباط
  • پیش بینی

9. اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

برایان ریسبرگ شروع به اینستاگرامی کردن عکس های زیبای خود کرد – و سپس حساب کاربری شروع شد. برایان با کنسرت جانبی جدید خود به عنوان یک خالق آنلاین، مخاطبانی داشت که می‌توانست از آن درآمد کسب کند. او و شریکش اسکات دان یک کوله پشتی سگ را به عنوان جایگزینی برای نسخه های موجود در بازار توسعه دادند. چونک کوچولو طرفداران زیادی پیدا کرد.

زمانی که برایان برند جدید را توسعه داد، به گذشته خود نگاه نکرد. او مخاطبان خود را با دقت و اصالت ساخت و همان اشتیاق را به فروش محصولات آورد. چگونه از سر و صدا عبور می‌کنید؟ اسکات می‌گوید: “مردم به مردم اهمیت می دهند. و برایان واقعاً به آنها خدمت می‌کند و این جامعه را نمایندگی می‌کند تا کاری را انجام دهد که قبلاً هیچکس واقعاً انجام نداده است.»

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • مخاطب سازی
  • تولید محتوا
  • گوش دادن اجتماعی

10.شغل برای کارآفرینی: ویرایشگر اسکریپت پخش

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

ویرجینیا سورلز قبل از اینکه به تنهایی شروع به فعالیت کند، برای یک پخش کننده تلویزیونی بزرگ به عنوان ویراستار فیلمنامه خبری و مستند کار می‌کرد. او می‌گوید: “مهارت های برنامه ریزی استراتژیک به من کمک می‌کند تا تصویر بزرگ را تصور کنم و اهداف و گام های لازم برای رسیدن به آن را شناسایی کنم.”

ویرجینیا هنگام اداره آژانس خود، Virginia Sorrells Communications، دائماً از تخصص ارزشمند خود در داستان سرایی استفاده می‌کند. او می‌گوید: «این تجربه به من کمک کرد تا یاد بگیرم چگونه داستان های مختصر و قانع کننده بنویسم. این به من آموخت که همیشه باید آنچه را که خلق می‌کنم از دید تماشاگران ببینم.»

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • داستان سرایی
  • استراتژی
  • تعیین هدف
  • مخاطب سازی

11. نگهبان باغ وحش

شغل برای کارآفرینی

شغل برای کارآفرینی

تیلور اسکاربورو قبل از راه اندازی شغل خود، به عنوان یک نگهبان باغ وحش شروع به کار کرد. او هنوز هم از تجربه کار در باغ وحش سپاسگزار است. او می‌گوید: “من بسیاری از مهارت ها و تجربه های خود در زمینه خدمات مشتری را در آن حرفه به دست آوردم. من یاد گرفتم که چگونه مشتریان را با مصالحه راضی کنم – نه، شما نمی‌توانید این موضوع را درک کنید، اما من می‌توانم به شما یک پر بدهم تا به خانه ببرید”.

تیلور در کنار کار در باغ وحش، شروع به یادگیری مهارت های مختلف کرد. این سبک زندگی به او کمک کرد تا به کارآفرینی تبدیل شود – مسیر شغلی با سبک کاری مشابه.

مهارت های کارآفرینی کسب شده:

  • چند شغله بودن
  • مدیریت کار در ساعت های نامنظم

کسب و کار خود را شروع کنید – شما بیشتر از آنچه فکر می‌کنید آماده هستید

بهترین مشاغل برای کارآفرینان لزوماً آنهایی نیستند که شما انتظار دارید. هر ساعتی که صرف یادگیری یک مهارت، تعامل با مردم و حتی مواجهه با شکست می‌کنید، افزودنی ارزشمندی برای جعبه ابزار شماست. قبل از اینکه حرفه خود را ترک کنید، بیشترین استفاده را ببرید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی آن دانش بانکی یا افراد موجود در شبکه، برای ایجاد شغل رویایی‌تان مفید خواهند بود.

آیا کارآفرینان شغل دارند؟

بسیاری از کارآفرینان کار خود را با راه اندازی یک کار جانبی در کنار کار روزانه خود شروع می‌کنند. برخی آن را به همین شکل حفظ می‌کنند و درآمد خود را به عنوان یک استراتژی برای استقلال مالی یا بازنشستگی زودهنگام متنوع می‌کنند. دیگران در نهایت از مشاغل سنتی خارج می‌شوند و به دنبال کسب و کار تمام وقت هستند.

5 فرصت شغلی برای کارآفرینان چیست؟

یک کارآفرین مشتاق ممکن است از مسیرهای شغلی در صنایع مختلف برای یادگیری مهارت هایی که برای کارآفرینی ایده آل هستند، انتخاب کند. برخی از مشاغل کارآفرین عبارتند از:

  • توسعه کسب و کار یا مدیریت پروژه
  • شغل های بازاریابی و برندسازی
  • توسعه نرم افزار
  • مشاغل عملی مانند نجاری یا آرایش مو
  • عناوین شغلی خلاقانه مانند ویرایشگر ویدیو یا طراح گرافیک

آیا کارآفرینان پول زیادی به دست می‌آورند؟

برخی از کارآفرینان پول کافی برای حفظ یک کسب و کار به دست نمی‌آورند، بنابراین ممکن است کسب و کار را به عنوان یک شغل جانبی اداره کنند. اما بسیاری از کارآفرینانی که در طول زمان کسب‌وکار های موفقی را رشد می‌دهند، می‌توانند پول زیادی به دست آورند. بعضی از بنیانگذاران مدیران عامل دارای بالاترین درآمد شغلی در صنایع خود هستند. میزان موفقیت مالی شما در کسب و کارتان به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند توانایی شما برای رشد و حفظ پایگاه مشتری، استراتژی قیمت گذاری شما، و تغییرات در بازار یا صنعت.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT