هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور

هاست ایران بهتر است یا هاست خارج کشور؟

هنوز هم بعد از این همه مدت، پاسخ درستی به این سوال که آیا هاست ایران بهتر است یا خارج از کشور داده نشده است! این بار می خواهیم یک بار و برای همیشه به این مساله پاسخ داده و این دغدغه ذهنی را از برطرف کنیم. در ابتدا باید گفت که پاسخ به این سوال در یک کلمه بله یا خیر نیست!!! چون بسته به شرایط، ممکن است برای یک سایت هاست ایران بهتر باشد و برای یک سایت دیگر، هاست خارج کشور. بنابراین باید کمی تخصصی تر به مساله نگاه کنیم تا بتوانیم پاسخ درستی داشته باشیم.

مواردی که تفاوت های هاست ایران و خارج کشور را مشخص می کند عبارتند از:

  • میزان سرعت و پایداری هاست
  • تاثیر موقعیت هاست بر سئو سایت
  • سطح امنیت و محفوظ ماندن اطلاعات
  • اثرات تحریم ها و نوسانات قیمتی

این چهار عامل مهم و اساسی، تعیین کننده خواهد بود و تکلیف ما را مشخص خواهد کرد.

سرعت و پایداری هاست

میزان سرعت و پایداری هاست به عوامل متعددی وابسته است. از قدرت سخت افزاری سرور گرفته تا پهنای باند شبکه سرور، پیکربندی سرور، تعداد یوزهای روی یک سرور و …

حال فرض کنید ما یک هاست فوق العاده باکیفیت خارجی که سرعت و پایداری عالی دارد را تهیه می کنیم. زمانی که اختلالات اینترنت و عدم دسترسی به اینترنت بین المللی از داخل ایران وجود داشته باشد دیگر نمی توان به آن هاست دسترسی مناسبی داشت و سرعت و پایداری پایینی برای ما وجود خواهد داشت! هر چند اشکال از سمت هاست نباشد!!! بنابراین حتی با وجود اینکه ممکن است سرعت و پایداری هاست ایران در شرایط برابر، کمتر از هاست خارج باشد اما اگر اغلب بازدیدکنندگان سایت شما از ایران هستند خرید هاست ایران، بهترین انتخاب است. همچنین لازم به ذکر است زیرساخت های شبکه ای و میزبانی ایران در طی سال های اخیر، پیشرفت بسیار زیادی داشته و هم اکنون در بالاترین سطح کیفی قابل رقابت با هاست های خارج قرار دارد.

 

تاثیر موقعیت هاست بر سئو سایت

همانطور که اشاره شد مهم ترین نکته این است که اغلب بازدیدکننده های سایت از کدام کشور است؟ اگر اغلب مخاطبین سایت شما از ایران هستند بهتر است از هاست ایرانی برای میزبانی سایت خود استفاده نمایید. به دلیل اختلالات متعددی که همواره وجود داشته و انتظار می رود کماکان وجود داشته باشد غالبا دسترسی افراد از ایران به سایت هایی که بر روی هاست های خارج قرار دارند با چالش های مختلفی همچون سرعت بسیار پایین، خطاهای دسترسی و … مواجه می شود.

 

سطح امنیت و محفوظ ماندن اطلاعات

با توجه به قوانین متفاوت کشورهای دیگر و عدم دسترسی مستقیم به اطلاعات در هاست های خارج کشور، ریسک بالاتری برای این مورد وجود دارد. البته امنیت تعاریف متعددی دارد و به هیچ عنوان، بودن سایت بر روی سرورهای داخل کشور به منزله محفوظ ماندن اطلاعات نیست. اما باید توجه داشت که تا به حال چندین بار پیش آمده که پلیس کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، آمریکا و … سرور را به دلایل مختلفی توقیف کرده و اطلاعات کاربران در ریسک نابودی قرار گرفته است. در هاست های ایرانی، اگر چنانچه سرور توسط مراجع قضایی توقیف شود در هر حال امکان پیگیری و رفع مشکل به شکل بسیار ساده تری قابل انجام است تا کشورهای دیگر.

 

اثرات تحریم ها و نوسانات قیمتی

یکی دیگر از مشکلات هاست های خارج کشور، تاثیر پذیری بسیار بالا از قیمت ارز است که هزینه های زیادی را به صاحب سایت تحمیل می کند. جالب اینجاست که معمولا با افزایش نرخ ارز، قیمت ها بالا می روند اما زمانی که نرخ ارز کاهش می یابد قیمت ها تغییر زیادی نمی کنند!

مشکل مهم دیگر، مساله تحریم است. اگر شرکت های هاستینگ بدانند سایت متعلق به ایران است معمولا هاست آن را مسدود می کنند. بنابراین اگر داخل ایران هستید پیشنهاد می کنیم اقدام به خرید هاست خارج کشور نکنید.

 

معرفی بهترین شرکت ارائه دهنده هاست ایرانی

شرکت میزبان فا به اولین و در حال حاضر تنها شرکت ارائه دهنده هاست های نسل 10 با حافظه های NVMe مخصوص سرور، بهترین بستر ممکن برای سایت شماست که با سرعت، پایداری و امنیت فوق العاده بالا بتوانید سایت خود را راه اندازی کرده و آن را توسعه دهید. برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر، تنها کافیست به صفحه زیر مراجعه نمایید:

خرید هاست از میزبان فا

اگر سایت شما وردپرسی است پیشنهاد می کنیم از سرویس های هاست مخصوص وردپرس میزبان فا استفاده نمایید تا علاوه بر دستیابی به بالاترین سطح سازگاری، از منابع بیشتری نیز برخوردار شوید. لازم به ذکر است امکانات و قابلیت های فوق العاده ای بر روی این سرویس ها ارائه می شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • ارائه قالب وردپرس حرفه ای بصورت رایگان
  • ارائه لایسنس اورجینال افزونه موشک وردپرس WP Rocket
  • امکان نصب و راه اندازی رایگان سایت وردپرسی
  • منابع پردازشی بیشتر بصورت اختصاصی
  • حجم بالا به همراه ترافیک نامحدود

و موارد متعدد دیگر که دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه هاست وردپرس میزبان فا مراجعه نمایید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT