تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

زمان مطالعه 3 دقیقه

در حالی که بیت‌کوین (BTC) تلاش می‌کند تا سطح روانی ۶۰ هزار دلار را دوباره فتح کند، پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) با استفاده از پنج نمودار کلیدی، افت اخیر قیمت این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار داده است. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در شرایطی آشفته قرار دارد و معامله‌گران به علت دریافت سیگنال‌های متناقض در مورد بیت‌کوین، دچار نگرانی شده‌اند.

در حال حاضر، تحلیلگران در مورد روند آتی قیمت این ارز دیجیتال اختلاف نظر دارند.

خروج دارندگان کوتاه‌مدت در نقطه سر به سر

طبق گزارش کریپتوکوانت، دارندگان کوتاه‌مدت بیت‌کوین به دلیل خروج از بازار، یک سطح مقاومت قوی در قیمت سر به سر خود ایجاد کرده‌اند. قیمت سر به سر نقطه‌ای است که در آن، معامله‌گران نه سود می‌برند و نه ضرر می‌کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

این سودگیری استراتژیک پس از افت قبلی قیمت بیت‌کوین رخ داد، که باعث شد دارندگان کوتاه‌مدت زیان ۱۷ درصدی را تجربه کنند. با بازگشت قیمت به متوسط هزینه آن‌ها، این دارندگان به سرعت اقدام به فروش توکن‌های خود کرده‌اند. این فشار فروش، به عملکرد اخیر بیت‌کوین دامن زده است.

افزایش سود باز و فاندینگ ریت مثبت

کریپتوکوانت همچنین گزارش داده که شاخص سود باز از ۵ آگوست با ۳۱ درصد افزایش از ۱۳.۵ میلیارد دلار به ۱۷.۹ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده افزایش مشارکت و علاقه فعالان بازار به بیت‌کوین است.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳
همزمان، مثبت شدن فاندینگ ریت حاکی از آن است که تقاضا بیشتر از عرضه است.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

افزایش ورودی‌ بیت کوین به صرافی‌ها

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش ورودی بیت‌کوین به صرافی‌های اسپات در طی روند نزولی قیمت، به کاهش بیشتر آن کمک کرده است؛ زیرا معامله‌گران این امر را به عنوان نشانه‌ای از فشار فروش احتمالی در نظر می‌گیرند.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

این جریان‌ها فشار بیشتری را بر پوزیشن‌های آتی وارد کرده‌اند. به گفته جولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات کریپتوکوانت، این ورودی‌ها عمدتاً به دارندگان بزرگ نسبت داده می‌شود، که این موضوع بر ناامیدی معامله‌گران افزوده است.

خروج معامله‌گران ضعیف‌تر از بازار

رویدادهای اخیر منجر به خروج معامله‌گران ضعیف‌تر، معروف به «دست‌های ضعیف»، از پوزیشن‌های خود شده و در نتیجه، حجم پوزیشن‌های لیکوییدشده افزایش یافته است. بر اساس تحقیقات، حجم پوزیشن‌های لانگ لیکویید شده اتریوم و بیت‌کوین به ترتیب به ۵۵ میلیون دلار و ۹۰ میلیون دلار رسیده که بالاترین سطح از ۵ آگوست تاکنون بوده است.

تحلیل قیمت بیت کوین ۸ شهریور ۱۴۰۳

بنابراین، نتایج تحقیقات کریپتوکوانت نشان می‌دهد که بازار برای پیدا کردن روند آتی خود به زمان بیشتری نیاز دارد.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت‌کوین با افزایش جزئی ۰.۱۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹،۴۵۰ دلار رسیده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT