تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور

تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور : نزول شدید

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت اتریوم (ETH) مانند بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر در حال کاهش است و آینده آن به حفظ چندین سطح حمایتی کلیدی بستگی دارد. به گفته تحلیلگران، اگر این سطوح حفظ نشوند، احتمال ورود اتریوم به یک دوره نزولی طولانی‌مدت وجود دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور می پردازیم.

تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور

شش ماه پیش، شاخص ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) اتریوم به بالاترین سطح سالانه، یعنی ۵۵ درصد رسید. این شاخص در بازارهای صعودی اهمیت زیادی دارد و نشان می‌دهد که آیا دارندگان کوتاه‌مدت سود بیشتری نسبت به دارندگان بلندمدت کسب کرده‌اند یا خیر.

اکنون این شاخص به ۲.۰۸ درصد کاهش یافته و نشان می‌دهد که بسیاری از دارندگان بلندمدت اتریوم از موقعیت سودآوری خارج شده‌اند.

اگر این روند ادامه یابد، احتمال منفی شدن این شاخص وجود دارد. در این صورت، مانند آنچه که در فوریه ۲۰۲۲ رخ داد، یک بازار نزولی طولانی‌مدت ممکن است آغاز شود.

تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور

یکی دیگر از شاخص‌های مهم، شاخص مدت زمان نگهداری دارایی (Balance by Time Held) است که نشان می‌دهد دارندگان تا چه مدت ارز دیجیتال خود را نگه می‌دارند.

افزایش این شاخص معمولاً نشان‌دهنده اعتماد به بازار صعودی است. با این حال، میزان این شاخص در ۳۰ روز گذشته کاهش یافته که ممکن است نشان‌دهنده کاهش اعتماد برخی از دارندگان به آینده اتریوم باشد.

تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور

تحلیل تکنیکال اتریوم ۱۸ شهریور

اندیکاتور مکدی (MACD) در نمودار روزانه نیز نشان می‌دهد که اتریوم همچنان تحت فشار فروش قرار دارد. برای جلوگیری از سقوط شدید، قیمت باید بالای ۲۲۲۰ دلار باقی بماند، اما احتمال افت قیمت به زیر ۲۰۰۰ دلار وجود دارد.

با این حال، اگر فشار خرید کافی ایجاد شود، قیمت اتریوم ممکن است به ۲۵۳۶ دلار یا حتی به ۲۹۷۴ دلار برسد و سناریوی نزولی را باطل کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT