تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت‌کوین پس از شکستن سطح ۶۵,۰۰۰ دلار نتوانست مقدار زیادی رشد کند و در نهایت دوباره به زیر ۶۵٬۰۰۰ دلار شکسته شد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

در هفته گذشته، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده ورودی ۱.۱ میلیارد دلاری را شاهد بودند که بزرگترین ورود هفتگی از ۱۵ تا ۱۹ جولای به شمار می‌رود. رالی اخیر باعث شد که شاخص ترس و طمع کریپتو به ناحیه طمع با نمره ۶۳ در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) وارد شود.

افزایش دانلود اپلیکیشن رسمی کوین‌بیس در اپ استور اپل، نشانه‌ای از ورود تریدرهای خرد به بازار کریپتو است. در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۷ مهر)، این اپلیکیشن در رده ۳۸۵ام دانلودها قرار داشت که بسیار بالاتر از رده ۵۰۰ است و این تغییر نشان‌دهنده وضعیت بازار خرسی است.

بیت‌کوین نتوانست موقعیت خود در بالای ۶۵٬۰۰۰ دلار را حفظ کند که نشان‌دهنده عجله خریداران برای بستن موقعیت‌هایشان است.

تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲,۶۵۰ دلار، موج آبی رنگ) در حال صعود بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده تسلط خریداران است. اگر قیمت دوباره سطح ۶۵٬۰۰۰ را بشکند، احتمال رالی تا ۷۰,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود فروشندگان به شدت از ناحیه بین ۷۰,۰۰۰ تا ۷۳,۷۷۷ دلار دفاع کنند.

در سمت نزولی، فروشندگان باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند تا مومنتوم صعودی ضعیف شود. در این صورت، قیمت بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰,۲۰۶ دلار، موج قرمز رنگ) کاهش یابد.

تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۹ مهر ۱۴۰۳

شکستن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان‌دهنده این است که معامله‌گران در حال سیو سود هستند. اما اگر قیمت به بالای ۶۶,۵۰۰ دلار برسد، بیت کوین ممکن است به ۷۰,۰۰۰ دلار صعود کند.

اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ شود، حمایت بعدی در سمت نزولی در سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه قرار دارد. شکست زیر این حمایت می‌تواند قیمت را به سطح شکست ۶۱,۲۰۰ دلار کاهش دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT