تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه

افزایش تنش‌ها در خاورمیانه باعث فروش گسترده بیت کوین شد که قیمت آن در ۱ اکتبر به نزدیک حمایت مهم ۶۰,۰۰۰ دلار کاهش یافت. با این حال، یک نکته مثبت کوچک برای خریداران این است که آن‌ها توانستند در ۲ اکتبر قیمت را دوباره بالای ۶۱,۰۰۰ دلار برگردانند. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فضای حاکم بر بازار محتاطانه شده و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی در حال کاهش ریسک در پورتفوی خود هستند. بر اساس داده‌های «فارساید اینوسترز»، صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده در ۱ اکتبر (۱۰ مهر) شاهد خروج ۲۴۲.۶ میلیون دلار بودند.

عدم توانایی در حفظ قیمت بالای ۶۵,۰۰۰ دلار باعث فروش در بیت کوین شد که قیمت را در ۱ اکتبر (۱۰ مهر) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲,۴۹۰ دلار، موج آبی رنگ) کشاند.

تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰,۳۵۷ دلار، موج قرمز رنگ) رسید که سطح مهمی برای دفاع خریداران است. اگر قیمت صعود کند و بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار گیرد، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را بالای محدوده مقاومتی ۶۵,۰۰۰ تا ۶۶,۵۰۰ دلار برسانند. اگر موفق شوند، قیمت ممکن است به ۷۰,۰۰۰ دلار برسد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه کاهش یابد، مسیر برای کاهش به ۵۷,۵۰۰ دلار هموار خواهد شد. انتظار می‌رود خریداران این سطح را به شدت دفاع کنند، زیرا اگر نتوانند، ممکن است قیمت بیت کوین به ۵۴,۰۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معامله محدود اتریوم بین خط مقاومت و میانگین‌های متحرک در ۱ اکتبر (۱۰ مهر) به سمت پایین شکسته شد.

تکنیکال بیت کوین و اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اتریوم ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فروشندگان تلاش خواهند کرد که با کشاندن قیمت به خط روند صعودی، موقعیت خود را تقویت کنند. این سطح در کوتاه‌مدت بسیار مهم است؛ زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن نشان‌دهنده ادامه روند نزولی خواهد بود.

اگر خریداران بخواهند از این کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید سریعاً قیمت اتریوم را بالای خط مقاومت ببرند. این اقدام الگوی مثلث متقارن را تکمیل می‌کند که هدف قیمتی آن ۳,۴۰۹ دلار است. انتظار می‌رود که فروشندگان در ۲,۸۵۰ دلار مقاومت شدیدی نشان دهند، اما احتمالاً این مقاومت نیز شکسته خواهد شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT