آزمون تافل و GRE در خانه با کمک سایت ProctorU

آزمون تافل و GRE در خانه با کمک سایت ProctorU

زمان مطالعه 4 دقیقه

به دلیل شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، بسیاری از مراکز آموزشی و همچنین آزمون‌های بین‌المللی لغو شده‌اند. در این راستا سایت ETS به دنبال برگزاری آزمون های تافل و آزمون GRE در خانه (بدون مراکز آزمون) می‌باشد که بدین منظور سایت ProctorU به کمک سایت ETS آماده است. خیلی‌ها ممکن است از خود بپرسند که آیا امکان تقلب در آزمون‌های خانگی TOEFL و GRE وجود دارد؟ ما در این مقاله به روند و چگونگی برگزاری این آزمون‌ها می‌پردازیم.

*البته به این موضوع توجه کنید در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا متقاضیان می‌توانند درخواست آزمون در خانه را دهند به غیر از کشورهای ایران و چین.

معرفی سایت ProctorU

آزمون تافل و GRE در خانه سایت ProctorU

سایت ProctorU در سال ۲۰۰۸ در آلابامای آمریکا با هدف امکان برگزاری آزمون‌های مطمئن برای آموزشگاه‌های مجازی و دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد. خدمات این مجموعه شامل ارایه فضایی برای برگزاری آزمون یا خدمات نظارت بر آزمون بر مبنای هوش مصنوعی می‌شود.

با شیوع کرونا نه تنها آموزشگاه‌های دنیا به دنبال استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی کلاسهای آنلاین مانند Adobe Connect شدند، حتی شرکت‌هایی نظیر ProctorU برای برگزاری آزمون درخانه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند که سایت ETS یکی از مشتریان آنها می‌باشد.

در آزمون تافل و GRE در خانه امکان تقلب هست؟

شاید از خود بپرسید که سایت ETS آزمون‌ها را چگونه برگزار می‌کند تا احتمال تقلب را کاهش دهد. مسیر برگزاری به صورت زیر است و احتمال تقلب را به شدت کاهش می‌دهد:

۱) متقاضیان آزمون باید حداقل‌های نیاز‌های یک آزمون شامل یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ خوب (گوشی همراه و تبلت مورد قبول نیست) به همراه وب کم حرفه‌ای، اسپیکر و میکروفون مناسب را تهیه کنند. همچنین اینترنت هم از سرعت مطلوبی برخوردار باشد.

۲) متقاضیان باید یا وایت برد سفید کوچک به همراه ماژیک روان برای یاداشت برداری تهیه کنند و استفاده از کاغذ مجاز نیست.

۳) متقاضیان باید در سایت ETS به عنوان «متقاضی آزمون در خانه» ثبت نام کند.

۴) متقاضی باید در سایت ProctorU ثبت نام کند و تصویر پاسپورت خود را اسکن کرده و همان لحظه جلو دوربین لپ‌تاپ هم تصویر صورتش توسط هوش مصنوعی اسکن شده و با تصویر پاسپورت مطابقت داده می‌شود (بسیاری از سایت‌های دنیا امروزه برای وریفای از این روش استفاده می‌کنند).

۵) قبل از روز آزمون، باید دو نرم افزار ETS Test Browser و ProctorU Systems Check را دانلود و نصب کنند. که آزمون دهندگان توسط نرم افزار ETS Test Browser در آزمون شرکت می‌کنند و ProctorU Systems Check هم رفتار آزمون دهنده روی سیستم را چک می‌کند.

۶) اگر شما روی سیستم خود نرم‌افزارهایی مانند دیکشنری نصب کرده‌اید، نرم افزار ProctorU Systems Check آن را یافته و از شما می‌خواهد که قبل از آزمون آنها را پاک کنید.

۷) قبل از استارت آزمون، یک ناظر از طرف سایت ProctorU از شما می‌خواهد که دوربین وب کم را به طور کامل در کل اتاقی که قرار است آزمون دهید بچرخانید تا از نبود کاغذهای یاداشت، موبایل یا لپ‌تاپ اضافه یا یک شخص دیگر مطمئن شود و همچنین می‌خواهند که در صورت امکان در اتاق را قفل کنید.

آزمون تافل و GRE در خانه امکان تقلب

همانطور که در تصویر می‌بینید، هر ناظر سایت ProctorU بین ۲ تا ۶ نفر را کنترل می‌کند.

۸) نرم افزار ProctorU Systems Check یک بار دیگر از طریق وب کم صورت شما را اسکن کرده تا از هویت شما مطمئن شود.

۹) در طول آزمون شما این امکان را ندارید که سایت‌های مختلف یا نرم افزارهای مختلف مثل Word، بروزرهای مختلف و … را باز کنید چراکه نرم افزار ProctorU Systems Check سیستم شما را کاملا زیر نظر دارد و باز کردن حتی یک فایل Word خالی هم تقلب محسوب می‌شود.

۱۰) در هنگام آزمون، از طریق وب کم، هوش مصنوعی مدام رفتار شما را مانند حرکت گردن، صورت و مردمک چشمان را چک می‌کند، در صورتی که هوش مصنوعی تشخیص دهد شما جهت صورتان به مسیری غیر از صفحه لپ‌تاپ مدام منحرف می‌شود، به مسئول ناظر اطاع داده و مسئول ناظر بدون آنکه مطلع شوید شما را چک می‌کند و اگر حرکات شما حساس برانگیز باشد، پس از اتمام یک سوال، تایم آزمون را متوقف کرده و از شما می‌خواهد که دوربین وب کم را به سمت مدنظرش بچرخانید تا اطمینان پیدا کند.

۱۱) نرم افزار ProctorU Systems Check هر نوع کپی و پیست را خطا محسوب می‌کند. پس اگر در رایتینگ خود به این نتیجه رسیدید که جمله‌ای که نوشته‌اید را باید به جملات بالاتر یا پایینتر انتقال دهید، مجبور خواهید بود دوباره آن را تایپ کنید چراکه با کپی و پیست کردن، سیستم آن را تقلب محسوب می‌کند.

۱۲) پس از اتمام آزمون، شما باید آخرین یادداشت‌های خود را جلو دوربین و ناظر آزمون کاملا پاک کنید. در این مرحله آزمون به پایان رسیده محسوب می‌شود.

آزمون تافل و GRE در خانه

مزایا و معایب آزمون تافل و GRE در خانه

مزایا:

  • استرس کمتری دارید و نیاز به رفت و آمد درون شهری نیست.
  • به دلیل اینکه با سیستم خود کار می‌کنید، با مانیتور، کیبورد و صندلی کاملا آشنایی دارید.
  • با مشکل سرو صدای حاصل از اسپیکینگ دیگر آزمون دهندگان مواجه نیستید.
  • با مشکل سرو صدای تایپ روی کیبورد دیگر آزمون دهندگان در زمان رایتینگ مواجه نیستید.

معایب:

  • در صورت قطع اینترنت یا کندی اینترنت مسئولیت با آزمون دهنده است و هزینه برگشت نمی‌خورد.
  • به این دلیل که باید روی وایت برد یادداشت برداری کنید، استفاده از ماژیک برای یادداشت برداری سرعت آزمون دهنده را کند می‌کند.
  • ممکن است ناظر آزمون، در طی آزمون چندبار امتحان را متوقف کند تا محیط اتقاق را چک نماید که می‌تواند منجربه از دست دادن تمرکز برخی از آزمون دهندگان شود.
  • ممنوعیت استفاده از کپی و پیست، باعث می‌شود که در هنگام رایتینگ جابجایی جملات فقط با تایپ دوباره قابل اجرا باشد.

حال که با شرایط آزمون تافل و GRE در خانه با کمک سایت ProctorU آگاه شدید، احتمالا متوجه شده‌اید که امکان تقلب بسیار ناچیز است؛ با این حال امکان برگزاری آزمون خانگی در ایران وجود ندارد. در صورتی که شما قصد ثبت نام در آزمون تافل و سایر آزمون‌های بین‌المللی را دارید، برای پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. sahar گفت:

    salam,
    pas rahi hast ke besheh taghalob kard. age hast misheh lotfan rahesh ro begid?

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT