استراحت به عنوان یک فریلنسر

استراحت به عنوان یک فریلنسر : 8 نکته

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا شما یک فریلنسر هستید که به نظر می رسد همیشه در حال کار هستید؟ بیاموزید که چگونه استراحت های بهتری برای بهبود بهره وری و رفاه خود داشته باشید. استراحت به عنوان یک فریلنسر را در ادامه بررسی کرده ایم.

اینکه بتوانید برنامه زمانی خود را طراحی کنید یکی از بهترین چیزها در مورد فریلنسری است. با این حال، بسیاری از افراد خوداشتغال برای استراحت منظم تلاش می کنند، عادتی که می تواند در دراز مدت بر کیفیت کار آنها تأثیر منفی بگذارد.

هنگامی که خود را به عنوان یک فریلنسر تثبیت کردید، بسیار مهم است که زمان استراحت منظم را برنامه ریزی کنید. مهمتر از آن، شما باید بر بهبود کیفیت اوقات مرخصی خود تمرکز کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام بازگشت به کار سرحال هستید.

استراحت به عنوان یک فریلنسر: با مرزهای خود روشن باشید

اگر عادت دارید که عبارت «من دسترسی محدودی به ایمیل‌هایم دارم» را در پاسخ خودکار خارج از دفتر خود قرار دهید، در تغییر زبان تجدید نظر کنید. زمانی که مرخصی می‌گیرید، باید تا حد امکان از انجام کارهای مربوط به کار خودداری کنید، حتی اگر این کار کم زحمتی مانند بررسی صندوق ورودی‌تان باشد.

اکثر ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید نیازی به پاسخ فوری ندارند، و اگر کسی از شما انتظار داشته باشد که 24/7 در دسترس باشید، یکی از بسیاری از مشتریان فریلنسری است. در عوض، یک ایمیل خارج از دفتر ایجاد کنید که به شکل زیر باشد:

توجه داشته باشید:

“سلام،

ممنون برای ایمیلت.

من در تعطیلات برای [Date Range] هستم و در این مدت به ایمیل‌هایم دسترسی نخواهم داشت یا به آنها پاسخ نمی‌دهم. پس از بازگشت به درخواست شما پاسخ خواهم داد. در ضمن هفته خوبی داشته باشید 🙂

با احترام،

[اسم شما]”

استراحت به عنوان یک فریلنسر: لپ تاپ خود را در تعطیلات نبرید

هیچ مشکلی برای رفتن به یک کار وجود ندارد، و شما ابزارهای مفید زیادی برای یک کار مولد خواهید یافت. با این حال، شما باید به طور منظم از کار خود استراحت کنید – و این شامل همراه نداشتن لپ تاپ است.

اگر به مشتریان خود اطلاع داده اید که برای مدت معینی آفلاین خواهید بود، نباید نگران ضرب الاجل باشید. در عوض، هر دوی شما باید روی هر یک از در دسترس بودن خود کار کنید. بردن لپ تاپ در تعطیلات شما را از خاموش شدن کامل باز می دارد و فضای بیشتری را در چمدان دستی شما اشغال می کند.

تنظیم محدودیت های صفحه نمایش در تلفن هوشمند و تبلت خود را در نظر بگیرید

هنگامی که از کار خود مرخصی می گیرید، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را به دور از فناوری صرف کنید. این مورد به ویژه اگر به جایی سفر می کنید و می خواهید تمرکز بیشتری روی ایجاد خاطرات مادام العمر داشته باشید بیشتر است.

قرار گرفتن در تلفن هوشمند یا تبلت برای مدت طولانی می تواند حواس شما را از لحظه حال منحرف کند و ارزش آن را دارد که در مورد تعیین محدودیت های صفحه نمایش فکر کنید. برای مثال می‌توانید از ویژگی Apple’s Screen Time برای کاهش استفاده از آیفون خود استفاده کنید.

اگر دستگاه اندرویدی دارید، می‌توانید با Digital Wellbeing زمان صفحه نمایش خود را نیز بررسی کنید. محدودیت‌هایی که تعیین می‌کنید به شما بستگی دارد، و البته، اگر احساس نمی‌کنید محدودیت‌های زمان نمایش برای شما ضروری است، نیازی به انجام کاری ندارید.

روی عادات خوب دیگر تمرکز کنید

چه تازه کار فریلنسینگ را شروع کرده باشید و چه سال‌ها برای خودتان کار کرده‌اید، ایده خوبی است که در تمام طول سال بر سلامت روانی و جسمی خود تمرکز کنید. اگر احساس می کنید برخی از عادات خوب دیگر خود را قبل از استراحت نادیده گرفته اید، زمان استراحت شما فرصتی عالی برای ارتباط مجدد با آنهاست.

در زمان استراحت از مشاغل آزاد، می توانید عادت های جدیدی مانند مدیتیشن را نیز امتحان کنید. برای تمرین تمرکز حواس می توانید از چندین برنامه مدیتیشن مانند Calm و Headspace استفاده کنید. سایر عادات جدیدی که می توانید امتحان کنید و در زمان بازگشت در برنامه خود بگنجانید عبارتند از:

  • یادداشت قدردانی
  • انجام یک ورزش جدید
  • یادگیری یک زبان جدید.

وظایف برجسته خود را از قبل تکمیل کنید

حتی اگر تمام توصیه‌هایی را که در این راهنما فهرست کرده‌ایم رعایت کنید، اگر مغزتان همچنان به ضرب‌الاجل‌ها و غیره فکر می‌کند، استراحت به‌عنوان فریلنسر بسیار دشوار است. با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که قبل از اینکه پاسخ خارج از دفتر را روشن کنید، تمام کارهای برجسته خود را تکمیل کنید.

شما می توانید با برنامه ریزی روزهای منتهی به تعطیلات خود از قبل، اطمینان حاصل کنید که وظایف خود را از قبل انجام داده اید. برنامه ریزی هفته خود در Google Calendar یکی از گزینه ها است و در صورت تمایل می توانید از برنامه هایی مانند Apple Calendar و Notion نیز استفاده کنید.

با توجه به اینکه مهلتی برای مرخصی خود دارید، اگر بخواهید قبل از خروج از سیستم تمام کارهای برجسته را انجام دهید، ممکن است متوجه شوید که تمرکز بیشتری دارید.

قبل از ترک لیست کارهای بازگشتی خود را برنامه ریزی کنید

حتی اگر تمام کارهای بزرگ خود را قبل از مرخصی کامل انجام دهید، باز هم وقتی برگشتید چیزهایی خواهید داشت که به توجه شما نیاز دارند. برای مثال، ممکن است لازم باشد به پیام‌های مختلفی در صندوق ورودی ایمیل خود پاسخ دهید.

برای اطمینان از اینکه وقتی برگشتید در حال دویدن نیستید، ایده خوبی است که لیست کارهای خود را برای چند روز اول پس از استراحت برنامه ریزی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است برای بازگشت به روال عادی خود به کمی زمان نیاز داشته باشید و ارزش این را دارد که چگونه بهره وری خود را پس از تعطیلات بازیابی کنید.

می‌توانید از برنامه‌های لیست کارهایی مانند TickTick و Todoist برای برنامه‌ریزی مواردی که هنگام بازگشت نیاز به توجه شما دارد، استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام برنامه را انتخاب کنید، مقایسه کاملی بین TickTick و Todoist داریم.

خودکارسازی کارهایی را که نیازی به توجه دقیق ندارند در نظر بگیرید

ممکن است کارهای کوچکی داشته باشید که نیازی به توجه کامل شما در زمان استراحت نداشته باشند و ممکن است انجام دادن آنها از قبل برای شما مفید باشد. برای مثال، می‌توانید زمان‌بندی پرداخت‌های فاکتوری را که باید برای دیگران ارسال کنید، در نظر بگیرید.

در برخی موارد، ممکن است برون سپاری برخی از وظایف برای شما مفید باشد. برای مثال، اگر محصولات آنلاین می فروشید، می توانید برای رسیدگی به درخواست های مشتریان، یک دستیار شخصی استخدام کنید. اگر شخص دیگری را برای کمک به شما استخدام می‌کنید، مطمئن شوید که قبل از خروج از شهر، اطلاعات کاملی از وظایفش به او ارائه می‌دهید.

استراحت های خود را از قبل به خوبی برنامه ریزی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه به‌عنوان یک فریلنسر بهتر استراحت می‌کنید این است که از قبل بدانید چه زمانی قرار است آفلاین باشید. در پایان هر سال، ارزش آن را دارد که زمان استراحت خود را برای 12 ماه آینده برنامه ریزی کنید. من یک قانون شخصی دارم که هدفم این است که هر 4 تا 6 هفته یک هفته در صورت امکان یک هفته مرخصی داشته باشم، که بسیار خوب عمل کرده است – و ممکن است بخواهید همین کار را انجام دهید.

می‌توانید سفرهای خود را در Notion برنامه‌ریزی کنید، و ارزش آن را دارد که وقت خود را در برنامه تقویم خود قرار دهید. علاوه بر این که بدانید چه زمانی از دفتر خارج می شوید، برنامه ریزی از قبل برای استراحت به شما امکان می دهد بودجه و همه چیز را بر اساس آن رزرو کنید.

استراحت های منظم به عنوان یک فریلنسر بسیار مهم است

شما به عنوان یک فریلنسر مسئول همه چیز هستید، از جمله زمانی که مرخصی می گیرید. قرار دادن سیستم‌های مناسب به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای مؤثر زمان خود را دور از لپ‌تاپ خود بگذرانید، به این معنی که پس از بازگشت آماده هستید تا به روال عادی خود بازگردید.

از برنامه‌ریزی از قبل برای استراحت تا روشن بودن مرزها، می‌توانید کارهای زیادی برای استراحت بهتر به عنوان یک فریلنسر انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت