آزمون آنلاین PMP

اطلاعاتی در مورد آزمون آنلاین PMP

زمان مطالعه 3 دقیقه

مهارتی در رشته‌ی مدیریت پروژه با نام Project Management Professional یا به اختصار PMP به طور بین المللی شناخته شده است که توسط انستیتوی مدیریت پروژه (PMI) ارائه می‌شود. در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار نفر از ۱۹۳ کشور این مدرک را دارند. هدف این امتحان حفظ، توسعه، ارزیابی، ترویج و اداره کردن یک پروژه حرفه‌ای یا ارایه مدرکی در زمینه­‌ی مدیریت پروژه است. به دلیل شرایط اپیدمی کرونا، آزمون آنلاین PMP هم مانند بسیاری از آزمون‌های دنیا در خانه برگزار می‌شود.

شرایط آزمون آنلاین PMP کدام است؟

شرایط آزمون آنلاین PMP

آزمون دهندگان برای ثبت نام آزمون آنلاین باید در سایت Pearson VUE که در حقیقت بزرگترین انتشاراتی دنیا و برگزارکننده آزمون‌های زبان PTE ثبت نام کنند. PMI در حال حاضر از هزینه تغییر زمان آزمون برای کلیه امتحانات خود تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ چشم پوشی می‌کند. قبل از اینکه بتوانید تاریخ آزمون خود را مشخص کنید، باید هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنید که این کار با خدمات پرداخت ارزی مسترکارت و ویزا کارت امکان پذیر است. پس از آن، شما واجد شرایط برای انتخاب تاریخ آزمون آنلاین خواهید بود.

لازم به ذکر است که دسترسی به آزمون آنلاین PMP در داخل ایران به دلیل تحریم‌ها امکان پذیر نیست و افراد باید یا در کشور همسایه امتحان دهند و یا با کمک VPS طوری وانمود کنند که از کشوری دیگر متصل شده‌اند و آزمون می‌دهند.

آزمون PMP در خانه چگونه برگزار می‌شود؟

اطلاعاتی در مورد آزمون آنلاین PMP

  • آزمون بصورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته قابل برگزاری است و می‌توانید زمانی را مشخص کنید که برای شما مناسب باشد. برای آزمون یک اینترنت پایدار، وب کم و یک اتاق آرام و ساکت نیاز دارید.
  • در طول آزمون یک مراقب به صورت زنده شما را تحت نظارت قرار خواهد داد. پس از شروع آزمون، شما مجاز به صحبت، برخاستن یا جابجایی از صندلی خود نخواهید بود. همچنین، در طول آزمون حضور شخص دیگری در اتاق، مجاز نخواهد بود.
  • در طول جلسه امتحان آنلاین، شما مجاز به استفاده از کاغذ، تخته‌ وایت‌برد، ماشین حساب یا سایر ابزار نوشتن فیزیکی مانند قلم، نشانگر یا مداد نیستید. آزمون یک ماشین حساب داخلی دارد و می‌توانید با کلیک کردن بر روی آیکون ماشین حساب در صفحه امتحان، به آن دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید در طول آزمون آنلاین خود به یک تخته سفید آنلاین دسترسی داشته باشید.
  • در آزمون معمولی، زبان‌های متفاوتی برای گزینش وجود دارد، اما در آزمون آنلاین فقط زبان انگلیسی برگزار می‌شود.
  • قبل از شروع امتحان، شما نیاز به تکمیل مراحل self-check-in دارید. از شما خواسته می‌شود که عکس خودتان، تصویر پاسپورت و عکس از محیط اتاق خود گرفته و ارائه دهید.
  • دوباره در ابتدا شروع آزمون هم ناظر می‌تواند از شما بخواهد تا محیط، از جمله دیوارها، فضای کف و رومیزی را به او نشان دهید.
  • مانیتورهای اضافی باید از سیستم شما جدا شوند و رایانه‌های اضافی نیز باید خاموش شوند. موارد روی دیوار مانند تابلوهای هنری، پوستر و تخته سفید بررسی می‌شوند.
  • با شروع آزمون، رایانه شما قفل خواهد شد. شما نمی‌توانید در هنگام آزمون از اینترنت و یا برنامه‌های دیگر استفاده کنید.
  • تنها در زمان استراحت ۱۰ دقیقه‌ای اجازه خواهید داشت از اتاق خارج شوید و پس از آن شما به سؤالات بخش اول امتحان دسترسی نخواهید داشت. اگر در پایان ۱۰ دقیقه استراحت به اتاق برنگردید، جلسه امتحان شما خاتمه پیدا می‌کند.
  • اگر مشکل نرم افزاری در طول آزمون وجود داشته باشد، ناظر شما تلاش می‌کند تا از طرق چت آنلاین با شما تماس بگیرد. اگر ناظر نتواند از طریق چت با شما ارتباط برقرار کند، سعی خواهد کرد تا با شماره تلفنی که شما در طی مراحل ورود به سیستم مشخص کرده‌اید تماس بگیرد.
  • اگر شرایط بسیار مشکل ساز باشد ناظر آزمون گزارشی تنظیم می‌کند که در نهایت تصمیم گرفته می‌شود که آیا مقصر از جانب شما بوده است یا آزمون گیرنده، اگر مقصر شما باشید (مثل کندی اینترنت) هزینه برگشت داده نمی‌شود و اگر سیستم آزمون گیرنده مشکل سازه بوده است دوباره می‌توانید آزمون دهید.

حال که با شرایط برگزاری آزمون آنلاین PMP آشنا شدید، اگر قصد پرداخت هزینه ارزی ثبت نام آزمون را داشته باشید، می‌توانید از خدمات پرداخت با ویزا کارت و مستر کارت مجموعه اول پرداخت اینکار را به انجام برسانید.

خدمات پرداخت ارزی با ویزاکارت و مستر کارت

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT