بررسی کلودفلر

بررسی کلودفلر | Cloudflare بهترین CDN جهانی اینترنت

زمان مطالعه 7 دقیقه

Cloudflare یک طرح رایگان برجسته با مجموعه ای از ویژگی ها و موارد اضافی ارزشمند ارائه می‌دهد. بررسی کلودفلر را در ادامه بخوانید.

دلایل خرید:

  • طرح رایگان
  • ویژگی های زیاد

دلایل اجتناب:

  • طرح کسب و کار می‌تواند گران باشد
  • سرعت ها در آمریکای شمالی و اروپا بهترین نیست

پرداخت کلودفلر

پرداخت با ویزا کارت

Cloudflare یک سرویس CDN آمریکایی بسیار موفق است که یک پروکسی را با یک شبکه تحویل محتوا ترکیب می‌کند و مجموعه ای از ابزارهای امنیتی و بهینه سازی به شما ارائه می‌دهد.

Cloudflare یک سرویس CDN معمولی نیست. شما مجبور نیستید محتوای خاصی را که می‌خواهید cache شود انتخاب کنید و نیازی به ویرایش کد سایتتان نیست. در عوض، نام سرورهای DNS خود را برای استفاده از Cloudflare به‌روزرسانی کنید. هنگامی که تغییرات در اینترنت منتشر شد (ممکن است 24 ساعت طول بکشد، معمولاً بسیار کمتر) سرویس به طور خودکار شروع به کار می‌کند.

برخی از مزایا مشابه CDN های دیگر است. Cloudflare مکان بازدیدکنندگان را شناسایی کرده و آنها را به نزدیکترین مرکز داده خود هدایت می‌کند. در صورت امکان محتوای شما را از حافظه پنهان خود ارائه می‌دهد و زمان پاسخگویی را بهبود می‌بخشد.

گزینه های اشتراک Cloudflare: طرح 1 ماهه – 0 دلار در ماه (هزینه کل 0 دلار)

از آنجا که Cloudflare همه چیز را در مورد ترافیک وب شما می‌داند، می‌تواند آن را به طرق مختلف فیلتر کند. این سرویس تهدیدات را بر اساس شهرت، هدرهای HTTP، لیست سیاه و موارد دیگر مسدود می‌کند. می‌تواند ربات های سوء استفاده کننده را متوقف یا محدود کند، اسپم نظرات را محدود کند، از پورت های کلیدی (SSH، telnet، FTP) در برابر هکرها محافظت کند، یا حملات DDoS را به روش های مختلف شناسایی و کاهش دهد.

امکانات اضافی شامل برخی بهینه سازی های موثر تصویر است. فناوری Cloudflare برای کاهش اندازه فایل های تصویری به طور متوسط ​​35٪ کار می‌کند، در حالی که “Mirage” از چندین تکنیک برای بهینه سازی نحوه نمایش تصاویر در دستگاه های تلفن همراه استفاده می‌کند. این ویژگی ها به تنهایی می‌تواند تفاوت زیادی در سرعت برخی از سایت ها ایجاد کند.

Cloudflare تمرکز زیادی بر ویژگی های سهولت استفاده و مصرف کننده پسند دارد، همچنین این سرویس موارد زیادی را برای کاربران سختگیر و فنی ارائه می‌دهد. شما IPv6، HTTP/3، WebSockets، دستکاری ترافیک، REST API، گواهی های SSL اختصاصی و موارد دیگر دریافت می‌کنید.

قیمت گذاری

محصولات Cloudflare با یک طرح رایگان اولیه شروع می‌شود. این طرح محدودیت های سختی برای برخی از ویژگی ها ایجاد می‌کند (حفاظت DDoS اولیه، فقط شامل 3 صفحه). بقیه را به طور کامل حذف می‌کند (بدون بهینه سازی تصویر)، اما هیچ محدودیت دیگری وجود ندارد که شما را مجبور به ارتقاء کند. مانند طرح های پیشرفته به برخی از ویژگی های پیشرفته مانند REST API، دسترسی دارید. این طرح بدون محدودیت پهنای باند، برای همیشه رایگان است.

Cloudflare Pro یک طرح با قیمت 20 دلاری در ماه است که هدف آن کاربران حرفه ای است. این طرح فایروال برنامه کاربردی وب، ابزارهای بهینه سازی و حداکثر 20 قانون صفحه را مجاز می‌سازد. پشتیبانی ایمیل، زمان پاسخگویی دو ساعته را دریافت می‌کند. فایروال بیشتر و هشدارهای بلادرنگ حملات DDoS دارد. عملکرد کافی برای توجیه هزینه دارد، به خصوص برای سایت های پر ترافیک که هزینه زیادی پرداخت می‌کنند.

Cloudflare Business ویژگی های سطح بالا را با حفاظت پیشرفته DDoS، آپلود گواهینامه SSL سفارشی، تحویل بهینه محتوای پویا، انطباق با PCI، پشتیبانی اولویتدار و حداکثر 50 صفحه افزایش می‌دهد. همه اینها خوب به نظر می‌رسد، اگرچه قیمت 200 دلار در ماه قانع کننده نیست.

می‌توانید این طرح ها را با طیف وسیعی از افزونه ها گسترش دهید. یک گواهی اختصاصی SSL فقط 5 دلار در ماه هزینه دارد. 5 صفحه اضافی 5 دلار هزینه دارد. مسیریابی هوشمند و متعادل سازی بار نیز از 5 دلار در ماه شروع می‌شود و از محدودیت نرخ حملات، تلاش های گذرواژه و موارد دیگر با 0.05 دلار به ازای هر 10000 درخواست محافظت می‌کند.

جای تعجب نیست که Cloudflare Free محصول منتخب ماست. استفاده از آن برای مبتدیان به اندازه کافی ساده است، اما قدرت کافی برای مفید بودن برای سایت های سنگین را دارد. کمبود صفحات و فایروال به این معنی است که به اندازه محصولات تجاری قابل تنظیم نیست. اگر از آن برای کاری حیاتی مانند تجارت استفاده می‌کنید، کمبود پشتیبانی ممکن است مشکل ساز باشد.

بررسی کلودفلر: راه اندازی

ایجاد یک حساب کاربری Cloudflare مانند هر سرویس وب دیگری است. آدرس ایمیل خود را وارد کنید، یک رمز عبور وارد کنید، و ثبت نام تمام شد.

شما فرآیند تسریع اولین وبسایت را با وارد کردن دامنه آن آغاز می‌کنید. Cloudflare تمام رکوردهای DNS را که ما می‌دانستیم وجود دارند و تعداد کمی از آنها را نداشتیم، به دست گرفت. گزینه ای برای افزودن موارد دیگر فراهم می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرد که کدام تنظیمات را بر عهده بگیرد، و آنها را مدیریت کند. (اگر اطلاعی ندارید، فقط تنظیمات پیش فرض را بپذیرید. در صورت لزوم می‌توان آنها را بعداً تغییر داد).

تنها مرحله باقیمانده این است که سرورهای نام دامنه خود را در Cloudflare تنظیم کنید. فرآیندی تقریباً به همان سادگی است که در بهینه سازی DNS انجام می‌شود، و سایت Cloudflare حتی به شما می‌گوید که کدام اطلاعات را تغییر دهید (چیزی مانند، جایگزین ns1.yourhost.com و ns2.yourhost.com با bayan.ns.cloudflare.com و .cloudflare.com)

این کار ساده به نظر می‌رسد، اما یک نکته وجود دارد. Cloudflare فقط ترافیک HTTP را پروکسی می‌کند و تغییر نام سرورهای شما می‌تواند خدمات دیگر را خراب کند. این شرکت یکی از خطرات احتمالی را در اینجا بیان می‌کند: «پیکربندی پیش فرض Cloudflare فقط اجازه پروکسی ترافیک HTTP را می‌دهد و ترافیک ایمیل را از بین می‌برد.»

برای درک هرگونه مشکل احتمالی ایمیل، آگاه باشید که فعال کردن Cloudflare ممکن است اثرات غیرمنتظره ای داشته باشد. برای اینکه بدانید یک تغییر چگونه تاثیر می‌گذارد، زمانی مثل آخر هفته را انتخاب کنید.

زمان راه اندازی، به ثبت کننده دامنه خود بروید، تغییرات را در کنترل پنل آن ایجاد کنید و Cloudflare باید نسبتاً سریع فعال شود. (ثبت کننده های دامنه 24-48 ساعت را اعلام می‌کنند، اما این بدترین حالت است – احتمالا در چند دقیقه آماده می‌شود.)

کنسول وب Cloudflare با مرور سریع برخی از تنظیمات امنیتی مفید باز می شود. فعال کردن بازنویسی خودکار HTTPS، جستارهای HTTP را در صورت امکان به HTTPS هدایت می کند. Auto Minify اندازه فایل های HTML، CSS و جاوا اسکریپت سایت شما را کاهش می‌دهد. Brotli یک الگوریتم فشرده سازی هوشمند توسعه یافته توسط گوگل است که معمولا فایل های متنی را 10 تا 20 درصد بیشتر از Gzip کوچک می‌کند.

این خبر خوبی است، به خصوص برای یک محصول رایگان. به عنوان مثال، برخی از برنامه های تجاری CDN هنوز از فشرده سازی Brotli پشتیبانی نمی‌کنند، و حتی CloudFront تا سپتامبر 2020 آن را دریافت نکرد.

امکانات

کنسول وب Cloudflare با یک صفحه از نمای کلی باز می شود که وضعیت فعلی سایت شما را نشان می‌دهد. پس از انتشار تنظیمات DNS جدید، Cloudflare اکنون از سایت شما محافظت می‌کند.

این کنسول نمادهای کوچکی را برای 15 ناحیه عملکرد دیگر، از جمله Analytics، DNS، فایروال، سرعت، حافظه پنهان، قوانین صفحه، شبکه، ترافیک و سفارشی سازی نمایش می‌دهد. کلیک کردن روی هر یک به نوبه خود موارد بیشتری را نشان می‌دهد.

بخش Analytics گزارش هایی دقیق دارد که استفاده از پهنای باند، درخواست ها، ترافیک DNS، اثربخشی حافظه پنهان، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، تهدیدات مسدود شده و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. حتی طرح رایگان اکثر این موارد را دارد، اگرچه محدودیت های قابل توجهی وجود دارد (گزارش DNS فقط 6 ساعت گذشته را پوشش می‌دهد؛ حساب Pro تا یک روز نگهداری می‌کند؛ طرح Enterprise داده های 30 روزه را نگه می‌دارد).

روی دکمه Speed ​​کلیک کنید و Cloudflare برخی از تست های عملکرد را در سایت شما اجرا می‌کند و هرگونه پیشرفتی را که از فعال کردن CDN و تنظیمات بهینه سازی اولیه آن مشاهده کرده‌اید (Auto Minify، Brotli و غیره) گزارش می‌کند. با کلیک بر روی برگه بهینه سازی، لیستی از ترفندهای افزایش سرعت را که می‌توانید اعمال کنید، مشاهده می‌کنید، اما بیشتر آنها فقط در برنامه های پولی در دسترس هستند.

Caching سطح خوبی از کنترل تنظیمات حافظه پنهان را برای یک سرویس رایگان می‌دهد. می‌توانید cache را به طور کامل پاک کنید یا موارد جداگانه را حذف کنید. یک زمان پیش فرض برای مرورگر بازدیدکننده برای ذخیره فایل ها (حداقل 30 دقیقه) تنظیم کنید، یا تصمیم بگیرید که یک سوال چگونه ذخیره می‌شود. (وقتی یک URL مانند example.com/pic.jpg?with=query وجود دارد، آیا متن بعد از “؟” را نادیده می‌گیرید و تنها یک pic.jpg را در حافظه پنهان نگه می‌دارید، یا کلیت آن را ذخیره می‌کنید.)

ویژگی Always Online را می‌توانید فعال کنید، حتی اگر سرور اصلی شما در دسترس نباشد. این ویژگی اثرات خرابی را کاهش می‌دهد. ارائه محتوای قدیمی یکی از ویژگی های استاندارد CDN های خوب است، اما Cloudflare می‌تواند به صورت اختیاری با ماشین Wayback در آرشیو اینترنت ادغام شود تا نسخه کاملتری از سایت ارائه دهد. این ویژگی برای همه کار نخواهد کرد، اما ایده جالبی است.

تنظیمات بیشتری وجود دارد که شامل DNS، پیکربندی شبکه های low-level و مجموعه ای از برنامه ها برای بهبود وبسایت شما که شامل: Google Analytics، ویجت PayPal، ویدیوهای تعبیه شده YouTube، چت زنده، مسدود کننده تبلیغات، دکمه های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر می‌شود.

Cloudflare ویژگی های چشمگیری دارد و حتی نسخه رایگان آن دارای قدرت زیادی است. یک کلیک در مکان نامناسب به راحتی می‌تواند سایت شما را خراب کند، بنابراین عاقلانه است که قبل از تغییر هر چیزی با دقت فکر کنید.

بررسی کلودفلر: کارایی

تعیین سریعترین CDN برای شما مشکل است. هر سرویس شبکه مخصوص به خود را دارد که ممکن است در یک کشور بهتر باشد، اما در کشور دیگر ناامید کننده باشد. CDN باید با بازدیدکنندگان وبسایت شما مطابقت داشته باشد. اگر بازدیدکنندگان شما بیشتر از آمریکای شمالی هستند، یک CDN عالی برای اروپا، کاربردی برایتان نخواهد داشت.

CDNPerf می‌تواند شما را در جهت درست راهنمایی کند و سریع ترین ارائه دهندگان را بر اساس کشور، قاره یا سراسر جهان فهرست کند.

Cloudflare ​​رتبه یازدهم زمان پاسخگویی (از 20) را با میانگین 36 میلی ثانیه دارد. شگفت انگیز نیست، اما بد هم نیست، زیرا این شرکت چندین نام بزرگ را شکست داد (CDN77، StackPath و CacheFly در رتبه های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند).

با این حال، میانگین های جهانی کمی گمراه کننده است، زیرا نتایج Cloudflare به طور قابل توجهی بین مناطق متفاوت است. به عنوان مثال، این شرکت رتبه نسبتاً ناامیدکننده چهاردهم را در آمریکای شمالی و رتبه هفدهم را در اروپا کسب کرد. اما جایگاه دوم را در آسیا و چهارم را در آفریقا به دست آورد. این تنوع به این دلیل که Cloudflare شبکه گسترده ای دارد که می‌تواند برخلاف دیگران، در نقاط مختلف فعالیت کند.

به خاطر داشته باشید که این تمام ماجرا نیست و سایت ها بسته به راه اندازی، ویژگی های Cloudflare و نحوه استفاده از آن، عملکرد های متفاوتی خواهند داشت. به طور کلی، پتانسیل های زیادی برای افزایش عملکرد وجود دارد، حداقل برای ثبت نام قانع کننده خواهد بود.

بررسی کلودفلر: نظر نهایی

استفاده از Cloudflare آسان است و ویژگی های فراوان، امنیت عالی و بهینه سازی های مؤثر وبسایت را ارائه می‌کند. به غیر از گستردگی جهانی که سایر CDN ها از آن برخوردار نیستند.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT