برنامه های تمرین ورزشی ChatGPT

برنامه های تمرین ورزشی ChatGPT ایمن و موثر

زمان مطالعه 6 دقیقه

ChatGPT می تواند پاسخ های واقع بینانه ارائه دهد، اما آیا می تواند توصیه های تمرینی ایمن و دقیق را ارائه دهد؟ برنامه های تمرین ورزشی ChatGPT را در ادامه بررسی کرده ایم.

ChatGPT با سرعت و دقت خیره کننده ای (در بیشتر موارد) به درخواست های کلمه پاسخ می دهد. با قدرت ظاهراً زیاد، آیا می تواند تمرینات موثری را برای شما نیز طراحی کند؟

با مقایسه برنامه‌های تمرینی چت ربات هوش مصنوعی با تمرین‌ها و روتین‌های مشابهی که اکنون در وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها موجود است، به راحتی می‌توان متوجه شد که چت‌بات چه چیزی را درست می‌کند و همچنین نقاط ضعف احتمالی آن را برجسته می‌کند.

ChatGPT چیست؟

ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT با ایجاد پاسخ هایی با صدای طبیعی به درخواست هایی که شما تایپ می کنید کار می کند. اگرچه این نوع فناوری برای مدتی وجود داشته است، ChatGPT به طور خاص به دلیل پاسخ‌های دقیق و هوشمندانه (عمدتا) قابل توجه است.

علیرغم چند محدودیت – چت بات اطلاعات محدودی در مورد جهان پس از سال 2021 دارد – برای خلاصه کردن کتاب ها، نوشتن رزومه، اشکال زدایی کد و موارد دیگر مفید است. اما آیا اطلاعات کافی برای طراحی یک برنامه تمرینی برای شما دارد؟ در اینجا نحوه پاسخ ChatGPT به درخواست های رایج برای سه نوع مختلف برنامه تمرینی آمده است.

برنامه های تمرینی اصلی از ChatGPT

برای اولین درخواست، از ChatGPT خواستم تا یک برنامه تمرینی برای مبتدیان ایجاد کند. برنامه تمرینی اولیه، زمان اختصاص داده شده برای تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی، گرم کردن و سرد کردن را ایجاد می کرد.

در بیشتر موارد، به نظر می رسد یک برنامه محکم است که ممکن است در هر برنامه تمرینی مناسب برای مبتدیان، مانند J&J Official 7 Minute Workout پیدا کنید. حتی یک یادداشت در پایان وجود دارد که مدت زمان خود را به آرامی در طول زمان افزایش دهید و هیدراته بمانید، که توصیه بسیار خوبی برای هر ورزشکاری است.

در این مثال، ChatGPT با یک لیست استاندارد از تمرین‌ها که برای بسیاری از افراد به خوبی جواب می‌دهد، به درخواست پاسخ داد. اگر به یک روال تناسب اندام ساده و سرراست علاقه مند هستید، پیشنهادات آن مشروع است.

در همین حال، برنامه دوم برای ورزشکاران باتجربه تر، از فرمت مشابهی پیروی می کند، شامل نمونه های زیادی برای تمرینات قلبی، هسته ای و مقاومتی. هر بخش شامل گزینه های زیادی است.

به عنوان مثال، می توانید تصمیم بگیرید که از نوارها یا وزنه های مقاومتی برای تمرینات قدرتی یا تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) و دوچرخه سواری برای کاردیو استفاده کنید.

یادداشتی که اهمیت استراحت و ریکاوری را تقویت می کند به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که بیش از حد تمرین نمی کنید. باز هم، این یک برنامه قابل اعتماد برای افزایش تناسب اندام پایه شما است.

اگر در حال نقاهت پس از مصدومیت هستید چه؟ ایمن‌ترین کار (و همیشه توصیه می‌شود) برای هرگونه سؤال خاص در مورد اینکه چگونه می‌توانید با آسیب یا سایر نگرانی‌های سلامتی ورزش کنید، با پزشک خود مشورت کنید، اما می‌خواستم ببینم ربات چگونه پاسخ می‌دهد.

عاقلانه، این پاسخ همچنین شامل یک درخواست برای گوش دادن به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما است، بنابراین ChatGPT پایه‌های خود را از این طریق پوشش می‌دهد. همچنین شما را تشویق می‌کند تا به آرامی کشش دهید، فعالیت‌های کم‌تأثیر را در صورت لزوم انجام دهید و از فشار دادن بیش از حد فوراً خودداری کنید.

به عنوان فردی که از آسیب های ورزشی بهبود یافته ام، این همان توصیه ای است که از پزشکان و فیزیوتراپ ها هنگام بازگشت به فعالیت دریافت کردم. باز هم، هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین توصیه‌های شخصی‌شده از یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شود، اما ربات چت به‌طور گسترده‌ای را درست می‌گیرد و به احتیاط توصیه می‌کند.

چگونه ChatGPT برنامه های در حال اجرا را ایجاد می کند

بعد، از ربات چت خواستم تا یک برنامه در حال اجرا ایجاد کند. با چندین سوال در مورد سطح تناسب اندام فعلی من و همچنین اهداف کلی تمرین پاسخ داد تا پاسخ دقیق تری ایجاد کند.

من به ترتیب به سوالات پاسخ دادم و یک برنامه چند هفته ای ارائه داد. این طرح در واقع بسیار محکم است، حتی با در نظر گرفتن صدمات احتمالی، اما به جزئیات دقیق تری مانند قدم زدن وارد نشد.

اگر هدف شما روی سرعت تمرکز دارد (مانند دویدن 10K در کمتر از یک ساعت)، ممکن است برنامه‌ای بخواهید که سرعت خاصی را هدف قرار دهد. در این مثال، برای تکمیل 10K در کمتر از یک ساعت، باید حدود 9:30/ مایل سرعت داشته باشید.

حتی با چند تلاش برای سؤالات بعدی، ربات چت با هیچ اطلاعات سرعت خاصی پاسخ نداد. در مقایسه با برنامه‌های آموزشی مشابه از Runner’s World، پاسخ‌های ChatGPT کاملاً دقیق نیستند. با این حال، آنها طرح های اساسی را ارائه می دهند که می تواند به شما کمک کند برای مسافت های خاص آماده شوید.

با این حال، با توصیه ChatGPT در مورد این موضوع، سطحی از خودآگاهی وجود دارد (اگر می توانید چنین چیزی را در مورد فناوری هوش مصنوعی بگویید). به عنوان مثال، اگر از آن بخواهید یک برنامه دویدن ایجاد کند که به شما کمک می کند واجد شرایط ماراتن بوستون شوید، آنگاه شما را راهنمایی می کند تا یک طرح آنلاین پیدا کنید که قبلاً به این جاه طلبی می پردازد. این یک هدف بزرگ و چند ساله است، حتی برای بسیاری از دوندگان با استعداد، و این برنامه به درستی تلاش نمی‌کند تا پاسخی را ارائه دهد.

در حالی که ChatGPT برنامه های آموزشی کافی را برای دوندگان فراهم می کند، منابع رایگان زیادی برای اجرای برنامه های آنلاین وجود دارد که جزئیات بسیار بیشتری را ارائه می دهند. با این حال، به مرور زمان، این احتمال وجود دارد که ربات چت بتواند برنامه های عمیق تری را ارائه دهد که ضربان قلب، مناطق ضربان قلب و اطلاعات بیشتری را در نظر می گیرد.

برنامه های تمرین قدرتی از ChatGPT

به همین ترتیب، برنامه کلی تمرین قدرتی ChatGPT نیز بسیار قابل اعتماد است، و به تمرینات وزن بدن مانند اسکات و فشار و همچنین ردیف دمبل نیاز دارد. این مشابه چیزی است که ممکن است از برنامه های برتر تمرین قدرتی پیدا کنید.

اگر سوالات مشخص تری در مورد نحوه انجام صحیح تمرینات دارید چه؟ ربات چت نیز می تواند در این مورد کمک کند.

در این مثال، دستورالعمل های دقیقی در مورد روش صحیح انجام ددلیفت دریافت کردم. این نکات مفیدی را در مورد موضع گیری، چنگ زدن و حتی تکنیک های تنفسی شما به منظور استفاده حداکثری از این تمرین خاص ارائه می دهد.

اگر زمانی نیاز دارید که روش انجام یک تمرین خاص را دوباره بررسی کنید، یا به سادگی یک سری تمرینات قدرتی جدید را امتحان کنید، ChatGPT یک منبع مفید است. پاسخ‌ها و برنامه‌های تمرینی ساده و ساده اطلاعات زیادی را برای ورزشکاران مبتدی و با تجربه‌تر ارائه می‌دهد که به دنبال افزایش قدرت خود هستند. فقط قبل از اینکه از مشاوره ChatGPT استفاده کنید، مطمئن شوید که اطلاعات را با منابع معتبر تأیید کنید.

این امکان وجود دارد که از ChatGPT برای کمک به اهداف تناسب اندام خود استفاده کنید

اگرچه ChatGPT نمی تواند جایگزین نقش یک مربی یا مربی شخصی باتجربه شود، اما می تواند برنامه های آموزشی دقیق و قابل استفاده برای هر کسی که فقط به دنبال اصول اولیه است ارائه دهد. اگر می خواهید یک عادت تمرینی جدید را شروع کنید یا روال فعلی خود را تغییر دهید، ابزار هوش مصنوعی پاسخ های مختصر و سریعی را برای برنامه های ورزشی شما ارائه می دهد. دیدن اینکه چگونه این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد و بر دنیای تناسب اندام در آینده تأثیر می گذارد، هیجان انگیز خواهد بود.

امتیاز 1/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت