بهترین سایت خبری

12 بهترین سایت خبری که می توانید برای داستان های معتبر به آنها اعتماد کنید

زمان مطالعه 8 دقیقه

بهترین سایت های خبری در اطراف را می خواهید؟ در اینجا سایت‌های خبری با رتبه برتر که محتوای معتبر منتشر می‌کنند، اخبار جعلی نیستند.

اخبار جعلی یک مسئله بزرگ در حال حاضر است. شرکت های خبری در جیب مگا میلیاردرها هستند. سوگیری رسانه‌ای، گزارش‌های نادرست و هیجان‌انگیز در ذهن همه است. ما در عصری هستیم که به افرادی که اخبار را گزارش می کنند اعتماد نداریم.

با وجود همه اینها، هنوز منابع خبری قابل اعتمادی وجود دارد. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید.

خرید با پی پال

وقتی می گوییم “قابل اعتماد” یعنی چه؟ خوب، بیایید اینجا رک باشیم.

این یک مقاله بحث برانگیز خواهد بود، مهم نیست کدام سایت خبری را پیشنهاد می کنیم. برخی از افراد با کسانی که ما انتخاب می کنیم مخالف خواهند بود. دیگران از اینکه ما رسانه های مورد علاقه آنها را درج نکردیم آزرده خاطر خواهند شد.

متأسفانه، هیچ معیار عینی قابل اعتمادی وجود ندارد. اکثر سایت‌هایی که فهرست‌شده را می‌بینید به این فهرست راه پیدا کرده‌اند، زیرا برای اخبار بی‌طرفانه و گزارش‌های بدون انگیزه سیاسی شهرت خوبی پیدا کرده‌اند.

بله، شما می توانید شهرت را به چالش بکشید زیرا همیشه در جریان است. نمی‌توان آن را به راحتی اندازه‌گیری کرد (اگرچه ما منابعی را که می‌توانیم ذکر کرده‌ایم) و مردم همیشه نظرات متفاوتی خواهند داشت.

همانطور که گفته شد، ما بر ادعاهایی که در اینجا انجام می دهیم می ایستیم. توجه داشته باشید که ما این وب سایت های خبری معتبر را به ترتیب حروف الفبا و نه رتبه بندی بر اساس امانت ارائه می کنیم.

یادداشتی درباره AllSides

در بسیاری از ورودی‌های زیر، رتبه‌بندی AllSides را ذکر می‌کنیم. رتبه‌بندی‌ها از سایت AllSides.com است که خود را وقف افشای تعصب و ارائه دیدگاه‌های متعدد در مورد مسائل می‌کند. این سایت رتبه بندی خود را به روش های مختلفی تعیین می کند—شما می توانید برای اطلاعات بیشتر روش آن را بررسی کنید.

AllSides خود مکانی عالی برای دریافت اخبار است، زیرا به وضوح هر داستان را به عنوان چپ، مرکز یا راست برچسب گذاری می کند. زمانی که می خواهید ببینید افراد مختلف در مورد یک موضوع چه می گویند، به شدت توصیه می کنیم. این چشم‌ها را باز می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که سوگیری اخبار را حتی در مورد اعتمادترین منبع خبری خود انتخاب کنید.

1.بهترین سایت خبری: اخبار آسوشیتدپرس Associated Press

اگر اخبار زیادی را بخوانید، می‌بینید که AP در همه جا اعتبار دارد. اغلب ابتدا داستان‌ها را گزارش می‌کند، و سایر رسانه‌ها آن داستان‌ها را انتخاب کرده و برای خوانندگان خود اجرا می‌کنند.

AP یک بدون منفعت(غیر انتفاعی) است، هیچ حمایت مالی شرکتی ندارد و بودجه دولتی ندارد. رتبه بندی سوگیری ناشی از جمعیت در AllSides تا زمان نگارش “متمایل به چپ” است.

در حالی که اغلب AP را در سایر رسانه های خبری ذکر شده می بینید، می توانید اخبار را مستقیماً از منبع دریافت کنید.

2. BBC

شرکت پخش بریتانیا (BBC) بزرگ ترین پخش کننده در جهان است. دولت بریتانیا بودجه این سازمان را تامین می کند و بنابراین به منافع شرکت وابسته نیست. بی‌بی‌سی بیش از 90 سال سابقه دارد و شهرت خوبی برای گزارش‌های دقیق و بی‌طرفانه دارد. AllSides آن را به عنوان منبع خبری مرکزی طبقه بندی می کند – به این معنی که اگر تعادل می خواهید، یکی از بهترین سایت های خبری است.

شهروندان ایالات متحده علیرغم مرکزی بودن، ممکن است متوجه شوند که “مرکز” در بریتانیا به طور مشخص در سمت چپ چیزی است که ممکن است به آن عادت داشته باشند.

3.بهترین سایت خبری: C-SPAN

شبکه روابط عمومی کابلی-ماهواره ای (C-SPAN) از سال 1979 وجود داشته است. این کانال پوشش خبری بی طرفانه از دولت فدرال ایالات متحده، رویدادهای سیاسی ایالات متحده، و پوشش محدودی از دولت های بریتانیا، کانادا و استرالیا را ارائه می دهد.

C-SPAN یک سازمان خصوصی و بدون منفعت (غیرانتفاعی) است که هرگز در یک بررسی حقایق از mediabiasfactcheck.com شکست نخورده است.

4. The Bureau of Investigative Journalism دفتر روزنامه نگاری تحقیقی

اگرچه این دفتر بر سیاست تمرکز دارد، داستان‌های این دفتر احتمالاً برای افرادی که حتی خارج از جریان سیاسی بریتانیا هستند نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت. به عنوان یک سازمان رسانه ای بدون منفعت (غیرانتفاعی) و مستقل، روابط کمی با گروه هایی که ممکن است بر تمایلات سیاسی آن تأثیر بگذارند، دارد. این دفتر داستان های خود را در ارتباط با سایر رسانه ها – از هر دو طرف این طیف، منتشر می کند.

مانند Brief.news، دفتر در AllSides فهرست نشده است. اما وان زندت، دوباره آن را در میان بی طرف ترین رسانه های خبری می نامد. مأموریت اعلام شده آن «حساب نگه داشتن قدرت» است و هدف آن قطعاً در روزنامه نگاری آن محقق می شود.

توجه: نگاهی به تحقیقات اصلی آن نشان می‌دهد که بسیاری از داستان‌های آن بر موضوعاتی متمرکز هستند که عموماً بیشتر مورد علاقه چپ هستند. با این حال، این گروه به گزارش‌های مبتنی بر واقعیت افتخار می‌کند و داده‌های زیادی را برای حمایت از ادعاهای خود جمع‌آوری می‌کند.

5. The Christian Science Monitor

از آنجا که این یک مجله خبری است، قالب کریستین ساینس مانیتور کمی متفاوت از سایر بهترین منابع خبری در این لیست است. داستان های کمتری را اجرا می کند، اما آن داستان ها بسیار عمیق هستند. این سازمان در پاسخ به مطبوعات پر شور اوایل دهه 1900 تأسیس شد و بیش از 100 سال بعد شهرت خود را حفظ کرد و استقلال خود را از شرکت های رسانه ای اصلی حفظ کرد.

دو راه برای دریافت اخبار از CSM وجود دارد: از طریق نسخه روزانه (که به شما دسترسی نامحدود به سایت می‌دهد، داستان‌های کلیدی روزانه که هر شب از طریق ایمیل ارسال می‌شوند، همراه با توضیح دلیل اهمیت آنها) یا نسخه هفتگی ( که به صورت چاپی نیز موجود است). متأسفانه هیچکدام رایگان نیستند. روزانه 11 دلار در ماه و هفتگی 15 دلار در ماه است. همچنین می توانید آن را روی کیندل خود بگیرید.

The Economist.6

AllSides بیان می‌کند که اگرچه The Economist تمایل دارد به سمت چپ گرایش داشته باشد، اما به دلیل گزارش‌دهی با کیفیت بالا شهرت دارد. این نشریه «خود را دشمن امتیاز، هیاهو و قابل پیش ‌بینی می‌داند».

اکونومیست در طول تاریخ خود از مسائلی در هر دو طرف طیف سیاسی دفاع کرده است. امروزه تمایل بیشتری به سمت چپ دارد. همانطور که گفته شد، از همسو شدن با حزبی که معتقد است بهترین حمایت از آرمان هایش است، که بر تجارت آزاد و بازارهای آزاد تمرکز دارد، نمی ترسد.

7.بهترین سایت خبری: NPR

این احتمالاً بحث ‌برانگیز است، زیرا پخش عمومی به شدت با دیدگاه‌های سیاسی لیبرال در ایالات متحده مرتبط است. با این حال، NPR به برتری روزنامه نگاری شهرت دارد. در ادامه بودجه دولتی سرمایه گذاری شده است، اما عاری از تعصبات شرکتی است. AllSides با یک نظرسنجی کور (blind survey)، داده های شخص ثالث، بازخورد جامعه و تحقیقات ثانویه که از طبقه بندی حمایت می کند، NPR را به عنوان گرایش چپ رتبه بندی می کند.

نظرسنجی پیو نشان می‌دهد که محافظه‌کاران به NPR بی‌اعتماد هستند، اما هوش روزنامه‌نگاری آن بالاست. این به دلیل رد احساسات، صدور اصلاحات در صورت لزوم، و گزارش منصفانه شناخته شده است.

8. ProPublica

اگر اخبار خود را از NPR دریافت می کنید، احتمالاً شنیده اید که ProPublica ذکر شده است. مانند AP، ProPublica یک سازمان خبری بدون منفعت (غیرانتفاعی) و غیر دولتی است. این واقعیت که این اولین سازمان خبری آنلاین بود که برنده جایزه پولیتزر شد نیز به آن اعتبار می بخشد (از آن زمان تاکنون چندین بار برنده شده است).

این یک سازمان کوچک تر از سایر موارد ذکر شده در این لیست است، اما کاملاً ارزش بررسی را دارد. ما احساس می کنیم که به رشد خود ادامه خواهد داد، هم از نظر اندازه و هم از نظر اعتبار، بنابراین شما باید حتما آن را به لیست رسانه های خبری مورد اعتماد خود اضافه کنید.

9.بهترین سایت خبری: Reuters

مانند AP، سایر رسانه‌های خبری اغلب به رویترز استناد می‌کنند – و این بیشتر به این دلیل است که برای گزارش خوب شهرت طولانی و محکمی دارد. این سازمان متعلق به تامسون رویترز است. این به آن مقاومت بیشتری در برابر نفوذ شرکت می دهد.

رویترز در تلاش است تا از یک “رویکرد بی‌طرفانه ارزشی” برای محافظت در برابر سوگیری در گزارش‌های خود استفاده کند (تا آنجا که جنجال‌هایی را در پی داشته است، به ویژه پس از خودداری از استفاده از کلمه “تروریست” پس از حملات 11 سپتامبر در نیویورک).

در حالی که ممکن است به اندازه برخی دیگر از رسانه های ذکر شده در اینجا با رویترز آشنا نباشید، اما این خبرگزاری شهرت دیرینه ای برای روزنامه نگاری خوب دارد. نشانه‌های روزنامه‌نگاری رویترز یک منبع عالی برای هر کسی است که اخبار را گزارش می‌کند، و سردبیران رویترز روزنامه‌نگاران خود را به اصول آن می‌پذیرند.

10. USA Today

در سال 2016، USA Today تاج گسترده‌ترین تیراژ در ایالات متحده را با وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز به اشتراک گذاشت. این کتاب در سراسر جهان خوانده می شود و هر روز منبع اصلی اخبار برای میلیون ها نفر است. نوشته‌های USA Today به وضوح برچسب‌گذاری شده‌اند و طیفی از دیدگاه‌ها را ارائه می‌کنند (تغییر تازه‌ای نسبت به نظرات برخی نشریات دیگر).

AllSides به این نشریه رتبه‌بندی چپ‌گرایانه می‌دهد، اگرچه اشاره می‌کند که اختلاف نظر وجود دارد. با این حال، این واقعیت که دو نظرسنجی کور (blind surveys) و سه بررسی سرمقاله اخیر از این رتبه‌بندی پشتیبانی می‌کنند، به وزن (weight) اضافه می‌کند. شاید عادت داشته باشید که USA Today را جلوی درب اتاق هتل خود ببینید، اما اگر به دنبال خبرهای خوب هستید، به طور مرتب سایت را بررسی کنید.

The Wall Street Journal.11

این احتمالاً یکی دیگر از موارد بحث برانگیز در لیست است، به دلیل مالکیت WSJ توسط News Corporation، مجموعه عظیم رسانه‌ای که توسط خانواده مرداک اداره می‌شود. روپرت مرداک به خاطر محافظه کار بودن بی رحمانه و استفاده از قدرت رسانه ای قابل توجه خود برای نفوذ سیاسی شهرت پیدا کرده است. برخی از خبرگزاری های او نیز شهرت وحشتناکی دارند.

با این حال، ژورنال به طور مداوم در ایالات متحده به عنوان بسیار مورد اعتماد رتبه بندی شده است، حتی پس از تصاحب آن توسط News Corp. AllSides در نظرسنجی کور (blind survey) اخیر خود به آن رتبه مرکزی قوی می دهد.

توجه به این نکته مهم است که بخش اخبار و نظرات WSJ دارای یک جدایی اکیداً اجباری است و اپوزیسیون ها تمایل به تعصب بسیار قوی به سمت راست دارند که بسیاری با آن موافق هستند. با وجود این، اخبار (به ویژه اخبار مالی) منتشر شده توسط خروجی از کیفیت بالایی برخوردار است.

12.بهترین سایت خبری: FAIR

اگر به سوگیری رسانه‌ای علاقه‌مند هستید – فراتر از یافتن رسانه‌هایی که دارای حداقل سوگیری هستند – حتماً باید FAIR را بررسی کنید. انصاف و دقت در گزارش یک گروه ناظر است که در مورد سوگیری رسانه ها می نویسد. این نشریه تعدادی از انتقادات تند و قابل توجهی از شیوه های خبری فعلی منتشر می کند.

AllSides به آنها امتیاز موقت گرایش چپ می دهد. در صفحه اصلی در زمان نگارش این مقاله، مقالاتی وجود دارد که CNN، AP و راجر آیلس (بنیانگذار فاکس نیوز) را نقد می کنند. دریغ نمی کند و هیچکس از لفاظی هایش در امان نیست.

خرید با پی پال

معتبرترین رسانه های خبری شما

این سایت های خبری به دلیل قابل اعتماد بودن خود شهرت پیدا کرده اند. گفتنی است، اخبار، به طور کلی، تمایل به سوگیری منفی دارند، که می توانید با جستجوی اخبار مثبت با آن مقابله کنید.

خبرنگاران و سردبیران نیز سوگیری های خاص خود را دارند، بنابراین یافتن اخبار 100 درصد بی طرفانه غیرممکن است – و احتمالا خواندن آن به هر حال چندان جالب نخواهد بود. اما، به طور کلی، می توانید به آنچه در این رسانه ها می خوانید اعتماد کنید. نکته کلیدی این است که چندین نشریه را بخوانید که شامل چند منبع خبری معتبر در طرف دیگر حصار است.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT