بهترین شبکه برای انتقال بیت کوین

بهترین شبکه برای انتقال بیت کوین کدام است؟ آشنایی با بهترین شبکه های بیت کوین

زمان مطالعه 4 دقیقه

12.8 درصد از تراکنش‌ها برای بیت کوین است! این آمار که توسط کمپانی Ycharts‌ منتشر شده، نشان می‌دهد بیت کوین درصد بسیاری از تراکنش‌‌های روزانه را به خود اختصاص داده است. البته تعجبی هم ندارد، بیت کوین یکی از بهترین رمزارزهای بازار برای معامله محسوب می‌شود، مخصوصا حال که هاوینگ بعدی بیت کوین نزدیک است.

البته یکی از مشکلاتی که برای معامله بیت کوین وجود دارد، استفاده از شبکه‌های نامناسب با سرعت پایین است؛ زیرا هر بلاکچینی برای معامله بیت کوین مناسب نیست. زمانی که از بلاکچین مناسب استفاده کنید، خواهید دید که سرعت تراکنش‌ها بیشتر شده و کارمزد کمتری نیز پرداخت می‌کنید. برای آشنایی با بهترین شبکه‌های بیت کوین که کمتر کسی راجع‌به آن‌ها صحبت کرده است، فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید.

بیت کوین؛ شبکه بومی بیت‌کوین برای انتقال گران‌ترین کوین بازار

ایده فناوری بلاکچین به سال 1991 برمی‌گردد. زمانی که استوارت هابر (Stuart Haber) و دبلیو اسکات استورنتا (W. Scott Stornetta) یک مقاله با ماهیت سیستم پردازشی بلاکچین و توضیحات آن منتشر کردند. در این مقاله چگونگی استفاده از یک زنجیره پیوسته از برچسب زمانی یا همان شناسه تاریخی را برای ثبت اطلاعات به‌صورت امن توضیح دادند. یک سال بعد یعنی در ۱۹۹۲ هابر و استورنتا برای افزایش کارایی بلاکچین و امکان جمع‌آوری اسناد بیشتر در یک بلاک، ایده خود را با فناوری درخت مرکل ترکیب کردند. تا مدت زمان طولانی خبری از بلاکچین نبود، تا زمانی که ساتوشی ناکاماتو اولین وایت پیپر را در سال 2008 منتشر کرد.

اولین بلاک نیز توسط خودت ساتوشی تشکیل شد و سایر بلاک‌ها از آن استخراج و به بلاک‌‎های قبلی متصل شدند. به این ترتیب زنجیره‌ بزرگی از بلاک‌های حاوی اطلاعات و تراکنش‌های مختلف ایجاد شد. شبکه بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای پردازش بیت کوین است؛ زیرا امنیت بسیار بالایی دارد. علاوه‌بر این، شفاف بوده و کاربران می‌توانند کلیه تراکنش‌ها را پیگیری و مشاهده کنند. شبکه بیت کوین غیر متمرکز است و داده‌ها توسط یک شرکت کنترل نمی‌شوند یا روی یک کامپیوتر خاص نیستند. این ویژگی‌ها باعث شده است تا شبکه بیت کوین، بهترین گزینه برای پردازش این رمز ارز باشد. از طرفی همین ویژگی‌ها باعث شد تا قیمت روز بیت کوین در سال‌های ابتدایی معرفی بیت کوین نوسان شدیدی داشته باشد.

بایننس اسمارت چین؛ زنجیره هوشمند بایننس (BSC) برای انتقال ارزها

شبکه اسمارت چین بایننس به‌عنوان یک سیستم مستقل اما مکمل بایننس چین فعلی شناخته می‌شود. در این شبکه از معماری دو زنجیره‌ای با هدف انتقال یکپارچه دارایی‌ها از دیگر بلاک چین‌ها استفاده شده است تا پردازش تراکنش‌ها سریع‌تر و امن‌تر انجام شود. به‌این‌ترتیب می‌توان علاوه‌بر بهر‌ه‌وری از معاملات سریع‌تر به ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز در BSC نیز پرداخت. باتوجه‌به در نظر گرفتن امکان همکاری، در شبکه لایتنینگ کاربران با اکوسیستم بزرگی روبه‌رو خواهند شد که قادر به برآورده‌سازی تعداد بی‌شماری از کاربردهاست!

به‌همین‌خاطر است که لایتنینگ به‌عنوان بهترین شبکه برای انتقال بیت کوین شناخته می‌شود. توکن‌های BEP2 و BEP8 (معروف به مینی کوین) بایننس چین را می‌توان به استاندارد جدید شبکه بایننس اسمارت چین به‌نام BEP20 تبدیل کرد. این استاندارد از همان عملکردهای استاندارد ERC20 یا شبکه ترون استفاده می‌کند. ساده‌ترین راه برای انتقال توکن‌ها بین دو شبکه BEP2 و BEP20، استفاده از بایننس چین والت (Binance Chain Wallet) است. شما می‌توانید برای معامله بیت کوین روی اسمارت بلاکچین بایننس یا مشاهده قیمت بایننس و معامله آن در کمترین زمان، همین حالا به صرافی نوبیکس مراجعه کنید.

اسمارت چین لایتنینگ؛ برای بهبود مقیاس پذیری و افزایش امنیت کاربران

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل برای مقیاس پذیری بیت کوین است که دو ویژگی بسیار خاص دارد. در این شبکه شما می‌توانید حتی کوچکترین مقادیر BTC به اندازه 1 ساتوشی را انتقال دهید و تراکنش محدودیت ندارد. علاوه‌بر این، حریم خصوصی تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد تا کاربران امنیت کاملی داشته باشند. لایتنینگ نتورک (Lightning Network) که با اختصار LN نیز شناخته می‌شود، شبکه‌ای است که با هدف تسهیل تراکنش‌ها روی یک بلاکچین قرار گرفته است. شبکه Lightning فقط برای پردازش بیت کوین نیست و برای پردازش تراکنش سایر ارزها مانند لایت کوین، اتریوم، ریپل، زدکش و استلار نیز کاربرد دارد.

این شبکه هوشمند به کاربران خود اجازه می‌دهد بدون نیاز به ثبت نام، کلیه تراکنش‌ها، نقل و انتقال‌ها و معاملات را انجام دهند. شبکه لایتنینگ از شبکه بیت کوین جداست و نودها و نرم‌افزارهای مخصوص خودش را دارد، اما با زنجیره اصلی بیت کوین در ارتباط مستقیم است. برای ورود یا خروج از شبکه لایتنینگ، نیازمند ایجاد تراکنش‌های خاص در بلاکچین هستید. کاری که در حقیقت با تراکنش اولیه‌تان انجام می‌دهید، ساخت نوعی قرارداد هوشمند (Smart Contract) با کاربران دیگر است. شبکه لایتنینگ امنیت بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید در این شبکه کمترین ارزها را انتقال دهید. به‌همین‌خاطر است که از شبکه لن به‌عنوان بهترین شبکه برای انتقال بیت کوین یاد می‌شود.

شبکه Cross-Chain Networks؛ بلاکچین‌های فرعی برای انتقال بیت

برای انتقال بیت کوین، شما می‌توانید از شبکه‌های فرعی نیز استفاده کنید، اما این شبکه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که ممکن است فرایند انتقال را دچار مشکل کند. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم برای جابه‌جایی btc از بهترین شبکه‌های انتقال بیت کوین مانند لایتنینگ، بایننس و بلاکچین خود بیت کوین استفاده کنید. به این ترتیب امنیت تراکنش‌های شما حفظ خواهد شد و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شوند.

بیت کوین را با بهترین سرعت و امنیت در نوبیتکس معامله کنید

بهترین شبکه‌های برای انتقال بیت کوین عبارتند از لایتنینگ، بایننس و بیت کوین. شما می‌توانید با استفاده از این شبکه‌‌ها، انواع تراکنش‌های بیت کوین را بدون هیچ‌گونه نگرانی انجام دهید. این شبکه‌ها توسط کمپانی‌های معتبری پشتیبانی می‌شوند،‌ در نتیجه امن‌ترین شبکه‌ها برای انتقال بیت کوین هستند. برای خرید و فروش بیت کوین در ایران یا انتقال آن روی این شبکه‌ها، شما به یک صرافی معتبر نیاز دارید.

این صرافی باید سریع و امن باشد تا مشکلی در تراکنش‌های شما رخ ندهد. اگر به‌ دنبال چنین گزینه‌ای هستید،‌ پیشنهاد ما صرافی نوبیتکس است. شما می‌توانید در صرافی نوبیتکس به میزان دلخواه بیت کوین معامله کنید و تراکنش‌های شما در کسری از ثانیه انجام می‌شوند. برای آشنایی با خدمات بیشتر این صرافی معتبر ارز دیجیتال، فقط کافی است نام «نوبیتکس» را در گوگل جستجو کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت