تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه با 1.7 درصد رشد به بالای 23300 دلار بازگشت و به توالی منفی 5 روزه خود پایان داد. در حال حاضر، این دارایی با افت ناچیز 0.12-% در تایم فریم روزانه، با قیمت 23020 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن به 439.40 میلیارد دلار رسیده است. شاخص ترس و طمع بازار نیز امروز کاهش یافته و با وجود باقی ماندن در منطقه «ترس»، عدد 30 را نشان می دهد. در این مقاله به تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد

در بازارهای سنتی، شاخص S&P 500 حدود 1.60% افزایش یافت، در حالی که میانگین صنعتی داوجونز و نزدک کامپوزیت به ترتیب، 1.4 و 2.6 درصد رشد داشته اند. افزایش شاخص های در بازارهای سنتی را می توان به افزایش غیرمنتظره PMI در بخش خدمات در ماه جولای (تیر و مرداد) و همچنین گزارش درآمد قوی تولیدکننده برتر واکسن، یعنی شرکت “مدرنا” نسبت داد.

تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال 13 مرداد

داده‌های درون زنجیره‌ای نشان‌دهنده کاهش نسبت قراردادهای put-call بیت‌کوین به زیر صفر (۰) است. نسبت قراردادهای خرید به فروش، نشان دهنده حجم قراردادهای put تقسیم بر حجم قراردادهای call معامله شده در قراردادهای آپشن در ۲۴ ساعت اخیر می باشد.

از آنجایی که قراردادهای put، اختیار فروش بیت کوین و قراردادهای call اختیار خرید بیت کوین را نشان می دهند، کاهش این نسبت به زیر صفر حاکی از آن است که تعداد قراردادهای call بیشتری نسبت به قراردادهای put خریداری می شوند. خرید آپشن های call  بیشتر به نوبه خود به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می شود.

نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که قیمت بیت کوین با وجود اندک آشفتگی ایجاد شده در صنعت کریپتو به خاطر هک شدن کیف پول های سولانا (SOL) ثابت مانده است. به نظر می رسد که تاثیرات منفی این هک چند میلیون دلاری، فقط به SOL محدود شده است، زیرا قیمت این رمزارز روز چهارشنبه حدود 3 درصد کاهش یافت ولی اکنون با رشد 2.20 درصدی به محدوده سبز بازگشته و با قیمت 39.30 دلار معامله می شود.

تحلیل آلتکوین ها 13 مرداد

بزرگترین آلتکوین بازار در 24 ساعت گذشته تغییر محسوسی نداشته و با قیمت 1630 دلار ترید می شود. بایننس کوین با جهش 5.46 درصدی بعد از مدت ها از مارک 300 دلار گذشت و اکنون 304.50 دلار قیمت دارد. ریپل (1%) و کاردانو (0.17%) نیز هر دو رشد ناچیزی را شاهد بوده اند.

یکی دیگر از نکات مهم امروز، واگذاری جایگاه دهم بازار به پولکادات و سقوط دوج کوین به جایگاه یازدهم به لحاظ ارزش بازار است. پولکادات (DOT) اکنون با 1.82% افزایش با قیمت 8.13 دلار معامله می شود و ارزش بازار آن 8.966 میلیارد دلار است.

در میان آلتکوین های کوچکتر بازار، لیدودائو بار دیگر با جهش 18 درصدی، عملکردی متمایز از خود نشان داده و به 2.63 دلار رسیده است. ولی برنده اصلی بازار OP است که طی 24 ساعت گذشته بیش از 26.5% رشد کرده و با جهش 88 درصدی طی یک هفته به 2.08 دلار رسیده است.

ارزش تجمعی بازار کریپتو امروز به 1.071 تریلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن تا مرز 41% کاهش یافته است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT