فروش دلاری صنایع دستی و جواهرات

فروش دلاری صنایع دستی از طریق سایت Etsy

زمان مطالعه 3 دقیقه

سایت Etsy در حقیقت یک سایت فروشگاهی است که در زمینه فروش محصولات دست‌ساز، صنایع دستی و حتی اشیاء عتیقه در سرتاسر دنیا فعالیت می‌کند. امروزه بسیاری از فروشندگان در سرتاسر دنیا به جای اینکه سایتی را برای فروش محصولات خود ایجاد کنند، به سراغ سایت‌های فروشگاهی تخصصی با بازدیدکننده‌گان زیاد می‌روند تا فروش دلاری صنایع دستی سنتی یا محصولات دست ساز در حجم بالا صورت گیرد. در این مقاله با یکی از معتبرترین سایت‌های فروش محصولات دست ساز به نام Etsy آشنا می‌شویم.

بازار فروش در Etsy چگونه است؟

این سایت تا سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶۰ میلیون محصول فروخته است و در زمینه اشیاء عتیقه و دست ساز این سایت توانسته است به عنوان واسط میان ۲ میلیون فروشنده و ۳۹/۵ میلیون خریدار عمل کند. این سایت در سال ۲۰۱۸ به سرمایه ۶۰۳/۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد و سود ناخاص آن به رقم ۴۱/۲۵ میلیون دلار رسید.

تفاوت Etsy در فروش دلاری صنایع دستی و دیگر محصولات چیست؟

شرکت‌های بسیار زیاد و قدرتمندی در دنیا وجود دارد که اقدام به فروش محصولات فیزیکی می‌کنند اما چرا سایت Etsy در این رقابت سنگین موفق شده است؟ اولین دلیل این است که این سایت به طور تخصصی در حوزه محصولات دست ساز فعالیت می‌کند. دومین دلیل این است که متخصصانی در حوزه‌های مختلف دارد که محصولات را به نوعی به صورت آنلاین بررسی می‌کنند تا از کیفیت یا اصالت آن مطمئن شوند. در حوزه اشیاء عتیقه، تیمی متخصص دارند که به سرعت می‌توانند محصولات خاص همراه با قدمت آن را شناسایی کنند. همچنین مشتریان می‌توانند محصولات سفارشی را به سازنده یا فروشنده سفارش دهند در حالی که این سیستم در فروشگاه‌هایی نظیر ebay وجود ندارد.

روش فروش دلاری صنایع دستی

در بحث فروش، هنگامی که مشتری محصول را دریافت کرد و آن را تایید نمود، با کسر کارمزد، سود حاصله به حساب فروشنده واریز می‌شود و در صورت عدم رضایت مشتری، کالا برگشت خورده و پول به حساب مشتری واریز می‌شود. در حقیقت با این کار محصولات گارانتی می‌شوند. حتی اگر مشتریان فاکتور رسمی لازم داشته باشند این سایت فاکتور را برای مشتری ارسال می‌کند که به نوعی برای محصولات دست ساز و اشیاء عتیقه شناسنامه فنی هم محسوب می‌شود.

فعالیت به عنوان فروشنده در Etsy به چه صورت است؟

فروش دلاری صنایع دستی Etsy

۱- هنگامی که به عنوان فروشنده در این سایت فعالیت می‌کنید لازم نیست برای نگه داشتن فروشگاه‌ آنلاین خود ماهانه هزینه‌ای پرداخت کنید. در عوض هنگامی که محصولی را به خریدار فروختید، آنگاه سایت ۳/۵ درصد از قیمت محصول را به عنوان هزینه کمیسیون برداشت می‌کند.

۲- پلتفرم امن معاملات مالی بین فروشنده و خریدار وجود دارد. با توجه به اینکه این سایت به عنوان واسط عمل می‌کند، نه لزومی دارد که مشتری در مورد امنیت پرداختی سایت نگران باشد و نه نیاز است که فروشنده قبل از دریافت مبلغ، کالا را ارسال کند. به محض اینکه پرداخت هزینه توسط مشتری تایید شد آنگاه فروشنده می‌تواند برای ارسال کالا اقدام کند.

۳- سایت Etsy درگاه‌های مختلف پرداخت را در اختیار مشتری قرار می‌دهد تا با راحترین مسیر، برای پرداخت اقدام کند. از سوی دیگر همین قضیه جهت نقد کردن درآمد فروش دلاری صنایع دستی و محصولات دست ساز برای فروشنده وجود دارد. به زبان ساده‌تر، مشتری و فروشنده با هر بانکی از هر نقطه از دنیا بدون مواجه شدن با بحث انتقال پول معامله خواهند کرد.

دسترسی فروشنده به ابزار مدیریت فروش چگونه است؟

فروشنده در داشبورد خود می‌تواند محصولات جدید را اضافه کرده یا اطلاعات محصولات قدیمی را حذف یا اصلاح کند. حتی گزینه‌های اعمال تخفیف را هم فروشنده می‌تواند در کنترل خود داشته باشد. نکته بعدی قالب و الگوهای فروشگاهی در این سایت است که فروشنده می‌تواند برای ساخت فروشگاه آنلاین خود استفاده کند. همچنین فروشنده‌ها می‌توانند لوگوی خود را در سایت آنلاین خود قرار دهند و به نوعی برند خود را ایجاد کنند. از سوی دیگر فروشنده با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌تواند به آمار بازدید از صفحات محصولات خود دست پیدا کند و حتی امکانت SEO یا دسترسی مشتریان از طریق اپلیکیشن را هم داشته باشد.

در صورتی که به عنوان یک فروشنده به دنبال فروش دلاری صنایع دستی ، محصولات دست ساز، جواهرات و … هستید برای نقد کردن درآمد ارزی می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

 

امتیاز 4.8/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

20 دیدگاه

  1. وحید گفت:

    ایرانی ها توی این سایت امکان ثبت نام دارن؟

    1. فرید امیری گفت:

      بهتره با هویت غیر از ایران ثبت نام کنید

  2. afsaneh گفت:

    و بعد چطوری کالا را بفرستیم؟

    1. فرید امیری گفت:

      شما باید از شرکت هایی استفاده کنید که صادرات را به کشور همسایه انجام می دهند و از آنجا پست مجدد به آمریکا را داشته باشند. برای نقد درآمد ارزی می توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

      1. zeynab گفت:

        میشه اسم شرکت های صادرات رو بگید

  3. قاسمی گفت:

    سایت باز نمیشه , راهی هست که بدون مشکل بتونیم وارد بشیم ؟ فیلترشکن میخاد ؟

    1. فرید امیری گفت:

      بله اکثر سایت های فریلنسری فیلتر شکن می خواد

  4. لیلی گفت:

    سلام
    میشه مراحل ورود وثبات نام رو شرح بدین و راهنمایی تصویری ارائه بدید .سپاس ا شما.

  5. علیرضا نوروزی گفت:

    دریافت فروشگاهی در سایت etsy

    1. mania گفت:

      سلام ببخشید من درقسمت
      how you’ll get paid مشکل دارم اینجا گزینه ای نیست که من واسه دریافت پولم از مسترکارت استفاده کنم چیکارکنم؟
      درقسمت لوکیشن بانک انگلیس انتخاب میکنم ازم اسم بانک واسم کامل حساب می میخوادکه من ندارم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنید

      1. فرید امیری گفت:

        شما باید حساب پی پال رومعرفی کنید. حساب مربوط به آسیای شرقی

  6. مهشید پارسایی گفت:

    سلام. این پستی که گفتید به کشور همسایه هست و مجدد به بقیه کشورها هزینه‌اش چقدره حدودا؟ چون اگر زیاد باشه به صرفه نیست و احتمالا مشتری خیلی کم خواهد بود.

    1. فرید امیری گفت:

      در مورد پست مجدد باید خود شما بررسی کنید یا وساطی پیدا کنید.

  7. عارف گفت:

    سلام, من میخوام از ایران محصولاتما ب استرالیا و بعد کشور مقصد بفرستم,آیا باید استرالیا مالیات پرداخت کنم؟ و اینکه از نظر قانونی تو استرالیا منعی وجود نداره؟

    1. فرید امیری گفت:

      با سلام در این مورد اطلاعی نداریم .

  8. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر. اینکه فرمودید محصول به کشور همسایه ارسال بشه و بعد به امریکا، سوال اینکه چرا امریکا؟ نمیشه مستقیما برای مشتری ارسال بشه؟

    1. فرید امیری گفت:

      مشتری ها اکثرا آمریکایی هستن

  9. سعید گفت:

    سلام دوستان توضیحاتی در خصوص این سایت میدم خدمتتون. ثبت نام در Etsy با توجه به کشوری که از اونجا به سایت مراجعه میکنید فرق داره. متاسفانه این امکان برای ایران به دلیل تحریم ها مقدور نیست. اگر از کشورهایی که از خدمات پرداخت خود سایت پشتیبانی میشه ثبت نام کنید (مثل امریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و…) حتما باید اطلاعات بانکی خودتون در اون کشور رو برای واریزها وارد کنید، اما اگر از کشورهای دیگه که پشتیبانی از خدمات پرداخت Etsy ندارن (مثل روسیه و امارات و …) باید از حساب پی پل استفاده کنید. خب این از خان اول رستم! مشکل بعدی این هست که برای قرار دادن هر آیتم توی سایت باید 2 سنت پرداخت کنید (که البته اگر لینک معرفی داشته باشید 40 تا رایگان دریافت میکنید و اون طرف هم که معرفی کرده دریافت میکنه) و برای پرداخت این مبلغ باید مسترکارت یا ویزا داشته باشید، این کارت اگر مجازی باشه گیر میده و باید متصل به حساب بانکی باشه. برای حل این مشکل راه حل هایی وجود داره. من این مشکل رو از طریق یکی از برادران مسلمون اهل الجزایر که اتفاقی باهاش آشنا شدم حل کردم. اطلاعات مسترکارتی رو بهم داد که سایت بهش گیر نمیداد. اینم از خان بعدی! مشکل دیگه هم اینه که سایت به شدت به تغییر آی پی حساسه و اگر حتی یکبار از دونقطه متفاوت وصل بشید اکانت توسط ربات بسته میشه! برای حل این مشکل میتونید از سرور مجازی استفاده کنید که یکم قیمتش بالاست اما دیگه این مشکل حل میشه. و در ضمن مراقب باشید اطلاعاتی که در سایت وارد میکنید با آدرسی که متصل شدید همخوانی داشته باشه و سعی کنید هیچگاه اطلاعات رو تغییر ندید که حسابتون ساسپند (معلق) میشه. در آخر هم یه مزیتی رو خدمتتون بگم اینه که امکان فروش محصولات دیجیتال هم در این سایت وجود داره و مشتری در همون لحظه بعد از پرداخت میتونه محصول رو دانلود کنه (مثل تصاویر، هنرهای تجسمی و …) که این مزیت بزرگی برای ایرانیان به حساب میاد. امیدوارم که تونسته باشم با این اطلاعات کمکتون کنم و بتونید محصولات خودتون رو به فروش برسونید و این تحریم های ظالمانه علیه کشورمون رو دور بزنید! یا علی التماس دعا

    1. فرید امیری گفت:

      ممنونم بابت اطلاعات کاملتون

    2. بنیامین گفت:

      تشکر.پس بیخیال میشم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT