بازی DeFi Kingdoms

معرفی بازی DeFi Kingdoms (دیفای کینگدامز) | کسب درامد DeFi Kingdoms

زمان مطالعه 8 دقیقه

اگر به چارت رتبه‌بندی سایت Chainplay.gg نگاهی بیندازید و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین آن را زیرورو کنید، بازی DeFi Kingdoms (دیفای کینگدامز) را خواهید دید که در رتبه زیر بیست برتر ایستاده است. این رتبه در بین صدها پروژه و بازی دیگر که مبتنی بر سیستم شبکه بلاک‌چین ساخته و راه‌اندازی شده‌اند، قابل توجه است. اگر بخواهیم با هم صادق باشیم، نباید از این نکته به راحتی عبور کنیم که عصر کنونی ما متعلق به بازی‌های توسعه‌داده‌شده در فضای بازی‌های P2E و همچنین بلاک‌چین است.

با فروکش کردن تب‌وتاب بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در اواسط سال 2022 و همچنین روی کار آمدن بازهای جدیدی مثل بازی دیفای کینگدامز، باید یک پله بالاتر رفت تا از امکانات دیگر بازی‌ها هم استفاده کرد.

بازی DeFi Kingdoms (دیفای کینگدامز)

اخبار سه ماهه اول ۲۰۲۲ نشان‌دهنده این هستند که بالاخره پس از ماه‌ها انتظار و درخواست پیاپی برای انتشار بازی‌های جدید در سیستم بلاک‌چین و NFT، اتفاقات خوب رخ دادند. در حالی که اولین بازی NFT در سال 2015 به انتشار رسید، دیفای کینگدامز از جمله پروژه‌های خوش‌آتیه است که می‌تواند به عنوان رقیبی جدی و سرسخت برای دیگر بازی‌های هم‌دوره و قبل از خودش محسوب شود. بی‌شک بازی Defi Kingdos رقبای بسیار قدرتمندی مانند بازی اکسی اینفینیتی و Spliternalnds دارد که با محبوبیت بسیاری در حال فعالیت هستند؛ اما عوامل و قابلیت‌های امیدوارکننده و قدرتمندتری هم در این بازی ظاهر شده‌اند که آشنایی با آنها حالی از لطف نیست.

بازی DeFi Kingdoms

بازی DeFi Kingdoms

در طول مطالعه این مقاله با کلیدواژه‌هایی همچون «توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT»، «متاورس (Metaverse)» و «DAO» مواجه خواهید شد. بازی دیفای کینگدامز همه این کلیدواژه‌های را در قلب خود جای داده و با برخورداری از همه مفاهیم سودآور و قابل توجه دنیای کریپتوکارنسی به انتشار رسیده است. این بازی از لحاظ ظاهری و در نگاه اول بسیار شبیه به بازی Runescpae به نظر می‌رسد. بسیاری از بازی‌های موفق از بازی Runescape الهام گرفته‌اند و طبیعی است که بازی DeFi Kinfdoms هم به دلیل یادآوری فضای آن بازی، برای گیمرها از جذابیت خاصی برخوردار شده است؛ اما دیفای کینگدامز دارای یک قابلیت ویژه است که آن را از همه بازی‌های مشابه مجزا می‌کند.

مهم‌ترین ویژگی این بازی، راه‌اندازی شدن آن به عنوان یک پروژه DEX (صرافی غیر متمرکز ارزهای دیجیتال) است که امکان استفاده از استخرهای ویژه برای استخراج ارز دیجیتال و NFTها را فراهم می‌کند. این بازی به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازی در سیستم شبکه بلاک‌چین هارمونی (Harmony) محسوب می‌‎شود و برای بازی کردن، باید وارد این شبکه شد. برای این که راجع به جزئیات این بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

فعالیت به عنوان یک صرافی غیر متمرکز

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این بازی، باید به 22 آگوست سال 2021 برگردیم. بازی دیفای کینگدامز در ابتدا به عنوان یک پروژه با چشم‌انداز یک صرافی غیر متمرکز مورد ارزیابی قرار گرفته بود. در سال 2021 قرار بود که از بازی دیفای کینگدامز به عنوان یک صرافی DEX برای پلتفرم Yield Farming مورد استفاده قرار بگیرد، اما وضعیت دچار تغییرات اساسی شد و حالا از آن به عنوان یک بازی مبتنی بر شبکه بلاک‌چین یاد می‌شود. دنیای بازی دیفای کینگدامز در حال و هوای قرون وسطایی می‌گذرد و جزئیات جالب گرافیکی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در اوایل سال 2022، حدود 160 هزار کاربر در بلاک‌چین هارمونی و در بستر دیفای کینگدامز مشغول به فعالیت بودند و در همان زمان، حجم معاملاتی معادل با 1.68 میلیارد دلار در قالب 8.14 میلیون تراکنش برای آن به ثبت رسید. دیفای کینگدامز هم دقیقا شبیه به بازی‌های دیگری که در سیستم شبکه‌های بلاک‌چین راه‌اندازی شده‌اند، دارای توکن مخصوص به خود است که با عنوان JEWEL شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله به همه جزئیات اساسی این بازی از جمله توکن بومی آن خواهیم پرداخت. .

آیا بازی دیفای کینگدامز مبتنی بر سیستم P2E است؟

همان‌طور که در ابتدای این مقاله اشاره داشتیم، این بازی هم یکی از بازی‌های موفق محسوب می‌شود که هم مبتنی بر شبکه بلاک‌چین و سیستم بازیهای موسوم به P2E راه‌اندازی شده است. واژه P2E مخفف عبارت کامل Play to Earn است؛ در یک سیستم P2E تمامی تمرکز تیم توسعه‌دهنده بر آن است که پیش از هر چیزی، امکان کسب درآمد از بازی را برای گیمر و کاربر به وجود بیاورد. به عبارت ساده‌تر همه بازهای مبتنی بر سیستم P2E با توجه به گیم‌پلی و گرافیکی توسعه داده شده‌اند که پیش از هر چیزی برای گیمر سودآور باشند.

همه بازهای مبتنی بر سیستم بلاک‌چین با توجه به سیستم بازهای RPG و یا P2E راه‌اندازی شده‌اند تا گیمر بتواند، روی پتانسیل خود، سرمایه‌گذاری مکند و به سودآوری قابل توجه دست یابد. از طرفی، موضوعی که برای بسیاری از گیمرها مهم تلقی می‌شود، مسئله استفاده از ارزهای دیجیتال و یا NFTها است. با توجه به این که بازی دیفای کینگدامز از قابلیت خریدوفروش ارز دیجیتال مخصوص خود و همچنین NFTها پشتیبانی می‌کند، می‌تواند به عنوان یکی از بازی‌های محبوب و مورد علاقه گیمرها محسوب شود.

نحوه کسب درآمد از بازی DeFi Kingdoms

بازی DeFi Kingdoms

بازی DeFi Kingdoms

آن چیزی که دیفای کینگدامز را از سایر بازهای مشابهش جدا می‌کند، تمرکز تیم توسعه‌دهنده آن بر چیزی به جز مسئله کسب درآمد است. به عبارت ساده‌تر، تیم توسعه‌دهنده بازی دیفای کینگدامز علاوه بر این که یک بازی مبتنی بر سیستم P2E را راه‌اندازی کرده‌اند، در عین حال به تمامی طراحی‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری آن هم فکر کرده‌اند. این سازماندهی باعث شده است تا لذت بازی دیفای کینگدامز، مانند یک نسیم بهاری به خاطرات شما بوزد. دیفای کینگدامز برای گیمرهای قدیمی و اصیل، یادآور روزهای خوب نینتندو است که همه بازی‌ها در عین سادگی گرافیکی، دارای داستان جذابی بودند.

علاوه بر همه این موضوعات، این بازی به عنوان یک ابزار مالی شگفت‌انگیز برای کسب درآمد در حوزه امور بین‌المللی شبکه غیر متمرکز DeFi محسوب می‌شود. توکن بومی این بازی و همچنین قابلیت تبدیل کردن آیتم‌های بازی به NFT و در نهایت فروش آنها، به عنوان اصلی‌ترین روش‌های کسب درآمد از این بازی محسوب می‌شوند. با توجه به این که دیفای کینگدامز از جمله پروژه‌های در حال توسعه محسوب می‌شود، قرار شده است که یک سیستم مبارزاتی پیشرفته و جذاب با محوریت مسابقه و رقابت هم به آن اضافه شود. با توجه به سیستمی که قرار است به آن اضافه شود و قابلیت‌هایی که هم‌اکنون در آن تعبیه شده‌اند، روش‌های کسب درآمد از این بازی متعدد هستند.

معرفی توکن JEWEL و بررسی ارزشمندی آن

همان‌طور که پیش از این به توکن JEWEL در بازی دیفای کینگدامز اشاره کردیم، هیچ بازی مبتنی بر شبکه بلاک‌چینی نمی‌تواند بدون ارائه یک توکن بومی به فعالیت خود ادامه دهد. با خریداری کردن و نگه داشتن (Hold) ارز دیجیتال JEWEL می‌توان به تمامی قابلیت‌ها و کاراکترهای کاربردی در طول بازی دست یافت. برای مثال، شما به عنوان گیمر می‌توانید، با استفاده از JEWEL قهرمانان بازی را احضار کنید، NFT بخرید و حاکمیت خود را در فضای بازی به تثبیت برسانید. به طور کلی توکن JEWEL به عنوان مهم‌ترین ابزار یک گیمر در بازی دیفای کینگدامز محسوب می‌شود که با داشتن آن می‌تواند، هر کاری بکند؛ دقیقا شبیه به کاربرد پول در دنیای واقعی ما.

بازی DeFi Kingdoms

با نگاهی به ارزش JEWEL در اوایل آوریل سال 2022 و با توجه به اطلاعات مستند و به روز سایت Coinmarketcap، قیمت هر واحد آن برابر با 9.43 دلار ارزیابی می‌شود؛ البته ناگفته نماند که این توکن در اوایل آوریل 2022 با افت قیمت 10.13 درصدی هم مواجه شده و بالاترین ارزش آن در محدوده 11.46 دلاری ثبت شده است. در مجموع تا همین لحظه، حدود 500 میلیون توکن JEWEL به بازار عرضه شده‌اند که 2 درصد از آنها از قبل ساخته شده‌اند. از آنجایی که توکن JEWEL امکان نقدینگی را هم فراهم می‌کند، چند جفت LP (ابزار ارائه‌دهنده نقدینگی) مثل LUNA/JEWEL، AVAX/JEWEL و ONE/JEWEL هم وجود دارند که با بررسی آنها می‌توان به قدرت نقدینگی JEWEL پی برد.

نکته مهمی که در مورد ارز دیجیتال JEWEL در بازی دیفای کینگدامز وجود دارد، امکان نگه داشتن یا Hold کردن آن است. توسعه‌دهندگان این بازی با قفل کردن تعداد بسیار زیادی از توکن‌های JEWEL، فضای بازی را شکل داده‌اند و این کار به شکلی انجام شده است که ارزش توکن در طول زمان دچار افت بسیار زیاد نشود. گیمرها هم می‌توانند، از همین قاعده برای Hold کردن توکن JEWEL در طول بازی استفاده کنند و هروقت که اراده کردند، آن را مورد معامله قرار بدهند. البته ناگفته نماند که همه این نکات بیانگر آن هستند که شما به عنوان یک گیمر می‌توانید، توکن‌های JEWEL خود را هروقت که اراده کردید، بفروشید، اما باید افت قیمتی آن را هم در نظر داشته باشید. ارزش بازار یا Market Capitalization توکن JEWEL در دنیای کریپتوکارنسی هم‌اکنون برابر با یک بیلیون دلار ارزیابی می‌‌شود.

تیم توسعه‌دهنده بازی دیفای کینگدامز چه کسانی هستند؟

نکته بسیار مرموز و جالب در مورد تیم توسعه‌دهنده این بازی، این است که هیچ‌کسی نمی‌داند، هویت این افراد چیست. البته ابن نکته که هویت تیم توسعه‌دهنده دیفای کینگدامز برای هیچ ارگان یا شخصی قابل بررسی نیست، به عنوان یک پرچم قرمز برای سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود؛ منظور از پرچم قرمز، هشدار قابل توجه است. به عبارت ساده‌‎تر، با توجه به این که هیچ اطلاعات هویتی و شخصی از افرادی که پشت پروژه بازی دیفای کینگدامز هستند، در دسترس نیست، باید نسبت به سرمایه‌گذاری روی این پروژه تحقیقات بیشتری به عمل آورد؛ اما شما به عنوان یک گیمر نیازی به این نوع دغدغه‌ها ندارید.

مهم‌ترین سوپاپ اطمینانی که سرمایه‌گذاران را برای شرکت در این پروژه ترغیب کرده، رویکرد هوشمندانه تیم توسعه‌دهنده بازی دیفای کینگدامز در طراحی‌ها و مکانیزم‌های به کار رفته در آن است. مکانیزم‌‎های هوشمندانه و نوآورانه‌ای که در این بازی به کار گرفته شده‌اند، پروژه دیفای کینگدامز را در چشم سرمایه‌گذاران، سودآور و آتیه‌دار جلوه می‌دهد.

استفاده از NFT در دیفای کینگدامز

همان‌طور که بارها اشاره کردیم، این بازی یک بازی NFT است. در بازهای NFT، قهرمانان یا Heroها به عنوان ابزاری مناسب برای تبدیل شدن به NFT و به فروش رسیدن محسوب می‌شوند. دسته‌بندی‌های مختلفی در مورد انواع قهرمانان در بازی دیفای کینگدامز وجود دارند که در هنگام انجام دادن مأموریت‌های مختلف بازی باید از آنها استفاده کرد. ممکن است که یک قهرمان نتواند به خوبی از پس یک مأموریت یا مرحله بربیاید و گیمر می‌تواند، با استفاده از قهرمانان دیگر به سراغ مرحله مورد نظر برود. یکی دیگر از امکانات قابل توجه این بازی، امکان ادغام کردن قهرمانان با هم است.

بازی DeFi Kingdoms

به طور کلی، قهرمانان یا Heroهای موجود در این بازی دارای قدرت‌های زیر هستند که در 4 دسته‌بندی استخراج (Mining)، باغبانی (Gardening)، جست‌وجوی علوفه (Foarging) و ماهیگیری (Fishing) وجود دارند:

  • قدرت (Strength)
  • مهارت (Dexterity)
  • چابکی (Agility)
  • هوش (Intelligence)
  • استقامت (Endurance)
  • شانس (Luck)
  • سرزندگی (Vitality)

بررسی گیم‌پلی بازی دیفای کینگدامز

با توجه به این که در فضای گیم‌پلی این بازی قهرمانان حرف اول را می‌زنند، آنها هستند که می‌توانند سطوح بالاتری از بازی را برای شما به ارمغان بیاورند و کیف پول دیجیتالی شما را مملو از توکن‌های JEWEL کنند. گیمرها می‌توانند، با استفاده از قهرمانان خود به عملیات و مارموریت‌هایی که درون قلمروی پادشاهی رخ می‌دهند، بروند، منابع جمع کنند و قلمروی خود را گسترش دهند. همچنین، در فضای بازی، آیتم‌هایی هم وجود دارند که با جمع‌آوری آنها می‌توان به منابع بیشتری دست یافت. قهرمانان بازی می‌توانند، در گروه‌های 3 نفره ترکیب و به یک تیم واحد تبدیل شوند؛ این تیم واحد، توانایی شرکت در مسابقات فصلی را دارد و برای دریافت توکن‌های JEWEL با دیگر تیم‌ها و رقبا به رقابت می‌پردازند.

گیمرها می‌توانند؛ در زمین‌های قلمروی خود با استفاده از منابع مختلف، ابزارها و تجهیزات مختلف ایجاد کنند. همچنین، گیمرها می‌توانند با سپرده‌گذاری یا استیکینگ توکن‌های JEWEL در استخرهای لیکوئیدیتی که در باغ‌ها و بانک‌های بازی وجود دارند، به کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول شوند. تفاوت بانک‌ها و باغ‌ها در بازی دیفای کینگدامز، این گونه است که گیمر با بانک‌ها می‌تواند، در ازای سپرده‌گذاری خود، سود و بهره دریافت کند و در باغ‌ها می‌تواند به ازای سپرده‌گذاری، زمین به دست بیاورد.

آیا بازی DeFi Kingdoms کلاهبرداری است؟

بسیاری از کاربران و گیمرها پیرامون کلاهبرداری بودن این بازی سؤال می‎‌کنند و می‌خواهند که بدانند، چرا تیم توسعه‌دهنده این بازی دارای هویت معلومی نیستند. با توجه به تحقیقاتی که ما در سطح اینترنت داشتیم، با توجه مستنداتی که سایت‌هایی مثل IsCryptoScam.com ارائه کرده‎اند، بازی دیفای کینگدامز کلاهبرداری یا Scam نیست. همان‌طور که اشاره کردیم، این بازی در تاریخ 22 آگوست سال 2021 ارائه و منتشر شد و خیلی جدید است. توکن JEWEL در هیچ صرافی خاصی ارائه نمی‎شود و قابلیت نقدینگی آن در بازی بسیار زیاد است.

تنها مشکلی که در مورد این بازی وجود دارد، مسئله مدت‌زمان مورد نیاز برای انتقال توکن‌های ONE به کیف پول متامسک است؛ برای انتقال توکن‌های ONE به کیف پول متامسک، حدود 10 روز زمان نیاز است. به غیر از مشکل مدت‌زمان مورد نیاز برای انتقال توکن‌ها به کیف پول مورد نظر، هیچ مشکل خاص دیگری در مورد اعتبار یا مسائل دیگر این بازی وجود ندارد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT