4 معرفی دانشگاه رایس (Rice University) تگزاس

معرفی دانشگاه رایس (Rice University) تگزاس

زمان مطالعه 2 دقیقه

دانشگاه رایس به عنوان یک مرکز علمی خصوصی در هیوستن تگزاس در سال ۱۹۱۲ افتتاح شد و توانست طی چندین سال تبدیل به یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا شود. تعداد ثبت‌نام‌های لیسانس سال ۲۰۱۹ این دانشگاه ۳۹۹۲ نفر بوده است. این دانشگاه در پایان سال ۲۰۱۹ به عنوان اولین دانشگاه ایالت تگزاس و هفدهمین دانشگاه برتر دنیا شناخته شده است. به طور کلی شهریه دوره لیسانس در دانشگاه Rice حدود ۴۹۱۱۲ دلار برآورد می‌شود.

این دانشگاه در مرکز ناحیه Museum هیوستن واقع شده و محوطه دانشگاه ۱۲۱ هکتار است. بخش‌های اداری و خوابگاهی این دانشگاه، چهارمین فضای بزرگ شهر هیوستن را تشکیل می‌دهند. در ابتدای ورود به محوطه دانشگاه، یازده کالج محلی قابل مشاهده است که علاوه بر امکانات اقامتی، فضاهای غذا خوری به همراه سالن‌های اجتماعات را شامل می‌شود. این دانشگاه دارای چندین تیم ورزشی قوی است که معروفترین آن تیم بسکتبال دانشگاه می‌باشد. هزینه بلیط ورودی جهت تماشای مسابقات ورزشی تیم‌های دانشگاه رایس برای دانشجویان رایگان است و مسکات ورزشی دانشگاه رایس با یک جغد آبی رنگ شناخته می‌شود.

اطلاعات کلی در مورد رایس (Rice University)

3 معرفی دانشگاه رایس (Rice University) تگزاس

دانشگاه رایس یک سازمان غیرانتفاعی است و در سال ۱۹۱۲ پس از قتل ویلیام مارش رایس افتتاح شد و یک دانشگاه تحقیقاتی با تمرکز در مقطع کارشناسی است. این دانشگاه با ۱۵۶ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی و حمایت مالی در سال ۲۰۱۹، فعالیت تحقیقاتی بسیار بالایی دارد. رایس به دلیل برنامه‌های علمی کاربردی در زمینه‌های تحقیقات قلب مصنوعی، تجزیه و تحلیل شیمیایی ساختاری، پردازش سیگنال، علوم فضایی و فناوری نانو مورد توجه قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۰، توسط Times Higher Education (THE) در تحقیقات علوم مواد در جهان رتبه اول را کسب کرد.

با توجه به ارتباط نزدیک این دانشگاه با ناسا، تعداد قابل توجهی فضانورد و دانشمند فضایی از آن فارغ التحصیل شده‌اند. در زمینه‌ی تجارت و فناوری، فارغ التحصیلان رایس شامل مدیران و بنیانگذاران شرکت‌های بزرگی مانند Fortune‌500 می‌باشند؛ همچنین بسیاری از فارغ التحصیلان رشته‌ی سیاست این دانشگاه نمایندگان کنگره، دبیران کابینه، قضات و شهرداران هستند.

بخش‌های علمی دانشگاه رایس

معرفی دانشگاه رایس (Rice University) تگزاس

این دانشگاه از ۸ بخش مجزا تشکیل شده است که سه بخش تحصیلات پایه و لیسانس شامل مرکز علوم اجتماعی، مرکز علوم انسانی و مرکز علوم طبیعی Wiess می‌شود. همچنین دو مرکز تحصیلات تکمیلی دارد که شامل دانشکده تجارت Jesse H. Jones و دانشکده مهندسی George R. Brown است. دانشگاه Rice دارای دو دانشگاه معتبر و شناخته شده علوم کشاورزی و دانشگاه موسقی Shepherd است که هم دانشجویان لیسانس و هم دانشجویان تحصیلات تکمیلی را پوشش می‌دهد. در نهایت، آخرین مرکز مهم این دانشگاه پژوهشکده سیاست‌های عمومی James A. Baker III است که دوره‌های آموزشی و ادبی در آن برگزار می‌شود.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT