مقایسه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

لجر نانو ایکس و لجر نانو اس و هرآنچه باید دانست

زمان مطالعه 3 دقیقه

همانطور که می‌دانید برای مبادله و نگهداری از ارزهای دیجیتالی باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید؛ کیف پول‌های دیجیتالی دارای انواع مختلفی اعم از نرم افزاری، سخت افزاری، مبتنی بر وب و موارد دیگر می‌باشند. از جمله برترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی برای ذخیره امن ارزهای دیجیتالی کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس و هرآنچه باید دانست؛ بپردازیم.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

مقایسه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

لجر نانو اس یک کیف پول سخت افزاری است که برای ذخیره و انجام معاملات ارزهای دیجیتالی محبوب مانند بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌های محبوب دیگر مانند Litecoin ،Bitcoin Cash و ZCash استفاده می‌شود. این کیف پول مشابه USB است و از طریق کابا قادر اتصال به هر دستگاه محاسباتی است. این کیف پول سخت افزاری از داریی‌ها و آدرس‌های کیف پول با ایمن نگه داشتن کلید خصوصی محافظت می‌کند.

کیف پول سخت لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

مقایسه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

Ledger Nano X جدیدترین کیف پول سخت افزاری لجر است و با استفاده از فناوری بلوتوث، به شما کمک می‌کند تا دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در همه حال مدیریت کنید. ظاهر بصری و ویژگی‌های Nano X تقریباً شبیه به ویژگی‌های Nano S است اما برجسته‌ترین ویژگی Nano X اتصال بلوتوث آن است که باعث می‌شود کیف پول کاربر پسندتر و در دسترس‌تر باشد.

شباهت و تفاوت لجر نانو X و لجر نانو S

در ادامه به برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های لجر نانو ایکس و لجر نانو اس پرداخته شده است:

شباهت‌های بین لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

هر دو لجر نانو ایکس و لجر نانو اس، کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتالی هستند که برای سهولت معاملات و همچنین امنیت بیشتر ارزهای دیجیتالی ساخته شده‌اند. علاوه بر این هر دو دستگاه از معماری تراشه dual-chip استفاده می‌کنند. هر دو دستگاه همچنین براساس معماری تراشه خود، دارای همان میزان صدور گواهینامه عمومی مشترک EAL5+ هستند.

تفاوت بین لجر نانو ایکس و لجر نانو اس

Ledger Nano X از لحاظ طراحی و کارایی نسبت به Nano S جدید و به روزتر است، در ادامه به برخی از تفاوت‌های بین این دو کیف پول سخت افزاری اشاره شده است:

۱) طراحی

 اولین ویژگی که در مقایسه کیف پول Ledger Nano X و مدل قبلی بیشتر جلب توجه می‌کند، بزرگتر و سنگین‌تر بودن آن است که این عامل به دلیل باتری ۱۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است. این کیف پول سخت افزاری همچنین دارای صفحه نمایش قابل توجه بزرگتر است که به نوبه خود اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری به طور همزمان نمایش داده شود. از نظر ساختاری نیز، هر دو دستگاه از فولاد ضد زنگ و پلاستیک ساخته شده‌اند. 

۲) ذخیره سازی

Ledger Nano X همچنین نسبت به نسخه قبلی خود از فضای ذخیره سازی بیشتری برخوردار است. طبق گفته این شرکت، Ledger Nano X می تواند بیش از ۱۰۰ برنامه را در اختیار داشته باشد که هر یک از ارزهای دیجیتالی متفاوت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید تمام برنامه‌های موجود در فروشگاه لجر را در دستگاه Nano X خود نصب کنید. اما Ledger Nano S کمتر از ۱۰ برنامه نصب شده روی دستگاه را همزمان پشتیبانی می‌کند.

۳) قیمت گذاری

در کنار ویژگی‌های اضافی دیگر، Ledger Nano X نیز در مقایسه با مدل قدیمی خود از افزایش قیمت بیشتری نیز برخوردار است. هزینه خرید دستگاه لجر اس ۶۰ یورو می‌باشد اما هزینه کیف پول لجر نانو ایکس بیش از دو برابر یعنی به میزان ۱۱۹ یورو می‌باشد. از این رو قبل از خرید هر یک حتما به نیازهای خود و ویژگی‌های ارائه شده توسط این دستگاه‌ها توجه نمایید تا یکی از دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

۴) امنیت

یکی از مهمترین جنبه‌های کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتالی امنیت است. اولین نسخه Ledger Nano X با انتقادهای زیادی در مورد استفاده از بلوتوث  ۵  همراه شد، زیرا در مقایسه با کابل سنتی، ناامن تلقی می‌شد.

از این گذشته، رهگیری بسته‌های BLE و WiFi که توسط یک گوشی هوشمند منتقل می‌شود، بسیار ساده است و ظاهراً توسط Ledger Nano X نیز بسیار آسان است. با این وجود، این بسته‌ها دارای رمزگذاری end-to-end (در بعضی موارد حتی رمزگذاری مضاعف) بین دو دستگاه BLE هستند. این موضوع امنیت بالایی را ایجاد می‌کند.

حالا که با لجر نانو ایکس و لجر نانو اس آشنا شدید،  پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه کنید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هست.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT