مهندس صدا

چگونه یک مهندس صدا شویم: راهنمای گام به گام

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا می خواهید اشتیاق خود را برای تولید صدا به یک حرفه تبدیل کنید؟ در اینجا نحوه تبدیل شدن به یک مهندس صدا و ایجاد نشان خود در دنیای صدا آورده شده است.

مهندسی صدا رشته ای جذاب و الهام بخش است. این که آیا شما به سمت موسیقی، فیلم، یا پخش مجذوب می شوید، امکانات در این زمینه بی پایان است. با این حال، ترس از میزان دانش فنی و تخصص مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مهندس صدا آسان است. این مقاله مراحلی را که می توانید برای دنبال کردن حرفه ای در زمینه مهندسی صدا بردارید، پوشش می دهد.

مهندسی صدا چیست؟

مهندسی صدا یک زمینه گسترده و چند وجهی است که شامل جنبه های فنی ضبط، ویرایش و بازتولید صدا می شود. مهندسان صدا در زمینه هایی مانند پخش، صداگذاری، تولید فیلم و حتی اجرای زنده کار می کنند. بسیاری از مهندسان صدا در انواع خاصی از رسانه ها تخصص دارند و به دنبال مشاغل هستند.

رشته مهندسی صدا به سرعت در حال رشد است و هیچ کمبودی برای پروژه های هیجان انگیز برای کار وجود ندارد. در واقع، اداره آمار کار تخمین می زند که اشتغال برای مهندسان صدا در دهه آینده 7.5 درصد رشد خواهد کرد. برای موفقیت باید از پای راست شروع کنید. در اینجا برخی از بهترین کارهایی که می توانید برای شروع حرفه ای در زمینه مهندسی صدا انجام دهید آورده شده است.

تخصص های تحقیقاتی در مهندسی صدا

بهترین راه برای شروع حرفه خود در مهندسی صدا، تحقیق در مورد تخصص های مختلف در این زمینه است. برای تبدیل شدن به یک مهندس صدا و سیما یا یک مهندس موسیقی به مجموعه‌های مختلفی از مهارت‌ها نیاز دارید. برخی از تخصص های مهندسی صدا عبارتند از:

. مهندسی موسیقی

. مهندسی صدا پخش

. صدا بر روی صدا

. طراح صوتی بازی

. تحقیق و توسعه مهندسی صدا

. مهندسی صدای زنده

. مهندسی ضبط

. مهندسی میکس

. تسلط بر مهندسی

در مهندسی صدا یک مسیر مشخص وجود ندارد. خوب است در نظر داشته باشید که چه نوع پروژه هایی با شما طنین انداز می شوند و در مورد تخصص هایی که علاقه مند به کار از آنجا هستید کم کنید.

هنگامی که ایده ای در مورد تخصص هایی که به آن علاقه دارید دارید، می توانید روند تحقیق در مورد مهارت هایی را که برای یادگیری نیاز دارید و برنامه ها یا فرصت هایی که ممکن است برای شما مفید باشد آغاز کنید. بسیاری از برنامه های مهندسی صدا تاکید خاصی بر زمینه هایی مانند موسیقی یا صدای زنده دارند.

یک مدرک یا برنامه گواهی در مهندسی صدا را در نظر بگیرید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای شروع حرفه ای در زمینه مهندسی صدا انجام دهید، ثبت نام در یک برنامه مدرک یا مدرک است. این نسبت به سایر روش‌های یادگیری مقرون‌به‌صرفه‌تر است، اما مدرک‌ها و گواهی‌ها هر دو مزایای داشتن یک مسیر یادگیری استاندارد را ارائه می‌دهند. یک برنامه به شما کمک می کند تا تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک مهندس صدا را بدون گم شدن به دست آورید.

چند رشته هستند که به ویژه برای مهندسی صدا خوب هستند. بسیاری از افراد با ادامه تحصیل در رشته موسیقی، فناوری صوتی، فناوری پخش، ارتباطات یا مطالعات رسانه، کار خود را شروع کرده اند. کالج موسیقی برکلی به ویژه در میان مهندسان مشتاق صدا مشهور است.

اگر ترجیح می دهید مسیر کسب گواهینامه ها و شروع کار خود را به طور مستقل طی کنید، گواهینامه های بسیار زیاد مورد توجه برای انتخاب وجود دارد. برنامه صدور گواهینامه Dante Audinate مانند گواهینامه های ارائه شده توسط انجمن مهندسان پخش با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود. توجه به این نکته مهم است که مهارت هایی که می توانید نشان دهید از هر مدرکی مهم تر تلقی می شوند.

به دنبال فرصت هایی برای تجربه عملی باشید

همانطور که قبلا ذکر شد، نشان دادن مهارت های خود یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید در مهندسی صدا انجام دهید. هنگامی که درک اولیه از ترفندها و ابزارهای تجارت دارید، باید بر جستجوی فرصت هایی برای به کارگیری مهارت های خود در عمل تمرکز کنید.

خوشبختانه، شما تنها فردی نیستید که آرزوی شغلی دارید. بسیاری از مهندسین صدا اولین تجربه عملی خود را با کار با نوازندگان مشتاق یا هنرمندان صداپیشگی به دست آوردند. در ابتدای کار خود، باید روی همکاری با سایر تازه کارها در صنعتی که می خواهید وارد شوید تمرکز کنید.

به عنوان مثال، می توانید در زمینه های زیر برای این تخصص های رایج جستجو کنید:

. مهندسی موسیقی: با گروه‌های مستقل محلی ملاقات کنید یا با هنرمندان مستقل در وب همکاری کنید.

. مهندسی صدا پخش: برای کارآموزی در ایستگاه رادیویی محلی خود درخواست دهید.

. مهندسی صدای صوتی: به پروژه ای در Casting Call Club بپیوندید.

. طراح صوتی بازی: در یک شرکت کوچک بازی مستقل کارآموز شوید یا استعداد خود را در r/INAT داوطلب کنید.

. مهندسی صدای زنده: برای تماشا و یادگیری در یک کلیسای محلی یا محل اجرای موسیقی زنده بخواهید.

همانطور که تجربه اولیه را به دست می آورید و یک نمونه کار را توسعه می دهید، باید به دنبال فرصت های با درآمد بالاتر بگردید. به عنوان مثال، پس از کار با چندین گروه موسیقی محلی یا پروژه‌های Casting Call Club، می‌توانید استعداد خود را به عنوان یک فریلنسر مطرح کنید یا به دنبال فرصت‌هایی در سطح ابتدایی در تخصص خود باشید.

برای کارآموزی در رشته مهندسی صدا اقدام کنید

هنگامی که یک مجموعه مهارت اولیه در مهندسی صدا ایجاد کردید و نمونه کارهایی برای نشان دادن دارید، باید به سراغ درخواست برای دوره های کارآموزی و مشاغل سطح پایه در مهندسی صدا بروید. تضمین یک کارآموزی یا شغل در صنعت به شما این امکان را می دهد که ابزارهای حرفه ای را از مهندسان صدا با سال ها یا حتی دهه ها تجربه بیاموزید.

مکان های بسیار خوبی وجود دارد که می توانید در آن ها به دنبال دوره های کارآموزی مهندسی صدا باشید. در واقع، لینکدین و سایر انجمن های شغلی اصلی مکان های خوبی برای شروع جستجوی شما هستند. همچنین باید وب سایت های شرکت هایی که با رسانه های منطقه شما کار می کنند را بررسی کنید. ایستگاه‌های رادیویی، پخش‌کننده‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم در منطقه شما ممکن است در همین لحظه به طور فعال به دنبال کارآموز باشند.

با تجهیزات و نرم افزار مناسب تمرین کنید

دانستن نحوه کار با تجهیزات و نرم افزارهای استاندارد در تجارت مهندسی صدا بخش مهمی از شروع حرفه شما است. اکثر مدارس معتبر این تجهیزات و نرم افزار را در دسترس دانش آموزان و استاندارد شده در برنامه درسی خواهند داشت. اگر قصد دارید به صورت انفرادی مهندسی صدا را دنبال کنید، آشنایی با این تجهیزات حیاتی است.

شما باید بدانید که چگونه با تجهیزاتی مانند میکروفون، کنسول های میکس، قطب های بوم، هدفون های استودیویی، تستر کابل و مولتی متر کار کنید. شما باید نحوه پیمایش و کار در محبوب ترین ایستگاه های کاری صوتی دیجیتال (DAW) از جمله Ableton Live، Reaper، Pro Tools و Logic Pro را بدانید.

همچنین باید روی کسب مهارت های مناسب تمرکز کنید. بسته به تخصص مورد نظر شما، برخی از مهارت ها و دانش ممکن است بیشتر از سایرین مورد تقاضا باشد. برخی از مجموعه مهارت هایی که معمولاً در مهندسین صدا مورد نظر است عبارتند از:

. مهارت‌های ارتباطی: مهندسان صدا تنها بخشی از یک تیم تولید بزرگ‌تر هستند، بنابراین دانستن نحوه کار موثر با دیگران و حفظ نگرش مثبت مهم است.

. گوش برای کیفیت: مهندسان صدا مسئول اطمینان از کیفیت بالای محصول نهایی هستند. شما باید یاد بگیرید که چگونه مسائل صوتی را با گوش دادن یا از طریق طیف نگارها و شکل موج ها شناسایی کنید.

. آشنایی با تجهیزات ضبط: مهندسان صدا اغلب سیستم صوتی را تنظیم می کنند که ممکن است شامل دستگاه هایی مانند میکروفون و تقویت کننده باشد. در صورت امکان، باید با انواع مختلف دستگاه های صوتی تمرین کنید.

. مهارت های ضبط و ویرایش: مهندسان صدا مسئول ضبط صدا و تبدیل آن به محصولی چشمگیر هستند. شما باید ضبط و ویرایش انواع مختلف صدا را تمرین کنید و به طور مداوم خود را با ساختن چیزی که ارزش شنیدن داشته باشد به چالش بکشید.

. دانش موسیقی و آکوستیک: اگر می خواهید حرفه ای موفق در زمینه مهندسی صدا داشته باشید، باید با مفاهیم کلیدی موسیقی و علم صدا آشنا باشید. این به شما درک بالاتری از صدایی که با آن کار می کنید می دهد و ارتباط بهتری با تیم خود ایجاد می کند.

شبکه با حرفه ای ها در صنعت رویایی شما

زمانی که افراد مناسب را بشناسید، متوجه خواهید شد که پیشرفت شغلی خود به عنوان یک مهندس صدا بسیار آسان تر است. باید به این فکر کنید که کجا می توانید افراد در صنعت خود را پیدا کنید و شروع به صحبت با مردم کنید. آیا می خواهید موسیقی را مهندسی کنید؟ در نمایش‌های موسیقی شرکت کنید و با گروه‌های موسیقی محلی شبکه کنید. آیا می خواهید پخش را مهندسی کنید؟ یک شغل جزئی در ایستگاه رادیویی محلی خود پیدا کنید و با افرادی که در آنجا کار می کنند آشنا شوید.

همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین برای شبکه سازی استفاده کنید. در مورد قصد خود برای ملاقات با دیگران در صنعت شفاف باشید و وقتی فرصت دارید شخصیت و استعداد خود را به رخ بکشید. با داشتن یک شبکه به اندازه کافی بزرگ، ممکن است دریابید که فرصت ها از یک شکار پر زحمت به راحتی تبدیل می شوند که عملاً در دامان شما قرار می گیرد.

یک نمونه کار صوتی توسعه دهید

قرار نیست هر قطعه ای که تولید می کنید آماده نمونه کار باشد، و این اشکالی ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین شانس موفقیت را داشته باشید، باید شروع به جمع‌آوری تمام بهترین کارهای خود در یک نمونه کار کنید. نشان دادن مهارت‌هایتان بسیار مهم‌تر از هر مدرک یا گواهینامه‌ است – و اگر مردم بتوانند از روی نمونه کارها متوجه شوند که شما کیفیت و مجموعه مهارت‌های خوبی دارید، در مورد استخدام شما برای پروژه‌های آینده تردید کمتری خواهند داشت.

مهارت های خود را در مهندسی صدا تقویت کنید

مهمترین کاری که می توانید به عنوان یک مهندس صوتی مشتاق انجام دهید این است که به تقویت مهارت های خود ادامه دهید. حرفه ای در مهندسی صدا نمی تواند در یک روز پدیدار شود، اما اگر همچنان خود را برای مطالعه، شبکه سازی و توسعه یک نمونه کار چشمگیر بکار ببندید، دیری نمی گذرد که در نهایت فرصت های باورنکردنی در این زمینه پیدا خواهید کرد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Setare گفت:

    کامل و مفید سپاس

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت