آپلود فونت در Canva

نحوه آپلود فونت در Canva

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر Canva فونتی که نشان دهنده برند یا سبک شخصی شما باشد را ندارد، می توانید یک فونت جدید آپلود کنید. در ادامه نحوه انجام این کار توضیح داده شده است.

سبک و استایل فونت ها این توانایی را دارند که طراحی شما را ایجاد کنند یا حتی خراب کنند. وقتی صحبت از طراحی با Canva به میان می آید، طیف گسترده ای از فونت ها در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید یکی را انتخاب کنید، از فونت های خوشنویسی زیبا مانند Jimmy Script گرفته تا فونت های رسمی شرکتی مانند Neue Machina.

خرید با ویزا کارت

با این حال، نمی توانید هر فونتی را که تا به حال در این پلتفرم ایجاد شده است را پیدا کنید، و گاهی اوقات ممکن است بخواهید از سبکی که خودتان ایجاد کرده اید استفاده کنید. خوشبختانه Canva به شما این امکان را می دهد که یک فونت جدید اضافه کنید.

در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه فونت خود را در Canva آپلود کنید و از آن در طراحی های خود استفاده کنید.

نحوه آپلود فونت در Canva

قبل از اینکه فونتی را در Canva آپلود کنید، لازم است بدانید که این ویژگی برای مشترکین رایگان در دسترس نیست، بنابراین اگر تا به حال حساب خود را ارتقا نداده اید، اکنون بهترین زمان است که این کار را انجام دهید. علاوه بر آپلود فونت، مزایای دیگری نیز در ارتقا حساب خود به Canva Pro وجود دارد، از جمله قالب های پریمیوم و حرفه ای و برنامه ریزی زمانی برای پست شبکه های اجتماعی.

برای آپلود فونت خود در Canva، ابتدا باید وارد canva.com شوید و به Brand Kit در پنل کناری بروید. به پایین صفحه بروید تا به بخش “Brand fonts” برسید.

نحوه آپلود فونت در Canva

نحوه آپلود فونت در Canva

بر روی Upload a font کلیک کنید و به جایی که فایل را ذخیره کرده اید بروید. همچنین می توانید چندین فایل را به طور همزمان آپلود کنید. اطمینان حاصل کنید که فونت در قالب TTF، OTF یا WOFF باشد و همچنین دقت کنید که فایل فونت اصلی را انتخاب می کنید نه فایل زیپ شده آن را.

پس از انتخاب فونت یا فونت های خود، یک پاپ آپ ظاهر می شود که تأیید می کند یا مالک آن فونت هستید یا حق استفاده از آن را در طراحی خود دارید. Yes, upload anyway را انتخاب کنید. فرآیند آپلود معمولا کمتر از ده ثانیه طول می کشد. اگر آپلود با موفقیت انجام شود، فونت جدید خود را در تب “Uploaded fonts” مشاهده خواهید کرد.

نحوه آپلود فونت در Canva

نحوه آپلود فونت در Canva

همچنین می توانید همین مراحل را برای آپلود فونت با استفاده از اپلیکیشن Canva در دستگاه Android یا iOS خود نیز انجام دهید. فقط ابتدا اطمینان حاصل کنید که قبلاً آن فایل فونت را روی دستگاه تلفن همراه خود دانلود کرده اید.

استفاده از فونت آپلود شده در Canva

استفاده از فونت آپلود شده در Canva

استفاده از فونت آپلود شده در Canva

برای استفاده از فونتی که به تازگی آپلود کرده اید، روی Create a design کلیک کنید یا به یکی از طراحی های خود در بخش “Your Projects” بروید.

روی منوی کشویی font style کلیک کنید و نام فونت خود را در نوار جستجو تایپ کنید. فونت را انتخاب کنید و به طور خودکار بر روی متن شما اعمال خواهد شد.

اگر به دنبال راه های دیگری برای بهبود طراحی خود هستید، این نکات را بررسی کنید تا از تمامی ویژگی های Canva استفاده کنید.

چرا نمی توانم یک فونت را در Canva آپلود کنم؟

اگر آپلود فونت شما ناموفق باشد یا هنگام تلاش برای استفاده از آن با خطاهایی مواجه شوید، ممکن است چندین دلیل پشت این قبیل مشکلات وجود داشته باشد:

فونت شما در قالب TTF، OTF، یا WOFF نیست. اینها تنها فرمت هایی هستند که Canva در حال حاضر پشتیبانی می کند. و هنگام دانلود این فونت ها از اینترنت، معمولاً در پوشه های زیپ شده قرار گرفته اند و لازم است ابتدا آنها را استخراج کنید.

فونت برای ادغام و جاساز شدن در کامپیوتر مجوز ندارد. اگر نمی دانید که مجوز را باید از کجا دریافت کنید یا فونت را به صورت غیرقانونی دانلود کرده اید، همیشه می توانید از جاهای دیگری به غیر از این وب سایت های فونت رایگان استفاده کنید.

ممکن است فایل شما خراب شده باشد. بهتر است فونت را دوباره دانلود کنید.

فونت شما با Canva سازگار نیست، بنابراین هنگام استفاده از آن، آنطور که باید نشان داده نمی شود (به عنوان مثال، یک سری حروف از دست رفته اند، سبک آن متفاوت است و غیره). به جای آن بهتر است به دنبال فونت های جایگزین بگردید.

از حداکثر تعداد فونت هایی که می توانید آپلود کنید، بیشتر شده است. در حال حاضر، تنها 500 فونت در هر Brand Kit مجاز است.

طراحی های Canva خود را با فونت های جدید حرفه ای تر کنید

استفاده از یک فونت شخصی سازی شده در طراحی های خود، شما را یک قدم از دیگر گرافیست ها جلوتر می اندازد و به شما این امکان را می دهد تا هویت و منحصر به فرد بودن بیشتری را در پروژه های خود نمایان کنید. با Canva، به راحتی می توانید از هر فونت شخصی سازی شده ای که می خواهید (یا مجاز به استفاده از آن هستید)، استفاده کنید.

به سادگی آن را در این پلتفرم آپلود کنید، و می توانید طراحی های خود را به چیزی که شخصی تر و خیلی بیشتر منعکس کننده برند شماست، تبدیل کنید.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مسلم گفت:

    فونت فارسی رو قبول نمیکنه، خطا میده، باید چکار کنیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT