نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال

نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

در چندین سال اخیر، دنیای ارز‌های دیجیتال، شاهد بارش شهاب‌سنگ‌هایی به نام میم‌کوین بوده‌است. یکی از این دارایی‌های دیجیتال که در عمر کوتاه خود سروصدای زیادی به پا کرده‌است و مورد توجهٔ علاقه‌مندان کریپتوکارنسی‌ها نیز قرار گرفته‌است، توکن غیرمتمرکز شیبا نام دارد. نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال را در ادامه بخوانید.

Shiba به‌عنوان یکی از رمزارز‌های محبوب و پرطرفدار بازار، در سال 2020 راه‌اندازی شده و تاکنون نوسانات زیادی را تجربه کرده‌است. اگر کنجکاو هستید که تبدیل شیبا به تومان چقدر خواهد شد؟ در ادامهٔ این متن همراه ما شوید تا درمورد Shiba Inu مطالبی را با شما در میان گذاشته و آیندهٔ قیمت این ارز دیجیتال را نیز بررسی کنیم.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ارز دیجیتال shiba برای اولین بار در ماه اوت سال 2020 توسط شخص یا گروه ناشناسی ملقب به «ریوشی» به بازار معرفی شد. این ارز براساس استاندارد ERC-20 و مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌است. از طرفی نام خود را از یک نژاد سگ شکاری ژاپنی گرفته و نماد آن مشابهٔ لوگوی قبلی ارز دیجیتال دوج‌کوین به نظر می‌رسد. به همین دلیل طرفداران این اکوسیستم، آن را «قاتل دوج‌کوین» می‌شناسند.

معرفی اکوسیستم Shiba Inu

نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال

نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال

اکوسیستم شیبا اینو به دلیل ماهیت جامعه‌محور و همچنین یک جامعهٔ بزرگ و فعال از حامیان خود که نقش مهمی در توسعه و پذیرش این پروژه ایفا کرده‌اند شناخته می‌شود. به‌طورکلی جامعه نقش حیاتی در شکل‌دادن به مسیر پروژه برعهده دارد. به‌گونه‌ای که از طریق مشارکت فعال و بازخورد اعضا و قدرت تصمیم‌گیری جمعی، به بهبود عملکرد اکوسیستم کمک می‌شود. کاربران در این پلتفرم می‌توانند با تأمین نقدینگی و واریز رمزارز به استخر‌ها، همچنین استیکینگ توکن SHIB، بون و لیش کسب سود کنند. در ادامه با توکن‌های این پروژه آشنا می‌شویم:

توکن SHIB

کل عرض این توکن که به‌عنوان نماد اصلی اکوسیستم شناخته می‌شود، یک کوادریلیون است. از این تعداد، 50 درصد در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، قفل شده و باقی‌ماندهٔ آن در هنگام راه‌اندازی به ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم اهدا شد.

توکن BONE

این رمزارز درواقع یک توکن حاکمیتی با مجموع کل عرضه ۲۵۰ میلیون کوین خواهد بود. این امکان برای دارندگان توکن BONE فراهم است تا از طریق سیستم Doggy DAO، ابتکارات مهمی همچون ارتقای پروتکل و تغییرات مختلف را پیشنهاد داده و درمورد آن‌ها رأی‌گیری کنند. با این کار علاوه‌بر شرکت در فرایندهای تصمیم‌گیری، می‌توانند در شکل‌دهی آیندهٔ اکوسیستم نقش داشته باشند. از طرفی تأمین‌کنندگان نقدینگی در پلتفرم، این توکن را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

توکن LEASH

این ارز در اکوسیستم، نقش توکنی با قیمت انعطاف‌پذیر یا ریبیس توکن (rebase token) را بر عهده دارد. درواقع عرضهٔ محدودی داشته و به‌عنوان مکانیزمی برای حفظ ارزش عمل کند. عرضهٔ لیش توسط یک الگوریتم کامپیوتری به‌صورت خودکار افزایش یا کاهش می‌یابد. به همین دلیل با کمیاب‌بودن و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، ارزش بالایی به شبکه می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت شیبا چگونه است؟

توجه به این نکته مهم است که پیش‌بینی‌های قیمت در بازار ارز‌های دیجیتال به‌خصوص درمورد میم‌کوین‌ها، به‌شدت مبتنی بر حدس و گمان هستند و باید با احتیاط به آن‌ها پرداخت. به‌طور‌کلی عوامل متعددی از جمله احساسات کاربران، پیشرفت‌های فناوری، تحولات نظارتی و شرایط کلان اقتصادی بر شرایط بازار کریپتوکارنسی‌ها تأثیر می‌گذارند. از این رو هرگونه پیش‌بینی قیمت باید براساس اطلاعات موجود، به‌عنوان یک تخمین در نظر گرفته شده و توصیهٔ خرید شیبا تلقی نشود.

نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال

نقش ارز دیجیتال شیبا در بازار ارز دیجیتال

 باید گفت که این رمزارز در 24 ساعت گذشته، حداقل قیمت 0.52 تومان و حداکثر قیمت 0.54 تومان را شاهد بوده‌است. همچنین برخی از تحلیلگران و کارشناسان در یک دیدگاه خوش‌بینانه، افزایش قابل‌توجهٔ قیمت شیبا را در دههٔ آینده پیش‌بینی می‌کنند. براساس این پیش‌بینی‌ها، اکوسیستم shiba می‌تواند تا سال 2030، محبوبیت روزافزون، حمایت قوی جامعه و پتانسیل بالا برای به‌دست آوردن دستاورد‌های قابل‌توجهی را تجربه کند. از طرفی در یک چشم‌انداز محافظه‌کارانه‌تر، تحلیلگران بازار به ریسک‌ها و عدم‌قطعیت‌های ذاتی در بازار ارز‌های دیجیتال اشاره می‌کنند. آن‌ها معتقدند که حمایت و تبلیغات پیرامون میم‌کوین‌هایی همچون شیبا اینو، ممکن است در درازمدت ادامه نداشته باشد. این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمالاً Shiba در سال‌های آینده، با چالش‌هایی مواجه شده و اصلاح قیمت یا تثبیت را تجربه کند. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی میزان ارزش شیبا به تومان از ابزار تبدیل شیبا به تومان والکس استفاده کنید.

بررسی قیمت شیبا در سال 2023

دوباره امسال توکن Shiba محبوبیت زیادی در بین معامله‌گران ارز‌های دیجیتال به‌دست آورده‌است. طبق پیش‌بینی قیمت شیبا توسط سایت telegaon، این ارز دیجیتال می‌تواند تا پایان سال، به حداکثر سطح قیمت 0.0000316 دلار برسد. براساس این چشم‌انداز، اگر همه‌چیز به‌درستی پیش برود، ممکن است توکن SHIB ارزش خود را دوباره به‌دست آورد. از این رو تحلیل‌گران این وب‌سایت بر این باورند که میانگین قیمت شیبا در سال 2023 می‌تواند حدود 0.0000239 دلار باشد. با این حال اگر روند نزولی وجود داشته باشد، تا انتهای سال، حداقل قیمت این ارز تا 0.0000121 دلار کاهش خواهد یافت. از طرفی اگر تا انتهای سال میلادی بازار روند صعودی در پیش بگیرد، قیمت Shiba نیز رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.

و در پایان؛ ارز دیجیتال SHIB چه آینده‌ای دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، در سال‌های اخیر بازار ارز‌های دیجیتال، شاهد رشد میم‌کوین‌های مختلف بوده‌است. یکی از این توکن‌های غیرمتمرکز که به‌سرعت حامیان بسیاری پیدا کرده و به پتانسیل رشد و موفقیت آن باور دارند، ارز دیجیتال shiba است. درواقع توکن SHIB توانسته است در همین چند سالی که از ورودش به بازار می‌گذرد، رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند. به این نکته توجه داشته باشید که رشد قیمت شیبا و افزایش حجم معاملات آن، می‌تواند تحت‌تأثیر احساسات و تبلیغات بازار و فعالیت جامعهٔ طرفداری آن باشد. در حقیقت ممکن است رشد قیمت آن به پشتوانهٔ فناوری‌های جدید و کاربرد‌های این ارز در دنیای واقعی نباشد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که محبوبیت و موفقیت Shiba Inu به هیجان و توجهٔ ایجادشده در جامعهٔ ارز‌های دیجیتال نسبت داده می‌شود. از این رو مهم است که محتاط بمانید و از تصمیم‌گیری خرید شیبا یا هر رمزارز دیگری صرفاً براساس تبلیغات یا هیجانات رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید. به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، به تحقیق و بررسی دقیق نیاز دارد. با انجام تحقیقات کامل و ارزیابی مبانی پروژه‌های رمزنگاری‌شده، برای انتخاب سرمایه‌گذاری آگاهانه اقدام کنید.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT