پرداخت های B2B

آشنایی با پرداخت های B2B (پرداخت های برون مرزی)

زمان مطالعه 3 دقیقه

فناوری دیجیتال به صنایع بیشتری اجازه می دهد تا خارج از مرزهای سنتی گسترش یابند تا به مشتریان بیشتری دست یابند و از فرصت های فروش جدید استفاده کنند. با این حال، برخی از صنایع هنوز در حال ایجاد زیرساخت های مورد نیاز خود برای بهره مندی از فروش برون مرزی هستند. در این مقاله به بررسی پرداخت های B2B (پرداخت های برون مرزی) می پردازیم.

پرداخت های B2B

تراکنش‌های بین کسب‌وکار یکی از این حوزه‌ها است که پتانسیل رشد زیادی دارد. اما برای درک کامل مزایای فروش در سطح بین‌المللی، کسب‌وکارهای B2B باید چالش‌های پرداخت‌های فرامرزی (برون مرزی) را برطرف کنند تا بهترین بازگشت سرمایه را به دست آورند.

چرا پرداخت های B2B فرامرزی (برون مرزی) می شوند؟

مانند سایر صنایع، این یک تغییر مداوم در نحوه انجام تجارت است. پیش بینی می شود که تا سال 2040 95 درصد از کل خریدها به صورت آنلاین باشد که فروش بین المللی را بسیار آسان تر می کند. در واقع،ارزش 250 تریلیون دلاری برای تمام پرداخت های برون مرزی تا سال 2027 پیش بینی شده است.

بخش عمده ای از این امر ناشی از پذیرش فناوری و نرم افزار جدید است. امکانات ارائه شده توسط فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی به کسب و کارها این امکان را می دهد تا معاملات بیشتری را به صورت خودکار انجام دهند، علاوه بر این، بسیاری از عوارض ناشی از تجارت برون مرزی را کاهش می دهد.

روندهای تغییر شکل پرداخت های برون مرزی

شرکت هایی که با موفقیت در بازارهای بین المللی جدید گسترش می یابند، چالش ها را درک می کنند و گام های خاصی را برای تضمین موفقیت خود برمی دارند. ما سه روند را از فروشندگان B2B شناسایی کرده‌ایم که پرداخت‌های برون مرزی خود را افزایش می‌دهند:

پذیرش روش‌های پرداخت اضافی:

وقتی به مشتریانی که فاکتورهایی از سازمان‌های B2B دریافت کرده‌اند نگاه کردیم، متوجه شدیم که آنها به طور فزاینده‌ای از انواع پرداخت مدرن‌تر استفاده می‌کنند، به ویژه:

21 درصد از پرداخت ها با کارت اعتباری انجام می شود

12٪ از پرداخت ها از طریق انتقال بانکی محلی یا ACH است

 13%از پرداخت ها از طریق حواله سیمی (wire) است

اکثر فروشندگان B2B این تحول را تشخیص داده‌اند، زیرا طبق گزارش پرداخت‌های B2B، 53 درصد از آنها می‌خواهند روش‌های پرداخت الکترونیکی بیشتری را بپذیرند، که می‌تواند شامل روش‌های پرداخت محلی مانند کیف پول دیجیتال و کارت‌های مجازی باشد.

تقلید از سبک B2C برای تراکنش ها:

در حالی که بسیاری از مشاغل B2B هنوز از طریق روش های قدیمی پرداخت می شوند، خریداران B2B به طور فزاینده ای انتظار تجربه دیجیتالی را دارند که منعکس کننده سهولت تراکنش های B2C باشد. به طور متوسط، 23 درصد از مشتریان B2B ملزم به پرداخت حضوری و 22 درصد از طریق تلفن هستند، در حالی که تنها 31 درصد از مشتریانی که قادر به پرداخت آنلاین یا از طریق برنامه تلفن همراه هستند، هستند. تامین‌کنندگانی که می‌خواهند برای تجارت بین‌المللی رقابت کنند، باید تراکنش‌های دیجیتالی مدرن و راحت را از طریق پرداخت‌های تعبیه‌شده یا قابلیت‌های Payfac-as-a-Service ارائه کنند.

استفاده از اتوماسیون حساب‌های دریافتنی (AR):

کسب‌وکارها به دلایل خوبی اتوماسیون واقعیت افزوده را یکپارچه می‌کنند و آنهایی که به فناوری قدیمی، قدیمی و اغلب دستی متکی هستند، به جریان نقدی آنها آسیب می‌رسانند. بر اساس گزارش پرداخت‌ها، 29 درصد از مشاغل به دلیل عدم حضور شخصی در دفتر نمی‌توانستند پرداخت‌های چک کاغذی را پردازش کنند و 39 درصد نیز به دلیل ارسال پستی، پرداخت چک را به‌طور قابل توجهی با تأخیر مواجه کردند. آن دسته از مشاغلی که فرآیند AR خود را خودکار می‌کنند، بهتر می‌توانند تراکنش‌های خود را، چه برون مرزی یا موارد دیگر تکمیل کنند.

برای پیمایش ماهیت پیچیده پرداخت‌های برون مرزی، کسب‌وکارها باید مایل به سرمایه‌گذاری در فناوری مورد نیاز برای بازسازی سیستم‌های قدیمی و روش‌های پرداخت قدیمی خود باشند. از مدیران B2B که مورد بررسی قرار دادیم، 95٪ موافق هستند که سازمان آنها باید بیشتر روی اتوماسیون AR و فناوری های پرداخت دیجیتال سرمایه گذاری کند.

چشم انداز آینده

گسترش به پرداخت‌های برون مرزی چیزی بیش از انجام کارهای معمول با فناوری جدید است. اکثر کسب‌وکارها، 68 درصد بر اساس برآورد BlueSnap، پرداخت‌ها را فقط در جایی که دفتر مرکزی دارند پردازش می‌کنند و نه از طریق یک نهاد محلی که مشتریانشان در آن قرار دارند. این مشاغل همچنین احتمالاً به استفاده از خدمات پردازش پرداخت بومی سازی شده در کشور خود ادامه می دهند یا برای پردازش تراکنش های خود تنها به چند بانک منتخب متکی هستند.

چرا آن یک مشکل است؟ بدون دریافت کارت محلی، احتمال کمتری وجود دارد که این مشاغل پرداخت های برون مرزی را با موفقیت پردازش کنند. از بین شرکت‌هایی که برای گزارش پرداخت‌های دیجیتال برون مرزی BlueSnap مورد بررسی قرار گرفتند، 40٪ دارای نرخ مجوز پرداخت فقط 70٪ یا کمتر بودند. این چیزی بیشتر از درآمد از دست رفته است – برای خریداران ناراحت کننده و مانعی برای رشد است.

برای موفقیت، پرداخت های برون مرزی B2B باید از راه حل های صورتحساب و صورتحساب مدرن در ترکیب با دریافت کارت محلی و پشتیبانی از پرداخت های محلی استفاده کند. آن دسته از کسب‌وکارهایی که با شریک پرداخت جهانی مناسب متحد می‌شوند و می‌توانند به طور موثر این خدمات را ارائه دهند، کسانی هستند که با موفقیت رقابت می‌کنند و رشد می‌کنند.

منبع : paymentsjournal

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT