آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

زمان مطالعه 6 دقیقه

در این آموزش پی پال برای مبتدیان، نحوه راه اندازی و آموزش استفاده از paypal را یاد خواهید گرفت. پس تا آخر با اول پرداخت همراه باشید.

آموزش استفاده از paypal

پی پال یک درگاه پرداخت آنلاین بسیار محبوب است که توسط مشاغل و افراد در سراسر جهان برای ارسال و دریافت پول استفاده می شود.

تنها در سه ماهه سوم سال 2020، بیش از چهار میلیارد تراکنش را تسهیل کرد و بیش از 360 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان از PayPal برای انتخاب تراکنش‌ های پرداخت آنلاین خود استفاده کردند.

خدمات پی پال

واضح است که وقتی صحبت از پرداخت های دیجیتال به میان می آید، پی پال سهم بازار زیادی دارد!

ارسال و دریافت پول از طریق این درگاه پرداخت آنلاین به قدری آسان است که حواله های سیمی و چک های پرهزینه را تقریباً منسوخ کرده است.

علاوه بر این، به یک روش پرداخت محبوب برای خریداران آنلاین تبدیل شده است.

چگونه از پی پال استفاده کنیم؟

با PayPal، هرگز نباید نگران امنیت داده باشید، اطلاعات پرداخت شما در پلتفرم PayPal به خوبی و ایمن نگهداری می شود.

نحوه ورود / ثبت نام با PayPal

برای شروع استفاده از PayPal برای پرداخت های آنلاین:

. به سادگی به paypal.com مراجعه کنید.
. اگر قبلا یک اکانت پی پال دارید، وارد شوید.

اگر تازه وارد پی پال شده اید و اکانت ندارید:

. برای یک اکانت شخصی یا تجاری ثبت نام کنید، سپس روی «ادامه» کلیک کنید.

برای این آموزش پی پال، ما یک اکانت شخصی را انتخاب می کنیم (اما نگران نباشید! بعداً از طریق اکانت تجاری پیمایش خواهیم کرد).

. پس از تکمیل تنظیمات اولیه، به داشبورد اکانت شخصی پی پال خود خواهید رسید.

کالا ها و خدمات پی پال

قبل از اینکه درباره نحوه انجام تراکنش‌ های کالا و خدمات PayPal صحبت کنیم، مهم است که بدانیم این روش پرداخت به چه چیزی اشاره دارد:

• کالا ها محصولات فیزیکی هستند که می توانید از مشاغل مختلف خریداری کنید. این می تواند هر چیزی، از یک محصول آرایشی گرفته تا یک یخچال باشد.

• خدمات به اقدامات مختلفی اشاره دارد که از شخصی دریافت می کنید. به عنوان مثال، مربیگری، مشاوره مالی، یا هر چیز دیگری.

در حالی که توصیه نمی شد، کاربران PayPal قبلاً می توانستند با استفاده از روش پرداخت دوستان و خانواده برای فروشندگان پول ارسال کنند. اکنون این شرکت رویکرد خود را تغییر داده و دیگر با انتخاب این دسته به کاربران اجازه پرداخت به اکانت های تجاری را نمی دهد.

این شرکت برای افزایش امنیت معاملات تجاری این تصمیم را گرفته است. فعالیت های کلاهبرداری به صورت آنلاین رایج است، بنابراین یک سطح اضافی از محافظت از خرید ارائه شده توسط PayPal قطعا مفید می باشد.

کالا ها و خدمات پی پال از نظر کارمزد چگونه کار می کند؟ وقتی برای دوستان یا خانواده پول می فرستید و برای کالا ها و خدمات پرداخت می کنید، تفاوت وجود دارد. وقتی مستقیماً به اکانت PayPal یکی از دوستانتان در بریتانیا یا ایالات متحده پول ارسال می کنید، هیچ هزینه ای دریافت نمی کنید. با این حال، هنگام ارسال پول به یک اکانت تجاری، PayPal یک کارمزد تراکنش استاندارد 2.99٪ دریافت می کند. اگر تراکنش بین المللی باشد، باید 1.5 درصد هزینه اضافی را نیز بپردازید.

انجام خرید با کالا ها و خدمات پی پال

آیا نمی دانید چگونه می توانید از کالا ها و خدمات پی پال به عنوان خریدار استفاده کنید؟ کل فرآیند بسیار آسان است:

• وارد اکانت پی پال خود شوید. اگر یکی ندارید، باید روی “ثبت نام” کلیک کنید و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید.

• پس از ورود به سیستم، باید روی تب «ارسال و درخواست» در بالای صفحه در کنار داشبورد کلیک کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

• در مرحله بعد، باید مشخصات گیرنده را وارد کنید. این شامل شماره تلفن، نام و آدرس ایمیل آن ها می شود.

• سپس باید مقدار را مشخص و روی «ادامه» کلیک کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

• «پرداخت برای چیست؟» را مشاهده خواهید کرد. و دو گزینه برای انتخاب – “ارسال به یک دوست یا خانواده” یا “پرداخت برای یک مورد یا خدمات”. شما باید دومی را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

• آخرین مرحله تأیید پرداخت است.

مهم ترین چیزی که هنگام انجام چنین پرداخت هایی باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام انجام چنین تراکنش های آنلاین، کارمزد 2.99٪ اضافه می شود، بنابراین باید پول اضافی در موجودی خود داشته باشید.

نحوه استفاده از کالا ها و خدمات پی پال به عنوان فروشنده

اگر صاحب کسب ‌و کار هستید و می ‌خواهید از طریق PayPal از مشتریان پول دریافت کنید، فرآیند راه‌اندازی نیز ساده است:

• وارد اکانت پی پال خود شوید.
• سپس، تب «ارسال و درخواست» را که در نوار بالا نشان داده شده است باز کنید.

• سپس روی گزینه «درخواست از هر کسی» که در زیر «درخواست پرداخت ‌ها» قرار دارد، کلیک کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

• پس از آن، باید آدرس ایمیل مشتری را که در حال ارسال درخواست به آن هستید وارد و روی «بعدی» کلیک کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

• در این مرحله باید مبلغ مورد نیاز را در کادر مربوطه وارد کنید.

• آخرین مرحله این است که روی «درخواست پرداخت» کلیک کرده و تأیید کنید.

آموزش استفاده از paypal

آموزش استفاده از paypal

پس از تکمیل فرآیند، مشتری شما باید درخواست پرداخت شما را دریافت کند. اگر فروشنده هستید اما از اکانت شخصی خود برای کسب و کار خود استفاده می کنید، ایده خوبی است که به جای آن یک اکانت تجاری راه اندازی نمایید. به این ترتیب، سطح امنیتی بالاتر و ویژگی های تحلیلی بیشتری دریافت می کنید.

نکات امنیتی و ایمنی برای اجرا

دیگر لازم نیست تعجب کنید که “کالا ها و خدمات پی پال چگونه برای فروشندگان و خریداران کار می کنند؟” اکنون می ‌توان در مورد نکات امنیتی صحبت کرد که باید به اجرا درآورید.

با روش خانواده/دوستان برای افراد غریبه پول نفرستید

در حالی که هنگام ارسال پول با استفاده از روش های دوستان و خانواده هزینه ای پرداخت نمی کنید، خطر کلاهبرداری و فعالیت های کلاهبرداری با افرادی که نمی شناسید بیشتر است. شما باید همیشه تراکنش های تجاری خود را جدا نگه دارید و از انواع محصولات و خدمات استفاده کنید تا برای حفاظت از خرید واجد شرایط باشید.

مطمئن شوید که از احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنید

چه فروشنده یا خریدار باشید، توصیه می شود احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید. به این ترتیب بدون تلاش زیاد امنیت اکانت خود را افزایش خواهید داد. هنگامی که از 2FA استفاده می کنید، هر بار که وارد اکانت PayPal خود می شوید، یک کد به تلفن شما ارسال می شود.

سوابق معاملات خود را نگه دارید

برای فروشندگان بسیار مهم است که تمام معاملات خود را حداقل به مدت شش ماه ثبت کنند. اما این ایده خوبی است که خریداران نیز از این روش استفاده نمایند. در صورت بروز هر گونه اختلاف، تمامی مدارک معاملات خود را در دست خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم که “کالا ها و خدمات پی پال چگونه برای خریدار و فروشنده کار می کند؟” بدیهی است که ارسال و دریافت پول با پی پال، صرف نظر از اینکه آن را برای فعالیت تجاری یا استفاده شخصی انتخاب می کنید، آسان است. هنگامی که تراکنش «محصولات و خدمات» را به عنوان فروشنده یا خریدار انتخاب می نمایید، به لطف محافظت از خرید PayPal، سطح امنیتی بیشتری دریافت می کنید. با انتخاب این گزینه و اجرای نکات ایمنی اضافی، مطمئن ترین تجربه استفاده از پی پال را خواهید داشت.

سوالات متداول

فرآیند پرداخت PayPal برای کالا ها و خدمات چگونه کار می کند؟

تنها کاری که برای پرداخت برای کالاها و خدمات با استفاده از PayPal باید انجام دهید این است که هنگام وارد کردن اطلاعات برای ارسال پرداخت، گزینه «پرداخت برای یک کالا یا خدمات» را انتخاب کنید. کارمزد 2.99% به صورت خودکار به تراکنش اضافه می شود.

مزایای استفاده از کالا ها و خدمات پی پال برای خریداران چیست؟

مزایای استفاده از کالاها و خدمات پی پال شامل امنیت بالاتری است. تمامی تراکنش های انجام شده به این روش تحت پوشش حفاظت خرید پی پال می باشد.

مزایای استفاده از کالاها و خدمات پی پال برای فروشندگان چیست؟

یک فروشنده آنلاین می تواند به راحتی فقط با چند کلیک از مشتریان درخواست پرداخت کند. مشابه خریداران، ارائه دهندگان خدمات نیز می توانند هنگام دریافت پرداخت با روش کالا و خدمات، از امنیت بالاتری برخوردار شوند.

چگونه از کالا ها و خدمات PayPal در برنامه استفاده کنم؟

چه فروشنده باشید و چه خریدار، فرآیند مشابهی است که در اینجا برای دسکتاپ توضیح داده شده است. شما به سادگی باید به تب «ارسال و درخواست» بروید، جزئیات را وارد کنید و سپس دسته بندی کالا ها و خدمات را انتخاب نمایید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
اپلیکیشن اول پرداخت