حریم خصوصی Discord

آیا استفاده از Discord ایمن است؟ حریم خصوصی Discord

زمان مطالعه 5 دقیقه

شبکه های اجتماعی در روزهای اولیه اینترنت به وجود آمدند، اما می‌توان گفت که این مفهوم در سال 2004، زمانی که فیسبوک راه اندازی شد، واقعاً توانست مفهوم خود را در جامعه جا بیاندازد. ظهور گوشی های هوشمند رشد رسانه های اجتماعی را با پلتفرم های جدید به شدت سرعت بخشید. حریم خصوصی Discord را در ادامه بررسی میکنیم.

همه در مورد فیسبوک، اینستاگرام و توییتر شنیده اند، اما همه از Discord آگاه نیستند. با چند صد میلیون کاربر، مطمئناً این شبکه اجتماعی ارزش توجه دارد.

Discord چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

Discord که در سال 2015 راه اندازی شد، به عنوان یک پلتفرم ارتباط فوری برای گیمرها طراحی شد. این برنامه به سرعت در جامعه گیمر ها محبوبیت پیدا کرد، زیرا بسیار سبک تر و آسان تر از سایر محصولات مشابه بود. از آن زمان، Discord به یک شبکه اجتماعی همه کاره تبدیل شده است و به پاتوق همه نوع جوامع (به نام “سرور”) تبدیل شده است.

امروزه Discord در Windows، macOS، Android، iOS و Linux در دسترس است. همچنین در مرورگرهای وب اجرا می‌شود، به این معنی که تقریباً همه می‌توانند از آن استفاده کنند، صرف نظر از دستگاه و سیستم عاملی که استفاده می‌کنند. همچنین رایگان است، اما یک سرویس اشتراک ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد فایل های بزرگتر ارسال کنند، از ایموجی ها و برچسب های مختلف و موارد مشابه استفاده کنند.

میلیون ها انجمن در Discord وجود دارد که جای تعجب نیست زیرا هرکسی می‌تواند سرور خود را در عرض چند دقیقه ایجاد کند. چه بخواهید با طرفداران تیم ورزشی مورد علاقه خود صحبت کنید، درباره آخرین تحولات دنیای سیاست صحبت کنید یا در مورد بازی مورد علاقه خود گپ بزنید – احتمالاً سروری وجود دارد که با علایق شما مطابقت داشته باشد.

سرورها می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند و همه قوانین و ناظرهای خود را دارند. بنابراین، در اصل، Discord تلاقی بین Reddit و پیامرسان های قدیمی مانند MSN Messenger است. علاوه بر این، دارای بسیاری از ویژگی های جالب و مدرن است که به کاربران امکان می‌دهد هر طور که می‌خواهند بین پیام های متنی، صوتی و چت ویدیویی جابجا شوند.

آیا Discord امن است؟

حریم خصوصی Discord

حریم خصوصی Discord

شبکه های اجتماعی از نظر امنیت و حریم خصوصی (به زبان ساده) شهرت زیادی ندارند. گرچه Discord بسیار امن تر و خصوصی تر از مثلاً فیسبوک است، اما خالی از ایراد نیست.

خوبی ها: اتوماسیون، تعدیل، سفارشی سازی

هنگامی که برای اولین بار در Discord ثبت نام می‌کنید، باید یک رمز عبور تعیین کنید و یک آدرس ایمیل معتبر ارائه دهید. این مانع ورود، هرچند ناچیز به نظر می‌رسد، اما برای کاهش هرزنامه مفید است. علاوه بر این، Discord سیستم های اتوماسیون دارد که محتوای نامناسب یا هر چیزی را که دستورالعمل های آن را نقض می‌کند شناسایی و حذف می‌کند.

همانطور که قبلا ذکر شد، همه سرورها قوانین خود را اجرا می‌کنند، اما مهم است که به این نکته اشاره کنیم که مدیران به ابزارهای زیادی دسترسی دارند که کار آنها را آسان می‌کند. همچنین تعداد زیادی ربات وجود دارد که مدیران و مدیران می‌توانند از آنها استفاده کنند، که مطمئناً به آنها اجازه می‌دهد تا جوامع خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند.

اما همه چیز به مدیران جامعه و هوش مصنوعی بستگی ندارد. Discord همچنین دارای یک تیم اختصاصی Trust & Safety است که از مسائل مربوط به آزار و اذیت، قلدری، جرایم سایبری و غیره مراقبت می‌کند. با این حال، با میلیون ها نفری که از Discord استفاده می‌کنند، تیم عمدتاً بر روی محتوای افراطی و مطالب صریح غیر توافقی متمرکز شده است.

Discord همچنین به کاربران کنترل زیادی روی حساب خود می‌دهد. به این معنی که می‌توانید افراد را از تماس با شما یا ارسال درخواست دوستی برای شما مسدود کنید و در صورت تمایل آنها را گزارش دهید. همچنین می‌توانید احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید و حریم خصوصی حساب خود را به روش های مختلفی افزایش دهید (برای انجام این کار، به تنظیمات کاربر بروید و سپس به Privacy & Safety بروید).

معایب: ربات ها، کلاهبرداران، جمع آوری داده ها

مانند هر پلتفرمی که محتوای تولید شده توسط کاربر را میزبانی می‌کند، در Discord احتمالاً با محتوایی روبرو می‌شوید که ترجیح می‌دهید نبینید. این اجتناب ناپذیر است و لزوماً یک مسئله بزرگ نیست، اما شایان ذکر است که Discord در بین کودکان نیز محبوب است. لازم است کاربران حداقل 13 سال سن داشته باشند، اما سن واقعاً هنگام ثبت نام تأیید نمی‌شود. این قطعاً چیزی است که والدین باید از آن آگاه باشند، زیرا این برنامه کنترل های والدین را ارائه نمی‌دهد.

به طور مشابه، با چنین تعداد زیادی از کاربران، Discord همچنین مجمع کلاهبرداران، هرزنامه ها و انواع مجرمان سایبری است. در هر صورت، هنگام باز کردن پیوندها و فایل ها در Discord، حتی اگر کاملاً قانونی به نظر برسند، باید بسیار مراقب باشید. همچنین مراقب ربات ها و پیام های هرزنامه خودکار در صندوق ورودی خود باشید. کلاهبرداران از Discord برای توزیع بدافزارها، شرکت در فیشینگ و کلاهبرداری از دیگران سوء استفاده می‌کنند.

در نهایت نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها نیز وجود دارد. آیا Discord داده های شما را ایمن نگه می‌دارد؟ طبق سیاست حفظ حریم خصوصی خود، این کار را انجام می‌دهد، اما همچنین “هر محتوایی را که در سرویس آپلود می‌کنید” ثبت و ذخیره می‌کند. Discord در واقع سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در مارس 2023 تغییر داد، که باعث سر و صدای زیادی در دنیای بازی شد و برخی نمی‌دانند که آیا این برنامه چت های ویدیویی و صوتی آنها را ضبط می‌کند یا خیر. همانطور که PC Gamer در آن زمان گزارش داد، تمام چیزی که Discord در پاسخ گفت این بود که محتوای کاربران را “بدون اطلاع آنها” ضبط نمی‌کند.

حریم خصوصی Discord و چگونه در Discord ایمن بمانیم؟

وقتی در مورد خطرات بالقوه مرتبط با Discord یاد می‌گیرید، فهمیدن نحوه ایمن ماندن بسیار آسان تر می‌شود. با این گفته، در اینجا لیستی از نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از خود محافظت کنید.

از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید.

در مورد جوامعی که به آنها ملحق می‌شوید انتخابی باشید.

از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و سایر جزئیات حساس خودداری کنید.

قبل از باز کردن همه پیوندها و فایل ها، آنها را دوباره بررسی کنید.

درخواست دوستی افراد غریبه را نپذیرید و افرادی را که رفتار نامناسبی دارند مسدود کنید.

از استفاده از ویجت ها و برنامه های شخص ثالث خودداری کنید، به محصولات اصلی Discord پایبند باشید.

کاربران مشکوک را به مدیران سرور یا تیم پشتیبانی Discord گزارش دهید.

سرویس گیرنده و برنامه Discord خود را به روز نگه دارید.

در Discord از برقرای ارتباط لذت ببرید، اما احتیاط کنید

Discord یک مکان واقعا سرگرم کننده است، اما می‌تواند خطرناک باشد. بدافزار، فیشینگ، کلاهبرداری و آزار سایبری در این پلتفرم بسیار رایج هستند، بنابراین ضروری است که احتیاط کنید و اقدامات لازم را برای محافظت از خود انجام دهید.

اگر شما یک والدین هستید، مراقب باشید که فرزندتان با چه کسی تعامل دارد، یا روی نرم افزار کنترل والدین سرمایه گذاری کنید. و اگر یک گیمر هستید یا فقط فردی هستید که به دنبال شرکت در بحث با افراد همفکر هستید، مطمئن شوید که یاد گرفته اید چگونه از Discord بیشترین بهره را ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT