استفاده از Wise

آیا استفاده از Wise ایمن است؟ هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

زمان مطالعه 5 دقیقه

برنامه ها و پلتفرم های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ارسال و دریافت پول در سطح بین المللی از آنها استفاده کنید. Wise که قبلاً با نام TransferWise شناخته می‌شد یکی از آنهاست.

اما Wise دقیقا چگونه کار می‌کند و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ مهمتر از آن، آیا این یک شرکت قانونی است؟ آیا می‌توانید با پول خود به آن اعتماد کنید؟

Wise که در سال 2011 توسط بازرگانان Taavet Hinrikus و Kristo Käärmann تأسیس شد، به سرعت خود را به عنوان یک سرویس انتقال پول معرفی کرد و توجه علاقمندان به بیت کوین را به خود جلب کرد. به دلیل فشارهای نظارتی، Wise در سال 2013 از ارز دیجیتال فاصله گرفت و از آن زمان تنها بر نقل و انتقالات پول بین المللی تمرکز کرده است.

در سال 2021، این شرکت از TransferWise به Wise تغییر نام داد، در بورس لندن عمومی شد، ویژگی های بیشتری را به پلتفرم و نرم افزار آنلاین خود اضافه کرد و فعالیت های خود را گسترش داد. امروزه ارزش Wise میلیاردها دلار اندازه گیری می‌شود. بدیهی است که همه اینها نشان دهنده قانونی بودن Wise است. اما دقیقا چه چیزی را به مشتریان ارائه می‌دهد؟

برای شروع، Wise در بیش از 170 کشور در سراسر جهان در دسترس است و کاربران را قادر می‌سازد تا پول خود را به بیش از 50 ارز نگه دارند و تبدیل کنند. این بسیار بیشتر از بسیاری از شرکت های دیگر است، بنابراین Wise برای فریلنسرها و مشاغل نیز مناسب است. Wise کارت های نقدی خاص خود را دارد، اما آنها در همه جا در دسترس نیستند.

راه اندازی یک حساب کاربری Wise سریع و آسان است، اگرچه ممکن است لازم باشد مراحل دیگری را برای تأیید آن انجام دهید، مانند تأیید هویت با ارسال عکس یک سند صادر شده توسط دولت. پس از انجام این کار، می‌توانید برنامه Wise را نیز دانلود کنید (در iOS و اندروید موجود است).

اما چیزی که واقعاً Wise را از رقبا جدا می‌کند دو چیز است: هزینه ها در مقایسه با سایر ارائه دهندگان پایین است و بیشتر پرداخت های بین المللی تقریباً بلافاصله انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که این امر به کشور و واحد پولی کشور بستگی دارد و در صورت استفاده از بانک های واسط ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا Wise امن است؟

اکنون مهمترین بخش: امنیت. Wise در بریتانیا مستقر است، جایی که به عنوان یک موسسه پول الکترونیکی توسط اداره رفتار مالی (FCA) مجاز شده است. در ایالات متحده، در شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) ثبت شده است. در همین حال، در بلژیک و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، Wise به عنوان یک موسسه پرداخت تلقی می‌شود.

Wise همچنین در چندین کشور دیگر شعبه دارد: استرالیا، برزیل، کانادا، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور و امارات متحده عربی. در هر یک از این کشورها، مانند سایر بانک ها و مؤسسات مالی، توسط مقامات مربوطه تنظیم می‌شود.

این ممکن است هیجان انگیزترین نکته در جهان نباشد، اما مهم است. هنگامی که با پول سروکار دارید، اولویت اصلی شما حفظ آن است، به همین دلیل است که همیشه باید تلاش کنید تا با موسسات قانونی و قانونی کار کنید. این واقعیت که دولت ها در سراسر جهان مراقب Wise هستند، از منظر مشتری چیز خوبی است.

در زمینه امنیت سایبری، Wise دارای یک تیم کلاهبرداری اختصاصی و یک تیم عملیات امنیتی است و همچنین یک برنامه پاداش باگ را از طریق پلتفرم BugCrowd اجرا می‌کند. Wise تمام داده ها را با استفاده از رمزگذاری نامتقارن رمزگذاری می‌کند و مرتباً مورد بررسی قرار می‌گیرد. این در هسته اقدامات امنیتی Wise است، اما چندین لایه وجود دارد.

به عنوان یک کاربر، می‌توانید از تأیید دو مرحله ای، تنظیم یک کد امن یا هر دو استفاده کنید. با تأیید دو مرحله ای، می‌توانید بین سه گزینه یکی را انتخاب کنید: می‌توانید از برنامه Wise استفاده کنید (به این معنی که باید هر تلاش برای ورود به دسک‌تاپ را از طریق برنامه روی گوشی هوشمند خود تأیید کنید). تلاش های خود را برای ورود به سیستم از طریق یک کد پیام متنی یکبار مصرف تأیید کنید. یا از یک احراز هویت (یک برنامه شخص ثالث، مانند Google Authenticator یا Duo Mobile) استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کد ارتباطی امن خود را تنظیم کنید. این یک کد منحصر به فرد است که در تمام ارتباطات بین Wise و شما ظاهر می‌شود. بنابراین، به عنوان مثال، اگر این ویژگی را فعال کرده باشید، کد در هر ایمیلی که از Wise دریافت کنید درج می‌شود. این یک راه بسیار راحت برای افزودن یک لایه امنیتی دیگر است و هرگونه تلاش احتمالی فیشینگ را بی اثر می‌کند.

همانطور که در خط مشی رازداری بیان شده است، Wise انواع اطلاعات فنی در مورد دستگاه و مرورگر شما و همچنین جزئیات مربوط به تراکنش ها و ترجیحات بازاریابی شما را جمع آوری می‌کند. Wise بیشتر داده های بیومتریک را جمع آوری و ذخیره می‌کند، اما فقط در شرایط خاصی – برای مثال، زمانی که موافقت می‌کنید یک سند را با گرفتن عکس سلفی تأیید کنید. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که این داده ها را با شرکت های وابسته، شرکت های تابعه، شبکه های تبلیغاتی و مجریان قانون به اشتراک بگذارد (در صورت احضار، حکم و مواردی از این قبیل).

استفاده از Wise

استفاده از Wise

چگونه از حساب خود محافظت کنید

در نهایت، امنیت شما مسئولیت شماست. گرچه Wise ایمن است، اما مراحل دیگری وجود دارد که می‌توانید برای ایمن سازی حساب خود انجام دهید. در اینجا فهرستی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

با یک سرویس ایمیل امن و رمزگذاری شده در Wise ثبت نام کنید.

حساب های رسانه های اجتماعی خود را به Wise مرتبط نکنید.

هرگز اعتبار خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

یک رمز عبور قوی و غیرقابل شکست ایجاد کنید و آن را به صورت دوره ای تغییر دهید.

تایید دو مرحله ای را فعال کنید.

یک کد ارتباطی منحصر به فرد تنظیم کنید.

مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید.

از وبسایت های مشکوک دوری کنید.

محافظت قوی ضد بدافزار نصب کنید.

دستگاه ها و نرم افزارهای خود را به‌روز نگه دارید، از جمله برنامه Wise در تلفن هوشمند خود.

اگر تمام موارد فوق را انجام دهید، احتمال به خطر افتادن حساب شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. با این گفته، نقض ها همچنان اتفاق می‌افتند، بنابراین همیشه داشتن چند گزینه پشتیبان ایده خوبی است.

اگر فریلنسر هستید، Stripe، Escrow و Payoneer ارزش بررسی کردن را دارند. به خصوص Payoneer، زیرا محبوب است، در اکثر کشورها موجود است و کارت نقدی مخصوص به خود را دارد. برای خرید آنلاین و فعالیت های مشابه، دریافت کارت اعتباری مجازی را در نظر بگیرید. آنها امنیت و حریم خصوصی بیشتری را نسبت به کارت های سنتی ارائه می‌دهند که در کاهش آسیب در صورت حمله سایبری کمک زیادی می‌کند.

پول خود را عاقلانه اداره کنید

Wise ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما اگر مرتب پرداخت های بین المللی انجام می‌دهید و دریافت می‌کنید، یکی از بهترین گزینه ها است. کاربر پسند، قابل اعتماد، تنظیم شده و ایمن است.

اما صرف نظر از نیازتان، همیشه باید سعی کنید از پردازشگرهای پرداخت امن استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید Wise برای شما مناسب نیست، گزینه های زیادی وجود دارد که ارزش بررسی را دارند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT