ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

آیا ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرده است؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

ChatGPT یک مدل قدرتمند زبان بزرگ است که تقریباً به هر چیزی پاسخ می دهد. اما به دلیل قدرتی که دارد، بسیاری از دانش آموزان از آن برای حل تکالیف خود به خصوص انشا استفاده می کنند. ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد؟

بنابراین، آیا ChatGPT مقالات دانشجویی را کهنه (قدیمی) ارائه کرده است؟ آیا مؤسسات آموزشی باید راه جدیدی برای سنجش صلاحیت موضوعی بیابند؟

هدف از مقاله دانشجویی چیست؟

بر اساس فرهنگ لغت مریام-وبستر، مقاله «یک ترکیب ادبی تحلیلی یا تفسیری است که معمولاً از دیدگاهی محدود یا شخصی به موضوع خود می پردازد». و با مرور تاریخ این کلمه، متوجه می‌شویم که انشا از کلمه فرانسوی قدیمی essai گرفته شده است که خود از لاتین exagium به معنای عمل وزن کردن است.

بنابراین، با این تعریف، یک مقاله یک قطعه نوشته شده است که در آن نویسنده – دانش آموز – موضوع خاصی را تجزیه و تحلیل یا وزن می کند. بنابراین، در یک مقاله، نویسنده اطلاعاتی را در مورد موضوعی که پوشش می دهد جمع آوری می کند. سپس، آنها مطالب را هضم می کنند و استدلالی در مورد درک خود از پرونده می نویسند.

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

علاوه بر این، کتابخانه دانشگاه وسترن سیدنی (PDF) بیان می کند که هدف مقاله این است که “خواننده را متقاعد کند که موضع شما معتبر است (به عنوان مثال، قابل باور و معقول). این بدان معنی است که یک دانش آموز نباید فقط در یک مقاله استدلال کند، بلکه باید این کار را به روشی منطقی انجام دهد.

بنابراین، برای بسیاری از اساتید، مقاله دانشجویی ابزاری عالی برای توسعه تفکر انتقادی است. همچنین برای دانش‌آموزان مالیاتی نیست، زیرا بیشتر مقاله‌ها تکالیف خانگی هستند.

کتابخانه ها، جستجوی اینترنتی، و تفکر تحلیلی در مقابل ChatGPT

قبل از گسترش اینترنت، دانش‌آموزان باید تلاش مضاعفی برای تحقیق و نوشتن مقالات خود می‌کردند. بنابراین، مهارت‌های تفکر انتقادی و تحلیلی آن‌ها به روش‌های متعددی اعمال می‌شود – جستجوی ادبیات مرتبط با موضوع، تجزیه و تحلیل داده‌های موجود، و نحوه نوشتن و ارائه و آموخته‌هایشان.

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

زمانی که جستجوی آنلاین به اوج خود رسید، تحقیق برای دانش‌آموزان بسیار آسان‌تر شد. آن‌ها دیگر مجبور نبودند هزاران کتاب، مجله و مقاله را در کتابخانه‌های مختلف مرور کنند – کلمات کلیدی انتخابی را تایپ کرده و نتایج را جدا کنید.

اما حتی با نتایج جستجوی سریع‌تر، آنها همچنان مجبور بودند از مهارت‌های تفکر انتقادی خود برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و نوشتن آنچه یاد گرفته‌اند استفاده کنند. و در حالی که اکنون سرقت ادبی آسان تر است، زیرا فقط باید داده ها را از مرورگر خود در پردازشگر کلمه خود کپی و جایگذاری کنید، معلمان به راحتی می توانند این شکل از تقلب را دریافت کنند.

بنابراین، اگرچه گوگل نوشتن مقاله را آسان‌تر کرد، اما به این معنی بود که اکنون دانش‌آموزان می‌توانند به اطلاعات بیشتری نسبت به قبل دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، مقاله دانشجویی به ابزار یادگیری قدرتمندتری تبدیل شد.

با این حال، هنگامی که ChatGPT راه اندازی شد، دانش آموزان دریافتند که آن چیزی بیش از یک ابزار تحقیق و خلاصه سازی است. ChatGPT از پردازش زبان طبیعی (NLP—NLP چیست؟) برای درک هدف جستجوی شما استفاده می کند و سپس به صورت مکالمه به سؤال شما پاسخ می دهد.

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

این اصل اساسی نحوه کار ChatGPT است: وقتی از ChatGPT چیزی می‌پرسید، شما را به مقاله یا وب‌سایتی نمی‌فرستد. در عوض، تمام اطلاعات ذخیره شده خود را مرور می کند و الگوها را بر اساس آموخته های خود تشخیص می دهد. از آنجا، پاسخی را برمی‌گرداند که پیش‌ بینی می‌کند نیاز شما را برآورده می‌کند.

ChatGPT و هوش مصنوعی مولد معمولاً اطلاعات را برای شما تجزیه و تحلیل نمی کنند. با این حال، نتایجی را ارائه می دهد که نویسندگان قبلی قبلاً پردازش کرده اند. و بر اساس سوال شما، می تواند نتایج مرتبطی را نیز به شما بدهد.

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار یادگیری: استفاده از ChatGPT برای بهبود درک

همانطور که در بالا توضیح دادیم، هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای یادگیری است. علاوه بر این، به دلیل درک تفاوت های ظریف زبان، می تواند نتایج بسیار دقیق تری ارائه دهد. به عنوان مثال، ما از Google و ChatGPT سؤال زیر را پرسیدیم:

“آیا جستجوی گوگل در ابتدای راه اندازی در آکادمی بحث برانگیز بود؟”

با جستجوی گوگل، سه نتیجه برتر مقاله ای در مورد کتاب های گوگل در نیویورک تایمز، صفحه ویکی پدیا گوگل و مقاله ای در گاردین به نام “گوگل، دموکراسی و حقیقت در مورد جستجوی اینترنتی” را نشان می دهد.

از سوی دیگر، نسخه رایگان ChatGPT پاسخی جامع و البته بدون منبع داد.

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

این نتیجه نشان می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی و ChatGPT می‌توانند تحقیق را برای دانش‌آموزان سریع‌تر و آسان‌تر کنند. و اگرچه ChatGPT منابع خود را فاش نکرد، می توانیم از نتایج آن به عنوان سکوی پرشی برای تحقیقات بیشتر استفاده کنیم.

در گفتگو با همکارانمان، یکی از نویسندگان MUO، گارلینگ وو، در مورد استفاده از ChatGPT در آکادمی چنین گفت:

این به نحوه استفاده آنها بستگی دارد. این می تواند بازنویسی یک پاراگراف، ویرایش برای دستور زبان، یا درخواست از آن برای توضیح نحوه عملکرد یک مفهوم و استفاده از آن متن به همان شکلی باشد که در مقاله یا نقل قول خود است. در سناریویی دیگر، می‌توانید متنی را که از طریق تحقیق از طریق Google پیدا کرده‌اید کپی کنید، سپس از ChatGPT بخواهید نکات کلیدی را خلاصه کند.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی یک ابزار یادگیری قدرتمند است، اما با این وجود فقط یک ابزار است. دانش آموزان همچنان باید از تفکر انتقادی خود برای تولید خروجی نهایی خود استفاده کنند. بنابراین، چه دانشجو باشید و چه حرفه ای، باید اطمینان حاصل کنید که از ChatGPT به لحاظ اخلاقی استفاده می کنید – و در اینجا چند روش وجود دارد که نویسندگان و ویراستاران می توانند از هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنند.

هوش مصنوعی به عنوان ابزار تقلب: کشف سرقت ادبی بسیار آسان‌تر و سخت‌تر می‌شود

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

با این حال، مانند هر فناوری جدید، برخی از دانش آموزان از آن سوء استفاده می کنند. از آنجایی که ChatGPT با پیش‌ بینی پاسخ صحیح به سؤالات پاسخ می‌دهد، منابع خود را بازنویسی می‌کند. بنابراین، برای بسیاری وسوسه انگیز است که آنچه را که ChatGPT از اینترنت بازگردانده است، کپی و جایگذاری کنند.

و از آنجایی که نتایج ChatGPT عمدتا منحصر به فرد هستند، تشخیص آنها آسان نیست. و اگرچه OpenAI یک ابزار تشخیص را برای مقابله با متن ایجاد شده توسط ChatGPT راه اندازی کرد، اما در تشخیص آنها به اندازه کافی موثر نیست. ما قبلاً گزارشی از واشنگتن پست خوانده‌ایم که در آن یک آشکارساز ChatGPT مثبت کاذب را نشان می‌دهد، و The Conversation مقاله‌ای منتشر کرده است که چگونه آشکارسازهای هوش مصنوعی به راحتی از بین می‌روند.

گارلینگ وو در گفتگوی ما در مورد هوش مصنوعی این را اضافه کرد:

مشکل اینجاست که با ChatGPT در اطراف، ارزیابی دانش فردی در مورد یک موضوع با استفاده از یک مقاله می‌تواند چالش برانگیز باشد، و در وهله اول، کل مقاله‌ها را کمی اضافی می‌کند. برخی از افراد می‌توانند از ChatGPT برای درک بهتر یک موضوع استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای وانمود کردن اینکه آموخته‌اند که یک کلاس چه چیزی تدریس می‌کند، استفاده می‌کنند.

به همین دلیل، مربیان باید راه‌هایی برای قوی‌تر کردن مقالات دانش‌آموزی بیابند. به عنوان مثال، آنها دیگر نمی توانند موضوعات کلی را اختصاص دهند – مانند گزارش کتاب در مورد گتسبی بزرگ – زیرا برای دانش آموزان آسان است که از ChatGPT یا هر ابزار هوش مصنوعی دیگری بخواهند که آن را برای آنها بنویسد.

چگونه مقالات دانشجویی برای زنده ماندن در هوش مصنوعی باید تکامل یابند

بنابراین، چگونه معلمان، اساتید و مربیان می توانند مقاله دانش آموز را تغییر دهند تا با هوش مصنوعی تکامل یابد؟

سوالات را دقیق تر یا شخصی تر کنید

بزرگترین کاری که هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT نمی تواند انجام دهد، نوشتن در مورد تجربه شخصی است. به هر حال، زندگی یک دانش آموز به طور کلی به صورت آنلاین در دسترس نیست، بنابراین هوش مصنوعی مولد نمی تواند زندگی آن دانش آموز را پیش بینی کند.

سوالات انشا را در زمینه رویدادهای جاری بنویسید

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

نسخه رایگان ChatGPT، محبوب ترین هوش مصنوعی مولد امروزی، تنها تا سپتامبر 2021 در زمان نگارش به روز رسانی می شود. بنابراین، پرسیدن سؤالات مقاله مربوط به رویدادهایی که در سه ماه گذشته رخ داده است، کمک خواهد کرد.

با این حال، دانش‌آموزانی که به ChatGPT Plus یا GPT-4 دسترسی دارند، نسخه کاملاً به‌روز شده ChatGPT را دریافت می‌کنند. بنابراین، به عنوان بخشی از بررسی انشاها، معلم همچنین باید دانش آموز را در مورد آنچه که نوشته است سؤال کند.

دانش آموزان باید مقالات خود را به عنوان گزارش ارائه دهند

به جای اختصاص موضوع یکسان به همه دانش آموزان، مربیان می توانند موضوعات مختلف را به دانش آموزان یا گروه هایی از دانش آموزان بدهند. و هنگامی که آنها مقاله خود را نوشتند یا آماده کردند، می توانند آن را به کلاس ارائه کنند.

این تضمین می کند که دانش آموزان واقعاً در موضوع تعیین شده خود آگاه هستند. و برای ادامه بحث، استاد باید مخاطبان دانشجو را به طرح سوال تشویق کند. این به دانش آموز یا گروه گزارشگر و بقیه کلاس کمک می کند تحلیلی فکر کنند.

انشاها باید در طول کلاس یا امتحانات بصورت آفلاین نوشته شوند

اگر انشا بهترین راه برای تعیین درک دانش‌آموز از موضوع است، باید در کلاس درس در طول امتحانات روی کاغذ محدود شود. به این ترتیب دانش آموز باید برای توضیح یک موضوع صرفاً بر دانش خود تکیه کند.

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

ChatGPT مقالات دانشجویی را منسوخ کرد

مقاله ها هنوز هم می توانند دانش و شایستگی دانش آموزان را بسنجند

همانطور که قبلاً تعریف شد، یک مقاله طراحی شده است تا دانش آموزان بتوانند مهارت ها و دانش تفکر انتقادی خود را در مورد یک موضوع خاص توسعه دهند. و اگرچه ChatGPT می‌تواند نوشتن مقاله را آسان‌تر کند، اما هنوز مقاله دانشجویی را منسوخ نکرده است.

به هر حال، اگر دانش آموزی دانش لازم برای دفاع از مقاله خود را نداشته باشد، نشان می دهد. مشکل اکنون بر عهده مربیان است – آنها باید سؤالات مقاله ای بپرسند که پاسخ دادن به ChatGPT را برای دانش آموزان دشوار می کند. یا باید مقاله را آنقدر پیچیده کنند که نیاز به تفکر انتقادی داشته باشد – حتی با هوش مصنوعی.

و اگر آنها مشکوک باشند که دانش آموزی از هوش مصنوعی استفاده کرده است، نباید به طور خودکار آن دانش آموز را تنبیه کنند – در عوض، باید از دانش آموز بر اساس مقاله خود امتحان شفاهی بگیرند تا دانش او را به طور دقیق بسنجند. به هر حال، اگر آنها فقط از ChatGPT برای کسب نمره مقاله خوب استفاده کنند، احتمالاً خروجی خود را درک نمی کنند و در آزمون شفاهی مردود خواهند شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT