آیا Duolingo ایمن است

آیا Duolingo ایمن است؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

زمان مطالعه 5 دقیقه

Duolingo برای کمک به یادگیری یک زبان عالی است، اما امنیت آن چگونه است؟ آیا دچار نقض اطلاعات شده است؟ و آیا داده های شما را خصوصی نگه می دارد؟ آیا Duolingo ایمن است؟

Duolingo یک برنامه یادگیری زبان محبوب است که به دلیل ویژگی های تعاملی و بازی مانند آن شناخته شده است. میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند و دوره هایی را به بیش از 40 زبان ارائه می دهد.

اما واقعا Duolingo چگونه کار می کند؟ چه مقدار داده جمع آوری می کند و آیا یک برنامه امن است؟ آیا خطرات احتمالی امنیت سایبری وجود دارد که باید از آن آگاه باشید؟

Duolingo چگونه کار می کند؟

Duolingo که به طور رسمی در سال 2012 منتشر شد، در هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است و در هر مرورگری قابل استفاده است.

دوره های Duolingo بسته به زبانی که انتخاب می کنید متفاوت است. آنها شخصی سازی شده اند، اما همه آنها شامل تمرینات یادگیری، گوش دادن و صحبت کردن هستند.

امتیازات تجربه، بردهای امتیازات، قلب‌ها و جواهرات ابعاد دیگری به Duolingo می‌بخشند و تجربه یادگیری یک زبان جدید را با یک بازی ویدیویی قابل مقایسه می‌کنند. اگر آنها وظایف خود را به طور مداوم انجام دهند و امتیاز کافی کسب کنند، کاربران می توانند به یک لیگ جدید صعود کنند و رتبه اول در لیگ الماس هدف نهایی است.

دوره های Duolingo با استانداردهای CERF (چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها) مطابقت دارد، اما این نرم افزار همچنین از هوش مصنوعی برای شخصی سازی تجربه برای هر کاربر استفاده می کند. کارشناسان هم این اپلیکیشن را ستایش کرده اند و هم از آن انتقاد کرده اند، اما به نظر می رسد اتفاق نظر این است که حداقل برای به دست آوردن واژگان عالی است.

Duolingo را می توان به صورت رایگان استفاده کرد. با این حال، اگر می خواهید به ویژگی های برتر دسترسی داشته باشید و تبلیغات را حذف کنید، باید هزینه اشتراک را بپردازید. تبلیغات خیلی آزاردهنده نیستند و اکثر آنها فقط حدود پنج ثانیه یا بیشتر طول می کشند، اما نسبتاً مکرر هستند – وقتی تمرینی را کامل می کنید، برای ادامه باید یک تبلیغ را تماشا کنید.

آیا Duolingo امن است؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که Duolingo تا به حال دچار نقض اطلاعات شده باشد. اما به عنوان یک کاربر، همچنان باید هر کاری که می توانید برای ایمن سازی حساب خود انجام دهید. برای شروع، یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد ایجاد کنید و هرگز آن را با کسی به اشتراک نگذارید. همچنین ایده خوبی است که اطلاعاتی را که با Duolingo به اشتراک می گذارید محدود کنید، اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که برخی از اطلاعاتی که برای اشتراک گذاری انتخاب می کنید (مانند شماره تلفن و مخاطبین شما) هش یا رمزگذاری می شوند.

خود Duolingo ممکن است نسبتاً امن باشد، اما این بدان معنا نیست که مجرمان سایبری راهی برای استفاده از محبوبیت آن پیدا نکرده اند. به عنوان مثال، شرکت امنیت سایبری اسرائیلی Sygnia در سال 2022 یک کمپین فیشینگ را شناسایی کرد که شامل عوامل تهدید کننده جعل هویت Duolingo برای سرقت اطلاعات خصوصی بود.

همانطور که The Jerusalem Post در آن زمان گزارش داد، هدف‌ها ایمیلی دریافت کردند که ادعا می‌کرد یک اشتراک ممتاز برای Duolingo خریداری کرده‌اند—این ایمیل از آنها خواسته بود برای لغو اشتراک با «پشتیبانی مشتری» تماس بگیرند. اگر قربانی با یک عامل پشتیبانی فرضی تماس می گرفت، چندین برنامه مخرب روی رایانه او نصب می شد که به عامل تهدید اجازه می داد به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد.

اگر ایمیلی دریافت کردید که ادعا می‌کند از Duolingo است، مطمئن شوید که واقعاً از Duolingo است. ابتدا آدرس ایمیلی که از آن ارسال شده را بررسی کنید و به خود پیام توجه کنید. اگر حاوی خطاهای املایی، پیوند مشکوک یا درخواست فوری برای اقدام باشد، ممکن است کلاهبرداری باشد. به عنوان یک قانون کلی، شما باید هر ایمیل را دوباره بررسی کنید و نکات ایمنی معمول آنلاین را همیشه در ذهن داشته باشید.

Duolingo چقدر داده جمع آوری می کند؟

امنیت و حریم خصوصی ممکن است مرتبط و وابسته به هم باشند، اما یکی و یکسان نیستند. به نظر می رسد Duolingo ایمن باشد، اما مانند اکثر برنامه های امروزی، حجم زیادی از داده ها را جمع آوری می کند. نگاهی اجمالی به سیاست حفظ حریم خصوصی آن برای استنباط این کافی است، اما بیایید عمیق تر کاوش کنیم.

Duolingo می‌گوید اطلاعات مکان یا آدرس‌های ایمیل را ضبط نمی‌کند، اما به ضبط موارد زیر اعتراف می‌کند:

. کلیک می کند.

. حرکات موس.

. تایپ کردن.

. مدت زمان جلسه

. مشخصات فنی (نوع دستگاه، سیستم عامل، آدرس IP و غیره).

ممکن است برخی از این موارد شرورانه به نظر برسند، و می‌توان استدلال کرد که اینطور است، اما برای یافتن برنامه یا وب‌سایتی که این نوع داده‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند، به سختی تحت فشار خواهید بود.

مشکل سازتر این واقعیت است که Duolingo با تعدادی از شرکت های تجزیه و تحلیل شخص ثالث و شبکه های تبلیغاتی کار می کند و داده های کاربران را با آنها به اشتراک می گذارد. این شامل گوگل، فیسبوک، سوگند و یونیتی می شود که همگی داده ها را برای ارائه تبلیغات هدفمند و شخصی شده جمع آوری می کنند. خود Duolingo به کاربران توصیه می‌کند از طریق سیاست‌های حفظ حریم خصوصی اشخاص ثالثی که داده‌ها را با آنها به اشتراک می‌گذارد، اسکن کنند، که به این معنی است که آنها ممکن است داده‌هایی را جمع‌آوری کنند که خود Duolingo علاقه‌ای به آن ندارد.

Duolingo با توجه به سیاست حفظ حریم خصوصی خود، ایمنی کودکان را جدی می گیرد، بنابراین با کاربران کودک به طور متفاوتی نسبت به بزرگسالان رفتار می شود. به آنها فقط تبلیغات خانوادگی ارائه می شود، پروفایل آنها برای سایر کاربران قابل مشاهده نیست و نمی توانند در بحث های انجمن شرکت کنند. در مورد ردیابی، تبلیغات شخصی به کودکان ارائه نمی شود و اشخاص ثالث نمی توانند رفتار آنها را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین ورود به شبکه های اجتماعی برای کاربران کودک غیرفعال است.

سازمان غیرانتفاعی Common Sense هنوز به کودکان توصیه نمی‌کند که بدون نظارت بزرگسالان از Duolingo استفاده کنند، زیرا امتیاز ارزیابی حریم خصوصی 61 درصد را به آن داده است.

در مورد مجوزهای برنامه چطور؟ چه از یک آیفون یا یک تلفن هوشمند اندرویدی استفاده کنید، برنامه Duolingo ممکن است مجوزهای خاصی را درخواست کند. ممکن است لازم باشد به میکروفون شما (برای تمرینات گفتاری)، مخاطبین (اگر می‌خواهید به اشتراک بگذارید) و فایل‌ها و رسانه‌ها (برای مثال اگر می‌خواهید تصویری را برای استفاده به عنوان آواتار آپلود کنید) دسترسی داشته باشد.

برای تغییر مجوزها در Android، منوی تنظیمات را اجرا کنید و به Apps بروید. Duolingo را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید، سپس روی Permissions کلیک کنید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، به Settings > Duolingo بروید و مجوزها را در آنجا تغییر دهید.

در مجموع، Duolingo تهاجمی‌ترین برنامه در جهان نیست، اما از آنجایی که تبلیغات را ارائه می‌کند، داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که ممکن است برخی افراد به اشتراک گذاری آن راحت نباشند.

Duolingo: یادگیری یک زبان با قیمتی همراه است

ممکن است با Duolingo به یک زبان جدید مسلط نشوید، اما قطعاً به شما کمک می‌کند تا به آنجا برسید، در درجه اول با گسترش دایره لغات خود. این با یک قیمت همراه است: حتی اگر اشتراک را انتخاب نکنید، باز هم از برخی از داده های شخصی چشم پوشی خواهید کرد.

Duolingo ممکن است محبوب ترین برنامه یادگیری زبان موجود باشد، اما قطعاً تنها نیست. اگر به دلایلی آن را دوست ندارید، جایگزین های جالب زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT