آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia در سال 2021 چه خواهد شد؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

هدف اصلی این مقاله آخرین اخبار از پیگیری‌ٰهای قضایی پرونده Cryptopia است که دو سال پیش مورد حمله هکرها قرار گرفت و دسترسی کاربران به حساب و ارزهای دیجیتالشان مسدود شد. در روند جدید، ثبت نام شکایت‌ها به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد جزئیات بیشتری را به عنوان کاربر ثبت کنید. هویت دارندگان حساب را با استاندارد AML / CFT برای انتقال دارایی‌ها قرار است تأیید کنند. ما انتظار داریم فرایند ثبت ادعاها توسط کاربران تا پایان سال ۲۰۲۰ باز شود. در این مقاله به آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia می‌پردازیم!

سوالات متداول در مورد آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia سوالات

۱.چگونه ارز‌ها را پس بگیرم؟

هنگامی که پروسه ثبت ادعا‌ها را نهایی کردیم، مسولان سایت از طریق کانال‌های رسمی در مورد ثبت ادعای خود با دارندگان سکه و ارزدیجیتال در ارتباط خواهند بود. دارندگان سکه باید حساب و هویت خود را از طریق یک درگاه ادعای آنلاین تأیید کنند. تا زمانی که پروسه ثبت ادعاها تکمیل نشود، مسولان سایت نمی‌توانند روند بازگشت به کشورشان (خروج از نیوزلند) را آغاز کنند. سکه‌ها فقط به کسانی بازگردانده می‌شوند که تمام مراحل فوق را انجام دهند.

۲.چه زمانی می‌توانم سکه‌های خود را پس بگیرم؟

انتظار می‌رود روند ثبت ادعا تا پایان سال با روش AML آغاز شود تا این امر را به راحتی پیگیری کنند. پس از اتمام این دو مرحله، انتظار داریم روند بازگردانی ارز‌ها انجام شود.

نکات مهمی که مدیر سایت Cryptopia بیان کرده است:

“ما باید یک فرایند ادعای حقوقی ایجاد کنیم و نمی‌توانیم فقط صفحه صرافی Cryptopia را باز کنیم: صرافی قبل از قفل شدن هک شد. در حالی که منبع هک هنوز مشخص نشده است، ما نمی‌توانیم صرافی‌ای را که به خطر افتاده است باز کنیم.”

“ما باید فرآیند حل و فصل شکایات را تکمیل کنیم؛ این شامل بازگرداندن سکه‌ها در یک محیط غیر هک شده و سپس تطابق سکه‌های باقی مانده با بانک اطلاعاتی کاربران است. با بیش از ۹۰۰ هزار کاربر فعال و حداکثر ۹۰۰ ارز مختلف، این فرایند زمان‌بر است.”

“برای راهنمایی‌های بیشتر در مورد روند توزیع از جمله الزامات AML، احتمالاً باید به دادگاه مراجعه کنیم. ما به عنوان مدیر از قانون باید پیروی کنیم و نمی‌توانیم سکه‌ها را بدون تکمیل مراحل مناسب KYC به دارندگان حساب برگردانیم.”

۳. آیا لازم است ادعای خود را ثبت کنم؟

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia اتریوم

شما باید ادعای خود را ثبت کنید. با این حال در این مرحله ما آماده دریافت ادعاهای دارندگان حساب نیستیم. ما اخیراً در مورد یک پورتال امن برای ثبت ادعا توافق کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود. هنگامی که آماده دریافت ادعاهای دارندگان حساب هستیم، از طریق ایمیل‌های ثبت شده در Cryptopia و کانال‌های رسمی خود به دارندگان حساب پیغام خواهیم داد.

۴. تصمیم دادگاه به چه معنی است؟

تصمیم دادگاه بر این مورد تاکید دارد که دارایی‌های ارزهای دیجیتال با اعتماد کاربران، توسط Cryptopia نگه داشته شده‌اند. این ارز‌ها یا سکه‌ها متعلق به دارندگان حساب‌ها هستند و هیچکس حق تصرف بخشی یا تمام آن را ندارد.

مراحل بعدی اجرای قانون این است که طبق آن، برنامه‌ای چیده می‌شود تا ارز‌ها به صاحبانشان بازگردانده شود. این روند در کنار ثبت ادعاها و روند KYC ذکر شده، در حال تکمیل است.

۵. دادگاه حکم داد که شما سکه‌های من را در دست دارید، من تقاضا دارم فورا این پول‌ها را به من برگردانید.

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia بیت کوین

روند بازگرداندن این ارز‌ها به دلیل پروسه پیچیده نمی‌تواند فورا و لحظه‌ای صورت بگیرد. نگرانی‌های مربوط به قوانین AML و سایر قوانین حقوقی در موارد مختلف، باید صبر کرد. وظیفه ما این است که به تمامی مال باختگان به صورت عادلانه رسیدگی کنیم و این کار زمان بر است.

۶. آیا سکه‌های من را برای تأمین اعتبار مورد نیاز بازگشت سرمایه می‌فروشید؟

در حال حاضر هزینه‌های قفل شدن سایت با دارایی‌های فیزیکی شرکت (میز و صندلی و …) تأمین می‌شود. تخصیص هزینه‌های برگشت دارایی دارندگان حساب منوط به راهنمایی بیشتر از طرف دیوان خواهد بود.

۷‌. آیا بازگشت سکه‌های من به صورت رمزارز یا پول خواهد بود؟

دستورالعمل‌های دادگاه نشان می‌دهد که بازگرداندن دارایی‌های مشتری در صورت امکان به صورت رمزارز خواهد بود. ما از این طریق کار خواهیم کرد.

۸. آیا KYC مورد نیاز خواهد بود؟

یکی دیگر از سوالات متداول در مورد آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia این است که آیا KYCمورد نیاز خواهد بود؟ از روند KYC نمی‌توان اجتناب کرد، زیرا این امر از نظر قانون در نیوزیلند اجباری است. قبل از بازگرداندن ارز‌های رمزپایه، در این فرآیند ادعا با مشتریان مکاتبه خواهیم کرد. لطفاً توجه داشته باشید آن مشتریان که قبلاً فرآیند KYC را با Cryptopia به پایان رسانده‌اند، همچنان باید مراحل گفته شده را طی کنند.

۹.چرا به ایمیل من پاسخ نداده‌اید؟

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia در سال 2021

بیش از ۹۶۰۰۰۰ صاحب حساب فعال Cryptopia وجود داشت. به دلیل تعداد زیادی ایمیل‌ها که دریافت می‌کنیم و زمانی که برای پاسخ به درخواست‌های همه دارندگان حساب لازم است، نمی‌توانیم به درخواست‌های ایمیل هر فرد جداگانه پاسخ دهیم. برای اطلاع از آخرین اخبار به وبسایت‌های Grant Thornton New Zealand و Cryptopia و صفحات آن در رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

۱۰. آیا می‌توانید مانده حساب من را بگویید یا گزارش معامله را برای ارائه اظهارنامه مالیات ارائه دهید؟

در این مرحله، ما قادر به تأیید معاملات یا سابقه تجارت که مانده‌های مشتری را تشکیل می‌دهد نیستیم و بنابراین در حال حاضر نمی‌توانیم مانده حساب را به دارندگان حساب انتقال دهیم.

۱۱. آیا شخص دیگری می‌تواند مانده حساب من را به من بگوید؟

ما تنها کسانی هستیم که در تاریخ انحلال به بانک اطلاعات مشتری دسترسی داریم. هیچ کس در خارج از واحد حسابرسی به بانک اطلاعاتی مشتری دسترسی ندارد و همچنین آن‌ها نباید اطلاعاتی در مورد مانده موجودی را به دارندگان حساب انتقال دهند.

هر کسی غیر از واحد حسابرسی بانک نمی‌توانند باقی مانده هیچ حسابی را بگویند. لطفاً مراقب هرگونه سوءاستفاده باشید و توجه کنید که هرگونه ارتباط از کانال‌های رسمی مانند وب سایت Grant Thornton یا حساب‌های twitter Grant Thornton و Cryptopia حاصل خواهد شد.

۱۲. آیا Cryptopia از من کمک مالی بیشتری می‌خواهد؟

نه در این مرحله از شما نمی‌خواهیم که ارز‌های رمزپایه دیگری را واریز کنید یا اطلاعات دارندگان حساب را تأیید کنید. تنها منتظر تماس مستقیم از طریق آدرس ایمیل هنگام ثبت نام در صرافی Cryptopia استفاده کرده‌اید، باشید.

لطفاً توجه کنید که هرگونه ارتباطی که از شما می‌خواهد وجه بیشتری را واریز کنید کلاه برداری است.

۱۳. چرا نمی‌توانید صرافی را دوباره باز کنید و به دارندگان حساب اجازه دهید سکه های خود را برداشت کنند؟

آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia 2021

برای بازگرداندن سکه‌های دارندگان حساب نمی‌توانیم صرافی را دوباره باز کنیم. صرافی هک شده و منبع هک هنوز مشخص نیست و هنوز در دست بررسی پلیس نیوزیلند است. به دلیل هک، ما مجبور به ایمن سازی مجدد تمام سکه‌ها در یک محیط غیر هک شده قبل از بازگرداندن ارز‌ها هستیم. (ایمن سازی قبل از هک انجام نشده بود) این یک روند سریع نیست اما برای اطمینان از امنیت سکه‌ها و رخ ندادن هک بعدی ضروری است.

از آنجا که هیچ فرآیند دقیق تطبیق بین بانک اطلاعات مشتری و ارز‌های رمزپایه در کیف پول‌ها انجام نشده است، نمی‌توانیم تأیید کنیم که ارز باقی مانده دارندگان حساب با دارایی واقعی آن‌ها مطابقت دارد.

۱۴. آیا تجارت Cryptopia از سر گرفته می‌شود؟

نه. این شرکت در حال انحلال است بنابراین برای تجارت مجددا افتتاح نمی‌شود. لطفاً هیچ پولی را به آدرس سپرده واریز نکنید. به سراغ صرافی‌های دیگر بروید!

۱۵. ارز‌های من تحت تأثیر هک ژانویه قرار نگرفت، چرا نمی‌توانم آنها را پس بگیرم؟

از آنجا که هیچ فرآیند دقیق میان بانک اطلاعات مشتری و دارایی‌های رمزنگاری شده در کیف پول‌های صرافی انجام نشده است، نمی‌توانیم تأیید کنیم که ارز باقی مانده دارندگان حساب با دارایی واقعی آن‌ها مطابقت دارد.

حالا که از آینده‌ی ارز های صرافی Cryptopia با خبر شدید، برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT