ارزهای دیجیتال در Cryptopia

وضعیت ارزهای دیجیتال در Cryptopia چه خواهد شد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

سایت Cryptopia یک صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال است که در نیوزلند واقع شده است. این شرکت در زمان فعالیت خود، ۳۷ کارمند ثابت و ۲/۲ میلیون نفر ثبت نام کننده از سرتاسر دنیا داشت. این صرافی یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شد و تبادل و معاملات ارزهای دیجیتال در Cryptopia در حجم زیادی انجام می‌گرفت.

چرا Cryptopia منحل شد؟

در ابتدای سال ۲۰۱۸ مبادلات ارزهای دیجیتال در این سایت به شده بالا رفت در نتیجه مدیران Cryptopia تصمیم گرفتند که سایت را ارتقاء دهند و حتی اجازه تبادل ارزهای جدیدتری را در این سایت دهند. برنامه توسعه سایت به صورت دراز مدت جهت افزایش کارایی سایت اجرا شد، متاسفانه به ناگاه حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در این سایت کاهش یافت و سایت برای جبرای ضررهای ناشی از آن دوباره مجبور به تغییراتی در کارمزدهای سایت شد که به نوعی امنیت سایت در طی این تغییر و تحولات کاهش پیدا کرد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۹، صرافی Cryptopia مورد حمله هکرها قرار گرفت و مبالغ قابل توجهی از ارزهای دیجیتال مورد سرقت قرار گرفت و به سرعت روی حجم تبادلات ارزها تاثیر منفی گذاشت. این سایت اعتبارش را از دست داد و از طرفی نمی‌توانست بدهی‌های خود را به مشتریان بازگرداند و ریسک امنیتی بالایی برای دیگر ارزهای وجود داشت، در نتیجه مدیران سایت، انحلال شرکت را به صورت عمومی اعلام کردند.

وضعیت ارزهای دیجیتال در Cryptopia چه شد؟

ارزهای دیجیتال در Cryptopia هک

پس از انحلال، لازم بود که سرورهای Cryptopia به دلیل داشتن اطلاعات مشتریان و ارزهای دیجیتال، به جای امنی منتقل شود که بتوان در زمان مناسب آنها را بررسی کرد. سرورها در کشور آمریکا واقع شده بودند و در ماه می ۲۰۱۹، دادگاه ویژه ورشکستگی شعبه Southern واقع در نیویورک پس از بررسی‌های مختلف، اجازه خروج سرورها و انتقال آنها را به نیوزلند داد.

در یک اکتبر سال ۲۰۱۹، جهت بررسی اتفاقات مربوط به انحلال Cryptopia و تعیین وضعیت حق مشتریان، دادگاه عالی نیوزلند مسولیت بررسی قضایی این سایت را بر عهده گرفت. مواردی که دادگاه لازم دید بررسی شوند شامل این بود که چه دارایی‌های دیجیتالی در سرور این سایت باقی مانده است؟ مدیران سایت تا چه اندازه اجازه خواهند داشت که ارزها را پیش خود نگه دارند؟ وضعیت ارزهای هک شده چه خواهد شد؟

تصمیم نهایی دادگاه نیوزلند چه بود؟

به دلیل پیچیدگی و تنوع ارزها، همچنین تعداد زیاد مشتریانی که ارزهای متفاوتی در حساب خود داشتند، تصمیم بر این شده که وضعیت مشتریان تفکیک شده و طی یک برنامه دراز مدت ارزها به مشتریان بازگردانده شود. مدیران سایت باید در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۰ برنامه‌ای را برای بازگرداندن ارزها تنظیم کرده و تحویل دادگاه نیوزلند دهند و همچنین به همه صاحبان اکانت، لیست برنامه بازگردانی را ایمیل کنند.

در مورد ارزهای دزدیده شده، مسولیت آن با پلیس نیوزلند و پلیس بین الملل خواهد بود و در صورتی که بتوانند ارزها را بازگردانند، وارد یک فرایند جداگانه برای بررسی و انتقال آن به صاحبانشان می‌شوند.

همچنین پس از اتمام اولیه فرایندها، سایت باید وضعیت دارایی‌های خود را جهت جبران خسارت‌ها و بازگرداندن پول به طلبکاران شفاف سازی کند تا سرمایه‌گذاران سایت دچار کمترین خسارت شوند. دارایی‌های اولیه شرکت به صورت زیر تاکنون تخمین زده شده است: تجهیزات کامپیوتری به همراه میز و صندلی شرکت به قیمت تخمینی ۲۰۲ هزار دلار به همراه ۳۴۴ بیت کوین که به عنوان دارایی این شرکت خارج از کیف پول سایت Cryptopia نگهداری می‌شده است. همچنین کارمندان شرکت هم پس از اتفاقات، حقوق چند ماهه را دریافت نکرده‌اند که میزان آن ۲۰۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

به نظر می‌رسد که فرایند رسیدگی به بازگردانی ارزهای دیجیتال در Cryptopia چند سال طول بکشد. با این حال وبلاگ اول پرداخت را مدام بررسی کنید تا از جدیدترین اخبار آگاه شوید. همچنین برای خرید و فروش ارزهای معتبر دیجیتال می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT