آینده فین تک را برای مشاغل کوچک

6 نوع فناوری که آینده فین تک را برای مشاغل کوچک شکل می دهد

زمان مطالعه 4 دقیقه

فناوری های متحول کننده، آینده امور مالی را برای کسب و کارهای کوچک شکل می دهند. اگرچه فناوری مالی ممکن است چیز جدیدی نباشد، اما به سرعت در حال تکامل است تا نیازهای افراد و مشاغل را برآورده کند. در ادامه آینده فین تک را برای مشاغل کوچک را بررسی میکنیم.

از آنجایی که اقتصاد به همراه مدیریت مالی به تکامل خود ادامه می دهد، درک آینده فین تک و تأثیر آن بر مشاغل کوچک مهم است.

فین تک برای مشاغل کوچک چیست؟

فین تک، به زبان ساده، تلفیقی از سیستم های مالی آینده است. دقیق تر، آنها سیستم های فناوری هستند که برای بهینه سازی فرآیندهای مالی و افزایش امنیت استفاده می شوند. در گذشته، فین‌تک برای توصیف بیشتر عملیات‌های پشت صحنه استفاده می‌شد که در آن وام دهندگان و مؤسسات بانکی از ابزارهای دیجیتالی برای اجرای تراکنش‌های پشتیبان استفاده می‌کردند.

اکنون فین‌تک با فناوری‌هایی مانند اپلیکیشن‌های موبایل و پلت‌فرم‌های آنلاین به مصرف‌کننده گسترش یافته است. این نوع فناوری عملی به مردم این امکان را می‌دهد که امور مالی روزانه خود را بدون مراجعه حضوری یا حتی به هیچ عنوان از بانک‌های بزرگ مدیریت کنند. مشتریان امروزی آزادی و کنترل بیشتری روی پول خود دارند. به عنوان مثال می توان به برنامه های تلفن همراه مانند Venmo و PayPal یا پلتفرم های سهام خودکار از جمله Robinhood اشاره کرد.

وقتی نوبت به آینده خدمات مالی می‌رسد، فین‌تک در حال پیشرفت است تا نیازهای کسب‌وکارهای کوچک باهوش‌تر را برآورده کند. با استفاده از فین‌تک، صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از تراکنش‌های امن‌تر در مقیاس کوچک‌تر لذت ببرند. این به نوبه خود تجربه لذت بخش تری را برای مشتری فراهم می کند. بیایید نگاهی به شش فناوری فراگیر بیاندازیم که آینده فین‌تک را برای کسب‌وکارهای کوچک و فراتر از آن تغییر می‌دهند.

آینده فین تک را برای مشاغل کوچک: هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) مدتهاست که از روزهای پرمخاطب خود گذشته است. در واقع، کسب و کارهای کوچک به زودی شاهد ادغام هوش مصنوعی در تقریباً هر بخش از فرآیندهای مالی خود خواهند بود.

به طور مشابه، اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) – اتوماسیون فرآیندهای مالی و تطبیق حسابداری برای مؤسسات مالی – به مشاغل کوچک در زمینه های زیر کمک می کند:

حساب های دریافتنی و پرداختنی

تخصیص وجوه در مراکز خدمات مشترک

کارت زمان کارمند و تعدیل پرداخت

سوابق مالی

گزارش مالیاتی و سایر فرآیندهای خزانه داری

استفاده از RPA باعث کاهش خطای انسانی و زمان پردازش سریعتر می شود. برای مشاغل کوچک، این می تواند زمان و منابع ارزشمندی را آزاد کند.

آینده فین تک را برای مشاغل کوچک: بلاک چین

بلاک چین چندین کاربرد عملی برای امور مالی کسب و کارهای کوچک دارد، زیرا ماهیت غیرمتمرکز آن و استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده، خطر نقض داده ها را کاهش می دهد. کسب‌وکارهای کوچک بر برآورده کردن نیازهای مشتریان خود متکی هستند و این شامل ایمن نگه داشتن اطلاعات آنها نیز می‌شود. هزینه نقض داده ها اغلب برای کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است که نمی توانند سرپا بمانند، بنابراین فناوری هایی مانند بلاک چین کلیدی است. این تراکنش های شفاف و بدون دستکاری را ارائه می دهد و احتمالاً برای افزایش امنیت بیشتر توسط مشاغل کوچک اجرا می شود.

آینده فین تک را برای مشاغل کوچک: اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) به اشیا و فرآیندهای روزمره اجازه می دهد تا به اینترنت متصل شوند. فناوری اینترنت اشیا چندین مزیت برای کسب و کارهای کوچک دارد، از جمله در فین تک. برای مثال، شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند کیوسک‌های سلف‌سرویس را نصب کنند که به مشتریان امکان دسترسی به تسویه‌حساب ساده یا حتی محصولات درخواستی را می‌دهد.

امور مالی تعبیه شده مفهومی مشابه است. فرآیندهای مالی – از جمله وام، کارت های نقدی و بیمه – را می گیرد و آنها را تقریباً در هر محصول غیر مالی ادغام می کند. برای کسب و کارهای کوچکی که از تجارت الکترونیکی استفاده می کنند، این بسیار ارزشمند است. تراکنش‌ها را سرعت می‌بخشد و امکان فروش آسان‌تر و مکرر را فراهم می‌کند.

در پشت صحنه، مشاغل کوچک می توانند از اینترنت اشیا برای مدیریت موجودی استفاده کنند. اختلالات زنجیره تامین می تواند برای کسب و کارها در همه اندازه ها، به ویژه بازیگران کوچکتر، مضر باشد. با اینترنت اشیا، پرداخت موجودی و سایر محاسبات مانند امتیازهای سفارش مجدد را می توان خودکار کرد. کسب‌وکارهای کوچک بیشتری ممکن است فناوری اینترنت اشیا را با مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن و در دسترس‌تر شدن آن انتخاب کنند، از جمله سیستم‌های حسگر هوشمند و ادراک، شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم، و پشتیبانی برنامه‌ها و عملیات.

نرم افزار به عنوان یک سرویس

نرم افزارهای مبتنی بر ابر از فروشندگان شخص ثالث احتمالاً به رشد خود ادامه خواهند داد. کسب‌وکارهای کوچک بیشتری می‌توانند نرم‌افزار را به‌عنوان یک سرویس (SaaS) بپردازند و اطلاعات مالی خود را ایمن‌تر و دسترسی آسان‌تر حفظ کنند. بررسی اجمالی مالی که SaaS به کسب و کارهای کوچک ارائه می دهد، بینش بیشتری در مورد چگونگی مقیاس و زمان کاهش ارائه می دهد.

پلتفرم‌های SaaS می‌توانند بسیاری از عملیات مالی را برای کسب‌وکارهای کوچک، مانند حسابداری، حقوق و دستمزد و مدیریت ارتباط با مشتری، خودکار و متمرکز کنند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ‌تر از این نوع فین‌تک استفاده می‌کنند، اما شاهد خواهیم بود که سازمان‌های کوچک‌تر برای کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی عملیات، آن را بیشتر اتخاذ می‌کنند.

پلتفرم های منبع باز و بدون سرور

پلتفرم‌های منبع باز و بدون سرور، نوآوری مشترک را در فضای فین‌تک هدایت می‌کنند. این پلتفرم‌های غیرمتمرکز رایگان و غیرمتمرکز به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند به کد منبع نرم‌افزار مالی دسترسی داشته باشند و آن را اصلاح کنند و یک اکوسیستم جامعه محور را تقویت کنند. پلتفرم‌های بدون سرور یک زیرساخت مقیاس‌پذیر را فراهم می‌کنند که در آن کسب‌وکارهای کوچک‌تر می‌توانند بدون نیاز به مدیریت زیرساخت سرور، برنامه‌های کاربردی را توسعه و استقرار دهند. این پلتفرم‌ها همکاری را تشویق می‌کنند، نوآوری را تسریع می‌کنند و کسب‌وکارهای کوچک را برای ایجاد راه‌حل‌های فین‌تک سفارشی برای سرمایه‌گذاری کمتر توانمند می‌سازند.

آینده فین تک را برای مشاغل کوچک: وام دهی همتا به همتا

پلتفرم‌های وام‌دهی همتا به همتا (P2P) با اتصال مستقیم وام‌گیرندگان به وام‌دهندگان، که اغلب افراد به جای شرکت‌های بزرگ هستند، مدل‌های سنتی وام دهی را مختل می‌کنند. این پلتفرم ها وام گیرندگان و وام دهندگان را بر اساس نیازهای خاص آنها مطابقت می دهند و واسطه های درگیر در فرآیندهای بانکداری سنتی را حذف می کنند. وام P2P دسترسی بیشتری به سرمایه را برای مشاغل کوچک فراهم می کند و فرصت های سرمایه گذاری جایگزین را فراهم می کند.

حرکت رو به جلو

آینده فین تک به سرعت در حال نزدیک شدن است. هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، راه‌حل‌های مبتنی بر ابر، SaaS، پلت‌فرم‌های منبع باز، معماری بدون سرور و وام‌دهی P2P تنها برخی از فناوری‌های کلیدی هستند که نوآوری در صنعت مالی را هدایت می‌کنند. از آنجایی که کسب‌وکارهای کوچک از این فناوری‌ها استقبال می‌کنند، می‌توانند فرصت‌های جدید را باز کنند، کارایی عملیاتی را افزایش دهند و با همتایان بزرگ‌تر خود در چشم‌انداز فین‌تک که به‌سرعت در حال تحول است، رقابتی باقی بمانند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT