هترین ابزار هوش مصنوعی طراحی UI

10 بهترین ابزار هوش مصنوعی طراحی UI

زمان مطالعه 9 دقیقه

هوش مصنوعی در مدت زمان کوتاهی تأثیرات عظیمی بر دنیای ما گذاشته است. کلماتی مانند “AI-powered” یا “AI-driven” در محصولات دیجیتالی از برنامه های یادگیری زبان گرفته تا خدمات تحویل مواد غذایی تبلیغ می شوند. بهترین ابزار هوش مصنوعی طراحی UI را بشناسید.

تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی رابط کاربری فوق‌العاده بوده است و فناوری هوش مصنوعی همچنان در برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و ابزارهای طراحی ما ادغام می‌شود.

به این ترتیب، تعداد ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی رابط کاربری تنها در سه سال گذشته به شدت افزایش یافته است و به طور کامل نحوه انجام کار طراحان را متحول کرده است. نه تنها طراحان یاد می گیرند که چگونه محصولاتی را طراحی کنند که از ویژگی های هوش مصنوعی استفاده می کنند، بلکه از ابزارهای هوش مصنوعی نیز برای تسریع و بهبود فرآیند طراحی UI استفاده می کنند.

ما بهترین ابزارهای هوش مصنوعی را برای طراحی رابط کاربری بررسی کرده‌ایم و فهرستی از 10 ابزار برتر را گردآوری کرده‌ایم.

10 ابزار برتر هوش مصنوعی برای طراحی UI

گزینه های زیادی برای طراحان رابط کاربری وجود دارد تا از ابزارهای صرفه جویی در زمان هوش مصنوعی در طراحی های خود استفاده کنند. محبوبیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی UI تقاضا را افزایش داده است و توسعه دهندگان نرم افزار به طور مداوم محصولات جدید و پیشرفته را تولید می کنند.

ما بسیاری از آنها را غربال کردیم و فهرستی از 10 ابزار برتر هوش مصنوعی را برای طراحان رابط کاربری گردآوری کردیم. ما به ویژگی‌ها، هزینه، نحوه کار و استفاده از آنها می‌پردازیم.

ابزار هوش مصنوعی طراحی UI با Khroma

Kroma با ارائه ترکیبی هماهنگ از علم و خلاقیت، چشم انداز طراحی UI را متحول می کند.

با کروما، طراحان با ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی که پالت های رنگی را بر اساس اصول تئوری رنگ و روانشناسی انسان پیشنهاد می کند، توانمند می شوند. کروما که به طور یکپارچه در جریان کار طراحی ادغام شده است، به انتخاب رنگ‌ها بر اساس اولویت‌های وارد شده کمک می‌کند که احساسات مورد نظر را برانگیخته و تجربیات کاربر را افزایش می‌دهد.

با تجزیه و تحلیل طرح ها یا مفاهیم موجود، Kroma یک پالت انتخاب شده ایجاد می کند که نه تنها انسجام زیبایی شناختی را حفظ می کند، بلکه ترکیب های خلاقانه ای را نیز معرفی می کند.

این پلتفرم بصری و رایگان فرآیند انتخاب رنگ را تسریع می‌بخشد و به طراحان این امکان را می‌دهد تا بیشتر بر روی ایجاد رابط‌های جذابی که با کاربران طنین‌انداز می‌کنند تمرکز کنند.

ابزار هوش مصنوعی طراحی UI با Balsamiq

Balsamiq فرآیند طراحی UI را با ویژگی‌های هوشمند و کاربرپسند خود بازتعریف می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی با پیشنهاد بصری عناصر چیدمان، اجزا و ساختارها بر اساس درخواست‌های کاربر، تجربه قاب‌بندی سیمی را افزایش می‌دهد.

هوش مصنوعی Balsamiq با درک زمینه و اهداف طراحی، نمونه‌های اولیه وایرفریم سریع و مرتبطی را تولید می‌کند که پایه‌ای قوی برای تکرار طراحی هستند.

توانایی آن در پیش‌بینی نیازهای کاربر و الگوهای طراحی، مرحله ایده‌پردازی را ساده می‌کند و به طراحان اجازه می‌دهد تا روی اصلاح تجربه کاربر تمرکز کنند.

این فوق العاده کاربرپسند است و یک انتخاب عالی برای طراحان مبتدی است. Balsamiq یک برنامه آزمایشی رایگان 30 روزه و برنامه های پرداخت را ارائه می دهد که از 90 تا 1990 دلار در سال متغیر است، بسته به تعداد پروژه های انجام شده در یک زمان (از دو تا 200).

Uizard

Uizard با استفاده از قدرت هوش مصنوعی و اتوماسیون، یک رویکرد پیشگامانه برای طراحی UI معرفی می کند.

با Uizard، فرآیند تبدیل ایده ها به طرح های ملموس از طریق فناوری پیشرفته آن ساده می شود. نه تنها شهودی است، بلکه مقرون به صرفه است.

از یک طرح رایگان محدود، یک طرح حرفه‌ای با دسترسی همه جانبه به مبلغ 12 دلار در ماه، یا یک طرح تجاری که ویژگی‌های نامحدود به همراه پشتیبانی اولویت‌دار را با 39 دلار در ماه ارائه می‌دهد، انتخاب کنید.

Uizard با تبدیل طرح‌های دست‌کشیده یا توصیف‌های شفاهی به نمونه‌های اولیه تعاملی، طراحان و غیرطراحان را قادر می‌سازد تا به سرعت مفاهیم خود را تجسم کنند.

پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی به طور دقیق ورودی کاربر را تفسیر می‌کند و عناصر طراحی، طرح‌بندی‌ها و طرح‌های رنگی را پیشنهاد می‌کند که با زیبایی‌شناسی و عملکرد مورد نظر هماهنگی دارند. این چرخه طراحی را تسریع می‌کند و همکاری را تشویق می‌کند، زیرا تیم‌ها می‌توانند به سرعت آثار خود را تکرار و اصلاح کنند.

Mockplus

Mockplus به عنوان یک ابزار ارزشمند در قلمرو طراحی UI برجسته است و یک پلتفرم جامع را ارائه می دهد که ایجاد نمونه های اولیه تعاملی را ساده می کند.

Mockplus با یکپارچه‌سازی طراحی و عملکرد، به طراحان این امکان را می‌دهد تا به صورت بصری رابط‌ها را بسازند و در عین حال تعاملات و انیمیشن‌های واکنش‌گرا را در خود جای دهند.

رابط بصری کشیدن و رها کردن آن یک فرآیند طراحی بی دردسر و کارآمد را تضمین می کند که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای های باتجربه مناسب است.

Mockplus با کتابخانه ای غنی از اجزای از پیش طراحی شده، برنامه های پرداخت فوق العاده مقرون به صرفه (0 دلار، 4.95 دلار در ماه، یا سفارشی)، و یک سیستم همکاری کاربر پسند، کار تیمی را افزایش می دهد و توسعه پروژه را تسریع می بخشد.

Mockplus با قادر ساختن طراحان به تجسم سفرهای کاربر و تعاملات آزمایشی، به طور قابل توجهی طراحی تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد و به رابط‌های دقیق و کاربر محور منجر می‌شود.

Adobe Firefly

این پلت فرم جدید هیجان انگیز ابزارهای محبوب Abode را با هوش مصنوعی مولد ترکیب می کند. رابط کاربری آشنا و ویژگی‌های تخصصی آن، طراحان را قادر می‌سازد تا رابط‌های کاربری پیچیده‌ای را با دقت ایجاد کنند.

کاربران به سادگی پیام های متنی توصیفی و واجد شرایط را وارد می کنند تا تصاویر، تصاویر و موارد دیگر مربوط به برند را ایجاد کنند. فقط تصویر مورد نظر را توضیح دهید و Firefly آن را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، تصاویر یا متن هایی که قبلا ایجاد شده اند را می توان آپلود کرد و هوش مصنوعی تغییرات و سبک های متفاوتی را ارائه می دهد.

از آنجایی که Adobe Firely هنوز در نسخه بتا است، در حال حاضر برای استفاده رایگان است. یا برای استفاده با فتوشاپ از طریق اشتراک Creative Cloud در دسترس است.

Adobe Firefly از ایجاد دارایی‌های بی‌نقص پیکسل گرفته تا ویژگی‌های احتمالاً ویدیو و انیمیشن در آینده، انعطاف‌پذیری و عملکرد لازم را برای زنده کردن مفاهیم رابط کاربری به شیوه‌ای منسجم و از لحاظ بصری متقاعدکننده ارائه کرده است.

Dall E-2

ادغام DALL-E 2 در طراحی UI یک جهش قابل توجه به جلو در آزادسازی خلاقیت و نوآوری بوده است.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی با ایجاد تصاویر منحصر به فرد، تخیلی یا حتی واقعی از ورودی های زبان ساده، مرزهای طراحی سنتی را گسترش داده است.

یکی از بسیاری از محصولات انقلابی OpenAI، DALL-E 2، پیام های متنی را به تصاویری واضح تبدیل می کند. علاوه بر این، Dall E-2 تصاویر یا تصاویر موجود را می پذیرد و صدها تغییر را به شما ارائه می دهد.

قیمت گذاری DALL E-2 یک سیستم مبتنی بر اعتبار فوق العاده ساده است. فقط 15 دلار به شما 115 اعتبار می دهد که هر اعتبار 4 تصویر را بر اساس یک درخواست ارائه می دهد.

این آمیختگی قابل دسترس از هوش مصنوعی و طراحی رابط کاربری نه تنها فرآیند ایده پردازی را تسریع کرده است، بلکه لایه جدیدی از بیان هنری را برای برانگیختن احساسات از طریق تصاویری که قبلاً دست نیافتنی بودند، اضافه کرده است.

Genius AI

این ابزار نوآورانه به طراحان این امکان را می‌دهد تا عناصر پویا و تعاملی را بدون زحمت ایجاد کنند و زندگی را در تجربیات دیجیتالی ببخشند.

هنوز به طور کامل منتشر نشده است، اما هدف آن کمک به طراحان است تا به سرعت طرح ها را نمونه اولیه و اصلاح کنند. این دارای یک کتابخانه گسترده از اجزای از پیش ساخته شده است که انعطاف پذیری را برای سفارشی سازی و تطبیق عناصر با توجه به نیازهای پروژه خاص می دهد.

با استفاده از فناوری مبتنی بر ChatGPT، GeniusUI می‌تواند الزامات طراحی ورودی را درک کند و مؤلفه‌های با وفاداری بالا سازگار با بسیاری از فریم‌ورک‌های frontend محبوب مانند Angular، React و Vue تولید کند.

هزینه در حال حاضر در دسترس نیست زیرا کاربران در حال حاضر فقط می توانند در لیست انتظار ثبت نام کنند. GeniusUI قول می دهد که ابزاری با کاربری آسان برای استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک یا شرکت های بزرگتر باشد.

Predict AI

پیش‌بینی هوش مصنوعی (که قبلاً Visual Eyes نام داشت) با ارائه یک پلتفرم فراگیر و جامع برای تجسم رفتار کاربر در زمینه‌های دنیای واقعی، طراحی UI را متحول کرده است.

پیش بینی هوش مصنوعی یک نرم افزار نقشه برداری حرارتی است که با شبیه سازی نحوه تعامل و تعامل طرح ها با کاربران در دستگاه ها و سناریوهای مختلف، به سرعت به خلاقان رابط کاربری اطلاعات ارزشمندی درباره طرح هایشان می دهد.

توانایی مشاهده و تکرار طرح ها در محیط های مورد نظرشان، دقت تصمیمات خلاقانه طراحان رابط کاربری را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است، و از تجربه کاربری یکپارچه اطمینان حاصل می کند.

این یک گزینه عالی برای طراحان رابط کاربری با بودجه یا زمان کمی است تا خودشان مطالعات ردیابی چشمی را انجام دهند.

Visily

این ابزار طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی، ایده‌پردازی را به سطح بعدی می‌برد که انواع مختلفی از اعلان‌ها، مانند متن، اسکرین‌شات، URL، طرح‌ها، یا الگوها را می‌برد و آنها را به قالب‌ها و نمونه‌های اولیه قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

Visily دارای گزینه طراحی برای ماکت‌های lo-fi یا hi-fi، و همچنین یک دستیار طراحی هوش مصنوعی است که به اصلاح مشکلات رایج کمک می‌کند.

ویژگی‌های همکاری بلادرنگ امکان کار گروهی و ارتباط یکپارچه را فراهم می‌کند و توانایی ایجاد طرح‌های واکنش‌گرا به شما امکان می‌دهد ببینید چگونه طرح‌ها با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و دستگاه‌ها سازگار می‌شوند.

بیش از 1000 الگوی رایگان Visily و ویژگی‌های مناسب برای مبتدیان در حال حاضر با برنامه Starter خود هنوز رایگان هستند. با این حال، Visily به زودی یک نسخه حرفه‌ای پولی را با اعتبارات هوش مصنوعی بیشتر، پشتیبانی اولویت‌دار و موارد دیگر عرضه خواهد کرد. ثبت نام و ورود به سیستم بسیار آسان است و همه طرح‌های شما متعلق به شماست، حتی در طرح شروع رایگان.

ChatGPT

این محصول OpenAI ممکن است انتخاب واضحی در هنگام در نظر گرفتن هوش مصنوعی برای طراحی UI نباشد.

با این حال، با چند مرحله ساده، ChatGPT می تواند به سرعت کدهای HTML لازم برای زنده کردن عناصر UI را در اختیار شما قرار دهد. به سادگی یک پیام متنی را وارد کنید که الزامات عنصر UI مورد نظر را توصیف می کند (به عنوان مثال، دکمه بیضی شکل، بنفش با سایه خاکستری که می گوید Sign Up)، و ChatGPT کدی را به شما می دهد که می توانید آن را ویرایش کنید یا در طرح های خود ادغام کنید.

در حالی که ابزار هوش مصنوعی کاملاً کافی برای طراحی UI نیست، در ترکیب با سایر نرم افزارهای توسعه فرانت اند مانند CodePen، ChatGPT می تواند گزینه ای سریع، رایگان و در دسترس برای یک ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر سریع باشد.

در حالی که یک بسته حرفه ای پولی با قیمت 20 دلار در ماه وجود دارد، نسخه رایگان ChatGPT هنوز هم بسیار کافی است.

راهنمای کامل ما در مورد نحوه استفاده از ChatGPT برای طراحی UI را در اینجا بخوانید.

بستن افکار

هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما ادغام شده است.

در سال‌های اخیر، طراحان رابط کاربری از نرم‌افزار هوش مصنوعی فراوانی بهره‌مند شده‌اند که کارهای روزمره آن‌ها را آسان‌تر کرده و کیفیت طراحی‌هایشان را افزایش می‌دهد.

این ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی رابط کاربری نه تنها فرآیند رابط کاربری را تسریع می‌کنند، بلکه می‌توانند خلاقیت و نوآوری برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و محصولات دیجیتالی روزمره ما را نیز به سطح بالاتری برسانند.

به دنبال غواصی در دنیای طراحی UI هستید؟ دوره کوتاه رایگان ما را امتحان کنید.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی UI، هوش مصنوعی و موضوعات مرتبط هستید، این مقالات زیر را بررسی کنید:

9 ابزار عالی تجزیه و تحلیل داده های هوش مصنوعی برای استفاده در سال 2023

10 بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحان UX

هوش مصنوعی چگونه طراحی UX را تحت تاثیر قرار می دهد؟

آنچه شما باید در حال حاضر انجام دهید

با یک دوره کوتاه دوره کوتاه طراحی رابط کاربری رایگان و خودگام، با طراحی رابط کاربری آشنا شوید و اولین صفحه برنامه خود را طراحی کنید.

در یکی از رویدادهای رایگان طراحی UI آنلاین ما با کارشناسان صنعت شرکت کنید و در مورد تغییر شغل فلوریان فارغ التحصیل UI به طراحی محصول بخوانید.

تنها در 4 تا 9 ماه به یک طراح رابط کاربری واجد شرایط تبدیل شوید — با ضمانت شغلی کامل.

در این ماه، ما به 100 دانش‌آموز اول شهریه کاهش‌یافته ارائه می‌دهیم که تا سقف 1425 دلار تخفیف دارد، در همه برنامه‌های تغییر شغل خود 🎉 تماس درخواستی خود را رزرو کنید و جایگاه خود را همین امروز تضمین کنید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT