اجاره آپارتمان در Airbnb

خطرات و مزایای اجاره آپارتمان در Airbnb

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا شما هم به اجاره اتاق های اضافی خود در Airbnb فکر می کنید؟ در این مقاله نقاط قوت و ضعف اجاره ی اتاق ها در این پلتفرم برای شما آورده شده است. در ادامه مزایا و معایب اجاره آپارتمان در Airbnb را بدانید.

جالب است بدانید صنعت هتلداری ترسیده است. علت آن چیست؟ Airbnb، شرکتی که به صاحبان خانه اجازه می دهد اتاق ها و کاناپه های یدکی خود را به مسافران اجاره دهند. صاحبان خانه پول در می آورند و مسافران یک تخت برای شب دریافت می کنند، اغلب با هزینه کمتر از هزینه ای که یک هتل سنتی می گیرد.

آیا به اجاره اتاق های اضافی خود در Airbnb فکر می کنید؟ در این مقاله دلیل این که چرا شما باید این کار را انجام دهید، و همچنین یک یادداشت هشدار دهنده در مورد اینکه چرا باید دو بار به این کار فکر کنید و سپس اقدام نمایید، برای شما آورده شده است.

پرداخت با ویزا کارت

اجاره آپارتمان در Airbnb: خطرات اجاره اتاق در Airbnb

مدل Airbnb برای مسافران عالی است، اما برای میزبانان چطور؟ Airbnb چگونه کار می کند؟ در اینجا سه ​​نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام اجاره فضای خود در Airbnb در نظر بگیرید.

1. ممکن است اخراج شوید

اگر صاحب خانه ی خود هستید، این مورد برای شما صدق نمی کند. اما اگر اجاره کرده اید؟ حتما به این مورد توجه کنید. اجاره دادن مکان خود در Airbnb ممکن است باعث اخراج شما شود.

قابل توجه است که این اتفاق برای شخص روی پوستر Airbnb، شل، افتاد.

درست مانند مدونا چهره پپسی در دهه 80، شل نیز چهره Airbnb در نیویورک بود. چهره او در تبلیغات مترو برای شرکت چسبانده شده بود، و او در تبلیغات ویدئویی ظاهر شده بود و در مورد تجربیات خود در ارائه مسکن رایگان برای افراد آواره شده توسط طوفان سندی صحبت می کرد.

آپارتمان شل یک انبار زیبا و جادار هلندی دهه 1880 بود که در استویوسانت لگن و اتفاقی، درست در حومه شهر نیویورک واقع شده بود. اجاره او 4000 دلار در ماه بود. و مانند بسیاری از اجاره ‌ها، اجاره شل به صراحت او را از اجاره دادن آپارتمانش منع کرد.

وقتی صاحبخانه اش متوجه شد که او چه می کند، عصبانی شد. او گفت: “دوستان یک چیز هستند.” “گروه ‌های غریبه ‌های شبکه‌ های اجتماعی یک چیز کاملاً متفاوت از این مسئله هستند.”

مدتی نگذشت که درخواست تخلیه را به او داد. شل باید یک آپارتمان جدید پیدا می‌کرد و مشتریان وفادارش وقتی در شهر بودند باید جای دیگری برای اقامت پیدا می ‌کردند.

در داستان مشابه دیگری، ایلین هیکی هنرمند 72 ساله در سال 2018 پس از میزبانی در Airbnb در تلاش برای پرداخت هزینه های درمانی همسرش از خانه اش بیرون رانده شد. مانی گزارش داد که او 185000 دلار جریمه شده است. این یکی از بالاترین جریمه هایی بود که شهر تا به حال دیده بود.

2. ممکن است قانون را زیر پا بگذارید

در برخی از مناطق، Airbnb – بسیار شبیه Uber – در نوعی منطقه خاکستری قانونی کار می کند.

به عنوان مثال، طبق قانون، اکثر صاحبان آپارتمان در نیویورک نمی توانند املاک خود را برای کمتر از 30 روز اجاره دهند، مگر اینکه همزمان در آپارتمان زندگی کنند. این قانون از نظر تئوری به کاهش مشکل مسکن شهر کمک می کند. خدماتی مانند Airbnb اجاره‌ های کوتاه‌ مدت را برای صاحبخانه‌ ها سود آور تر از اجاره‌ های بلند مدت کرده است.

و نیویورک تا تنها نمونه بودن فاصله زیادی دارد. سایر شهر های بزرگ جهانی مانند سانفرانسیسکو، نیواورلئان، بارسلونا و ونکوور همگی اقدامات مشابهی را اجرا کرده اند.

Airbnb در راهنمای رسمی خود برای میزبانان، برخی از قوانین و مقررات رایج را که ممکن است در شهر خود با آنها مخالفت کنید، بیان می کند. آنها شامل مجوز های تجاری، استاندارد های مسکن، قوانین منطقه بندی، مالیات و قوانین انجمن مسکن می باشند. تغییر قوانین بین شهر ها و کشور ها؛ در این مورد در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مقامات محلی خود مشورت کنید.

همچنین اگر ملک Airbnb را در حین پرداخت وام مسکن در همان واحد اجاره کنید، می توانید در یک مشکل فرود بیایید. بسته به ارائه دهنده و مکان شما، ممکن است صراحتاً از اجاره فرعی آپارتمان یا خانه خود منع شده باشید.

در نهایت، باید ارائه دهنده بیمه خود را در نظر بگیرید. ممکن است تحت پوشش اجاره نباشید. همانطور که به زودی خواهیم دید، علی ‌رغم ابتکارات اخیر، Airbnb بیمه مسئولیت میزبانی را ارائه نمی ‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی برای آسیب ‌های شخصی، سهل ‌انگاری، و ادعا های خسارت مالی که توسط افراد عمومی علیه شما مطرح می ‌شود، تحت پوشش هستید. که این با استفاده از دارایی شما انجام می شود.

3. ممکن است شخصی آپارتمان شما را به زباله دان تبدیل کند

هنگامی که آپارتمان یا اتاق اضافی خود را به یک غریبه نزدیک اجاره می دهید، فرضیات بسیار بزرگی می کنید. شما فرض می کنید که شخصی که خانه خود را به او سپرده اید با احترام با آن برخورد می کند و هیچ یک از وسایل شما دزدیده نمی شود.

و در بیشتر موارد، معمولاً همینطور است. تنها چند مورد استثنای قابل توجهی وجود داشته است که افراد خانه هایشان را خراب کرده اند. اما وقتی همه چیز بد می شود، واقعاً بد می شود، همانطور که Emily J میزبان Airbnb سانفرانسیسکو در سال 2011 متوجه شد:

“یکی به نام دی جی پاترسون (آیا پسر بود؟ یا یک دختر؟ من هنوز نمی دانم – اما خیلی دیر متوجه شدم که آن شخص نام خانوادگی خود را اشتباه نوشت) اوایل این ماه به خانه من آمد (ظاهرا با چندین نفر. دیگران، به گفته شاهدان) و من معتقدم که دزدی و تخریب خانه و هویت من با برنامه ریزی دقیق انجام شده است. با یک هفته زندگی کامل در آپارتمان من، دی جی و دوستان زمان کافی برای جستجوی واقعی داشتند. همه چیز در داخل، برای تفنگ از طریق هر سند، هر عکس، هر کشو، هر ظرف ذخیره سازی و هر تکه لباسی که دارم، اساساً دنیای من را به هم زدند و یک آشفتگی نفرت انگیز را برای من پشت سر گذاشتند.”

پاسخ فوری Airbnb جای تامل زیادی داشت. در یک پست وبلاگ بعدی، امیلی از عدم پشتیبانی ارائه شده توسط Airbnb انتقاد کرد و در مورد اینکه چگونه زندگی او به حالت عادی بازنگشته بود صحبت کرد.

“در این بین، من هنوز آواره هستم، بین خانه های دوستان منتقل می شوم، بالش را به چنگ می اندازم و آنچه از زندگی عادی ام باقی مانده است. صبح ها را با یادآوری کابوس ها و نفس کشیدن از طریق حملات وحشت می گذرانم، و بعد از ظهر هایم را در گرو فروشی های شهر به امید بیهوده می گردم. تا برخی از گنجینه های دزدیده شده ام را پس بگیرم.

به اعتبار Airbnb، در سال ‌های پس از این حادثه پر مخاطب، آنها ضمانت میزبان خود را منتشر کرده ‌اند که قول می ‌دهد از همه میزبان ‌ها در برابر آسیب و سرقت به میزان 1,000,000 دلار محافظت کند.

با این حال، ضمانت برخی از اقلام قابل توجه – از جمله پول نقد و جواهرات را شامل نمی شود. و حتی شما به طور کامل غرامت دریافت کرده اید، هنوز با تمام دردسر های کار در طول فرآیند و بازسازی اموال خود مواجه هستید.

پرداخت با ویزا کارت

اجاره آپارتمان در Airbnb: پاداش اجاره در Airbnb

با وجود داستان ‌های ترسناک، دلایل قانع‌ کننده ‌ای وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید فضای خود را در Airbnb به افراد غریبه اجاره دهید.

1. پول، پول، پول

برای بسیاری، Airbnb منبع اصلی درآمد آنها است، و برخی از آنها بیش از 100 دلار در شبانه روز برای اجاره اتاق یدکی خود که در غیر این صورت غیرفعال می شد، دریافت می کنند. کل خانه‌ را که می ‌توانند خیلی خیلی بیشتر اجاره کنند.

و اگر اندکی سرمایه در پشت خود دارید، می توانید به اندازه کافی دارایی برای ایجاد یک تجارت شش رقمی Airbnb به دست آورید، همانطور که بردلی، مرتبط با موضوع این مقاله FastCompany انجام می دهد.

با 90 درصد اشغال، بردلی می تواند حدود 4000 دلار برای هر آپارتمان در Airbnb به دست آورد. او حدود 2000 دلار از این مبلغ را به عنوان اجاره و خدمات آب و برق می پردازد. این مبلغ حدود 2000 دلار برای هر آپارتمان در ماه یا 24000 دلار در سال است. با شش آپارتمان، او می تواند در یک سال به 144000 دلار برسد.”

این بیشتر از میانگین دستمزد یک توسعه دهنده نرم افزار در سیلیکون ولی است. و اگر هنوز قصد ندارید کاملاً با مبلغ اجاره Airbnb خود زندگی کنید، همچنان می توانید قبض ها، اجاره و وام مسکن خود را از این طریق جبران کنید.

2. با افراد جدیدی آشنا می شوید و افق های خود را گسترش می دهید

این چیزی است که هم برای مهمانان و هم برای میزبانان صدق می کند.

یکی از کاربران توضیح می دهد که: تابستان امسال، سه شب را در یک رزرو Airbnb در بروکسل، بلژیک گذراندم. اتاق بسیار ارزان ‌تر از بسیاری از هتل‌ های شهر بود و من مجبور شدم در نزدیکی دفتر مرکزی آسمان‌ خراش‌ های مدرن کمیسیون اروپا بمانم.

میزبان من برای آخر هفته یک مترجم ژاپنی بود که در شهر کار می کرد. و اتاق من تنها اتاقی نبود که میزبان اجاره داده بود. در همسایگی یک زوج اسپانیایی برای شرکت در یک کنسرت راک در شهر لوون سکنا گزیدم.

پس از ترک بروکسل، سوار قطاری به مقصد آنتورپ شدم و در آنجا با یک زوج بلژیکی-نپالی ماندم. مانند رزرو قبلی من، سایر اتاق های ملک رزرو شده بود. من با یک کارمند قرقیزستانی سازمان ملل که در شهر به دیدن دوستانش رفته بود، و همچنین دو دانشجوی رشته ی سینما از لس آنجلس که برای یک سفر اروپایی دو ماه مرخصی گرفته بودند، ملاقات کردم. برای افراد فریلنسر دیجیتال نیز راه کاملاً منطقی است.

خیلی بعید بود که با این افراد جالب ملاقات کنم، اگر محل اقامتم این مکان هایی که رفتم، نبود. و وقتی خانه خود را به روی غریبه ها باز می کنید، فرصتی برای ملاقات با افرادی دارید که در غیر این صورت نمی توانستید ملاقات کنید.

پرداخت با ویزا کارت

تجربه میزبانی Airbnb خود را به اشتراک بگذارید

آیا شما میزبان Airbnb هستید؟ آیا تجربه بدی داشته اید؟ تجربیات خوب چطور؟ مطمئن شوید که داستان های Airbnb خود را در نظرات زیر این مقاله به اشتراک بگذارید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای استفاده از خدمات این پلتفرم بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT