احتمال تعطیلی دولت آمریکا

احتمال تعطیلی دولت آمریکا

زمان مطالعه 2 دقیقه

در صورتی که دولت ایالات متحده وارد تعطیلی موقت شود، صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور ممکن است کمی از فشارهای نظارتی تسکین یابد. در این مطلب به بررسی احتمال تعطیلی دولت آمریکا و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال می پردازیم.

احتمال تعطیلی دولت آمریکا

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، درباره توانایی این نهاد تنظیم‌کننده برای نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال در طول چنین تعطیلی ابراز نگرانی کرده است.

طبق گزارش‌ها، دولت ایالات متحده با کمبود بالقوه بودجه مواجه است و اگر کنگره در مورد لایحه هزینه‌ها تا پایان ماه (30 سپتامبر) به توافق نرسد، احتمال تعطیلی دولت وجود دارد. در صورت تعطیلی، فعالیت‌های تنظیم‌کنند‌ه‌های دولتی مانند SEC ممکن است محدود شود.

گنسلر تاکید کرد که تعطیلی دولت منجر به کاهش قابل توجه کارکنان SEC و ظرفیت عملیاتی خواهد شد، و اظهار داشت که عموم مردم باید درک کنند که ما تا حد زیادی یک کارمند اسکلتی خواهیم بود؛ و نظارت عادی ما بر بازارها امکان‌پذیر نخواهد بود.

او همچنین اشاره کرد که شرکت‌هایی که به دنبال عرضه عمومی هستند، ممکن است در بررسی پرونده‌های خود با تاخیر مواجه شوند؛ اگرچه روند طولانی بررسی SEC باعث می‌شود این موضوع کمتر تحت فشار باشد.

در حالی که اظهارات گنسلر بیشتر بر چالش‌هایی بود که SEC در طول تعطیلی دولت با آن مواجه می‌شد، یک پیامد بالقوه می‌تواند تسهیل موقت اقدامات نظارتی علیه صنعت رمزارزها باشد. این وضعیت می‌تواند مهلتی برای رسیدگی‌های قانونی و دعوی قضایی در حال انجام باشد.

در طول مصاحبه، گنسلر همچنین موضع انتقادی خود را در مورد ارزهای دیجیتال تکرار کرد و از شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران صنعت به عنوان کلاهبرداران و هکرها یاد کرد.

از او در مورد احتمال رد شدن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین سؤال شد، که وی پاسخی طفره‌آمیز داد و بیان کرد که SEC احکام دادگاه را بررسی می‌کند و به پرونده‌ها به صورت موردی رسیدگی می‌کند.

شایان ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال با وجود ابهامات نظارتی و تعطیلی احتمالی دولت، با سرمایه 1.1 تریلیون دلاری در زمان انتشار گزارش، نسبتاً پایدار باقی مانده است.

امتیاز 4.2/5 - از 102 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT