کاهش نرخ بهره در نوامبر ۲۰۲۴

احتمال کاهش نرخ بهره در نوامبر ۲۰۲۴

جدا از روند قیمت بیت کوین، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در وال‌استریت، احتمال کاهش نرخ بهره در نوامبر ۲۰۲۴ است.

در ماه سپتامبر، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نرخ بهره را به میزان ۰.۵٪ کاهش داد. این کاهش نرخ بهره پس از تقریباً چهار سال سیاست‌های پولی تهاجمی رخ داد. مقامات فدرال رزرو از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعلام کردند که مشروط به چشم‌انداز اقتصادی، کاهش‌های بیشتری در راه است. داده‌های اخیر اقتصادی آمریکا نشان‌دهنده نیاز به کاهش‌های بیشتر است. اگرچه آخرین داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) بیش از حد انتظار افزایش داشته، همچنان مشکل ادعاهای بیکاری نیاز به رسیدگی دارد. با توجه به این چشم‌انداز، بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش ۰.۲۵٪ نرخ بهره فدرال در ماه نوامبر و احتمالاً در دسامبر نیز رخ دهد.

احتمال کاهش نرخ بهره در نوامبر ۲۰۲۴

یک گزارش جدید از بیج بوک (Beige Book) که توسط بانک مرکزی ارائه شده، بر نیاز به کاهش بیشتر نرخ بهره تأکید دارد و پرسش زمان‌بندی آن را مطرح کرده است. طبق گزارشی از مارکت‌واچ (MarketWatch)، مقامات فدرال رزرو در حال آماده‌سازی بی‌صدا برای نشست سیاست‌گذاری نوامبر در تاریخ ۷ نوامبر (۱۷ آبان) هستند که تنها ۲ روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و کامالا هریس برگزار می‌شود.

هنوز مشخص نیست که تأثیر این اقدام بر بازارها چگونه خواهد بود، چرا که ممکن است نتیجه انتخابات تا آن زمان مشخص نشده باشد. این امر احتمالاً باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری نسبت به این شرایط نامشخص عمل کنند. با این حال، انتظار می‌رود که با انتشار داده‌های تورم PCE و گزارش اشتغال ماه اکتبر در هفته آینده، شفافیت بیشتری در خصوص انتظارات حاصل شود.

تأثیر این موضوع بر بیت کوین چیست؟

رویدادهای کاهش نرخ بهره فدرال معمولاً تأثیری صعودی بر بیت کوین (BTC) و بازار رمزارزها دارند. بیت کوین به‌عنوان یک محافظ در برابر تورم شناخته شده و ممکن است با گذشت زمان توجه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران به خود جلب کند.

این فرضیه از احتمال کاهش قدرت خرید دلار آمریکا با جریان بیش از حد سرمایه در پی سیاست‌های کاهش نرخ بهره فدرال ناشی می‌شود. این تأثیرات در حال حاضر در حال شکل‌گیری هستند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها به فکر نگه‌داری سرمایه‌های خود در ارزهای دیجیتال به‌عنوان پوششی در برابر تورم هستند.

از طرفی، سهام‌داران مایکروسافت در هفته‌های آتی درباره سرمایه‌گذاری در بیت کوین رأی‌گیری خواهند کرد. پس از اعلام این موضوع، حامیان برجسته‌ای مانند مایکل سیلر اظهار داشتند که اگر رهبری مایکروسافت برای گفتگو آماده باشد، می‌تواند با کمک بیت کوین به تریلیون‌ها دلار دست یابد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT