ارز دیجیتال متوقف شد

ارز دیجیتال متوقف شد

زمان مطالعه 2 دقیقه

اکثر رمزارزها در پی اینکه رالی اخیر هر دو رمزارز اصلی بازار ، بیت کوین و اتریوم متوقف شد ، تغییراتی چندانی را به دنبال نداشتند. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا صعود ارز دیجیتال متوقف شد ؟

ارز دیجیتال متوقف شد

بیت کوین در ساعت 17:00 به وقت نیویورک ، حدود 1 درصد کاهش یافت و در حدود سطح 24074 دلاری معامله شد درحالی که پیش از این ، قیمت بزرگترین رمزارز حهان ، در آخر هفته برای نخستین بار از زمان سقوط بازار در ماه ژوئن (خرداد-تیر)، به سطح 25000 دلاری افزایش یافت. ارزش بازاری این رمزارز پرچمدار از 17 ژوئن(27خرداد) حدود 18 درصد افزایش یافته است.

اتریوم نیز با توجه به خوش‌بینی ناشی از آپدیت مرج ویا ادغام، تقریباً 2 درصد کاهش یافت و در سطح 1904 دلاری قرار گرفت. این رمزارز در روز شنبه به سطح 2000 دلاری افزایش یافت  و ارزش آن ، از اواسط ژوئن(اواخر خرداد) حدود 75 درصد رشد کرده است.

رالی این رمزارزها همچنین منجر به افزایش قیمت رمزارزهایی از قبیل دوج کوین و پالی گان شد. این دو رمزارز در روز دوشنبه به ترتیب 5.3 و 4.8 درصد کاهش یافتند.

مت مالی(Matt Maley)، استراتژیست ارشد بازار در شرکت معاملات سازمانی Miller Tabak & Co، عنوان کرد: “از آنجایی که سرمایه گذاران ، از برخی از معاملات خود خارج شدند، این عقب نشینی ، عادی و قابل  انتظار بود. آقای مالی به مسائل فعلی در بازار چین اشاره کرد که می توانند به احتمال زیاد منجر به احتیاط سرمایه گذاران در این بازار شوند.

“ما باید توجه کنیم که بازار رمزارزها همچنان خطرناک و پر ریسک است. به نظر من ، این نوسانات ، عادی و منطقی است و برای سود های اخیر رمزارزها به ویژه اتریوم لازم بود.”

الکش شاه(Alkesh Shah)، استراتژیست رمزارزها و دارایی های دیجیتال در بَنک آو اَمِریکا، در این باره عنوان کرد که افزایش اخیر قیمت رمزارزها به احتمال زیاد ناشی از عوامل کلان بوده است.”

وی در یادداشتی به همبستگی شدید دارایی های دیجیتال و دارایی های پر ریسک اشاره کرد.

“برداشت ما این است که خطرات ناشی از افزایش نرخ‌ بهره، نرخ تورم و وقوع یک رکود خفیف اقتصادی به احتمال زیاد درحال کاهش هستند اما احتمال وقوع یک رکود اقتصادی شدید ممکن است منجر به عملکرد ضعیف سهام رشدی(Growth stock) و اصلاح دارایی‌های   پرریسک از قبیل رمزارزها ، شود.”

این مطلب صرفا جهت نمایش اطلاعات و وضعیت پروژه‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال  است و به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تایید پروژه موردنظر از سمت سایت اول پرداخت نیست. 

منبع: bnnbloomberg

امتیاز 5/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT