نحوه استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

نحوه استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

زمان مطالعه 7 دقیقه

ChatGPT جهان را طوفان کرده است و در همه جنبه های زندگی استفاده می شود. استفاده از ChatGPT توسط OpenAI را در ادامه بدانید.

ChatGPT که در ابتدا در نوامبر 2022 منتشر شد، به بسیاری از ما نگاه اجمالی جالبی نسبت به آینده ای با هوش مصنوعی داد. شاید جایی که ما نیازی به نگرانی در مورد نحوه نوشتن ایمیل برای رئیس خود نداریم یا می توانیم با یک دستیار شخصی هوش مصنوعی تماس بگیریم تا مفاهیم دشوار را سریع و ساده توضیح دهد.

ChatGPT علاوه بر اینکه می‌تواند یک ایمیل کاری بنویسد، می‌تواند به شما بازخوردی درباره ارائه‌تان بدهد، برنامه سفری را برای یک آخر هفته دورتر پیشنهاد کند، یا زمانی که انرژی ذهنی شما تمام شده است، ایده‌های جدیدی را به ذهنتان خطور کند. با ChatGPT، درخواست خود را تایپ می‌کنید و اینتر را فشار می‌دهید تا در عرض چند ثانیه یک پاسخ در مقابل شما ظاهر شود.

آیا می خواهید نحوه استفاده از ChatGPT را یاد بگیرید؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

ChatGPT چیست؟

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند تقریباً به هر سؤالی که دارید پاسخ دهد، درست مثل اینکه Google شخصی است که می‌توانید با او یک مکالمه معمولی داشته باشید.

ChatGPT ویژه است زیرا به نظر نمی رسد که با رایانه صحبت می کنید. می‌تواند به زبان طبیعی صحبت کند و چیزهایی را که قبلاً پرسیده‌اید به خاطر بسپارد، و در اولین نوع خود می‌تواند صدا و تصاویر را نیز درک کند. به عنوان مثال، اگر از محتویات داخل یخچال خود عکسی گرفته اید، می تواند چیزی را پیشنهاد کند که ممکن است بخواهید بر اساس موادی که دارید برای شام بپزید.

ChatGPT که توسط OpenAI توسعه داده شده است، بر روی حجم عظیمی از داده‌های اینترنت آموزش داده شده است، که احتمالاً شامل مجموعه‌ای از اطلاعات از مکان‌هایی مانند ویکی‌پدیا، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های آموزشی و مقالات علمی است. ChatGPT اکنون می تواند وب را مرور کند و قدرت بیشتری را به ابزاری باورنکردنی اضافه کند.

ChatGPT چگونه کار می کند

ChatGPT با استفاده از ترکیبی از یادگیری ماشین و مداخله انسانی، با استفاده از روشی به نام یادگیری تقویتی از فیدبک انسانی (RLHF) آموزش داده شد.

در واقع، مرحله اول آموزش شامل انسان‌ها بود که هم نقش یک کاربر انسانی و هم یک دستیار هوش مصنوعی را در حال مکالمه بازی می‌کردند. این به نشان دادن پاسخ هایی کمک کرد که انسان ها ترجیح می دهند و به سمت ساخت یک مجموعه داده بزرگ برای تغذیه مدل می روند.

در مرحله بعد، باید یک مدل پاداش برای یادگیری تقویتی ایجاد شود. برای انجام این کار، مربیان هوش مصنوعی انسانی بار دیگر وارد عمل شدند، اما این بار، از آنها خواسته شد تا چندین پاسخ مدل را بر اساس کیفیت رتبه بندی کنند و به ChatGPT کمک کنند تا بهترین پاسخ را انتخاب کند.

همه اینها به این معنی است که انسان ها در کمک به آموزش ChatGPT برای دستیابی به سطح بالاتری از دقت در پاسخ های آن، و همچنین اطمینان از اینکه صحبت کردن با آن طبیعی به نظر می رسد، کمک کرده اند.

ChatGPT به دور از کامل بودن، مشکلات زیادی با آن روبرو است، از بیان مطمئن حقایق اشتباه گرفته تا سلاحی برای اطلاعات نادرست. هنگام استفاده از ChatGPT برای کار، از حریم خصوصی خود محافظت کنید و هرگز اطلاعات شخصی را درج نکنید.

چگونه یک اکانت ChatGPT ایجاد کنیم

برای دسترسی به ChatGPT، باید یک اکانت کاربری در وب سایت OpenAI ایجاد کنید. از شما ایمیل و شماره تلفن می‌خواهد، به علاوه دلیل اصلی استفاده از OpenAI، چه برای تحقیق، توسعه برنامه یا استفاده شخصی. پس از ثبت نام، برای شروع به ChatGPT برگردید و به اکانت ChatGPT خود وارد شوید.

همچنین می‌توانید از اکانت OpenAI خود برای تولید تصاویر از متن با استفاده از DALL-E، مدل هوش مصنوعی دیگری که توسط OpenAI توسعه یافته است، استفاده کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT

استفاده از ChatGPT به لطف یک رابط مینیمالیستی ساده است. پس از صفحه ورود به ChatGPT، مانند یک برنامه پیام رسانی معمولی، در کادر متنی تایپ می کنید و اینتر را فشار می دهید یا روی دکمه ارسال (آیکون هواپیمای کاغذی) کلیک می کنید.

پاسخ ها بسیار سریع تولید می شوند و مستقیماً در زیر سؤال شما ظاهر می شوند. هر گونه سؤال بعدی به موضوع گفتگو اضافه می شود که می توانید در هر زمان به آن نگاه کنید.

مکالمات در پانل سمت چپ ذخیره و ذخیره می شوند. اگر می‌خواهید یک مکالمه جدید را شروع کنید، روی آیکون سطل زباله در کنار عنوان گفتگو کلیک کنید تا موضوع حذف شود، یا دکمه گپ جدید را فشار دهید تا موضوع جدیدی شروع شود.

ChatGPT برای گفتگو بهینه شده است، بنابراین لازم نیست هر بار که سوال بعدی دارید جملات کامل را تایپ کنید. می‌توانید از ChatGPT بخواهید که یک پاسخ را خلاصه کند یا اگر به نظر می‌رسد در ابتدا به سؤال شما خوب پاسخ نمی‌دهد، آن را بازنویسی کند.

چه چیزی از ChatGPT بپرسیم

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

بسیاری از مردم وقتی می خواهند بپرسند که چگونه کار می کند به گوگل مراجعه می کنند، اما غربال کردن وب سایت زمان می برد. به جای قرار دادن این سوال در اینترنت، می توانید از ChatGPT برای دریافت پاسخ سریع و ساده استفاده کنید.

ناگفته نماند که نداشتن تبلیغات مزاحم مزیت دیگری نیز دارد. همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید که اطلاعات را به بهترین شکل برای شما ارائه کند، به عنوان مثال، به‌جای پاراگراف، به‌عنوان یک لیست نقطه‌ای. و اگر پاسخ به ذهن شما می رسد، برای درک بهتر، درخواست کنید که اطلاعات ساده شود.

کارهای جالب زیادی وجود دارد که می توانید با ChatGPT انجام دهید. این ها تعدادی از علاقمندی های ماست:

. نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن ایمیل های دشوار در محل کار

. نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن یک اسکریپت ویدیویی YouTube

. نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان ابزار ترجمه

. چگونه از ChatGPT برای نوشتن پست های رسانه های اجتماعی بهتر استفاده کنیم

. چگونه از ChatGPT برای کسب و کار خود استفاده کنید

هر چند به همین جا ختم نمی شود. ChatGPT می‌تواند نمودار ایجاد کند، مفاهیم دشوار را توضیح دهد، داستان‌های منحصربه‌فرد را با تصاویر (با استفاده از ChatGPT Plus) تولید کند و موارد دیگر. در واقع، تخیل شما تنها محدودیت است.

برنامه ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک برنامه برای iOS و Android دارد که ارزش بررسی را دارد. داشتن برنامه در تلفن شما برای پرس و جوهای سریع راحت است. به علاوه، رابط کاربری سبک پیام‌رسانی برای استفاده از تلفن همراه مناسب است.

مطمئن شوید که گزینه گفتار به متن را امتحان کنید، که به شما امکان می دهد به جای تایپ کردن، از میکروفون برای پرسیدن سوال خود با صدای بلند استفاده کنید. این لایه دیگری از سهولت و دسترسی را اضافه می کند که ما از آن لذت می بریم.

مرور اینترنت با ChatGPT

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ChatGPT می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و یک تغییر دهنده بازی است. برای دریافت این ویژگی، به اشتراک ChatGPT Plus نیاز دارید که 20 دلار در ماه از شما بازگردانده می شود. با این حال، شانس دسترسی به اطلاعات در زمان واقعی ممکن است برای شما ارزش داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم، با این حال، مزایا و معایب دارد. می‌تواند به اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر درباره رویدادهای جاری دسترسی داشته باشد، اما کاملاً در معرض اطلاعات نادرست و ترول‌ها قرار دارد. پاسخ‌های ChatGPT را با کمال میل دریافت کنید و اگر قصد دارید از اطلاعات در برنامه‌های پرخطر استفاده کنید، همیشه تحقیقات بیشتری انجام دهید.

آیا کاری وجود دارد که ChatGPT نتواند انجام دهد؟

یک حوزه توسعه مداوم این است که اطمینان حاصل شود که ChatGPT آسیبی به همراه ندارد، از جمله مواردی مانند سخنان مشوق عداوت و تنفر، ارائه دستورالعمل برای فعالیت های غیرقانونی، و تولید اطلاعات جعلی.

ChatGPT برای رد درخواست های نامناسب آموزش دیده است. به عنوان مثال، اگر از ChatGPT بپرسید که بهترین راه برای زورگویی آنلاین کسی چیست، پاسخ رد می شود.

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

استفاده از ChatGPT توسط OpenAI

این اعتدال کامل نیست و مردم همیشه در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن محدودیت‌ها هستند. اما با روحیه کمک به ایجاد یک چت ربات ایمن هوش مصنوعی، با خیال راحت از دکمه های شست بالا/پایین برای ارائه بازخورد و کمک به هدایت مدل در جهت درست استفاده کنید.

یک کادر متنی ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد مسائل را توضیح دهید، در کنار چند کادر بررسی که از شما می‌پرسد آیا پاسخ مضر/ناامن است، درست نیست یا مفید نیست.

ورود به عصر جدیدی از چت ربات های هوش مصنوعی

ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی جذاب است که می‌تواند به سوالات مهم پاسخ دهد، مفاهیم پیچیده را توضیح دهد، یا ایده‌های خلاقانه را طوفان فکری کند – فقط به چند مورد استفاده می‌شود. امکان پرسیدن سؤالات بعدی به این معنی است که می توانید خیلی سریعتر از خزیدن از طریق اینترنت به اطلاعاتی که به دنبال آن هستید دست پیدا کنید.

هر چند این بدان معنا نیست که کامل است. ChatGPT هنوز هم می تواند پاسخ های مضر ایجاد کند و اطلاعات نادرستی ارائه دهد. برای کارهای کم خطر، واقعاً می‌تواند به ما کمک کند، اما برای تصمیم‌های بزرگ یا تلاش‌های جدی کورکورانه به آن اعتماد نکنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !