استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

نحوه استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

زمان مطالعه 8 دقیقه

برای استفاده از GPT-3 نیازی به تسلط بر برنامه نویسی ندارید. به لطف دسترسی عمومی از طریق OpenAI Playground، هر کسی می تواند از مدل زبان استفاده کند. استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI را یاد بگیرید.

برای امتحان کردن GPT-3، مدل زبان معروفی که می تواند اکثر مردم را فریب دهد تا فکر کنند نویسنده انسانی است، نیازی به توسعه نرم افزار ندارید. با ایجاد یک اکانت کاربری و رفتن به OpenAI Playground، به آن دسترسی پیدا کنید تا آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

در ظاهر، وب سایت برای برنامه نویسان طراحی شده است، اما ما به شما نشان خواهیم داد که برای افرادی که دانش کدنویسی ندارند، به همان اندازه قابل دسترسی است.

زمین بازی OpenAI چیست؟

در نوامبر 2021، لیست انتظار برای GPT-3 حذف شد و به افراد بیشتری اجازه داد از OpenAI API استفاده کنند. اما چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که نسخه‌ای از GPT-3 از طریق OpenAI Playground قابل دسترسی است.

OpenAI Playground به کاربران اجازه می دهد تا مدل های هوش مصنوعی OpenAI از جمله GPT-3 (پیش ساز GPT-3.5 که برای اولین بار ChatGPT و GPT-4، نسخه به روز شده) را تامین کرد، کشف و آزمایش کنند. از این سایت، همچنین می‌توانید از DALL-E دیدن کنید تا تصاویر هوش مصنوعی را از توضیحات متن ایجاد کنید یا تمام کارهای مختلفی را که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید، آزمایش کنید.

بنابراین، ChatGPT و OpenAI Playground چگونه متفاوت هستند؟

ChatGPT اجرای جلویی GPT-3.5 و GPT-4 است که به کاربران اجازه می دهد با مدل زبان تعامل داشته باشند و پاسخ هایی را تولید کنند. در حالی که OpenAI Playground بیشتر شبیه یک ابزار توسعه است و دارای گزینه ها و انعطاف پذیری بیشتری است که امکان آزمایش مدل های خاص را فراهم می کند (شاید قبل از ادغام در یک پروژه یا برای پروژه های تحقیقاتی).

حالا، می خواهید آن را امتحان کنید؟ در اینجا نحوه استفاده از GPT-3 در OpenAI Playground آورده شده است.

1. یک اکانت کاربری ایجاد کنید

به OpenAI بروید و روی Get Started کلیک کنید.

دستورالعمل های ثبت نام را دنبال کنید. شما باید ایمیل و یک شماره موبایل معتبر را وارد کنید و به یک سوال سریع در مورد اینکه چرا می خواهید از OpenAI استفاده کنید پاسخ دهید.

پس از انجام این کار، از منوی پیمایش در بالای صفحه روی Playground کلیک کنید. این شما را به صفحه حالت چت با برخی تنظیمات قابل تنظیم در نوار کناری می برد.

استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

2. یک Prompt را وارد کنید

برای استفاده از GPT-3، باید چیزی را وارد کنید که اعلان نامیده می شود. یک اعلان می تواند یک سوال، یک دستورالعمل یا حتی یک جمله ناقص باشد که مدل برای آن یک تکمیل ایجاد می کند.

ابتدا روی منوی کشویی زیر Mode کلیک کرده و Complete را انتخاب کنید. درخواست خود را در کادر متنی بزرگ و خالی تایپ کنید، سپس روی ارسال کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا سیستم درخواست شما را پردازش کند. خیلی زود، پاسخی ایجاد خواهد کرد.

همچنین می‌توانید حالت ویرایش را آزمایش کنید، که می‌توانید از آن برای ارسال متن و بررسی خطاهای گرامری استفاده کنید.

برای استفاده حداکثری از GPT-3، باید به یک دستور خوب فکر کنید. اعلان‌های خوب خاص هستند و زمینه را برای کمک به GPT-3 برای ایجاد پاسخ مناسب فراهم می‌کنند. به عنوان یک نمایش، از GPT-3 خواستیم که «چند نام برای یک سگ کوچک فهرست کند».

در پاسخ نام های مختلفی برای نژادهای سگ کوچک مانند پودل، چیهواهوا و یورکشایر تریر ذکر شده است. با این حال، ما امیدوار بودیم که پیشنهاداتی برای نام حیوانات خانگی دریافت کنیم. پس بیایید دوباره تلاش کنیم، این بار از کلمات کلیدی “نام حیوانات خانگی” و “سگ کرکی کوچک” استفاده کنیم.

این بار، نتایج به آنچه ما تصور می‌کردیم با فهرستی از نام‌هایی مانند بیسکویت، فیدو و گیزمو نزدیک‌تر شد.

3. با ایده ها و درخواست های مختلف آزمایش کنید

درخواست از GPT-3 برای پیشنهاد چند نام برای سگ خانگی شما فقط نوک کوه یخ است. کارهای بیشتری می توانید با آن انجام دهید، از جمله تولید محتوا، خلاصه کردن اطلاعات و ترجمه متن. کاربردهای خلاقانه زیادی برای GPT-3 وجود دارد، از نوشتن یک داستان قبل از خواب برای فرزندانتان تا ایجاد یک متن بیوگرافی در رسانه های اجتماعی.

این روزها هوش مصنوعی راه خود را در انواع اپلیکیشن ها پیدا کرده است. می‌توانید تمام کارهایی را که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید، که همانطور که گفته شد، یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط همین شرکت ساخته شده و با استفاده از مدل زبان GPT-3 ساخته شده است، بررسی کنید.

4. اعتبارات زمین بازی OpenAI خود را دنبال کنید

قبل از استفاده از OpenAI Playground، به سرعت به آمار استفاده خود نگاه کنید تا ببینید چقدر اعتبار باید خرج کنید. در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی Personal > Manage account کلیک کنید، سپس از نوار پیمایش در سمت چپ روی Usage کلیک کنید.

توکن‌ها برای محاسبه هزینه‌ها استفاده می‌شوند و بر اساس تعداد کلمات یا گروه‌هایی از کاراکترها هستند که در یک درخواست استفاده می‌کنید. این همچنین شامل نتیجه متنی است که از GPT-3 دریافت می کنید. در قسمت پایین سمت راست کادر متن می‌توانید ببینید که هر بار از چند نشانه استفاده می‌کنید.

سپس توکن‌ها به دلار تبدیل می‌شوند، که شما باید 5 دلار آن را در سه ماه اول خرج کنید (قبلاً 18 دلار). در ابتدا این مدل قیمت گذاری عجیبی است، اما آنچه مهم است این است که بازی کردن با آن بیش از اندازه کافی است. هنگامی که ما آن را طی چند روز آزمایش کردیم، از مجموع خود فقط 0.11 دلار استفاده کردیم.

5. به یک مدل GPT متفاوت بروید

داوینچی، کوری، بابیج و آدا نام مدل‌های مختلفی هستند که می‌توانید برای تامین انرژی GPT-3 انتخاب کنید. می توانید مدل را در نوار تنظیمات در سمت راست کادر متن انتخاب کنید تا بین آنها جابجا شوید.

استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

استفاده از GPT-3 در بازی OpenAI

به طور پیش‌فرض روی مدل داوینچی تنظیم شده است، اما انتخاب مدل‌های دیگر این مزیت را دارد که هزینه کمتری دارد و برای تکمیل درخواست‌ها سریع‌تر کار می‌کند. به طور کلی، پایبندی به داوینچی بهترین نتایج را هنگام درک زمینه و تولید پاسخ‌های پیچیده و خلاقانه به شما می‌دهد.

اگر می‌خواهید مدل‌های دیگر را با هزینه کمتر امتحان کنید، در اینجا خلاصه‌ای از مواردی است که آنها برای آنها خوب هستند:

. Curie: هزینه کمتری نسبت به Davinci دارد و می‌تواند درخواست‌ها را سریع‌تر پردازش کند. این به ویژه برای کارهایی مانند ترجمه، پاسخ دادن به سؤالات مستقیم، استخراج اطلاعات مهم یا خلاصه کردن اطلاعات فنی به نقاط گلوله مفید است.

. Babbage: هزینه کمتری دارد، بسیار سریع است و اگر مثال‌ها و اطلاعات مکرر به آن بدهید، در ایجاد متن عالی است. این می تواند الگوهای ساده ای را در متن پیدا کند، و از نظر کارهای خلاقانه، برای تکمیل جملات، ایجاد طرح های داستانی اساسی یا کمک به شما در ایده پردازی ایده ها مفید است.

. Ada: سریعترین مدل خانواده با کمترین هزینه; اگر به پاسخ های دقیق نیاز ندارید از این مدل استفاده کنید. این به ویژه برای برنامه های خلاقانه به جای تولید اطلاعات دقیق و مفصل توصیه می شود.

به یاد داشته باشید که همچنان برای هر مدلی که انتخاب می کنید متحمل هزینه خواهید شد، اما هزینه هر توکن متفاوت خواهد بود.

6. نتایج خود را بهبود بخشید

اگر می‌خواهید نتایج خود را به دقت تنظیم کنید، تنظیم دما یک پارامتر کلیدی است که باید با آن بازی کنید. وقتی دما روی صفر تنظیم شود، همان پاسخ را از GPT-3 دریافت خواهید کرد، حتی اگر دقیقاً همان درخواست را دوباره ارسال کنید. افزایش این عدد منجر به پاسخ های متنوع و غیرقابل پیش بینی می شود.

یکی از راه‌های به یاد آوردن کاری که انجام می‌دهد، استفاده از قیاس است. می توانیم بگوییم که تنظیم دما روی صفر نتیجه ای خنک، آرام و جمع شده به شما می دهد. از طرف دیگر، افزایش دما به 1 نتایج داغی را به همراه خواهد داشت که متنوع و غیرقابل پیش بینی هستند.

برای نشان دادن این پارامتر، از GPT-3 خواستیم تا به طور خلاصه نحوه ایجاد یک پادکست جدید هیجان انگیز را خلاصه کند. با تنظیم دما روی صفر، مهم نیست که چند بار دکمه Regenerate را فشار دهیم، پاسخ یکسان بود. در مقابل، زمانی که دما را به 1 تغییر دادیم، نتایج متنوع زیادی دریافت کردیم که مراحل کمی متفاوت را ارائه می‌کردند.

اگر می‌خواهید از GPT-3 برای ایجاد ایده‌هایی مانند طوفان فکری ایده‌های ویدیویی برای YouTube یا ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی جدید استفاده کنید، این یک پارامتر عالی برای بازی کردن است. درک این یکی از تنظیمات می تواند به شما کمک کند تا نتایجی را که از GPT-3 به دست می آورید، تنظیم کنید.

راه های زیادی وجود دارد که یک مدل زبان هوش مصنوعی می تواند به شما در کارهای روزمره کمک کند. برای ابزارهای مفید بیشتر برای کمک به نوشتن، بهترین افزونه های نوشتن هوش مصنوعی برای Google Chrome را بررسی کنید.

آیا می توانید از GPT-4 در زمین بازی OpenAI استفاده کنید؟

زمانی که OpenAI GPT-3 را در جهان منتشر کرد، سرعت توسعه در زمینه هوش مصنوعی مولد به شدت افزایش یافت. در عرض چند ماه پس از باز شدن GPT-3 برای عموم و راه اندازی GPT-3.5 از طریق ChatGPT، OpenAI GPT-4 را معرفی کرد و عملکردهای جدیدی را برای مدل هوش مصنوعی به ارمغان آورد.

یکی از بهترین ویژگی‌های جدید GPT-4، امکان ارسال تصاویر به مدل است که می‌تواند از طریق متن درک کند، بحث کند و به آن پاسخ دهد. این یک پیشرفت جدید باورنکردنی است که سیستم را چند وجهی می کند.

در حال حاضر، فقط کاربرانی که به API GPT-4 OpenAI دسترسی دارند، اگر 0.50 دلار یا بیشتر برای اکانت های ایجاد شده پس از 18 آگوست 2023 یا 1 دلار یا بیشتر برای اکانت‌های ایجاد شده قبل از آن خرج کرده باشند، می‌توانند از مدل GPT-4 در OpenAI Playground استفاده کنند. از طرف دیگر، اگر اشتراک پولی دارید، می‌توانید از GPT-4 در ChatGPT استفاده کنید.

کنترل انتشار مدل های جدید با استفاده از پیش نمایش های تحقیقاتی و لیست های انتظار محدود برای شرکت هایی مانند OpenAI در حال تبدیل شدن به یک روش استاندارد است. همچنین دسترسی به توسعه دهندگانی را در اولویت قرار می دهد که برای مثال، ایده های قوی در مورد نحوه پیاده سازی فناوری در یک برنامه دارند.

این یکی از دلایلی است که چرا همچنان ارزش بازی کردن در GPT-3 را دارد. افراد زیادی هستند که در مورد هوش مصنوعی مولد کنجکاو هستند و می خواهند آن را برای سرگرمی امتحان کنند. بنابراین، در حالی که منتظر عرضه آخرین مدل هستید، GPT-3 زمین بازی شماست.

OpenAI Playground: برای همه باز است

برای بازی با GPT-3 به دانش خاصی از سیستم های یادگیری ماشین نیاز ندارید. استفاده از آن ساده است و تنظیم دقیق آن آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک اعلان شروع کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !