مقایسه Google Sites با Wix

انتخاب بهترین وب سایت ساز: مقایسه Google Sites با Wix

زمان مطالعه 7 دقیقه

انتخاب سازنده وب سایت برای استفاده می تواند مشکل باشد، زیرا هر کدام دارای نقاط قوت متفاوتی هستند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد استفاده از Google Sites و Wix. مقایسه Google Sites با Wix را در ادامه بخوانید.

با توجه به تعداد زیادی که امروزه در دسترس است، انتخاب بهترین سازنده وب سایت برای برند یا کسب و کار شما می تواند بسیار دشوار باشد. در حالی که هر سازنده نقاط فروش خود را دارد، Google Sites و Wix در میان انتخاب های برتر برای ایجاد یک وب سایت هستند.

چه در دنیای دیجیتال مبتدی باشید یا یک حرفه ای باتجربه که به دنبال شروعی جدید هستید، هر دو پلتفرم ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهند که می تواند نیازهای وب سایت شما را برآورده کند.

مقایسه Google Sites با Wix: یک مرور کلی

Google Sites (که یک برنامه Google Workspace است) از سادگی در ساخت وب سایت استفاده می کند. از زمان طراحی مجدد آن در سال 2016، هاستینگ امن و قابل اعتماد برای بیش از 800000 ویکی، وبلاگ، نمونه کارها و سایت های تجاری ارائه کرده است.

Google Sites به عنوان سازنده وب‌سایت بدون کد، قالب‌های زیادی را برای شروع کار ارائه می‌دهد. و به‌طور یکپارچه با سایر برنامه‌های Google Workspace ادغام می‌شود و به شما امکان می‌دهد اسناد، صفحات گسترده و ارائه‌های اسلاید را به راحتی در وب‌سایت خود جاسازی کنید.

به طور مشابه، Wix یک سازنده وب‌سایت بدون کد با صدها قالب و طرح‌بندی قابل تنظیم است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را مطابق با علایق و اهداف خود تنظیم کنید. به همین دلیل جای تعجب نیست که بیش از 200 میلیون کاربر ثبت نام شده از آن برای ایجاد فروشگاه های آنلاین، نمونه کارها، وبلاگ ها و وب سایت های مشاور حرفه ای استفاده می کنند.

این پلتفرم خدمات هاستینگ ابری را برای وب‌سایت‌های خود ارائه می‌کند که قابلیت اطمینان، افزایش سرعت بارگذاری و نگرانی‌های کمتر دامین را تضمین می‌کند.

جدای از موارد فوق، Google Sites و Wix چه چیز دیگری برای ارائه دارند؟ بیایید دریابیم.

1.مقایسه Google Sites با Wix: طرح ها و قیمت گذاری

مانند سایر برنامه‌های Google Workspace، Google Sites برای هر کسی که اکانت Google دارد رایگان است. نسخه استاندارد تمام ویژگی های مورد نیاز شما برای یک پروژه شخصی با نیازهای متوسط ​​را ارائه می دهد.

با این حال، اگر قصد دارید کسب و کار یا سازمان خود را در وب سایت خود ادغام کنید، باید برای یک طرح قیمت گذاری Google Workspace بپردازید. این برنامه ها با شروع از 6 دلار در ماه، ظرفیت ذخیره سازی ابری بزرگتر، کنترل های امنیتی پیشرفته و ایمیل تجاری سفارشی را ارائه می دهند.

اگر می‌خواهید یک راه‌حل سفارشی برای تلاش‌های خود داشته باشید، می‌توانید با تیم فروش Google تماس بگیرید تا در مورد طرح Enterprise قیمت‌گذاری کنید.

به طور مشابه، Wix یک طرح رایگان ارائه می دهد که به شما امکان می دهد یک وب سایت با صفحات نامحدود ایجاد کنید و آن را به دلخواه شخصی سازی کنید. همچنین تا 500 مگابایت پهنای باند و فضا دریافت می کنید. با این حال، Wix تبلیغات را در هر صفحه از وب سایت شما نمایش می دهد و شما نمی توانید یک نام دامین سفارشی ایجاد کنید.

برنامه های ممتاز ویژگی های بیشتری را باز می کنند، ظرفیت ذخیره سازی شما را افزایش می دهند و تبلیغات را حذف می کنند. این طرح ها که Light، Core، Business و Business Elite هستند به ترتیب 6، 9، 22 و 46 دلار در ماه هزینه دارند.

از سوی دیگر، برنامه Enterprise آن از شما می خواهد که برای قیمت گذاری سفارشی با نماینده فروش Wix تماس بگیرید.

2.مقایسه Google Sites با Wix: رابط و موارد استفاده

Google Sites به دلیل سادگی و منحنی یادگیری تقریباً ناموجود محبوبیت دارد. به این دلیل که از یک رابط کاربری کشیدن و رها کردن برای ساخت صفحات وب شما از جعبه متن، تصاویر و ویدیوها استفاده می کند.

به عنوان یک برنامه Google Workspace، این پلتفرم به شما امکان می دهد هنگام طراحی یک وب سایت با دوستان و همکاران خود همکاری کنید. به طور خودکار تمام تغییرات و تضادها را حل می کند و به شما امکان می دهد به روز رسانی ها را در زمان واقعی مشاهده کنید. علاوه بر این، می توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای سایر همکاران ارسال کنید.

به‌علاوه، وب‌سایت‌هایی که با استفاده از این پلتفرم ساخته می‌شوند، به‌طور خودکار در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش – دسکتاپ، تبلت یا موبایل، پاسخگو هستند.

در طرف دیگر طیف، Wix وقتی موارد استفاده آن را در نظر می گیرید کمی همه کاره تر است.

به عنوان مثال، اگر می خواهید از وب سایت خود درآمد کسب کنید، Wix ابزارهای بصری را برای کمک به ایجاد یک فروشگاه آنلاین ارائه می دهد. می‌توانید محصولات مختلف را فهرست کنید، سفارش‌ها را مدیریت کنید و درگاه‌های پرداخت را از صفحات وب خود پیمایش کنید.

این ویژگی های تجارت الکترونیک همچنین به شما این امکان را می دهد که مالیات و هزینه های حمل و نقل را بر اساس موقعیت مکانی خود و محل تحویل سفارشی کنید. حتی می توانید کوپن ها و تخفیف هایی برای تشویق خرید ارائه دهید.

برای کمک به بازاریابی محصولات خود، Wix یک ابزار ایمیل مارکتینگ یکپارچه به نام Wix ShoutOut ارائه می دهد که به شما امکان می دهد مطالب تبلیغاتی را برای مشتریان خود ارسال کنید.

3. افزودنی ها و یکپارچه سازی برنامه

یکی دیگر از ویژگی هایی که Google Sites را در میان دیگر سازندگان وب سایت متمایز می کند، ادغام آن با سایر برنامه های Google است. این به شما امکان می‌دهد بدون زحمت محتوای Google Docs، Sheets، Slides و حتی Maps را در وب‌سایت خود جاسازی کنید.

به عنوان مثال، اگر قبلاً یک وبلاگ بلاگر راه اندازی کرده اید، Google Sites به شما امکان می دهد پست های خود را به سایت خود لینک دهید. به این ترتیب، پست های وبلاگ شما به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان وب سایت شما قرار می گیرد.

علاوه بر این، ترکیب Google Forms در وب سایت خود به شما امکان می دهد جلسات تعاملی با بازدیدکنندگان خود از طریق فرم های فیدبک و ثبت رویداد ایجاد کنید.

اما Wix چگونه در این زمینه جمع می شود؟ خب، این پلتفرم دارای صدها افزونه و ادغام برنامه است که برای بهبود عملکرد خود ارائه می دهد.

این برنامه‌ها در دسته‌های مختلف مانند پرداخت، مارکتینگ و تجزیه و تحلیل گروه‌بندی می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا اپلیکیشن‌ها را برای کارهای خاص به راحتی پیدا کنید. علاوه بر این، فقط باید برنامه را بکشید و رها کنید یا روی یک دکمه کلیک کنید تا آن را با وب سایت خود ادغام کنید.

انتخاب در اینجا تقریباً به این بستگی دارد که آیا شما کاربر فعلی خدمات Google هستید یا خیر. اگر اینطور است، Google Sites ممکن است در کوچه شما باشد. اگر نه، باید صدها ادغام شخص ثالثی که Wix ارائه می دهد را در نظر بگیرید.

4. مقایسه Google Sites با Wix: سفارشی سازی و طراحی

سفارشی سازی و طراحی دو جنبه حیاتی در ساخت وب سایت هستند که به شما کمک می کنند وب سایت خود را با دیدگاه خود هماهنگ کنید. به همین دلیل است که Google Sites چندین الگو برای رویدادها، پروژه‌های مدرسه، گروه‌های موسیقی یا وب‌سایت‌های حیوانات خانگی ارائه می‌کند.

در مقایسه با پلتفرم های دیگر – مانند Wix – این قالب ها کم هستند و تنوع ندارند. با این حال، آنها کاملاً قابل تنظیم هستند و محتویات آنها را می توان به راحتی ویرایش کرد تا با دید شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، Google Sites چندین طرح رنگ و فونت ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد یک هویت برند منحصر به فرد استفاده کنید. همچنین به شما امکان می دهد عناصر تعاملی مانند دکمه های قابل کلیک، متون جمع شونده و چرخ فلک ها را اضافه کنید.

با این حال، با وجود موارد فوق، Wix دارای مزیت است. چگونه؟ Wix با بیش از 900 قالب برای انتخاب – که همگی برای راحتی دسته بندی شده اند – در مقایسه با 12 سایت Google Sites، شما را برای انتخاب ناامید می کند.

به‌علاوه، وقتی در نظر بگیرید که Google Sites از HTML و CSS سفارشی پشتیبانی نمی‌کند – و Wix از آن پشتیبانی می‌کند – واضح است که دومی برای پروژه‌های پیچیده‌تر که نیاز به سفارشی‌سازی عمیق دارند، انتخاب بهتری است.

سادگی در مقابل تطبیق پذیری: سایت های گوگل یا ویکس؟

Google Sites به دلیل سادگی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد – موقعیت خود را به عنوان یک پلت فرم ایده آل برای کسانی که تازه وارد توسعه وب سایت شده اند. کاربرپسند بودن و ویژگی‌های همکاری بلادرنگ آن، این برنامه را به یک انتخاب عالی برای اکثر مبتدیان تبدیل کرده است.

علاوه بر این، ادغام یکپارچه Google Sites با سرویس‌های مختلف Google مانند Google Drive، Docs و Calendar آن را برای کسانی که قبلاً از این خدمات استفاده می‌کنند جذاب‌تر می‌کند.

از سوی دیگر، Wix رویکرد همه کاره تری را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف ارائه می دهد – شخصی، تجاری، وبلاگ نویسی یا تجارت الکترونیک. کتابخانه قالب و بازار اپلیکیشن آن گسترده تر است و گزینه های متعددی را برای آماتورها و حرفه ای ها فراهم می کند.

یکی از مزیت‌های Google Sites نسبت به Wix این است که یک نام دامین رایگان ارائه می‌دهد – که اگر بودجه کمی دارید ایده‌آل است. با این حال، اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را نسبت به دیگران برتری دهید، ویژگی‌های پیشرفته و انعطاف‌پذیری Wix ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

ساخت وب سایت با وب سازها آسان می شود

از میان بسیاری از سازندگان وب‌سایت بدون کد که نتایج باکیفیتی را با تلاش اندک ارائه می‌دهند، Google Sites به‌عنوان کم‌پیچیده‌ترین پلت‌فرم برجسته است. در همین حال، Wix گزینه های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد سبک های مختلف وب سایت را بدون نگرانی در مورد کدنویسی کشف کنید.

با این حال، اگر نه Wix و نه Google Sites با علایق شما مطابقت ندارند، می توانید جایگزین های عالی مانند WordPress، Squarespace و Weebly را بررسی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT