اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

نوشتن اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

زمان مطالعه 6 دقیقه

ChatGPT چندین کاربرد برای سازندگان دارد و یکی از آنها این است که می تواند به شما در نوشتن اسکریپت برای کانال YouTube خود کمک کند. اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT بنویسید.

ChatGPT توانایی انجام کارهای خلاقانه زیادی را دارد. می توانید از آن به عنوان ایده پرداز، داستان نویس و حتی تصحیح کننده استفاده کنید. اما در مورد استفاده از آن برای ایجاد اسکریپت برای ویدیوی بعدی یوتیوب خود چطور؟

مطمئنا، ChatGPT نیز چنین توانایی را دارد. با این حال، درک این نکته مهم است که بدون اطلاعات مناسب، هوش مصنوعی قادر به ایجاد مؤثرترین اسکریپت نخواهد بود. یعنی باید با نرم افزار کار کنید.

چرا از ChatGPT برای کمک به نوشتن یک اسکریپت استفاده کنید؟

اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

راه های مختلفی وجود دارد که ChatGPT می تواند به کاربران یوتیوب کمک کند—نوشتن اسکریپت تنها یکی از آنهاست. استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن یک اسکریپت به کاهش زمان و استرس کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که دکمه ضبط را زودتر از آنچه فکر می کردید فشار دهید.

نوشتن یک اسکریپت جذاب برای یک ویدیوی YouTube بسیار مهم است. اگرچه ChatGPT نمی‌تواند احساسات را بیان کند، اما می‌تواند به شما نکات و مثال‌هایی را ارائه دهد که چگونه اسکریپت خود را از پیش پا افتاده به جذاب تبدیل کنید.

علاوه بر این، ChatGPT به عنوان یک دستیار تحقیقاتی عالی عمل می کند. اگر به اسکریپتی نیاز دارید که به حقایقی در مورد یک شهر یا پاسخ به هر سؤال سخت نیاز دارد، ChatGPT می تواند آنها را در چند ثانیه جمع آوری کند.

در نهایت، نمی‌خواهید در حین دنبال کردن اسکریپت هنگام ضبط، با اشتباهات گرامری مواجه شوید – متوجه می‌شوید که خیلی در حال دست و پا زدن هستید، که بعداً به زمان بیشتری برای ویرایش منجر می‌شود. ChatGPT به عنوان یک تصحیح کننده عالی عمل می کند. فقط مطمئن شوید که به آن بگویید چه چیزی را می خواهید دنبال کند، مانند گرامر، علائم نگارشی یا زمان.

نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن یک اسکریپت YouTube

وقتی از ChatGPT برای نوشتن یک اسکریپت YouTube استفاده می‌کنید، نمی‌توانید به سادگی انتظار داشته باشید که هوش مصنوعی چیزی ایجاد کند که با جایگاه شما همراه باشد. شما باید یاد بگیرید که با ChatGPT کار کنید تا بهترین نتایج ممکن را دریافت کنید.

1. Premise را تنظیم کنید

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که دقیقاً به ChatGPT توضیح دهید که چه چیزی از آن نیاز دارید. صرفاً گفتن اینکه شما به یک فیلمنامه نیاز دارید در مورد اینکه در یک کمپینگ مناسب خارج از شبکه در جنگل های کلرادو به دنبال چه چیزی باشید کافی نیست.

برای مثال، ممکن است بخواهید ویدیوی شما فقط پنج دقیقه باشد. همچنین ممکن است بخواهید فضایی برای توضیح شفاهی و چند سکوت وجود داشته باشد تا به استفاده از فیلم b-roll برای بهبود بصری ویدیوی YouTube شما کمک کند.

با اجازه دادن به ChatGPT که از ابتدا الزامات اسکریپت را بداند، مجبور نخواهید بود یک اسکریپت 20 دقیقه ای را محدود کنید یا کلمات زیادی را حذف کنید تا جایی برای چیزهای دیگر ایجاد کنید.

فقط مطمئن شوید که قبل از فشار دادن ارسال، به هوش مصنوعی اطلاع دهید که هنوز شروع به بیرون ریختن یک اسکریپت نکند. شما فقط می‌خواهید قبل از ارائه جزئیات بیشتر در مورد تعامل فیلمنامه، مطمئن شوید که تکلیف کلی را درک می‌کند.

2. تا آنجا که ممکن است اطلاعات بدهید

بدون دادن اطلاعات مناسبی که برای ویدیوی خود به ChatGPT نیاز دارید، یک اسکریپت تصادفی که ممکن است برای کانال شما منطقی نباشد، بیرون می‌دهد. با این حال، اگر از قبل به یک ویدیو فکر می کنید، به احتمال زیاد ایده هایی از آنچه در فیلمنامه می خواهید دارید وجود دارد.

برای مثال بالا، ویدئو باید توضیح دهد که سایت باید با وسیله نقلیه یا پیاده روی، نزدیک آب جاری، در یک مکان دورافتاده، در زمین عمومی و در زمین مناسب قابل دسترسی باشد. آگاه کردن ChapGPT از این الزامات اسکریپت به شما کمک می کند بعداً مجبور به ویرایش زیادی نباشید.

3. پیش نویس اول را مرور کنید

پس از اینکه ChatGPT اولین پیش نویس خود را به شما داد، حتما آن را مرور کنید. ممکن است به گونه ای تنظیم شده باشد که با سبک ویدیوهای شما مطابقت نداشته باشد، یا اطلاعات به خوبی توضیح داده نشده باشد.

در مثال، ChatGPT زمان‌بندی معرفی هر بخش را اضافه کرد. برای هدف ویدیو، زمان بندی کمی طولانی است، اما می توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. با این حال، در بخش زمین عمومی، باید اطلاعات بیشتری در مورد قوانین وجود داشته باشد.

4. به تنظیمات خود سفارشی کنید

پس از بررسی اولین پیش نویس، به ChatGPT اطلاع دهید که چه مناطقی باید اصلاح شوند. ارتباط خود را با هوش مصنوعی ادامه دهید تا زمانی که از نتایج اسکریپت خود راضی باشید.

هرچند ممکن است چند بار طول بکشد تا ChatGPT درست شود. با این حال، اگر از ابتدا به ChatGPT اطلاعات کافی بدهید، نباید ویرایش و سفارشی‌سازی زیادی انجام شود.

مشاهدات اسکریپت YouTube ChatGPT

ChatGPT به اندازه کافی کار خود را در کنار هم قرار دادن یک اسکریپت کوتاه انجام داد. بخش‌هایی را برای b-roll اضافه می‌کرد و توضیح می‌داد که راوی چه زمانی باید جلوی دوربین باشد و چه زمانی باید به جای آن یک صدا پخش شود.

علاوه بر این، هر نقطه ای که در ابتدا درخواست شده بود، بخش مخصوص به خود را با راهنمایی در مورد نوع عکس هایی که باید گرفته شود دریافت می کرد در حالی که صداگذاری نکات کلیدی را توضیح می داد، که ChatGPT نیز به آن اشاره کرد.

مناطقی وجود دارند که نیاز به نوآوری بیشتری دارند – اما در نهایت، شما خالق آن هستید. این کاملاً به شما بستگی دارد که چه بخش هایی از فیلمنامه باید تغییر کند تا با صدای کانال شما مطابقت داشته باشد و به تماشای ویدیوهای شما کمک کند.

نکاتی برای استفاده از ChatGPT برای نوشتن اسکریپت YouTube

اکنون که می دانید چگونه از ChatGPT برای کمک به نوشتن یک اسکریپت استفاده کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در طول این فرآیند به خاطر داشته باشید.

1. از ChatGPT به عنوان دستیار استفاده کنید، نه به عنوان جایگزین

وقتی نوبت به ایجاد اسکریپت‌های یوتیوب یا هر چیز دیگری در رابطه با یوتیوب یا دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌رسد، شما خالق اصلی هستید. این بدان معنی است که شما باید کسی باشید که کار را انجام می دهد و حرف آخر را می زند.

هدف ChatGPT این است که یک دستیار باشد – قرار است شما را در ساخت اسکریپت راهنمایی کند. مطمئناً، می‌توانید از آن یک پیش‌نویس تقریبی بخواهید، اما نمی‌توانید آنچه را که به شما می‌دهد به‌عنوان ارزش اسمی دریافت کنید. حتماً تصحیح کنید و نکات شخصی را اضافه کنید تا مطمئن شوید که اسکریپت برای مخاطبان بیننده و کانال شما مناسب است.

2. از اطلاعات قدیمی آگاه باشید

ChatGPT اشتباه می کند. مهم است که از این واقعیت آگاه باشید که از سپتامبر 2023، روز قطع دانش ChatGPT سپتامبر 2021 است. این بدان معنی است که اگر اسکریپت شما به حقایق بعد از آن دوره زمانی نیاز دارد، باید تحقیق کنید تا مطمئن شوید اطلاعات وجود دارد. دقیق است.

3. خلاقانه ذهن باز بمانید

به عنوان یک خالق، ممکن است ابتدا وارد پروژه ای شوید و فکر کنید که دقیقاً می دانید چه می خواهید. با این حال، مهم است که همیشه ذهنی باز داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما از ChatGPT به عنوان دستیار استفاده می کنید، پس چرا برخی از ایده هایی را که به وجود می آید در نظر نگیرید؟

اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

اسکریپت ویدیویی YouTubeبا ChatGPT

نه تنها این فرصت را پیدا خواهید کرد که سبک های خلاقانه تری را برای کار با آنها باز کنید، بلکه ممکن است راه جدیدی برای ابراز وجود در دوربین نیز پیدا کنید. کار با ChatGPT مانند کار در یک گروه پویا است. عاقلانه است که نظرات دیگر را در نظر بگیرید.

اسکریپت‌های مؤثر YouTube را با ChatGPT در چند دقیقه ایجاد کنید

اگر یاد بگیرید که با ChatGPT کار کنید و از قابلیت های آن به درستی استفاده کنید، ایجاد یک اسکریپت برای ویدیوی بعدی یوتیوب شما می تواند بسیار راحت باشد.

برای ویدیوی بعدی خود، موضوع و آنچه را که می‌خواهید اسکریپت ویدیوی شما مستلزم آن باشد، در نظر بگیرید و ببینید که ChatGPT چه چیزی می‌تواند ارائه دهد. و به یاد داشته باشید، شما همیشه این گزینه را دارید که هر نتیجه ای را برای مطابقت با برندی که ساخته اید سفارشی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT