صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

اولین صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

زمان مطالعه 8 دقیقه

اقدام قیمت بیت کوین این هفته در حال تاریخ سازی است، اما به دلایل اشتباه، زیرا بازار نزولی 2022 همچنان در نمودارها وجود دارد. در این پست به صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین می پردازیم.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

بیت کوین هفته جدیدی را با قیمتی کمتر از 22000 دلار آغاز می کند زیرا گاوها نتوانستند سود های از دست رفته را در فوریه پس بگیرند.

پس از نوسانات خفیف نسبت به بسته شدن هفتگی، بیت کوین همچنان به پایین ترین حد سه هفته اخیر خود نزدیک است، زیرا در حال حاضر قیمت با 22000 دلار به عنوان مقاومت رو به رو می شود.

با این حال، اولین ارز دیجیتال در آغاز یک هفته مهم از داده های اقتصاد کلان قرار دارد، با این حال، با فرصت های زیادی برای بازگشت نوسانات رو به رو است.

اینها در وهله اول به شکل شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) برای ماه ژانویه در 14 فوریه منتشر می شود.

چاپ سایر داده ها در طول هفته دنبال خواهد شد و تحلیلگران به شدت به واکنش قیمت ارزهای دیجیتال و همچنین دلار آمریکا چشم دوخته اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌ها از این فرصت برای خرید بیت کوین در سطوح فعلی استفاده می‌کنند، که امیدی برای کسانی است که امیدوارند بهبود قیمت بیت‌کوین در سال 2023 ادامه یابد.

در همان زمان، یک رویداد جدید نموداری بسیار ناراحت کننده برای برخی ایجاد می کند – آیا بیت کوین می تواند از نزول قابل توجه جلوگیری کند همانطور که اولین “صلیب مرگ” هفتگی آن تایید می کند؟

کوین تلگراف در خلاصه هفتگی محرک های بالقوه بازار بیت کوین برای هفته آینده نگاهی به این مسائل و موارد دیگر دارد.

تایید ادامه دار شدن رالی نزولی در چارت هفتگی بیت کوین

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که در حدود 21800 دلار، آخرین بسته شدن هفتگی شگفتی‌های کمی را برای کسانی که در هر دو طرف معامله بیت‌کوین هستند در انتظار داشت.

این رویداد که به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه رسیده است، پس از اینکه ژانویه را با افزایش عملاً بدون کنترل سپری کرد، بازگشتی را برای بیت کوین که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، نشان داد.

در حال حاضر، توجه بر حفظ سطوح حمایتی کلیدی متمرکز شده است، این سطوح عمدتاً به شکل خطوط روند بلندمدت است که در طول دوره ژانویه به عنوان حمایت بازیابی شده‌اند.

در یک به‌ روزرسانی جدید برای دنبال‌ کنندگان توییتر در 13 فوریه، معامله‌گر محبوب Crypto Tony تأیید کرد که 21,400 دلار جایی است که ممکن است وضعیت جالب شود.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

در بخشی از تفسیر آمده است: از آنجا واقعاً می‌توانیم ارزیابی کنیم که آیا گاوها برای نجات خرس‌ها یا هدایت آن‌ها به سلاخی دارند یا خیر.

با بررسی چارت توسط حساب توییتر Daan Crypto Trades اشاره کرد که BTC/USD بین میانگین متحرک نمایی (EMA) دوره 200 و 400 در بازه‌های زمانی 4 ساعته قرار دارد.

او گفت:

به نظر می رسد که ما با یک شکاف (Gap) کوچک رو به رو خواهیم شد. به طور کلی فقط یک آخر هفته متلاطم برای بیت کوین با برخی تغییرات ظاهر می شود. در انتظار CPI احتمالاً قبل از آن اقدامات زیادی انجام نخواهد داد.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

در همین حال، مهم ترین سطح میانگین متحرک 200 روزه در قیمت 20 هزار دلار است. این سطح اکنون یک سطح مهم برای حفظ کنترل گاوها است.

معامله گر و تحلیلگر Rekt Capital هشدار می دهد که در بازه های زمانی هفتگی، تصویر بهتر از این نیست. او با علامت گذاری 21,839 دلار به عنوان نقطه مورد علاقه، گفت که بسته شدن هفتگی کمتر از این میزان، «سقوط بیشتر» BTC/USD را تایید می کند، حرکتی که در نهایت محقق می شود.
همین سطح از اواسط سال گذشته چندین بار به عنوان مقاومت عمل کرده است.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

«مهم ترین» داده های CPI منتشر می شود!

به ویژه در این هفته با انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ژانویه در 14 فوریه، چشم انداز کلان قرار است تحت سلطه یک نقطه داده باشد.

شرط‌بندی برای ادامه کاهش تورم وجود دارد، حرکتی که می‌تواند با وجود کاهش در اوایل فوریه همچنان دارایی‌های ریسک پذیر را تقویت کند.

این روند با نحوه محاسبه CPI تغییر می کند، اما تحلیلگران اهمیت آن را در مقابل روند کلی کاهش تورم مورد بحث قرار می دهند.

با این حال، صرف نظر از آن، چاپ این ماه بسیار فراتر از محافل رمزنگاری مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش CPI سه‌ شنبه مهم‌ ترین گزارش تا به امروز است. خبرنامه بازار سرمایه، The Kobeissi Letter، در آخر هفته به دنبال کنندگان توییتر گفت: پس از گزارش قوی مشاغل ژانویه و افزایش نرخ تورم (CPI) در دسامبر، عدم اطمینان در همه جا وجود دارد.

هم گاو ها و هم خرس ها برای تعیین راه خود به انتشار این داده ها نیاز دارند. هر طرفی که برنده شود، بازار را برای ماه آینده هدایت خواهد کرد.

در همین حال، مایلز جی، تاجر و تحلیلگر مشهور، بر عواقب آن برای کریپتو تاکید کرد، اگر CPI بالاتر از حد انتظار باشد، و هشدار داد که این امر “بازار را به شدت کاهش می دهد.

ساتوشی فلیپر، معامله گر مطرح، در مورد رابطه بین CPI و نوسانات بازار خاطرنشان کرد:

تقریباً انتشار هر داده CPI در 6 ماه گذشته یک سقوط فوری بوده است و پس از پذیرش آن توسط معامله گران، بهبودی فوری صورت گرفته است.
آیا زمان آن متفاوت خواهد بود؟

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

میزان نقش CPI در تعدیل سیاست در فدرال رزرو نیز موضوعی است که در حال حاضر مورد بحث است، زیرا جروم پاول رئیس جمهور پیشنهاد کرد که معیار دیگری ممکن است “مهمترین” ابزار برای نظارت بر تورم در اواخر سال گذشته باشد.

با این حال، با تصمیم بعدی در مورد نرخ بهره تنها در هفته سوم مارس، سیاست گذاران اعداد CPI فوریه را منتشر میکنند، اگر ژانویه یک سقوط غیرمنتظره را ثابت کند.

اولین “صلیب مرگ” هفتگی باعث نگرانی می شود!

بیت کوین در این ماه در سناریوی عجیبی بین دو «صلیب طلایی و مرگ» گیر کرده است که در مورد اهمیت آن اختلاف نظر وجود دارد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، یک “صلیب طلایی” در بازه های زمانی روزانه با “صلیب مرگ” در نمودار هفتگی ترکیب می شود.

پدیدار شدن صلیب مرگ در بازه زمانی هفتگی، اولین مورد از نوع خود برای بیت کوین است، اما تلاقی مرگ در سایر بازه های زمانی اغلب قبل از کاهش قابل توجه قیمت بوده است.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

اینکه آیا صلیب طلایی در بازه زمانی روزانه الگوهای تاریخی را تکرار خواهد کرد و بازار را شکوفا خواهد کرد؟ باید دید، اما در این بین، پدیده کاملا جدید دیگری در حال وقوع است.

همانطور که کالب فرانزن، تحلیلگر ارشد بازار در Cubic Analytics اشاره کرد، میانگین متحرک نمایی 1 ساله (EMA) بیت کوین برای اولین بار در حال سقوط به زیر حمایت 3 ساله خود است.

او در بخشی از توضیح توییتر در 11 فوریه نوشت: این تقاطع قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است، و شدت بازار نزولی BTC را برجسته می‌کند.

این رویداد در اواسط دسامبر رخ داد، اما میانگین متحرک 1 ساله از آن زمان به کاهش خود ادامه داده است و بیشتر به زیر EMA های 3 ساله و 2 ساله سقوط کرده است.

در تحلیل همراه، فرانزن استدلال کرد که این تقاطع می تواند رفتار بازار نزولی بیت کوین را اصلاح کند.

او نوشت: «در حالی که بسیاری از سرمایه‌ گذاران اشاره کرده‌اند که بیت کوین معمولاً تقریباً 400 روز پس از اوج‌ گیری بازار صعودی پایین می‌آید، این نمودار نشان می‌دهد که این زمان متفاوت است».

با توجه به اینکه ما هرگز صلیب مرگ را در بازه زمانی هفتگی تا به حال ندیده‌ایم، مفهوم این است که روند 1 ساله ممکن است حتی برای مدت طولانی تری کمتر از روند 3 ساله باقی بماند!

او ادامه داد که میانگین متحرک 2 ساله همچنین ممکن است به زیر میانگین متحرک نمایی 3 ساله برسد که به همین ترتیب اولین رویداد در نوع خود خواهد بود.

تحلیل پیش‌بینی می‌کند: «شخصاً اگر این اتفاق در 6 ماه آینده در نتیجه اقدامات جانبی بیشتر یا تثبیت نزولی رخ دهد، تعجب نمی‌کنم».

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

نهنگ ها پایبند می مانند

وقتی صحبت از علاقه به بیت کوین با قیمت های فعلی می شود، نهنگ ها ممکن است قبلا سکوت را شکسته باشند.

در داده‌هایی که در 13 فوریه منتشر شد، شرکت تحقیقاتی Santiment اشاره کرد که نهنگ‌ها با کاهش قیمت بیت کوین به 21600 دلار در آخر هفته، فعالیت تراکنش‌های خود را افزایش داده‌اند.

در خلاصه آن آمده است: بیت‌کوین در روز یکشنبه به 21.6 هزار دلار کاهش یافت و آدرس‌های نهنگ با بالاترین نرخ خود در ۳ ماه گذشته پاسخ دادند.

یکی از اعضای Santiment حرکت نهنگ را “مهم” خواند.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

در عین حال، یک تصویر از فعالیت دفترچه سفارش بایننس حضور یک نهاد بزرگ نهنگ را در 12 فوریه به همراه یک دیوار فروش جدید با قیمت بالای 22000 دلار در تعطیلات هفتگی نشان داد.

منابع تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Material Indicators که داده‌ها را آپلود کرد، خاطرنشان کرد: «نشان می‌دهد که نقدینگی درخواستی جدید همزمان با مقاومت در میانگین متحرک 21 روزه و سطح فیبوناچی 0.618 است».

با اشاره به وقوع نمودار هفتگی فوق، اظهار داشت: صرف نظر از اینکه گاوهای BTC چقدر می توانند فشار بیاورند، انتظار می رود که صلیب مرگ تاثیر نامطلوبی بر حرکت صعودی کوتاه مدت داشته باشد.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

بررسی سود هولدر ها

داده‌ها نشان می‌دهد صرف‌ نظر از اینکه نهنگ‌ها چه کاری را انتخاب می‌کنند، یک هولدر معمولی هنوز سودی نبرده است.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، دارندگان بلند مدت (LTHs) به ویژه در ماه گذشته مشغول جمع آوری موقعیت های جدید بوده اند.

شاخص تغییر موقعیت خالص هولدرهای آن در 13 فوریه به بالاترین حد سه ماهه رسید و نشانگر بازگشتی به رفتار هودلینگ است که از زمان سقوط FTX مشاهده نشده است.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

برای آن دسته از هولدرهای بلند مدتی که تصمیم می گیرند برخی از سکه های خود را نقد کنند، شرایط نیز در حال بهبود است. گلاسنود در نسخه قبلی خبرنامه هفتگی خود، “The Week On-Chain”، سودآوری را در سال 2023 “بازیابی دارایی سرمایه گذاری شده” توصیف کرد.

این معیار به نسبت سود خروجی مصرف شده (SOPR) اشاره کرد که مقدار نسبی سکه‌های درون‌ سود را که در تراکنش‌ها ظاهر می‌شوند اندازه‌گیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: با ارزیابی تعداد دارندگان بلندمدت، می‌توانیم میزان تلفات را از زمان فروپاشی LUNA مشاهده کنیم.

علیرغم ادامه ضررهای این گروه در 9 ماه گذشته، نشانه‌های اولیه بهبود با یک روند صعودی بالقوه هولدرهای بلند مدت در شاخص SOPR در حال شکل‌ گیری است.

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

صلیب مرگ هفتگی در بیت کوین

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT