بازی بتل رویال چیست؟

بازی بتل رویال چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

بازی بتل رویال Battle Royale در سال های اخیر صنعت بازی های ویدیویی را طوفانی کرده‌اند، اما این سبک دقیقاً درباره چیست؟ آیا باید آن را امتحان کنیم؟

بازی های بتل رویال دنیای رقابتی بازی های چند نفره را مهیج کرده است. بازی های مانند Fortnite، Apex Legends و PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) به نام های معروفی در جامعه بازی تبدیل شده‌اند.

اما بازی های بتل رویال محدود به این چند مورد نمی‌شود، عناوین چند نفره شگفت انگیز و رقابتی دیگر وجود دارد. بنابراین بیایید به این سوال پاسخ بدهیم، بازی های بتل رویال دقیقا چه چیزی هستند و آیا آن طور که تبلیغات نشان می‌دهند خوب هست یا نه؟

بازی های بتل رویال چیست؟

هدف اصلی یک بازی بتل رویال این است که آخرین بازیکن زنده باشید. اینها بازی های چند نفره هستند که بازیکنان را روی نقشه می آورند و تا زمانی که جز یک تیم یا بازیکن زنده بماند مبارزه می کنند.

اگر همه بازی های بتل رویال ساختار یکسانی داشتند، فوق‌العاده تکراری میشد. بنابراین هر کدام از شخصیت های منحصر به فرد، سلاح ها، قدرت ها و تکنیک های تدافعی و تهاجمی برای خود دارند.

گیم پلی بتل رویال چگونه کار می کند؟

گیم پلی بتل رویال چگونه کار می کند؟

گیم پلی بتل رویال چگونه کار می کند؟

بسیاری از بازی های بتل رویال تقریبا رفتار مشابهی دارند: بازیکنان را روی نقشه ای رها می‌کنند، ساختمان ها و اشیایی برای استتار کردن پشت آنها وجود دارد. آیتم ها، سلاح ها و قدرت ها را هم در میان نقشه پنهان می‌کنند.

با این حال، بسیاری از بازی های این ژانر، دنیایی جذاب و منحصر به فرد پر از سلاح ها، شخصیت های سرگرم کننده و گزینه های مختلف درون بازی ارائه می‌دهند تا تجربه فوق العاده ای را به کاربران منتقل کنند.

هدف اصلی این است که آخرین بازیکن یا تیم زنده باشید. برقراری ارتباط برای تغییر راهبرد و تاکتیک با هم تیمی های خود از طریق چت صوتی و ویژگی های درون بازی دیگر ممکن است.

برای مثال، Apex Legends EA ویژگی های ارتباطی در بازی بدون نیاز به وصل کردن میکروفون کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.

Apex Legends آن را “Smart Comms” می نامد، که به بازیکنان اجازه می دهد آیتم ها، دشمنان و مناطقی از نقشه را برای هم تیمی های خود مشخص کنند، و سپس آنها می توانند آنها را روی صفحه نمایش خود ببینند.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک بازی های بتل رویال این است که نقشه در فواصل زمانی مختلف در اطراف شما کوچک می‌شود، ساختمان هایی که قبلاً در دسترس بودند بسته می‌شوند و شما را در یک محدوده کوچک تر و نزدیک به دشمنان قرار می‌دهد.

این ویژگی استرس و هیجان بازی را افزایش می‌دهد، زمانی که موقعیت خاصی را از دست بدهید و باید به سرعت جایگزینی برای آن پیدا کنید.

یکی دیگر از مکانیک های گیم پلی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، توانایی احیای هم تیمی های خود برای مدت زمان معینی است. اگر یک هم تیمی بمیرد، می توانید به سراغ او بروید تا او را احیا کنید.

با این حال، دشمنان متوجه خواهند شد که شما در حال آمدن هستید و از جسد دفاع خواهند کرد و تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا به شما اجازه احیا ندهند.

برخی از بازی ها به بازیکنان اجازه می‌دهند پس از هر بار مرگ مجددا به بازی برگردند، در حالی که برخی دیگر فقط به بازیکنان یک جان در هر مسابقه می‌دهند.

بازی های بتل رویال چقدر هزینه دارند؟

بازی های بتل رویال چقدر هزینه دارند؟

بازی های بتل رویال چقدر هزینه دارند؟

یکی از بهترین بخش های بازی های بتل رویال این است که بسیاری از آنها رایگان هستند. بازی های رایگان شامل عناوین بزرگ دنیای بازی مانند Fortnite، Call of Duty: Warzone، PUBG و Apex Legends می‌شود. البته، ما می‌دانیم که هیچ ارزانی بی علت نیست، پس دلیل رایگان بودن بازی چیست؟

بسیاری از این بازی ها دارای ریزتراکنش های درون بازی هستند که به بازی اجازه می‌دهد تا از یک پایگاه عظیم بازیکن کسب درآمد کند.

این ریزتراکنش ‌ها معمولاً از نظر عملکرد مزیت ناعادلانه ای مانند سلاح های قوی تر و زره های مقاوم تر به بازیکنان نمی‌دهند. در عوض، خرید های درون بازی به بازیکنان پوست Skin، روکش اسلحه و کلاه می دهد.

همه بازی ها به این شکل نیست، بنابراین تعجب نکنید اگر یک بازی رایگان یا حتی یک بازی بتل رویال پولی، خریدهای درون بازی برای سلاح های انحصاری و امتیازات دیگر داشته باشد.

اصول اخلاقی در این مورد کاملاً متفاوت است، زیرا برخی از گیمرها فکر می کنند بازی رایگان یک معامله عادلانه است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این روشی پر سود برای توسعه دهندگان است که تا حد امکان جیب خود را پر کنند.

با این وجود، مدل رایگان بازی مانعی برای بازیکن های جدید ندارد و سال ها است که یک استراتژی تجاری موفق بوده است.

آیا باید بازی های بتل رویال را بازی کنیم؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد دوست شما سعی می کند شما را متقاعد کند که Fortnite یا یکی دیگر از بازی های مورد علاقه بتل رویال را بازی کنید. حتی اگر این نوع بازی مورد علاقه شما نیست، دلیلی وجود ندارد که آن را امتحان نکنید.

مدل رایگان بازی ممکن است عادلانه نباشد، اما از طرف دیگر، جز مقداری زمان و قدرت پردازش، چیزی برای از دست دادن ندارید. یا از این همه هیاهو ناامید خواهید شد یا عمیقاً در ژانر بتل رویال جذب خواهید شد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT