امنیت در کیف پول

بالا بردن امنیت در کیف پول ارز دیجیتال

زمان مطالعه 3 دقیقه

با پیشرفت تکنولوژی و ورود ارز های دیجیتال به زندگی روزمره، تمایل مردم به استفاده از این رمزارزهای افزایش یافته است. در این میان نگهداری و امنیت کیف پول ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله به بررسی بالا بردن امنیت در کیف پول ارز دیجیتال می پردازیم.

هکر ها چگونه ارزهای دیجیتال را سرقت می کنند

ضعف های انسانی یکی از مهمترین دلایل برای سرقت است. محبوب ترین نوع تقلب در بین هکر ها فیشینگ (phishing) است. در این روش هکر ممکن است با استفاده از نام ارایه دهنده سرویس کیف پول برای شما یک ایمیل جعلی ارسال کند که حاوی url است.

امنیت در کیف پول
امنیت در کیف پول

این url با مواردی دیگری که از طرف ارایه کمپانی اصلی فرستاده می شود تفاوت هایی خواهند داشت. در این روش هکرها حتی می توننند url واقعی را برای شما ارسال کنند. با کلیک بر روی آن رایانه ی شما به سمت یک وب سایت جعلی شبیه به یک کیف پول آنلاین واقعی هدایت می شود.

همچنین هکرها می توانند از خطاهای انسانی مانند نگهداری کلید خصوصی (private key) در ایمیل شخصی، استفاده از شبکه های محافظ نشده ی عمومی که اجازه ی دسترسی هکرها به تمامی اطلاعات را می دهد، استفاده کنند.

بهترین جا برای نگهداری کلید خصوصی کجا است.

در یک کلمه می توان گفت روش های آفلاین بهتر از روش های آنلاین است. یکی از اشتباهات بزرگ افراد نگهداری از کلید های خصوصی در ایمیل شخصی، ذخیره در فضای مجازی و بر روی سرویس هایی هم چون google drive یا dropbo و یا حتی ذخیره بصورت یادداشت در تلفن همراه است. این موارد سرنخ های خوبی به هکرها می دهد.

امنیت در کیف پول
امنیت در کیف پول

نکته مهم شما نباید این کلیدها را برای شخص دیگری افشا کنید و بهتر باشد که این کلیدها بر روی درایورهای ذخیره usb منتقل شوند و یا خیلی ساده بر روی تکه کاغذی یادداشت شده و در یک جای امن ازآن نگهداری شود.

اگر پسوورد خود را از دست بدهم چه می شود

خب در این قسمت به کیف پولی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. در بیشتر نرم افزار های کیف پول، با داشتن عبارت های پشتیبان که معمولا از 12 کلمه ی مختلف اشکیل شده اند، می تواند راه حل شما باشد.

امنیت در کیف پول
امنیت در کیف پول

هم چنین کیف پول های دیگری نیز وجود دارند که از شناسایی اثر انگشت و یا شناسایی چهره به جای استفاده از پین کد استفاده می کنند.

با هر بار ورود به کیف پولم، یک آدرس جدید دریافت می کنم

این امر می تواند به افزایش میزان امنیت کیف پول کمک کند. طی هر بار استفاده از کیف پول، مثلا در زمان ارسال یا دریافت رمز ارز، یک آدرس جدید برای شما ایجاد می شود. این مورد را می توان یگ گزینه مفید دانست.

چون که استفاده از از این روش علاوه بر سخت تر کردن ردیابی تراکنش های شما، باعث غیر ممکن شدن محاسبه ی مقداری واقعی دارایی های شما توسط هکرها نیز می شود.

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

مجموعه اول پرداخت نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است.

امتیاز 4.2/5 - از 20 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT