بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس | فروشگاه خود را بسازید

زمان مطالعه 4 دقیقه

ایجاد یک فروشگاه آنلاین در ابتدا ممکن است به نظر برسد به تلاش و کار زیادی نیاز دارد. خوشبختانه خدمات زیادی وجود دارد که هدفشان تسهیل این فرآیند است و یکی از معروف ترین پلتفرم ها WooCommerce است. بررسی پلتفرم ووکامرس را در ادامه انجام داده ایم.

WooCommerce یک افزونه منبع باز وردپرس رایگان است. اما مانند هر افزونه دیگری نمی‌توانید از آن با نسخه رایگان وردپرس استفاده کنید.

نقد درآمد ارزی

برای حل این مشکل باید یک طرح رایگان را به یک طرح سالانه ارتقا دهید، یا خودتان آن را روی نام دامنه ای که مالک آن هستید نصب کنید. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند، اما به نظر ما گزینه دوم بسیار انعطاف پذیرتر است.

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس: شروع کار

پس از نصب و فعال سازی ووکامرس شما را در فرآیند راه اندازی راهنمایی می کند و از شما می‌خواهد که آدرسی برای آن مشخص کنید. همچنین از شما در مورد صنعتی که در آن فعالیت دارید و محصولاتی که میخواهید بفروشید سوال میشود.

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس

ووکامرس تقریباً تمام نیازها را برآورده می کند، از محصولات فیزیکی تا دیجیتالی، رزرو، عضویت و اشتراک را ارائه میدهد. اگرچه همه ویژگی ها به جز دو مورد اول دارای هزینه اضافی است. در طول فرآیند اولیه افزونه‌های رایگانی نیز به شما پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید پشتیبانی از پرداخت کارت اعتباری، محاسبه مالیات فروش، اتصالات لیست‌های فیس‌بوک و گوگل، Mailchimp و ادغام با Creative Mail و غیره را فعال کنید.

در مرحله بعد به شما پیشنهاد می شود که یک تم برای فروشگاه خود انتخاب کنید. شما میتوانید از تم پیش فرض استفاده کنید یا یک تم بخرید. یا میتوانید از تم رایگان Storefront برای شروع کار استفاده کنید.

بررسی پلتفرم ووکامرس: افزودن محصولات

فرآیند افزودن محصولات به فروشگاه بسیار ساده است و رابط کاربری شما را راهنمایی می کند. شما چندین گزینه دارید مانند استفاده از یک الگو، اضافه کردن محصولات به صورت دستی و وارد کردن آنها از طریق یک فایل CSV (اگر با کالاهای زیادی سروکار دارید).

برای اضافه کردن محصولات به صورت جداگانه ووکامرس گزینه Template را پیشنهاد می دهد و شامل سه دسته یکی برای محصولات فیزیکی، دیجیتالی و محصولات متنوع (مثلاً کالایی که در چندین رنگ یا اندازه وجود دارد) است.

اگر با وردپرس آشنایی دارید، وارد کردن این اطلاعات راحت است و صفحه محصول دقیقاً شبیه یک پست وبلاگ وردپرس است، با چند فیلد اضافی. به عنوان مثال برای محصولات دیجیتالی می توانید چندین فایل را به یک خرید اضافه کنید، امکان چند بار دانلود بعد از خرید را فعال کنید، یک تاریخ انقضا برای لینک دانلود اضافه کنید. همچنین می‌توانید قیمت‌ فروش محصولات را تعیین کنید و زمان شروع و پایان فروش را انتخاب کنید.

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس: سایر افزونه ها

همانطور که گفته شد WooCommerce یک افزونه عالی است که به شما امکان می دهد با کمی تلاش یک فروشگاه وردپرس (غیر رایگان) راه اندازی کنید. با این حال ووکامرس به عنوان یک افزونه، استفاده از افزونه‌های دیگر را نیز امکان‌پذیر کرده است و قابلیت سفارشی‌سازی این سرویس وجود دارد. البته این قابلیت دارای هزینه است.

بررسی پلتفرم ووکامرس

بررسی پلتفرم ووکامرس

100 افزونه موجود است که 32 مورد از آنها رایگان است و شامل امکان اتصال به Google Analytics، اتصال به Stripe برای پذیرش پرداخت های کارت اعتباری، پی پال، AmazonPay و موارد دیگر می شود. افزونه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پرداخت‌های اقامتی را بپذیرید، افزونه دیگری برای سفارشی کردن ظاهر فروشگاه با بلوک‌های گوتنبرگ وردپرس، افزونه‌های بازاریابی، گزینه‌های ارسال، مدیریت فروشگاه و غیره نیز وجود دارد. با استفاده از این افزونه می توانید یک فروشگاه سفارشی با ظاهری منحصر به فرد، پیشنهادات خاص، ابزار پرداخت و آنالیز ایجاد کنید.

بررسی پلتفرم ووکامرس: نتیجه

تا زمانی که بتوانید محدودیت های اولیه وردپرس را پشت سر بگذارید، ووکامرس یک افزونه بسیار آسان و در عین حال قدرتمند و همه کاره برای استفاده، راه اندازی، نظارت و رشد کسب و کار آنلاین شماست. استفاده از این افزونه برای شروع رایگان است، و افزونه های متعددی برای سفارشی سازی فروشگاه وجود دارد که بسیاری از آنها دارای هزینه هستند. اگر در حال حاضر یک سایت وردپرسی دارید و می خواهید در زمینه خرده فروشی فعالیت کنید ووکامرس یک راه عالی برای شروع است.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT