بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی و معماری

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی و معماری

زمان مطالعه 2 دقیقه

علاوه بر سایت های هوش مصنوعی برای طراحی و معماری که دسترس هستند، نرم‌افزارهای کامپیوتری هم وجود دارند که می‌توانند با کمک هوش مصنوعی، به کمک طراحان و معماران بیایند. در این پست به بررس بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی و معماری می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی و معماری

1. پلاگین Veras

پلاگین Veras که توسط EvolveLAB منتشر شده، یک پلاگین هوش مصنوعی است که می‌تواند به نرم‌افزارهای مدلسازی 3 بعدی مثل Vectorworks، راینو و Sketchup اضافه شود. این پلاگین قادر است با استفاده از مدل‌های سه بعدی فعلی که در برنامه وجود دارد، رندرهای دقیق از پروژه‌های ساختمانی برایتان بگیرد. یکی از نقاط قوت آن این است که امکان ویرایش و انتخاب یک بخش از رندر را به‌شما می‌دهد تا نیازی نباشد کل رندر را دچار تغییراتی کنید.

2. نرم افزار BricsCAD

نرم افزار BricsCAD می‌تواند یک جایگزین عالی برای یک سایت هوش مصنوعی نقشه کشی ساختمان یا طراحی پلان باشد. این برنامه بیشتر بر روی نقشه‌کشی و مدل‌سازی سه بعدی تمرکز دارد اما از یک هوش مصنوعی بهره می‌برد که قادر است نقشه‌های شما را بهینه کند. برای مثال هنگام کار با نقشه‌های 2 بعدی، این هوش مصنوعی می‌تواند ایرادات و مشکلات نقشه را که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود را شناسایی و اصلاح کند. در محتوای سه بعدی نیز این هوش مصنوعی می‌تواند اشکال هندسی بیش از حد پیچیده را ساده کرده تا زمان رندرگیری کاهش پیدا کند.

3. نرم افزار Autodesk Forma

ابزار Autodesk Forma که پیشتر با نام Spacemaker در دسترس بود، برای طراحی و اجرای پروژه‌ها به‌صورت دیجیتالی از روز اول تا مراحل نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با کمک هوش مصنوعی قادر است امکان طراحی پروژه‌های شهرسازی را با دقت بالا در اختیار معماران قرار دهد. این ابزار به راحتی از طریق اتوکد یا Revit در دسترس است اما به‌صورت ابری کار می‌کند و نیاز به اینترنت دارد. با کمک این ابزار شما حتی می‌توانید ایرادات در طراحی را شناسایی کرده و آن‌ها را قبل از رسیدن به مرحله اجرا، اصلاح کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT