ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور

بهترین ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور

زمان مطالعه 8 دقیقه

به لطف فناوری های یادگیری الکترونیکی بهتر، یادگیری از راه دور به سرعت از یک انتخاب “پشتیبان” به روش ترجیحی دانش آموزان مدرن برای مطالعه تغییر می کند. مربیان آنلاین نیاز به یادگیری سواد دیجیتالی و رسانه ای جدید دارند. برای بسیاری از مربیان قدیمی، این می تواند یک منحنی یادگیری شیب دار باشد. ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور را بشناسید.

خوشبختانه ابزارهای آنلاین متعدد زندگی را به عنوان یک مربی آموزش از راه دور آسان تر می کند. برای اینکه یک معلم آنلاین مؤثر باشید، نیازی نیست که یک متخصص فناوری یا رسانه‌ای خبره باشید، فقط ابزارهای یادگیری آنلاین مناسب برای انجام کار درست از طریق لپ ‌تاپتان است.

ابزارهای عمومی که مربیان آنلاین باید بدانند

این مقاله در مورد بهترین ابزارهایی است که به طور خاص برای یادگیری آنلاین طراحی شده اند، اما بیشتر ابزارهای مورد استفاده در آموزش از راه دور عمومی هستند. این یک سنت دیرینه است که ابزارهایی با عملکرد تجاری یا سرگرمی را به ابزارهای آموزشی قوی تبدیل کنید. چندین ابزار دیجیتالی قوی وجود دارد که آموزش آنلاین بدون آنها امکان پذیر نخواهد بود:

. برنامه های ویدئو کنفرانس و وبینار. به عنوان مثال، زوم، اسکایپ، تیم ها و غیره

. برنامه های ویرایش ویدیو: به عنوان مثال، LumaFusion، Adobe Rush، Adobe Premiere و غیره.

. ابزارهای ضبط صفحه: به عنوان مثال، Nvidia Experience، Open Broadcast Software و غیره.

. پلتفرم های رسانه های اجتماعی: به عنوان مثال، فیس بوک، توییتر، برنامه های پیام رسانی و غیره.

معلمان آنلاین هرگز نباید یک ابزار یا برنامه را نادیده بگیرند زیرا به صراحت برای استفاده آموزشی طراحی نشده است. سعی کنید کمی خارج از چارچوب فکر کنید، ممکن است نرم افزاری پیدا کنید که تجربه یادگیری آنلاین را برای دانش آموزان شما افزایش دهد.

ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور برنامه های Google Suite

حتی اگر تنها یک دارنده اکانت Google هستید، به بسیاری از ابزارهای آنلاین دسترسی دارید که ایجاد، همکاری و انتشار محتوا را آسان می‌کند. به عنوان مثال، Google Docs پردازشگر اصلی کلمه است و راهی سریع برای تولید اسناد با همکاری سایر اعضای تیم است. زبان آموزان همچنین می توانند از این برنامه های Google برای همکاری و حتی ارسال کار برای نظر دادن یا ویرایش استفاده کنند.

Google Drive ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها با دانش آموزان را آسان می کند. مجموعه برنامه های Google دارای تنظیمات کنترل دسترسی عالی است، بنابراین شما به طور تصادفی به دانش آموزان اجازه دسترسی به اسناد خصوصی خود را نمی دهید یا به آنها اجازه نمی دهید آنچه را که نباید ویرایش کنند.

Google Classroom

در حالی که مجموعه برنامه‌های آنلاین Google برای مربیانی که به چند ابزار غیررسمی برای تقویت شیوه‌های تدریس آنلاین خود نیاز دارند، عالی است، Google Classroom یک محیط آموزشی هدفمند ارائه می‌دهد که بسیاری از ابزارهای موجود Google (مانند Google Calendar) را در چیزی که برای دانش‌آموزان طراحی شده است، ادغام می‌کند. و استفاده معلم

Google Classroom که به عنوان یک وب سایت و یک برنامه تلفن همراه در دسترس است، همه موارد زیر را در اختیار مربیان آنلاین قرار می دهد:

. مدیریت عمومی کلاس درس

. با کپی کردن یک کلاس، الگوهای کلاس ایجاد کنید.

. جلسات ویدئویی برگزار کنید.

. پیشرفت و بازخورد دانش آموزان را پیگیری کنید.

. مواد آموزشی و طرح های درسی را ایجاد و به اشتراک بگذارید.

. ایجاد دوره های مجازی، تکالیف و ارزیابی.

Classroom می تواند برای تکمیل کلاس های حضوری (مدل کلاس درس ترکیبی) استفاده شود، یا می تواند به عنوان یک LMS (سیستم مدیریت یادگیری) کارآمد برای آموزش و یادگیری کاملا آنلاین عمل کند.

Google Jamboard

وایت بردهای دیجیتال ابزاری ضروری برای سخنرانی های ویدئویی زنده و محتوای از پیش ضبط شده هستند. این یک راه عالی برای معلمان است تا با استفاده از مهارت های تخته سفید طبیعی، درس ها را در زمان واقعی نشان دهند.

گزینه های پولی و رایگان زیادی وجود دارد، اما ما فکر می کنیم Jamboard گوگل بهترین است. این ابزار رایگان امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم می کند و بر روی هر دستگاهی از طریق مرورگر یا برنامه تلفن همراه کار می کند.

ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور Khan Academy for Teachers

آکادمی خان یک منبع آموزشی آنلاین رایگان است که کل تحصیلات دولتی تا دبیرستان و برخی از موضوعات در سطح کالج را پوشش می دهد. موضوعات به طور منحصر به فرد تدریس می شوند، پیشرفت با استفاده از یک سیستم بازی سازی ثبت می شود، و یادگیرندگان مسیرهای منحصر به فردی را از طریق موضوعاتی مانند ریاضیات انتخاب می کنند تا فقط آنچه را که برای اهداف خاص نیاز دارند، بیاموزند.

Khan Academy for Teachers به ​​شما امکان می دهد دانش آموزان خود را ثبت نام کنید و با استفاده از محتوای درخشان ایجاد شده توسط Khan Academy به عنوان معلم آنلاین آنها عمل کنید. این چشمگیرترین ابزار یادگیری شخصی شده امروزی است، به ویژه با توجه به اینکه استفاده از آن رایگان است.

The Open Textbook Library

OERS (منابع آموزشی باز) منابع آموزشی هستند که به طور آشکار مجوز دارند تا هرکسی بتواند از آنها در برنامه های درسی خود استفاده کند. بسته به مجوز دقیق، می‌توانید از آنها برای مقاصد تجاری استفاده کنید، اما نه در مواردی که (به عنوان مثال) تحت مجوز Creative Commons NonCommercial باشد.

یافتن OERهای با کیفیت بالا می تواند دلهره آور باشد، اما کتابخانه Open TextBook به شما امکان می دهد به سرعت بهترین کتاب های درسی باز را برای هر موضوعی که می خواهید تصور کنید پیدا کنید.

Libretexts

اگر آنچه را که در Open Textbook Library نیاز دارید پیدا نکردید، ایستگاه بعدی شما باید LibreTexts باشد. این یک پروژه هیجان انگیز است که توسط چندین مؤسسه اصلی برای ارائه کتاب های درسی OER با کیفیت در موضوعات مختلف از مطالعات اجتماعی گرفته تا تجارت یا مهندسی پشتیبانی می شود.

Edpuzzle

Edpuzzle محور مدرن را به ویدیوی آنلاین می‌گیرد و به مربیان آنلاین اجازه می‌دهد تا لایه آموزشی خود را در بالای محتوای ویدیویی اضافه کنند. یک کلیپ ویدیویی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید به عنوان محتوای آموزشی اختصاص دهید و سپس با استفاده از Edpuzzle سؤالاتی را به آن ویدیو اضافه می‌کنید.

سپس می‌توانید نحوه تعامل دانش‌آموزان با ویدیو و انجام سؤالات را پیگیری کنید. Edpuzzle می تواند با محصولات اصلی LMS مانند Moodle، Backboard، Canvas، Google Classroom و غیره یکپارچه شود.

ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور SmartBuilder

SmartBuilder یک ابزار تالیف آموزش الکترونیکی است که به معلمان اجازه می دهد به سرعت سناریوهای غنی، جذاب و تعاملی را بدون هیچ دانش برنامه نویسی یا مهارت رسانه ای بسازند. صفحه نمونه های آنها را بررسی کنید تا چیزهای خارق العاده ای را که می توانید با استفاده از SmartBuilder درست کنید، ببینید. همچنین می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنید تا ببینید آیا با ابزارهای آنها کنار می آیید یا خیر.

Udemy

ممکن است نام MOOC یا دوره های آنلاین باز گسترده را شنیده باشید، اما می دانید که به راحتی می توانید دوره های خود را ایجاد کنید؟ Udemy یکی از بسیاری از پلتفرم‌هایی است که MOOC را ارائه می‌دهد، اما چیزی که آن را متمایز می‌کند این است که تقریباً هر کسی که چیزی ارزشمند برای آموزش دارد، می‌تواند یک دوره آموزشی را بنویسد و آپلود کند و برای راه‌اندازی مقداری پول دربیاورد! چه بخواهید چیزی برای مناطق مدرسه ایجاد کنید یا بخواهید دوره های توسعه حرفه ای را بفروشید، Udemy یک انتخاب برتر است.

EdModo

EdModo یک پلتفرم مانند یک LMS و به نوعی مانند یک سیستم مدیریت کلاس درس است که برخی از جنبه‌های پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را در خود جای داده است. همچنین شامل تمام ابزارهایی است که برای ایجاد برنامه‌های درسی، درس‌ها و ارزیابی‌ها و داشتن مکالمات از راه دور جذاب با شما نیاز دارید. دانش آموزان. اگر برای ساختن زرادخانه آموزش از راه دور خود مشتاق رویکرد Bric a Brac نیستید، EdModo یک فروشگاه یک مرحله ای عالی است.

ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور Flipgrid

Flipgrid یک ابزار گفتگوی ویدیویی هوشمندانه توسط مایکروسافت است. چه چیزی آن را از برنامه هایی مانند زوم یا اسکایپ متمایز می کند؟ ایده این است که یک پلتفرم گفتگوی ویدیویی باز مناسب برای Pre-K تا Ph.D ایجاد کنیم. مهمتر از همه، این یک ابزار ویدئویی زنده نیست، بلکه ابزاری است که دانش آموزان می توانند پاسخ های خود را از قبل ضبط کنند.

نقش معلمان در Flipgrid این است که به عنوان تسهیل کننده عمل کنند. دانش‌آموزان را می‌توان در گروه‌هایی سازماندهی کرد و موضوعات خاصی را برای بحث در نظر گرفت. سپس دانش آموزان از Flipgrid برای ضبط و ویرایش پاسخ های خود به پرونده استفاده می کنند. واکنش را می توان هر چند بار که دانش آموز دوست دارد قبل از ارسال ثبت کرد و هرگونه فشار برای پاسخگویی در یک موقعیت زنده را از بین می برد.

Kahoot

ممکن است در مورد عباراتی مانند «گیمیفیکیشن» یا «آموزش مبتنی بر بازی» شنیده باشید، اما استفاده از عناصر بازی یا ایجاد تجربیات آموزشی شبیه به بازی یک چالش فنی بزرگ است مگر اینکه ابزاری مانند Kahoot داشته باشید. Kahoot به گونه ای طراحی شده است که به شما اجازه می دهد تا آزمون ها را بنویسید و به دانش آموزان اجازه دهید آنها را به عنوان شکلی از یادگیری از طریق بازی حل کنند.

Moodle & MoodleCloud

رقابت داغی در صنعت LMS برای انتخاب پلتفرم وجود دارد. اما حتی در آنجا، Moodle هم به عنوان یک راه حل پیشرفته آموزش الکترونیکی و هم به عنوان یک محصول رایگان و منبع باز متمایز است.

Moodle یک پلتفرم آموزش آنلاین کامل است که توسط برخی از بزرگترین موسسات در جهان استفاده می شود. به گفته خود مودل، 25 درصد از 200 دانشگاه برتر جهان در این انجمن حضور دارند.

بنابراین شگفت انگیز است که در نظر بگیرید که می توانید سرور خود را راه اندازی کنید، Moodle را روی آن نصب کنید و آن را مانند کالج یا دانشگاه خود اجرا کنید. اگر از نظر فنی تمایل ندارید یا نمی توانید زیرساخت خود را راه اندازی کنید، می توانید هزینه یک نمونه مدیریت شده را از طریق اشخاص ثالث یا سرویس رسمی MoodleCloud پرداخت کنید. MoodleCloud با یک آزمایش رایگان 45 روزه ارائه می شود، بنابراین می توانید با خیال راحت LMS را ارزیابی کنید تا ببینید آیا برای شما کار می کند یا خیر.

ابزار آنلاین برای آموزش از راه دور Pear Deck for Google Slides

Pear Deck یک افزونه زیبا برای Google Slides (یک جایگزین پاورپوینت) است که به شما امکان می دهد از برنامه ابری Google برای ایجاد محتوای آموزشی از داخل رابط Google Slides استفاده کنید. می‌توانید ارزیابی‌های سازنده را مستقیماً از نوار کناری Pear Deck رها کنید. می توانید سؤالات سفارشی ایجاد کنید، صدا را اضافه کنید، و موارد دیگر. آنها همچنین دارای یک آموزش سوار شدن عالی هستند، بنابراین شما می توانید در حال اجرا در زمین باشید.

نزدیک، دور، هر کجا که هستید!

مسلح به این ابزارهای آموزش از راه دور، هیچ دانش آموزی دور از دسترس شما نیست. از زمانی که سقراط روش خود را مطرح کرد، این هیجان انگیزترین زمان برای آموزش است!

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT