بهترین ربات های چت هوش مصنوعی

بهترین ربات های چت هوش مصنوعی در سال 2024

زمان مطالعه 26 دقیقه

ChatGPT اولین چت ربات هوش مصنوعی بود که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، اما اکنون رقابت شدیدتر شده است. مدل های دیگر به صحنه می‌پیوندند، حافظه مکالمه ای طولانی تر، پاسخ های آگاهانه و بسیاری از ویژگی های دیگر.

خرید اکانت هوش مصنوعی

ربات چت هوش مصنوعی خود را بسازید

به من اجازه دهید ده ها جستجوی Google (یا درخواست های ChatGPT) را برای شما ذخیره کنم. زمانی را صرف صحبت با برخی از بهترین ربات های چت هوش مصنوعی کردم تا ببینم چگونه کار می‌کنند. کمی از همه چیز را در این مقاله خواهید یافت. از جمله گزینه های جایگزین ChatGPT که به شما در ایجاد محتوا کمک می‌کند، ربات های چت هوش مصنوعی که می‌توانند در وب جستجو کنند، و چند گزینه فقط برای سرگرمی. حتی خواهید دید که چگونه می‌توانید ربات هوش مصنوعی خود را بسازید اگر آنچه را که در اینجا به دنبال آن هستید پیدا نکنید.

به احتمال زیاد بین زمانی که من این را می‌نویسم و ​​زمانی که شما آن را می‌خوانید، ربات های چت هوش مصنوعی بیشتری در بازار وجود خواهد داشت، اما در حال حاضر، در اینجا جالب ترین آنها برای امتحان آمده است.

بهترین چت ربات های هوش مصنوعی

نسخه اصلی: ChatGPT

طولانی ترین خاطره مکالمه: Claude

جستجوی آنلاین، تولید متن و تصویر: Microsoft Bing AI

ادغام با برنامه های گوگل: Google Bard

مجوز باز: Meta Llama 2

برای استفاده شخصی: Pi

چند مدل هوش مصنوعی: Poe

برای گردش عمیق اینترنتی: Perplexity

ایمنی خاموش: Grok

منبع باز: HuggingChat

برای ساخت ربات چت خودتان: Zapier AI Chatbot

برای جستجوی وب: YouChat، KoalaChat

برای نوشتن محتوا: Jasper Chat، Chat by Copy.ai، Chatsonic، ZenoChat

برای فروش و بازاریابی: ChatSpot

برای پیام‌رسانی: Personal AI

برای سرهم بندی: OpenAI playground، DeepAI Chat

برای سرگرمی: Character.AI

در رسانه های اجتماعی: Snapchat My AI

برای یادگیری: Khanmigo’s Khan Academy

در تلفن همراه: Chatty Butler، ChatOn

برای تکمیل خودکار کدنویسی: GitHub Copilot، Amazon CodeWhisperer، Tabnine، Codeium

در چت ربات هوش مصنوعی به دنبال چه چیزی باشیم؟

قبل از اینکه وارد شوید، اجازه دهید کمی در مورد نحوه عملکرد ChatGPT صحبت کنیم. این ربات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چرت ربات چت هوش مصنوعی جالب است و از آن به نفع خود استفاده کنید.

ChatGPT یک برنامه ایجاد شده توسط OpenAI است که به کاربران اجازه می‌دهد با مدل های هوش مصنوعی آن تعامل داشته باشند: GPT-3.5 و GPT-4. برنامه درخواست هایی را که می‌نویسید دریافت می‌کند و آنها را به مدل هوش مصنوعی ارسال می‌کند. این مدل اعلان را از طریق سیستم های خود اجرا می‌کند و نتایج را به برنامه برمی‌گرداند، بنابراین می‌توانید آنها را به سبک ربات گفتگوی مکالمه بخوانید.

برنامه از ویژگی ها مراقبت می‌کند – به عنوان مثال، تاریخچه مکالمه شما را ذخیره می‌کند – اما مدل هوش مصنوعی از تفسیر واقعی ورودی شما و محاسبات برای ارائه پاسخ مراقبت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، به تفکیک ChatGPT در مقابل GPT نگاهی بیندازید.

بسیاری از برنامه های موجود در این فهرست نیز از مدل های GPT OpenAI پشتیبانی می‌کنند. اما حتی اگر چنین باشد، توسعه دهندگان برنامه می‌توانند دستورات بیشتری را برای پیکربندی نحوه پاسخ دهی مدل ارسال کنند، بنابراین ممکن است هنگام امتحان کردن هر ربات چت، نتایج متفاوتی را مشاهده کنید، حتی اگر آنها روی یک موتور کار می‌کنند. (برخی از برنامه های موجود در این مقاله از مدل های غیر GPT استفاده می‌کنند که متعلق به شرکت سازنده برنامه است.)

با در نظر گرفتن این موضوع، هنگام آزمایش هر ربات چت هوش مصنوعی به صورت آنلاین، این چیزی است که من متوجه داشتم:

دقت و پاسخگویی. با توجه به اینکه بسیاری از ربات های هوش مصنوعی در حال حاضر از GPT استفاده می‌کنند، معمولاً محتوای مشابهی در اختیار شما قرار می‌دهند. من هیچ پلتفرمی را که نتواند زبان منسجمی ایجاد کند، اطلاعات بسیار نادرست را به صورت ثابت ارائه کند، یا نتواند به طور طبیعی مکالمه را پیش ببرد، پیدا نکردم.

دسترسی آسان. وقتی می‌توانید به سرعت (و رایگان) با ChatGPT این کار را انجام دهید، نباید هیچ راه اندازی پیشرفته یا الزامات فنی برای صحبت با ربات چت وجود داشته باشد.

تجربه چت. راه های زیادی برای تعامل با هوش مصنوعی وجود دارد، اما اصلی ترین ابزار ChatGPT تعامل با مدل از طریق یک پنجره چت است. با چند استثنا، هر برنامه در این فهرست یک ربات چت هوش مصنوعی مکالمه ای است (هر استثنایی را که به آنها رسیدم توضیح خواهم داد).

امکانات اضافی. هر چیزی علاوه بر وارد کردن درخواست شما و دریافت خروجی، از پشتیبانی چند زبانه گرفته تا اتصال مستقیم به اینترنت.

بر اساس تحقیقات و تجربیات من در تعامل با آنها، در اینجا بهترین ربات های چت هوش مصنوعی برای شما وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. لذت ببرید – می‌دانم که خواهید برد.

ChatGPT

چت ربات اصلی هوش مصنوعی

مدل: OpenAI GPT-3/3.5/4 و DALL·E 2

ChatGPT ربات چت اصلی هوش مصنوعی است. پس از انتشار در اواخر سال 2022، در سال 2023 در جهان غوغایی کرد و هوش مصنوعی را دوباره در اخبار قرار داد. استفاده از آن بسیار ساده است: با نوشتن درخواست خود در پایین صفحه، مکالمه را شروع کنید. با بازگشت خروجی، یک ورودی جدید در منوی سمت چپ ایجاد می‌شود، بنابراین می‌توانید تمام رشته های خود را جدا نگه دارید و بعداً به آنها بازگردید. اگر هر یک از اینها جالب است، می‌توانید پیوندی به آن را به اشتراک بگذارید و به دیگران نشان دهید (و آنها می‌توانند از جایی که شما کار را ترک کردید شروع کنند).

اگرچه گاهی اوقات خطاهای واقعی را نشان می‌دهد و در عین حال اعتماد کامل را نشان می‌دهد – ChatGPT در حال حاضر همچنان پیشرو در صنعت است. آنچه را که در هر مکالمه گفته‌اید به خاطر می‌آورد و از آن به عنوان زمینه برای ارائه خروجی دقیق تر در مکالمات بعدی استفاده می‌کند. این می‌تواند دستورات متنی را بپذیرد و به شما در قالب بندی و سفارشی کردن خروجی کمک کند. بسیار منعطف است و وظایف را در هر رشته ای با سطح قابل قبولی از دقت انجام می‌دهد – فقط مطمئن شوید که واقعیت را بررسی می‌کنید. حتی می‌توانید مکالمات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و دستورالعمل های سفارشی را اضافه کنید تا ربات را حتی بیشتر سفارشی کنید.

GPT-3.5 در حال حاضر عملکرد چشمگیری دارد، اما GPT-4 از آن هم بهتر است. این بر روی مجموعه داده بسیار بزرگ تری آموزش داده شده است، و حتی با خروجی نوشتاری آن را انعطاف پذیرتر، دقیق تر می‌کند، و حتی می‌تواند پیش بینی کند که در صورت دریافت یک تصویر ثابت، چه اتفاقی می‌افتد.

در سال پس از انتشار ChatGPT اتفاقات زیادی افتاد. اکنون می‌توانید پیام های متن به تصویر (و اصلاح) را با DALL·E 3 مستقیماً در ChatGPT انجام دهید. حتی می‌توانید ربات سفارشی خود را با دستورالعمل ها و داده های منحصر به فرد با استفاده از GPT بسازید. این ربات ها می‌توانند وظایف ساده ای را انجام دهند، فرآیندها را ساده سازی کنند، یا فقط کارهای احمقانه را برای سرگرمی انجام دهند. هنگامی که AI Actions Zapier را به آن اضافه کنید، می‌توانید از GPT به هزاران برنامه دیگر نیز دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید برعکس این کار را انجام دهید و ChatGPT را در جریان های کاری موجود خود با ادغام مستقیم ChatGPT Zapier ایجاد کنید. مهم نیست کجا هستید، می‌توانید از ChatGPT برای خلاصه کردن، ایجاد پاسخ یا هر چیز دیگری که می‌توانید رویا پردازی کنید، استفاده کنید.

Claude 2

طولانی ترین حافظه مکالمه

مدل: اختصاصی

بعد از به‌روزرسانی این گزینه از آخر فهرست به رتبه دوم رسید، با Claude آشنا شوید. هدف چت آنتروپیک مفید، بی ضرر و صادق است. مکالمه به طور طبیعی جریان دارد، با پاسخ هایی که مستقیماً به نقطه اصلی می‌رسند، بدون مقدمه و نتیجه گیری طولانی، مانند ChatGPT که گاهی اوقات استفاده از آن را ترجیح می‌دهد.

آنچه در مورد آن قابل توجه است طول پنجره زمینه آن است. این نام جذاب برای حافظه مکالمه ای است که چت بات ها به آن مجهز شده اند: به آن کمک می کند تا به خاطر بیاورد که در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنید، سؤالات قبلی که پرسیده اید و چگونه پاسخ داده است. این ویژگی چیزی است که باعث می‌شود پاسخ به سؤالاتی مانند “آیا می‌توانید همه چیزهایی را که در مورد آن صحبت کرده‌ایم خلاصه کنید و به یک پیشنهاد کلیدی تبدیل کنید؟”

در جایی که ChatGPT فقط می‌تواند حداکثر 12000 کلمه مکالمه را به خاطر بسپارد، Claude این مقدار را به 75000 کلمه می‌رساند. از آنجایی که قابلیت آپلود فایل وجود دارد، این مدل هوش مصنوعی برای خلاصه کردن و پرسیدن سوالات بر اساس اسناد طولانی عالی است. فقط مطمئن شوید که کل تعداد کلمات – سوالات و پاسخ ها ترکیبی – زیر حد مجاز باشد.

طرح رایگان محدود به 25 پیام در روز است. شما می‌توانید با اشتراک در طرح حرفه ای، مکالمه بیشتری داشته باشید و ماهیانه 20 دلار پرداخت کنید. می‌توانید Claude را با Zapier ادغام کنید تا پشته فناوری خود را خودکار کنید. درباره نحوه خودکارسازی کلود بیشتر بدانید یا با یکی از این گردش های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

Microsoft Bing AI

جستجوی آنلاین، تولید متن و تصویر

مدل: مدل های GPT و DALL·E OpenAI

در اوایل سال 2023، مایکروسافت سرمایه گذاری خود را در OpenAI افزایش داد و شروع به توسعه و استفاده از ویژگی های AI در محصولات خود کرد. یکی از آنها Bing بود که اکنون دارای تجربه چت هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند در وب جستجو کنید. هنگامی که درخواست خود را وارد کردید، اینترنت را برای شما جستجو می‌کند، نتایج را پردازش کرده و پاسخی حاوی پیوندهایی که به عنوان پایه استفاده کرده است به شما ارائه می‌دهد.

اکنون می‌تواند نتایج تصویر را در پنجره چت نشان دهد، اما با هدف جستجوی تصویر خیلی خوب نمی‌شود: معمولاً به جای گالری تصاویر، فهرستی از پیوندهای تصویر را چاپ می‌کند. اگر می‌خواهید مکالمات گذشته را دوباره بخوانید، می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی هر یک در سمت راست صفحه انجام دهید.

با دور شدن از جستجو، Bing AI اکنون به DALL·E 3 OpenAI متصل شده است، بنابراین می‌توانم تصحیح روزانه تصاویر بازیابی طلایی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنم. بیان کنید که می‌خواهید در حین چت یک تصویر ایجاد کنید و اعلان را وارد کنید. وقتی منتشر شد، می‌توانید با دستورالعمل های جدید بخواهید بازسازی شود، اگرچه طبق تجربه من، همیشه مواقع به خوبی کار نمی‌کند.

به طور کامل با Microsoft Edge، مرورگر بومی ویندوز ادغام شده است. چند ابزار جالب در آنجا وجود دارد. بهترین آنها به شما امکان می‌دهد متنی را در نوار کناری ایجاد کنید و آن را با یک کلیک در هر فیلد ورودی در یک صفحه وب قرار دهید. به عنوان مثال، برای تولید ایمیل و چسباندن آنها در پنجره نوشتن مفید است.

Bing AI هنوز به طرز عجیبی رفتار می‌کند، گاهی اوقات مکالمات را ناگهانی به پایان می‌رساند. هنوز هیچ شباهتی به زمانی ندارد که مهارت های خود را آشکار کرد. اگر گفت نمی‌خواهد گفتگو را ادامه دهد، به دل نگیرید! روی موضوع جدید ضربه بزنید و ادامه دهید.

Google Bard

با محصولات گوگل ادغام می‌شود

مدل: PaLM 2

گوگل برای مدت طولانی در رقابت هوش مصنوعی بوده است و مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی قبلاً در مجموعه محصولاتش پیاده سازی شده است. پس از یک نمایش حماسی در نمایش اولیه، Bard مدل LaMDA را پشت سر گذاشت و اکنون از PalM 2 برای اجرای دستورالعمل های شما استفاده می‌کند.

Bard می‌تواند برای یافتن منابع به اینترنت متصل شود (حتی با ارائه یک دکمه که به شما امکان می‌دهد خودتان آن را در گوگل جستجو کنید)، که یک عملکرد خوب است. نتایج جستجو حتی می‌توانند تصاویر را مستقیماً در پنجره چت نشان دهند. همچنین به شما امکان می‌دهد درخواست خود را پس از ارسال ویرایش کنید و حداکثر سه پیش نویس از هر خروجی را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید بهترین را انتخاب کنید. می‌تواند سابقه مکالمه شما را ردیابی کند و می‌توانید مکالمات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما این ویژگی است که من دوست دارم: کاملا با حساب Google شما و سایر محصولات Google مانند هتل ها، پروازها و YouTube یکپارچه می‌شود. آیا می‌خواهید جیمیل خود را با یک اعلان جستجو کنید؟ انجام دهید. فایل های داخل Google Drive خود را خلاصه کنید؟ همانطور که هوش مصنوعی سفر شما را می‌سازد، قیمت پرواز و هتل را در زمان واقعی بررسی کنید؟ زمان استراحت را برنامه ریزی کنید: حتی یک لیست بسته بندی به شما می‌دهد.

در مقایسه با ChatGPT، Bard بیشتر حس مکالمه ای داشته و کمتر به سمت دستورات متنی گرایش دارد.

Llama 2

مدل: Meta’s Llama 2

متا به شکلی منحصر به فرد به بازی هوش مصنوعی پیوست. به جای ساخت یک ربات چت تجاری مانند رقبا، تصمیم گرفت مدل هوش مصنوعی خود را با چارچوب مجوز باز سخاوتمندانه راه اندازی کند. به این معنی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و آن را به صورت رایگان تغییر دهید تا زمانی که به محدودیت درآمدی دست پیدا کنید – اما این محدودیت فوق العاده بالا است و برای جلوگیری از استفاده رقبای بزرگ فناوری از این LLM طراحی شده است.

این فرآیند صدور مجوز آسان تقریباً آن را شبیه به یک مدل منبع باز می‌کند، اما شما واقعاً نمی‌توانید به جزئیات توسعه Llama 2 دست پیدا کنید.

فرآیند استقرار مدل Llama 2 برای توسعه دهندگان محفوظ است، اما می‌توانید آن را در وبسایت Llama2.ai امتحان کنید تا از نحوه پاسخگویی آن مطلع شوید. خروجی نسبت به دیگر چت‌بات ها، کمتر تنظیم شده است. یک مدل وانیلی آماده برای تخصصی شدن و بهینه سازی جهت نیازهای منحصر به فرد است. اجرای این برنامه یک تجربه چت را همراه با چند کنترل مانند اعلان سیستم، دما و پنجره زمینه ارائه می‌دهد.

آینده امیدوارکننده Llama به شرایط مجوز باز آن گره خورده است. اگرچه استفاده از آن به اندازه سایر گزینه های این مقاله نیست، اما قطعاً مدلی است که باید به آن توجه کرد. ممکن است در آینده با پیاده سازی آن در برنامه های دیگر تعامل داشته باشید.

For Personal Use

مدل: Inflection-1

Pi: با نام کوتاهی که مخفف هوش شخصی است. چت ربات جدید Inflection AI که قرار است جذاب باشد. ممکن است به اندازه ChatGPT منعطف نباشد؛ نمی‌تواند برایتان مقاله بنویسد یا در اینترنت جستجو کند، اما تجربه کاربری جدیدی را ارائه می دهد که قابل ذکر است.

این برنامه مینیمالیست و پر از جزئیات و انیمیشن های زیبا است. متوجه خواهید شد که Pi برای پاسخ های طولانی تنظیم نشده است. درعوض، مکالمه های کوتاه تر را ترجیح می‌دهد و دوست دارد سؤال بپرسد. از شما می‌خواهد روزتان را به اشتراک بگذارید، مشکلاتی را که دارید ذکر کنید یا مشکلات زندگی‌تان را با هم صحبت کنید. جو آم دوستانه اما گاهی مبهم است، ولی همیشه چیزهای خوبی برای گفتن دارد.

علاوه بر حالت چت استاندارد، می‌توانید به SupportPi بروید تا در مورد مسائل صحبت کنید، مشاوره دریافت کنید، یا فقط به عنوان یک «دفترچه یادداشت» برای چیزهایی که در ذهنتان وجود دارد از آن استفاده کنید. می‌توانید این مدل ها را با قسمت Discover ترکیب کنید. در آن بخش می‌توانید نوع مکالمه را انتخاب کنید، با گزینه هایی مانند «یک مکالمه بزرگ» یا «انگیزه گرفتن».

در حال حاضر استفاده از آن رایگان است، بنابراین می‌توانید مستقیماً وارد شوید. برای پیگیری سابقه مکالمه خود، باید نام و شماره تلفن خود را وارد کنید. به این ترتیب، Pi می‌تواند هر از گاهی برای شما پیامک ارسال کند تا بپرسد اوضاع چطور پیش می‌رود، یک یادآوری خوب برای بررسی و پیگیری.

Poe

برای آزمایش چندین مدل هوش مصنوعی

مدل: OpenAI’s GPT، DALL·E، StableDiffusionXL، Claude 1/2، PalM، Llama (نسخه های متعدد)، Solar 70B، Mistral 7B

ChatGPT، Claude 2 و StableDiffusion XL وارد یک نوار می‌شوند. آن نوار Poe نام دارد که به عنوان نوعی جمع کننده مدل هوش مصنوعی عمل می‌کند. اگر می‌خواهید مدل های برتر موجود در بازار را در حال حاضر با قیمت 20 دلار در ماه امتحان کنید، بهترین گزینه است. محدودیت هایی برای مدل های با بالاترین کیفیت وجود دارد، اما اگر قصد امتحان کردن دارید، همچنان بهتر از مشترک شدن در هر مدل است.

وقتی چت را تمام کردید، ممکن است بخواهید ربات خود را ایجاد کنید. می‌توانید اعلان سیستم آن را تنظیم کنید، یک پایگاه دانش اضافه کنید، و یک پیام تبریک را پیکربندی کنید. به نظر یکی از GPT های OpenAI است، با دو تفاوت کلیدی: می‌توانید مدل هوش مصنوعی را که می‌خواهید به عنوان پایه استفاده کنید انتخاب کرده، و با راه اندازی حساب سازنده خود از آن درآمد کسب کنید. هر زمان که کاربر با استفاده از یکی از ربات های چت شما مشترک Poe شود، 20 دلار دریافت می‌کنید. اگر یک اشتراک خوب ایجاد کنید، شاید اشتراک Poe شما بتواند چندین برابر قیمت داشته باشد.

Perplexity

برای گردش عمیق اینترنتی

مدل: OpenAI GPT-3 و GPT-4

Perplexity برداشت دیگری از ربات های چت متصل به اینترنت هوش مصنوعی برای مدیریت اطلاعات بیشتر و جستجوهای طولانی تر و کمتر سازماندهی شده است. هنگام دریافت خروجی، فهرستی از همه منابع را در زیر آن خواهید دید. سپس، می‌توانید یک درخواست جدید برای ادامه آن جستجو اضافه کنید، یا یکی از عبارت های جستجوی مرتبط پیشنهادی را انتخاب کنید. همه نتایج در پایین انباشته می‌شوند، بنابراین می‌توانید برای خواندن همه چیز به بالا یا پایین بروید.

می‌توانید برای مثال در نوار جستجو تیک «Copilot» را بزنید تا درباره توصیه های محصول، بهترین دستورالعمل های سالم، راهنمایی دریافت کنید. هنگامی که درخواست خود را وارد کردید، Perplexity از شما مجموعه ای از سؤالات در مورد شرایط می‌پرسد. خروجی به دست آمده تمام اطلاعات کلیدی را خلاصه کرده و به عنوان نقطه شروع خوبی برای یک شیرجه عمیق عمل می‌کند.

وقتی چت های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، آنها می‌توانند مکالمه ای را که شروع کرده‌اید بدون محدودیت ادامه دهند. در انتها، می‌توانید نما مکالمات مشترک، لایک ها و سؤالات بعدی را مشاهده کنید و تجربه را تعاملی‌تر کنید.

یک ویژگی جدید، Discover، جستجوهای محبوب را در یک مقاله کوتاه و سریع جمع می‌کند. به عنوان مثال، “پرمخاطب ترین هنرمند در سال 2023” منابعی را گرد هم می‌آورد که ثابت می‌کند تیلور سوئیفت به 26.1 میلیارد استریم دست یافته است، همراه با یک خلاصه کوتاه تولید شده توسط هوش مصنوعی که اطلاعات مهم در مورد موضوع را باز می‌کند.

اکنون که برای کارهای پیشرفته ای مانند حل معادلات و پردازش داده های لحظه ای با استفاده از Wolfram Alpha آماده شده است، Perplexity خود را به عنوان یک ابزار جستجوی قدرتمند و ساده نشان می‌دهد.

Grok

تنظیم شده برای پاسخ های مستقیم

مدل: Grok-1

ایلان ماسک در حال حاضر در مسابقه فضایی با ناسا است، انتظار که ندارید میدان مسابقه هوش مصنوعی را خالی بگذارد؟ با توجه به توسعه چهار ماهه از صفر تا صد، Grok می‌تواند نتایج امیدوارکننده ای را در مقایسه با مدل های پیشرو ارائه دهد. اما فراتر از مسائل فنی، آنچه در مورد آن واقعاً جذاب است، جزئیات می‌باشد.

اجازه دهید این را با گفتن اینکه هنوز نتوانستم آن را تست کنم باز کنم. من زیاد اهل توییتر (یا X) نیستم، بنابراین نمی‌توانم در طرح X Premium+ مشترک شوم زیرا مدت زیادی است که غیرفعال بوده ام. آنچه در این بخش می‌خوانید، خلاصه ای از اخبار و نظراتی است که من به صورت آنلاین خواندم. من به شدت شما را تشویق می‌کنم که از آن استفاده کنید. فوق العاده جالب است.

قرار است Grok حقیقت را تا جایی که می‌تواند مستقیماً بیان کند. جدای از مسائل فلسفی، این بدان معناست که هوش مصنوعی با اقدامات ایمنی مشابه GPT یا Claude متوقف نمی‌شود. از پاسخ دادن به هر سوالی که به ذهن شما خطور کند ابایی نخواهد داشت. قضاوت در اینجا دشوار است.

قرار است این حقیقت را به سبک راهنمای «Hitchhiker’s Guide to the Galaxy» ارائه کند. این کتاب یک دایره المعارف تعاملی از چیزهای بی اهمیت و راهنمایی برای هر چیزی در جهان داستانی داگلاس آدامز است: شما بپرسید، او ارائه می‌دهد.

Grok علاوه بر استفاده از داده های آموزشی خود برای تولید پاسخ، ممکن است روزی به داده های بلادرنگ پلتفرم X متصل شود. این معادل داشتن یک چت بات است که در فعالیت زنده یک شبکه رسانه های اجتماعی است. این بسیار بزرگ است: تصور کنید بتوانید در مورد روندها، گفتگوها یا حتی احساسات کاربر سؤال بپرسید. من کنجکاو هستم که بپرسم Grok چگونه به میانگین خلق و خوی کاربران X در یک روز معین امتیاز می‌دهد.

در نهایت، نام: to grok به معنای “درک چیزی به طور شهودی یا با همدلی” است. یک نام جالب برای یک سیستم هوش مصنوعی که ممکن است هیچ کدام را نداشته باشد. قول می‌دهم ذهنم را برای این احتمال باز نگه دارم.

HuggingChat

متن باز

مدل: OpenAssistant Llama

HuggingChat یک ربات چت منبع باز است که توسط Hugging Face مونتاژ شد. از نظر تجربه کاربری شبیه به ChatGPT است، دستورالعمل ها را به همان اندازه خوب می‌پذیرد.

من از شور و شوق پاسخ های آن قدردانی می‌کنم، اما جاده سنگلاخ بسیار دارد:

تعداد قابل توجهی از خطاهای واقعی را ارائه می‌دهد، اما به هر حال همه ما باید مهارت های راستی آزمایی خود را افزایش دهیم.

به نظر می‌رسد بخش هایی از خروجی در جای خود قرار ندارند. در یکی از مکالمات ما، مدل به من گفت که برخی از قسمت های خروجی قبلی آن ممکن است دارای اشتباهات املایی باشد.

گاهی اوقات تولید خروجی در وسط یک پاسخ متوقف می‌شود، بنابراین درخواست های خود را کوتاه نگه دارید. درخواست از آن برای “ادامه” همیشه کار نمی‌کند: گاهی اوقات مدل در موضوع باقی می‌ماند. مواقع دیگر دنبال نخود سیاه می‌رود.

با وجود این محدودیت ها، استفاده از HuggingChat احساس خوبی دارد. این جایی است که می‌توان ChatGPT را با آن مقایسه کرد و کمی در مورد نحوه دریافت ورودی های شما و محاسبه خروجی ها توسط این مدل ها نشان داد. قطعاً می‌توانید آن را به مجموعه ابزار خود اضافه کنید، اما من آن را از بخش های جدی تر گردش کارتان دور نگه می‌دارم – حداقل فعلا.

می‌توانید Hugging Face را به Zapier متصل کنید تا بتواند با همه برنامه های دیگری که استفاده می‌کنید صحبت کند.

Zapier AI Chatbot

مورد استفاده برای ساختن چت بات خودتان

مدل: OpenAI GPT-3.5 یا GPT-4 از طریق کلید API

ابزار رایگان AI Chatbot Zapier به شما امکان می‌دهد چت بات های سفارشی مبتنی بر هوش مصنوعی را با قدرت GPT ایجاد کنید. ایجاد یک ربات چت آسان است: شما فقط به آن یک نام بدهید، یک تبریک اختیاری و یک مکان نگهدار سریع که به چت کنندگان اجازه می‌دهد تا بدانند چه کاری باید انجام دهند، و سپس دستورالعمل. در دستورالعمل، به ربات چت می‌گویید که کیست، چه می‌داند و چگونه باید پاسخ دهد. تیم Zapier همه چیز را ایجاد کرده است، از یک مترجم اصطلاحات تخصصی شرکتی، یک تولید کننده بیانیه مطبوعاتی و یک ربات ارزیابی ریسک. ربات را هرگونه بخواهید، همان خواهد شد.

می‌توانید خلاقیت را بالا یا پایین ببرید (مانند بازی OpenAI) و حتی ظاهر و احساس ربات خود را سفارشی کنید. حتی می‌توانید ربات را بر روی اسناد خاص آموزش دهید، بنابراین می‌تواند به عنوان یک منبع دانش بر اساس مستندات شما عمل کند. یا می‌توانید با یک الگوی از پیش ساخته شده مانند ربات Business Coach، ربات Explain یا ربات ZapChat شروع کنید.

سپس می‌توانید یک صفحه فرود کوچک زیبا برای آن ایجاد کنید و یک URL منحصر به فرد به آن بدهید که بتوانید با هر کسی به اشتراک بگذارید.

YouChat

برای جستجو در وب

مدل: OpenAI GPT-3

رابط کاربری YouChat یادآور صفحه نتایج جستجوی گوگل است. تفاوت این است که یک برگه برای چت علاوه بر تب های سنتی ویدیو، اخبار و جستجوی تصویر وجود دارد.

هنگامی که درخواست خود را وارد کردید و خروجی را دریافت کردید، می‌توانید فهرستی از نتایج جستجوی وب را در سمت راست صفحه مرور کنید. در پایین، همچنین می‌توانید دکمه های متنی را بیابید که مجموعه ای از پست های Reddit درباره موضوع یا نقشه هایی را با پین مکان های مورد بحث، برای مثال، باز می‌کنند. اگر سادگی ChatGPT را دوست دارید، YouChat شاید کمی شلوغ به نظر برسد، اما برای مرور سریع اطلاعات بسیار عالی است.

شما می‌توانید اولویتی را که موتور باید به منابع مختلف بدهد، با رای دادن بالا یا پایین به آنها تنظیم کنید. این ویژگی Apps نامیده می‌شود. شما می‌توانید فهرست بزرگی حاوی نام هایی مانند Reddit یا TechCrunch را مرور کنید و می‌توانید اولویت ها را بر اساس علایق خود تنظیم کنید.

YouChat مانند ChatGPT دارای سابقه چت است و همچنین می‌توانید جستجوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر دوست دارید گوگل قبلاً یک چت هوش مصنوعی شبیه Bing داشته باشد، YouChat را امتحان کنید.

KoalaChat

برای جستجو در وب و تولید محتوا

مدل: OpenAI GPT-3.5 Turbo

KoalaChat یک برنامه چت هوش مصنوعی ساده است که توسط GPT-3.5 Turbo طراحی شده است. به نظر می‌رسد آخرین مدل یک سازنده خودروهای اسپورت باشد، اما خروجی آن بسیار خوب است. وقتی از آن خواستم سفری به گرند کانیون را آماده کند، یک تور سه روزه با طرح کلی از آنچه که باید دید و چه کاری انجام داد ایجاد کرد. سپس از آن خواستم که پیوندی به یک نقشه به من بدهد – و دقیقاً همان چیزی را که خواسته بودم دریافت کردم.

علاوه بر تجربه چت، می‌توانید از KoalaWriter برای ایجاد پست های وبلاگ با GPT-3.5 یا GPT-4 استفاده کنید. در مقایسه با ابزارهای تخصصی برای نوشتن محتوا، کنترل های زیادی وجود ندارد (در ادامه در مورد آنها خواهید خواند)، اما یک گام بالاتر از تجربه ChatGPT هستند. KoalaChat کاملا رایگان نیست: محدودیت 250 پیام و یک سری محدودیت برای KoalaWriter نیز وجود دارد. برای افزایش سقف، قیمت ها از 9 دلار در ماه شروع می‌شود و همچنین GPT-4 را باز می‌کند.

Jasper Chat

مرکز تولید محتوا

مدل: OpenAI GPT-3 و GPT-4

Jasper یک مرکز تولید محتوای یکپارچه است. الگوهای هوش مصنوعی برای انواع محتوا دارد – اسکریپت های ویدیویی یوتیوب، پست های وبلاگ، نمایه لینکدین، درباره کپی صفحه را دارد.

مزیت بزرگ آن این است که می‌توانید به سرعت یک مکالمه را به یک سند (یا بیشتر) تبدیل کنید، و ایده پردازی و پیش نویس های اولیه را آسان کنید. هنگامی که درخواستی را برای ایجاد مقاله وارد می‌کنید، Jasper Chat نتیجه را برمی‌گرداند و مقالات بعدی را در مورد موضوعات مشابه پیشنهاد می‌کند.

کیفیت خروجی در مقایسه با ChatGPT کم و بیش یکسان است – بالاخره هر دو از مدل های GPT OpenAI استفاده می‌کنند – اما هنگام خواندن خروجی، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان Jasper آن را طوری تنظیم می‌کنند تا با تولید محتوا سازگاری بهتری داشته باشد. Jasper Chat همچنین به اینترنت متصل می‌شود، بنابراین می‌توانید با فهرستی از منابع واقعی، سریع تر واقعیت را بررسی کنید.

هنگامی که ده ها قطعه جدید برای پست کردن دارید، ممکن است به تصاویری برای همراهی با متن نیاز داشته باشید. Jasper همچنین یک افزونه تولید تصویر هوش مصنوعی ارائه می‌کند، بنابراین لازم نیست پلتفرم را ترک کنید. همه این ویژگی ها هزینه همراه دارند، اما اگر اهل محتوای پرحجم هستید، نباید برایتان زیاد گران به نظر برسد.

می‌توانید Jasper را به Zapier متصل کنید تا بیشتر روند کاری ایجاد محتوای خود را خودکار کنید. روش های برتر برای خودکارسازی Jasper را کشف کنید یا با یکی از این گردش های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

Chat by Copy.ai

برای نوشتن محتوا با سرعت متفکرانه

مدل: GPT OpenAI

Copy.ai یک پلتفرم تولید متن است که بر روی کپی تمرکز دارد. مانند Jasper، دارای الگوهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا و کپی سریعتر است. (اگر می‌خواهید عمیقاً در شباهت ها و تفاوت ها غوطه ور شوید، در اینجا نگاهی به Jasper vs. Copy.ai داریم.)

می‌توانید با Chat توسط Copy.ai در یک طرف صفحه چت کنید و بهترین ایده ها را به ویرایشگر متن سمت راست اضافه کنید. وقتی از نتایج راضی بودید، می‌توانید شروع به ویرایش قطعه و سازماندهی آن در پوشه پروژه مناسب کنید. این یک رویکرد متفکرانه است.

طرح رایگان آن سخاوتمندانه است در صورتی که فقط نیاز به تولید محتوا داشته باشید، بنابراین ارزشش دارد که ببینید آیا با پشته فناوری شما مطابقت دارد یا خیر.

Chatsonic

برای نوشتن مطلب

مدل: OpenAI GPT-4

Chatsonic تجربه چت هوش مصنوعی Writesonic است. برای تولید محتوا در مقیاس، مستقیماً از یک پنجره چت به وبلاگ یا رسانه های اجتماعی شما در نظر گرفته شده است. برای یافتن منابع به اینترنت متصل می‌شود و اطلاعات هر مکالمه را پیگیری می‌کند. بر خلاف رقبا، همچنین ویژگی های زیر را ارائه می‌دهد:

تبدیل صدا به متن (شما می‌توانید با صحبت کردن به صدای بلند درخواست کنید) و متن به صدا (می‌تواند خروجی خود را با صدای بلند برای شما بخواند)

گفتگوهای خود را با خانواده، دوستان یا همکاران به اشتراک بگذارید

تنظیم شخصیت هوش مصنوعی، به شما امکان صحبت با یک مربی تناسب اندام، استندآپ کمدین یا فیلسوف

تولید تصویر با استفاده از Stable Diffusion یا DALL·E OpenAI

یک کتابخانه سریع با دستورالعمل هایی برای تولید کلمات کلیدی SEO دارد، به عنوان مثال: می‌توانید بهترین درخواست های خود را در اینجا ذخیره کنید تا بعداً دوباره از آنها استفاده کنید

راهی برای تعامل با Chatsonic از X و Slack

این یک تجربه چت بسیار غنی از ویژگی ها است. می‌توانید Chatsonic را از هر برنامه ای که قبلاً در آن هستید فراخوانی کنید. روش های برتر برای خودکار کردن Chatsonic را کشف کنید یا یکی از این الگوها را امتحان کنید.

ZenoChat

برای نوشتن مطالب

مدل: Sophos 2، GPT-4 OpenAI

TextCortex یک برنامه تولید محتوا است که مجموعه ای از الگوها را دارد تا سریعاً درخواست شما را به اولین پیش نویس تبدیل کند. در این برنامه، ZenoChat را خواهید یافت، تجربه چت که توسط Sophos 2، یک مدل داخلی ارائه شده است. اگر به دنبال چیزی آشناتر هستید، GPT-4 OpenAI نیز در دسترس است.

مدل اختصاصی از آخرین باری که آن را آزمایش کردم بسیار بهبود یافته است. می‌تواند خروجی خوبی تولید کند، با تکیه بر کوتاهی و صراحت. می‌توانید شخصیت اصلی آن را در کادر بازشوی چت تنظیم کنید، جستجوی وب را فعال یا غیرفعال کنید، یک پایگاه دانش به آن اضافه کنید یا آن را به زبان دیگری تنظیم کنید.

این مجموعه خوبی از الگوهای سریع در بازار دارد. به سادگی مرور کنید و یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با کار مورد نظر مطابقت دارد. اگر هنگام نوشتن درخواست ها خیلی کوتاه صحبت می‌کنید، ZenoChat یک ویژگی منحصر به فرد دارد که درخواست شما را تا حد امکان با جزئیات بیشتر گسترش می‌دهد. به این ترتیب، هنگامی که آن را ارسال می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تمام پایه ها را پوشش داده اید تا بهترین پاسخ ممکن را دریافت کنید.

خرید اکانت هوش مصنوعی

ChatSpot

برای فروش، بازاریابی و کاوش در داده های HubSpot CRM شما

مدل: GPT OpenAI

چه کسی حدس می‌زد که HubSpot در مسابقه هوش مصنوعی نیز حضور داشته باشد؟ بله، غول CRM در حال ساخت ChatSpot است که هنوز در مرحله آلفا است و پتانسیل زیادی دارد. این برنامه می‌تواند به داده های HubSpot شما متصل شود، بنابراین می‌توانید با آن:

ایجاد، به‌روزرسانی و افزودن وظایف جدید به هر مخاطب را انجام دهید

گزارشات را بررسی کنید

شرکت ها و رهبران تحقیقاتی را تحت نظر داشته باشید

داده های تجزیه و تحلیل سایت های HubSpot خود را مشاهده کنید

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

همه اینها به جای کلیک روی برنامه HubSpot CRM، با درخواست های زبان طبیعی همراه است. اما این ویژگی ها تازه آغاز راه هستند. همچنین می‌توانید از ChatSpot برای نوشتن پست های وبلاگ و ارسال مستقیم آنها به وب سایت HubSpot خود استفاده کنید.

برای افزایش بیشتر بهره وری، جهت سرعت بخشیدن به ایجاد سند با Google Drive متصل می‌شود: می‌توانید هر درخواستی را مستقیماً به Google Doc، جدولی از شرکت ها به Google Sheet یا تصویری را که تولید شده به Google Slides ارسال کنید، همه فقط به سادگی نوشتن درخواست ها. قبلاً در بارگذاری صفحه نمایش یک جوک بود، اما اکنون آنقدر سریع است که نگو و نپرس!

Personal AI

برای پیام رسانی و آموزش شبیه سازی هوش مصنوعی شما

مدل: مدل های GPT اختصاصی GGT-P OpenAI، Claude 2

دریافت GPT-3 برای برقراری ارتباطات شخصی تا حدودی دشوار است. Personal AI به رفع آن کمک می‌کند. مبتنی بر یک مدل اختصاصی هوش مصنوعی به نام GGT-P است و با استفاده از داده های شما آموزش می‌بیند: پیام ها، اسناد، پیوندهای مورد علاقه و هر چیز دیگری که آن را ارسال می‌کنید. Personal AI می‌آموزد که چه چیزی شما را به شما تبدیل می‌کند و با سبک ارتباطی شما سازگار می‌شود.

برای شروع به ارائه خروجی شخصی به مقدار زیادی داده نیاز ندارد. برای انعطاف پذیری بیشتر هر پاسخ، از GPT-3 OpenAI برای وصل کردن شکاف ها استفاده می‌کند و ترکیبی بین پاسخ عمومی و شخصی ایجاد می‌کند. با نگاهی به درصد امتیاز شخصی می‌توانید میزان هر کدام را ببینید.

Personal AI برای ارسال پیام به دیگران، نوشتن ایمیل یا ایجاد محتوا با صدا و دانش شخصی خودتان عالی است. در مکالمات شما پاسخ هایی را پیشنهاد می‌کند که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر شبیه شما می‌شوند. هنگامی که مطمئن شدید که نشان دهنده شخصیت شما و آنچه می‌دانید است، می‌توانید آن را به صورت مکالمه به مکالمه روی Autopilot تنظیم کنید تا اجازه دهید کنترل شما را به دست بگیرد.

همچنین می‌توانید هوش مصنوعی شخصی را به Zapier متصل کنید، بنابراین می‌توانید به طور خودکار برای ربات چت خود خاطره هایی ایجاد کنید که بقیه روزتان را پر کند. روش های برتر برای خودکارسازی Personal AI را کشف کنید یا با یکی از این گردش های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

OpenAI Playground

برای سرهم بندی و آزمایش دستورات شما

مدل: OpenAI GPT-3 و GPT-4

می‌خواهید به زیر پوسته نگاه کنید؟ با OpenAi Playground، می‌توانید مدل های GPT را با وارد کردن چیزی بیش از یک درخواست آزمایش کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تنظیمات پشت صحنه زیادی را کنترل کنید:

دما تصادفی بودن خروجی را کنترل می‌کند

حداکثر طول، طول خروجی را کنترل می‌کند

دنباله های توقف به مدل می‌گویند چه زمانی تولید متن را متوقف کند

و این فقط برای نام بردن چند مورد است.

این یک ابزار عالی برای آزمایش قابلیت های GPT است. می‌توانید از آن برای بهتر شدن در اعلان ها، درک نحوه عملکرد مدل های زبان هوش مصنوعی، یا آزمایش دوام ایده کسب‌وکار اپلیکیشن هوش مصنوعی که توسط OpenAI ارائه شده، استفاده کنید. چت کمی کمتر است (ChatGPT برای آن وجود دارد)، اما هنوز هم فضایی با دسترسی آسان دارد.

اگر از آن برای کارهایی ازجمله سرهم کردن استفاده می‌کنید، می‌توانید OpenAI را به Zapier متصل کنید تا کارهایی مانند ایجاد پاسخ های خودکار در Gmail یا Slack انجام دهید. روش های برتر برای خودکارسازی OpenAI را کشف کنید یا با یکی از این گردش های کاری از پیش ساخته شده شروع کنید.

DeepAI AI Chat

برای سرهم بندی و امتحان کردن یک مدل منحصر به فرد

مدل: اختصاصی، بر اساس معماری GPT-2 OpenAI

رابط کاربری AI Chat به اندازه ChatGPT صیقلی نیست، اما خروجی در بیشتر مواقع مشابه است. شامل طیف وسیعی از تنظیمات از پیش تعیین شده هوش مصنوعی است که نحوه عملکرد هوش مصنوعی را تغییر می‌دهد، گویی شما سازنده آن هستید. برای استفاده از این تنظیمات از پیش تعیین شده، به پایین صفحه بروید و روی هر یک از آنها کلیک کنید تا شروع شود:

AI Debate به شما امکان می‌دهد موضوعی را وارد کنید و بحثی را درباره آن شروع کنید. هوش مصنوعی با تز خود باز شده و شما می‌توانید با انتقاد از آن نکات پاسخ دهید. همانطور که مکالمه شما رو به جلو پیش می‌رود، هوش مصنوعی به تطبیق و دفاع از ایده های خود ادامه می‌دهد.

اگر به صورت فردی یا با دوستان و خانواده در انتخاب مشکل دارید، اختلاف نظر با هوش مصنوعی عالی است. تمام احتمالات تصمیمی که می‌گیرید را وارد کنید و هوش مصنوعی به جای شما تصمیم می‌گیرد.

مربی هوش مصنوعی 1) به شما اطمینان می‌دهد که تنها نیستید، 2) مجموعه ای از استراتژی ها را برای کمک به شما در تکمیل یک کار دشوار ارائه می‌کند، و 3) با اشتیاق به شما یادآوری می‌کند که “شما کمک آن را دارید.”

ترمینال هوش مصنوعی به عنوان آزمایش کننده کد عمل می‌کند تا بتوانید بررسی کنید که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر.

و چند مورد دیگر برای صحبت در مورد فلسفه، بحث در مورد روابط، یا موضوعات دیگر وجود دارد.

یک طرح پولی با قیمت 4.99 دلار وجود دارد که حالت Genius را برای چت باز می‌کند و مجموعه ای از اعتبارات تولید تصویر را به شما ارائه می‌دهد. AI Chat یک زمین بازی به طور شگفت انگیز محکم است، حتما آن را امتحان کنید.

Character.AI

برای سرگرمی

مدل: C1.2

تا به حال فکر کرده اید که چرا ایلان ماسک توییتر را خرید؟ خب واضح است که نمی‌توانید تلفن را بردارید و مستقیم از او بپرسید، اما می‌توانید به Character.AI ضربه بزنید و بهترین کار بعدی را انجام دهید: از یک مدل هوش مصنوعی بخواهید که مانند ایلان ماسک صحبت کند و با هم درباره آینده پلتفرم رسانه های اجتماعی فکر کنید.

شخصیت های زیادی برای صحبت کردن وجود دارد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد آنها، روی نمایه آنها کلیک کنید و اگر مایل به شروع گفتگو هستید، می‌توانید این کار را با چند کلیک انجام دهید.

همچنین می‌توانید شخصیت های شخصی خود را با مجموعه ای از کنترل ها ایجاد کنید. سپس می‌توانید با چت کردن و رتبه بندی پاسخ هایی که به شما می‌دهد آموزش آنها را ادامه دهید. اگر به دنبال یک ربات چت هوش مصنوعی برای سرگرمی هستید، این می‌تواند انتخاب شما باشد.

Snapchat My AI

هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

مدل: مدل های GPT OpenAI

Snapchat با معرفی پیام های ناپدید شده در صحنه رسانه های اجتماعی نامی برای خود دست و پا کرد. اکنون My AI را ارائه می‌دهد، یک ربات چت هوش مصنوعی که می‌تواند تقریباً به هر چیزی پاسخ دهد.

از مدل های OpenAI پشتیبانی می‌کند، بنابراین خروجی آن تفاوت زیادی با تجربه اصلی ChatGPT ندارد. برای دسترسی به آن، برنامه را باز کنید و روی نماد چت ضربه بزنید، جایی که مکالمه هوش مصنوعی را پیدا خواهید کرد. برای تغییر تنظیمات و مدیریت داده های خود می‌توانید روی تصویر نمایه آن ضربه بزنید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، استفاده از بهره وری محدود است، اما My AI می‌تواند به سوالات سریع در مورد کارهایی که در شهر انجام می‌شود پاسخ دهد، توصیه هایی برای هدیه ارائه دهد و حتی در مورد عکس هایی که برای آن ارسال می‌کنید نظر دهد: “وای، این چشم ها واقعا منحصر به فرد هستند!”

خرید اکانت هوش مصنوعی

Khanmigo

برای آموزش

مدل: اختصاصی

آکادمی Khan به دلیل ارائه منابع آموزشی با کیفیت بالا به صورت رایگان شهرت دارد. همانطور که هوش مصنوعی راه های جدیدی را در یادگیری باز می‌کند، Khan Labs در حال کار بر روی Khanmigo است، معلمی که از هوش مصنوعی بهره می‌برد تا به شما در تسلط بر موضوعات پیچیده کمک کند.

شما باید کمک مالی کنید تا در لیست انتظار قرار بگیرید، و سپس تدریس خصوصی در مورد موضوعاتی از تاریخ گرفته تا ریاضیات را ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را در مورد مسائل اصلی باز کنید. چیزی که در مورد آن دوست دارم این است که چگونه پاسخ یک تمرین را به شما نمی‌گوید – در عوض، مجموعه ای از سوالات را از شما می‌پرسد و نکاتی را ارائه می‌دهد تا شما را وادار کند که خود به آن فکر کنید. هرگز، هرگز جواب نمی‌دهد، حتی اگر التماس کنید!

همانطور که در برنامه درسی آکادمی خان پیشرفت می‌کنید، می‌توانید موضوعات را مرور کنید، موارد بعدی را ببینید، و برای تازه نگه داشتن دانش در آزمون های تعاملی شرکت کنید. این تعامل، نفس تازه ای در تجربه دوره آنلاین آشناست، که باعث می‌شود مطالب در دسترس تر و سرگرم کننده تر باشد.

Chatty Butler

گزینه ای برای استفاده در موبایل

مدل: مدل های GPT OpenAI

ChatGPT برای ورود به صحنه موبایل کمی دیر بود، بنابراین چند برنامه بسته بندی GPT ابتدا آن را ایجاد کردند. اما این بدان معنا نیست که آنها به تنهایی جالب نیستند. Chatty Butler اولین نمونه ماست.

با پشتیبانی از مدل های OpenAI، طیف وسیعی از دستیارها را برای کمک به شما در انجام وظایف ارائه می‌دهد. معلم خصوصی می‌تواند در انجام کارهای کلاسی به شما کمک کند، مذاکره کننده حقوق و دستمزد شما را از طریق تضمین افزایش حقوق بعدی خود راهنمایی می‌کند، و یار سلامت روان به شما کمک می کند تعادل خود را پیدا کنید.

می‌توانید موارد دلخواه خود را برای دسترسی آسان علامت گذاری کنید و از تاریخچه به هر مکالمه بازگردید. اگر نمی‌توانید دستیار مناسب برای کار را پیدا کنید، می‌توانید روی نماد مثبت در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا کار خود را پیشنهاد دهید.

شما می‌توانید دستورات خود را به Chatty Butler دیکته کنید، و همچنین می‌تواند با صدای بلند با شما صحبت کند. تنظیمات کمی برای تغییر سرعت تولید، سبک نوشتن و سطح هوش وجود دارد. این آخرین تنظیمات، مدل هوش مصنوعی را از GPT-3.5 به GPT-4 ارتقا می‌دهد.

ChatOn (iOS، Android)

گزینه ای دیگر برای استفاده در موبایل

مدل: مدل های GPT OpenAI

ChatOn مجموعه ای از قالب های کار برای هوش مصنوعی شما دارد. ChatOn به جای اینکه مانند Chatty Butler دستیار محور باشد، یک سری سوالات از شما می‌پرسد تا به شخصی سازی درخواست شما قبل از ارسال آن به مدل های OpenAI کمک کند.

ده ها احتمال وجود دارد. وقتی روی دکمه Tasks for AI در پایین ضربه می‌زنید، می‌توانید همه الگوها را ببینید. می‌توانید پروفایل های X، زیرنویس اینستاگرام یا اسکریپت های یوتیوب ایجاد کنید. یک مقاله بنویسید، یک طرح کلی بچینید، یا کلمات کلیدی را از متن استخراج کنید.

ChatOn یک ویژگی اضافی جالب دارد: صفحه کلید هوش مصنوعی. به جای استفاده از صفحه کلیدهای پیش فرض موبایل اپل یا Google، می‌توانید صفحه کلید جدیدی را نصب کنید تا در یک فیلد ورودی در تلفن شما، هر چیزی را تولید کند. این بدان معناست که برای مثال می‌توانید هنگام ارسال پیام واتس‌اپ بدون نیاز به باز کردن برنامه ChatOn، پاسخ ایجاد کنید. دیگر نیازی به کپی-پیست کردن نیست: می‌توانید متن مورد نیاز خود را دقیقاً در جایی که به آن نیاز دارید تولید کنید.

GitHub Copilot

برای تکمیل خودکار کدنویسی

مدل: OpenAI Codex

از لحاظ فنی، GitHub Copilot تجربه ای شبیه به چت را که هنگام استفاده از ChatGPT به آن عادت کرده‌اید، ندارد. اما از آنجایی که با محیط توسعه یکپارچه شما (IDE) ادغام شده و به عنوان یک تکمیل خودکار عمل می‌کند، به نظر می‌رسد که در هنگام کدنویسی با یک مدل هوش مصنوعی گفتگو می‌کنید.

هنگامی که شروع به تایپ یک نظر یا نوشتن یک تابع می‌کنید، Copilot کدی را پیشنهاد می‌کند که به بهترین نحو کاری را که می‌خواهید، انجام می‌دهد. می‌توانید روی همه پیشنهادها ضربه بزنید، اگر مورد مناسبی پیدا کردید، برای جایگذاری آن را فشار دهید.

از آنجایی که هنگام استفاده از کد تولید شده ممکن است خطرات امنیتی وجود داشته باشد، Copilot شامل فیلتر آسیب پذیری امنیتی است تا مطمئن شود بیش از آنچه که حل می‌کند، مشکل ایجاد نمی‌کند. شما همچنان باید کد را ممیزی کنید، به خصوص که برخی از پیشنهادات به اندازه ای که باید کارآمد نیستند. اگر می‌خواهید به تأثیر بهره‌وری و شادی استفاده از Copilot پی ببرید، حتماً نگاهی به این مطالعه بیندازید.

Amazon CodeWhisperer

برای تکمیل خودکار کدنویسی

مدل: اختصاصی

آمازون نیز در بازی هوش مصنوعی با CodeWhisperer حضور دارد، یک راه حل یادگیری ماشینی برای کمک به بهره وری توسعه دهندگان. بسیار شبیه به GitHub Copilot است با چند تفاوت کلیدی:

آمازون در حال اجرای یک مدل هوش مصنوعی اختصاصی است که بر روی کد منبع باز و داده های استفاده از خدمات وب آمازون (AWS) آموزش دیده است. سپس داده های پروژه شما را آموزش می‌دهد تا در مورد شیوه های کدنویسی شما بیاموزد تا پیشنهادات شخصی‌تر را ایجاد کند.

با در نظر گرفتن AWS ساخته شده است، به شما کمک می‌کند تا در بهترین شیوه کد برای سرویس های آمازون مانند EC2، Lambda و S3 بمانید.

به اندازه Copilot از زبان ها پشتیبانی نمی‌کند و به C#، Java، JavaScript، Python و TypeScript محدود می‌شود. در مورد IDE ها، از تمام IDE های مبتنی بر آمازون به همراه JetBrains و Visual Studio Code پشتیبانی می‌کند.

Tabnine

برای تکمیل خودکار کدنویسی

مدل: اختصاصی

Tabnine به نظر یک راه حل سازمانی تر و تیم محور است. مدل های هوش مصنوعی آن با کدهای کاملاً منبع باز آموزش داده می‌شوند و کد کپی‌لفت را در خارج نگه می‌دارند. برای زمینه: کد کپی‌لفت را می‌توان آزادانه استفاده کرد و به اشتراک گذاشت تا زمانی که کد حاصل نیز کپی‌لفت باشد. به عنوان یک کاربر، مطمئن هستم که نمی‌خواهید در اینجا در معرض نقض احتمالی قرار بگیرید، بنابراین خوب است بدانید که مدل های Tabnine هرگز کدی تولید نمی‌کنند که بتواند در این نوع مجوز قرار بگیرد.

مدل های هوش مصنوعی را می‌توان با پایگاه کد تطبیق داد و شیوه های کدگذاری عمومی را با مواردی که سازمان شما ترجیح می‌دهد ترکیب کرد. ویژگی های امنیتی زیادی برای ایمن نگه داشتن داده های شما وجود دارد، با گزینه های استقرار که از SaaS امن تا داخلی را شامل می‌شود. برای تکمیل آن، Tabnine Chat بتا می‌تواند به تمام سؤالات فنی شما، بر اساس داده های خودتان و بهترین شیوه های کدنویسی، پاسخ دهد.

این ویژگی ها، به ویژه برای سازمان های بزرگتر، مفید هستند. ارائه همه اینها مطمئناً گران است. توجه داشته باشید که امکانات نسخه رایگان به شدت محدود است.

Codeium

برای تکمیل خودکار کدنویسی

مدل: اختصاصی

گزینه دیگری با بررسی های آنلاین عالی و طرح رایگان سخاوتمندانه، Codeium کمی بیشتر از تکمیل کد برای شما انجام می‌دهد. این یک ربات چت دارد که می‌توانید از آن برای انجام پروژه ها، توضیح کد و دریافت پیشنهادات بهبود استفاده کنید. یک رابط چند زبانه برنامه نویسی که بیش از 70 زبان را پشتیبانی می‌کند و با بیش از 40 IDE ادغام می‌شود، دارد. Codeium یک برنامه قوی دیگر است که اگر کدنویس هستید باید در نظر بگیرید.

در مورد سازندگان چت بات سنتی چطور؟

ربات های چت هوش مصنوعی سرگرم کننده و در بسیاری از موارد مفید هستند، اما سازندگان چت‌بات سنتی هنوز جایگاه خود را دارند وقتی که بخواهید به جای استفاده از آن، یک ربات چت ایجاد کنید.

اگر به دنبال ساخت یک ربات چت قوی هستید که از اتوماسیون پیچیده و گردش کار پشتیبانی کند، با سیستم هایی که استفاده می‌کنید یکپارچه شده و در کانال های متعدد کار کند، اینها بهترین سازندگان ربات چت هستند که باید در نظر بگیرید. برخی از گزینه ها حتی شامل قابلیت های هوش مصنوعی می‌شوند، یا با افزودن ChatGPT به یک ربات موجود یا با آموزش ربات خود بر روی داده های خاص.

کدام جایگزین ChatGPT را باید استفاده کنید؟

همانطور که ChatGPT خود به شما می.گوید، “پاسخ به این سوال واقعاً به این بستگی دارد که می‌خواهید از چت بات برای چه کاری استفاده کنید. ربات های هوش مصنوعی زیادی در دسترس هستند و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.” توضیح آن شفاف است، نیازهای خود را مشخص کنید.

بزرگترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که بیشتر این ربات های چت هوش مصنوعی از همان مدل زبان ChatGPT استفاده می‌کنند، حتی آنهایی که به هر حال خیلی شبیه به نظر نمی‌رسند. بیشتر تفاوت ها در نحوه تعامل برنامه ها، ویژگی های اضافی و نحوه اتصال آنها به ابزارهای دیگری است که استفاده می‌کنید. تقریباً همه این ربات های چت هوش مصنوعی رایگان هستند، بنابراین یک روز وقت بگذارید و همه آنها را امتحان کنید. این یک تجربه مفید خواهد بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT