کسب درآمد به عنوان سازنده موسیقی

7 راه برای کسب درآمد به عنوان سازنده موسیقی 2024

زمان مطالعه 12 دقیقه

اگر موسیقی تولید می‌کنید و می‌خواهید آن را به صورت تمام وقت انجام دهید، این مقاله به شما کمک می‌کند راهی برای کسب درآمد از این کار پیدا کنید. کسب درآمد به عنوان سازنده موسیقی را یاد بگیرید.

در این مقاله، هفت راه برتر برای کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده موسیقی را بررسی خواهیم کرد. استراتژی هایی را خواهید یافت که تقریباً هر تولیدکننده موسیقی موفقی از آن استفاده می‌کند.

نقد درآمد ارزی

7. مجوز صدور موسیقی را بدهید

مجوز دادن به موسیقی به این معنی است که کار خود را ثبت می‌کنید و زمانی که توسط اشخاص ثالث استفاده می‌شود، چه در رادیو، چه در یک ویدیوی YouTube، تبلیغات تجاری یا نمایش تلویزیونی استفاده شود، پول دریافت می‌کنید.

راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با صدور مجوز موسیقی خود درآمد کسب کنید – در اینجا دو مورد از آنها وجود دارد:

یک: آهنگ های خود را در یک موسسه حقوق اجرا (PRO) به انتخاب خود ثبت کنید، سپس آنها را در دسترس عموم قرار دهید.

آنگاه آهنگ های شما عمومی هستند، اشخاص ثالث می‌توانند آنها را در رادیو، تلویزیون، و غیره پخش کنند. حرفه‌ای ها زمان پخش موسیقی شما را ردیابی می‌کنند، سپس به شما کمک می‌کنند برای استفاده از اثرتان پول دریافت کنید. این اساساً به معنای کپی رایت کار شماست، سپس به سازمان های درون شبکه PRO سپرد تا بر استفاده از آن نظارت داشته باشند و مطمئن شوند که پول خود را دریافت می‌کنید.

دو: مجوز کار خود را از طریق بازارها و کتابخانه های موسیقی به دیگران بدهید.

کتابخانه ها و بازارهای موسیقی اماکنی هستند که هنرمندان دیگر – بازاریابان، فیلم سازان، هنرمندان اجراکننده و غیره – در آنجا دنبال موسیقی می‌گردند و خرید می‌کنند.

هنگامی که موسیقی شما فهرست شد، هر بار که شخصی مجوز برای استفاده از لوپ ها، بیت یا آهنگ های شما را خریداری کند، درآمد کسب می‌کنید.

انواع مختلفی از کتابخانه های موسیقی وجود دارد که از نظر نوع ژانر (مانند پاپ، الکترونیک و غیره) و/یا نوع موسیقی (مثلاً تک آهنگ های تجاری یا موسیقی بازی های ویدیویی) که در آن تخصص دارند، متفاوت هستند. برای صرفه جویی در زمان، مطمئن باشید تا روی بازارهایی تمرکز می‌کنید که در آن مردم به دنبال نوع موسیقی شما می‌گردند.

برخی از بازارهایی که در حال حاضر در بین تولیدکنندگان موسیقی محبوب هستند عبارتند از:

خدماتی مانند اینها همچنین بر استفاده از موسیقی شما به صورت آنلاین نظارت می‌کنند، و اگر اثر شما توسط شخصی استفاده می‌شود که مجوز را خریداری نکرده است، شما حق دارید برای نقض حق نسخه برداری شکایت کنید.

6. اجرای کنسرت های زنده

بسیاری از تولیدکنندگان موسیقی الکترونیک و همچنین تولیدکنندگان موسیقی هیپ هاپ، بیشترین درآمد خود را با پخش برنامه های زنده به دست می‌آورند. علاوه بر کسب درآمد، کنسرت های زنده همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند، برند شخصی خود را بسازند و در شهرتی برای خود بهم بزنند.

بنابراین، اگر می‌دانید چگونه دی‌جی شوید و اگر موسیقی‌تان برای مردم جذاب است، اجرای زنده را در نظر بگیرید. با نزدیک شدن به کافه ها و رستوران ها شروع کنید، سپس سعی کنید به مناطق بیرونی کار خود با گسترش دهید.

ولی –

قبل از اینکه به آنجا بروید، آماده باشید. ایجاد تجربه و حسن شهرت زمان می‌برد و ممکن است در ابتدا از شما خواسته شود که نمایش هایی را با هزینه های اندک پخش کنید.

هنگامی که شروع به رزرو اجرا های خود کردید، از اجراهای خود فیلم بگیرید و آنها را در رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و غیره آپلود کنید.

این یک راه عالی برای نشان دادن به مردم است که اجراهای زنده شما چگونه به نظر می‌رسد و آنها را تشویق می‌کند که بیایند و نمایش بعدی شما را ببینند.

بسیاری از صاحبان بار و مدیران ممکن است از شما بخواهند که ضبط اجراهای قبلی خود را به اشتراک بگذارید. این کار به آنها کمک می‌کند تا بفهمند شما چگونه اجرا می‌کنید و با مخاطبان درگیر می‌شوید، سپس بفهمند که آیا برای مکان یا رویداد آنها مناسب هستید یا خیر.

5. از کانال یوتیوب خود کسب درآمد کنید

صرف زمان و تلاش برای کانال YouTube به معنای واقعی کلمه نتیجه می‌دهد. اگر کانال یوتیوب خود را با پایه فالوور مناسب دارید، قاعدتا می‌توانید از آن درآمد کسب کنید.

با روشن کردن تبلیغات شروع کنید. سپس، به طور منظم محتوای جدید را آپلود کنید.

در سال 2018، تبلیغ کنندگان آمریکایی 3.96 میلیارد دلار برای تبلیغات YouTube خرج کردند. پلتفرم پخش ویدئو به سرعت در کنار فیسبوک، اینستاگرام و گوگل به یکی از محبوب ترین پلتفرم های تبلیغاتی تبدیل می‌شود.

به عنوان مالک کانال YouTube با حداقل 1000 مشترک، می‌توانید با روشن کردن تبلیغات، بخشی از این درآمد تبلیغاتی را به دست آورید. از آن به بعد، بینندگان شما تبلیغات شخص ثالث را در ویدیوهای شما خواهند دید و درصدی از هزینه تبلیغات را به دست خواهید آورد. هنگامی که 100 دلار به دست آوردید، مبلغی را در حساب بانکی خود دریافت خواهید کرد.

در واقع، با این محاسبه گر درآمد YouTube، می‌توانید میزان درآمد کانال خود را بررسی کنید.

با این حال، خبر بد این است که برای کسب درآمد 1000 تا 2000 دلاری از محتوای YouTube تقریباً به یک میلیون بازدید نیاز دارید. برای به دست آوردن آن میلیون ها بازدید، دو گزینه دارید – یا یک ویدیو آپلود کنید و امیدوار باشید که ویروسی شود، یا می‌توانید به طور مرتب ویدیوهای جدید را آپلود کنید و آنها را مجبور کنید این بازدیدها را با هم جمع کنند.

از شناسه محتوای YouTube برای ردیابی موسیقی خود استفاده کنید.

Content ID یک سیستم انگشت نگاری دیجیتالی است که زمان استفاده از موسیقی دارای حق نسخه برداری شما را در ویدیوهایی که دارای تبلیغات هستند، ردیابی می‌کند. اگر سیستم مطابقت پیدا کند، به نویسنده اطلاع می‌دهد که می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا از آن ویدیو کسب درآمد کند یا آن را مسدود کند.

اگر تصمیم دارید از ویدیویی که از موسیقی دارای حق نسخه برداری شما استفاده می‌کند، درآمد کسب کنید، بخشی از درآمد تبلیغاتی که ویدیو ایجاد می‌کند، به دست خواهید آورد. بسته به اینکه چه کسی از موسیقی شما در ویدیوهای خود استفاده کند، می‌توانید از یک تا هزاران دلار در ماه درآمد کسب کنید.

واقعیت این است که، YouTube بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی به سازندگان محتوا پرداخت کرده است. این پول را از دست ندهید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که موسیقی خود را در YouTube ثبت کنید.

راه های دیگر برای کسب درآمد از کانال YouTube شما

راه های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از محتوای خود درآمد کسب کنید. برای مثال:

مشارکت های پرداختی

حمایت های وابسته

فروش محصولات دیجیتال (آهنگ، بیت و غیره) از طریق YouTube و بیشتر

4. تولید موسیقی را به مردم آموزش دهید

محصولات آموزشی در سال 2023 بسیار زیاد بودند. دو دلیل دارد:

تقاضای زیادی در بازار وجود دارد.

می‌توانید آنها را به صورت دیجیتالی بفروشید.

به علاوه، محصولات آموزشی یکی از آسان ترین محصولات برای فروش هستند.

شما مهارت مورد نیاز را دارید. دیگران علاقمند به یادگیری آنها هستند. کاری که باید بکنید واضح است یا بیشتر توضیح بدم؟

امروزه آموزش یک صنعت تریلیون دلاری است. به شدت در حال رشد است – کارشناسان تخمین می‌زنند که تا سال 2030 این بازار به حداقل 10 تریلیون دلار خواهد رسید و یادگیری الکترونیکی نقش مهمی در آن خواهد داشت.

علاوه بر این، افراد مشتاق یادگیری مهارت های جدید هستند – چیزی که به آن علاقمند هستند اما در مدرسه آموزش داده نشده است. تولید موسیقی یکی از این مهارت هاست. بنابراین، اگر کاری را که برای مدتی انجام داده‌اید خوب می‌شناسید و درس های ارزشمندی در مورد نحوه هدایت صنعت موسیقی دارید، آنها را با کسانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند به اشتراک بگذارید.

راه های زیادی برای آموزش تولید موسیقی وجود دارد. سمینار برگزار کنید، جلساتی را سازماندهی کنید، کتاب های الکترونیکی بنویسید، دوره ها و آموزش های آنلاین ایجاد کنید. دانش خود را در پلتفرم های یادگیری آنلاین مانند Skillshare یا Udemy یا مستقیماً از طریق Selfy بفروشید.

در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد:

حتی اگر تجربه و دانش شما منحصر به فرد است، رقابت زیادی وجود دارد. بنابراین، به مهارت های دیگر خود خارج از تولید موسیقی فکر کنید که می‌تواند ارزش بیشتری به دوره های شما بیافزاید.

آیا در شبکه سازی دستی بر قضا دارید؟ پس به مردم یاد بدهید که چگونه در صنعت موسیقی ارتباطات ارزشمندی برقرار کنند. یکی دو چیز در مورد روابط عمومی می‌دانید؟ به تهیه کنندگان موسیقی آموزش دهید که چگونه توجه رسانه ها را جلب کنند. مهارت های دیگری دارید؟ به نحوه ارتباط آنها با تولید موسیقی فکر کنید و دوره منحصر به فرد خود را خواهید داشت.

3. خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه دهید

راه دیگر برای کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده موسیقی مستقل، فروش خدمات و مهارت ها وجود دارد، مانند:

میکس

مستر

ضبط

ویرایش

آهنگسازی

و غیره.

تعداد زیادی از نوازندگان، سازندگان آگهی و هنرمندان دیگری وجود دارند که در مواردی مانند تولید موسیقی و پس از تولید، ویرایش صدا، ضبط و غیره به کمک نیاز دارند. سوال این است که اولین پروژه های خود را دقیقاً کجا پیدا می کنید؟ در اینجا چند گزینه وجود دارد:

یک: در یک بازار آنلاین خدمات فریلنسری، مانند Fiverr، Upwork، یا SoundBetter ثبت نام کنید. بازاری که به طور خاص برای میکس و مسترینگ، تهیه کنندگان و اجراکنندگان موسیقی ایجاد شده است.

دو: به مردم اطلاع دهید که چنین خدماتی را از طریق رسانه های اجتماعی خود ارائه می‌دهید و همچنین به دوستان خود بگویید. شما هرگز نمی‌دانید – شاید آنها با کسی ملاقات کنند که به دنبال مهارت دقیقی است که شما ارائه می‌دهید و بتواند به سوی شما او را راهنمایی کند. هیچ چیز (هیچ چیز!) بهتر از یک توصیه شخصی کار نمی‌کند.

سه: بخشی را به وبسایت خود اضافه کنید که مشخص کند چه خدماتی ارائه می‌دهید، همراه با یک فرم تماس که به افراد امکان می‌دهد به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

هرچه خدمات بیشتری بتوانید ارائه دهید، دریافت کنسرت برای شما آسان تر خواهد بود. به این دلیل است که همیشه استخدام یک نفر که می‌تواند چندین کار را انجام دهد آسان تر از کار کردن با افراد زیادی است که هر کدام فقط یک کار را انجام می‌دهند (مگر اینکه به خاطر آن یک کار شهرت جهانی داشته باشید که بهتر از دیگران انجام می‌دهید).

2. کالای خود را بفروشید

RIAA گزارش کرده است که ارزش بازار جهانی کالاهای موسیقی در سال 2020، 3.8 میلیارد دلار بوده است. به عنوان چشم انداز، درآمد Box Office سال 2020 برای 100 تور برتر به دلیل همه گیری کووید-19 در سراسر جهان تنها 1.2 میلیارد دلار بوده است.

فروش کالای شما یک جریان درآمد اضافی علاوه بر کسب درآمد از تولید موسیقی است. یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید و تی‌شرت، هودی، کلاه، پیکسل و سایر کالاها را با برند خود به طرفداران خود بفروشید.

در اینجا نحوه فروش آنلاین کالای خود در سه مرحله ساده آورده شده است:

مرحله 1: یک مفهوم برای کالای خود ایجاد کنید

به احتمال زیاد شما از قبل می‌دانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. بنابراین، می‌توانید مستقیماً تصمیم بگیرید که چه نوع کالایی را به آنها پیشنهاد می‌دهید.

در اینجا فهرستی از محبوب ترین محصولات تجاری سفارشی آمده است:

لباس (تی‌شرت، گرمکن، کلاه، هودی، ساق، جوراب)

لوازم جانبی (کیف، برچسب، کیف گوشی)

کالاهای خانگی و دکور (هنر دیواری، لیوان)

به جرات میتوان گفت که تی‌شرت و هودی هرگز از بین نمی‌رود. طبق آمار Statista، محبوب ترین دسته خرید آنلاین لباس است.

با این اوصاف، از بین همه اقلام لباس سفارشی، تی‌شرت ها و سایر پوشیدنی ها چیزی است که طرفداران شما انتظار دارند در قفسه کالای شما ببینند. به علاوه، کالاهای پوشیدنی نه تنها درآمد حاصل از فروش را افزایش می‌دهند، بلکه به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی برای گروه شما نیز عمل می‌کنند.

مرحله 2: کالای خود را طراحی کنید

طراحی سرگرم کننده ترین بخش فرآیند است، اما یکی از مشکل ساز ترین آنها نیز هست.

در اینجا چند ایده طراحی تجاری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

لوگوی شما

نام تجاری شما

شعار شما

متن آهنگ شما

عباراتی که طرفداران شما می‌شناسند که برای شماست

هر چیز دیگری که نشان دهنده شما به عنوان یک تولید کننده موسیقی باشد

اگر قرار دادن لوگوی خود روی یک تی‌شرت خیلی ابتدایی به نظر می‌رسد، راه های زیادی برای زنده کردن ایده های طراحی شما وجود دارد، خواه پیشینه طراحی داشته باشید یا نداشته باشید.

به عنوان مثال، می‌توانید به راحتی طرح خود را با ابزارهایی مانند Canva، Desygner و PIXLR ایجاد کنید یا یک طراح مستقل را در پلتفرم هایی مانند UpWork، Fiverr، و 99designs استخدام کنید.

مرحله 3: فروش کالای خود را شروع کنید

اگر به دنبال راه حلی مقرون به صرفه برای تجارت الکترونیکی کامل هستید که در آن بتوانید در کنار سایر محصولات خود (دیجیتال یا فیزیکی) کالا ایجاد کرده و بفروشید، Selfy کاملاً مناسب است. به علاوه، با یک سرویس چاپ بر اساس تقاضا ارائه می‌شود!

با چاپ درخواستی (POD)، دیگر نگران نگهداری موجودی، سفارشات انبوه و باقیمانده های فروخته نشده نخواهید بود. تولید، تکمیل و حمل و نقل کاملاً خودکار، Selfy را به بهترین خدمات برای ایجاد و فروش کالا تبدیل کرده است.

1. با تولید بیت ها و فروش آنلاین آن ها درآمد کسب کنید

کورتیس کینگ تهیه کننده می‌گوید: «فروش بیت به صورت آنلاین احتمالاً بدیهی ترین راه [برای کسب درآمد به عنوان تولیدکننده موسیقی] است، زیرا این بزرگترین دارایی شماست».

و حق با اوست. بیت، لوپ، سمپل و سایر موسیقی هایی که ایجاد می‌کنید، محصولات عالی برای فروش آنلاین هستند – یک بار آنها را ایجاد کرده، سپس بارها و بارها آنها را می‌فروشید.

امروزه تهیه کنندگان درامکیت های خود را می‌فروشند، لوپ و جلوه های صوتی خود را می‌فروشند. هر صدایی که ایجاد می‌کنند و می‌خواهند با دنیا به اشتراک بگذارند. این فرصتی برای شما است که بتوانید درآمد کسب کنید.

به گفته افراد در این صنعت، پول خوبی در آنجا وجود دارد. محاسبه شده است که بازار فروش بیت هر سال حداقل 30 میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند. اگر مطمئن نبودید که می‌توانید با فروش بیت ها امرار معاش کنید، دیگر در آن شک نکنید.

بنابراین، چگونه از بیت ها درآمد کسب می‌کنید؟

مرحله 1: یک بیت ایجاد کنید، سپس آن را قیمت گذاری کنید.

اولین قدم این است که بیت هایی برای فروش داشته باشید. به احتمال زیاد، شما در حال حاضر یک پوشه پر از بیت دارید، در این صورت آنچه را که قبلا ایجاد کرده اید مرور کنید و بهترین قطعات خود را انتخاب کنید.

نکته: می‌توانید بیت های خود را جداگانه بفروشید یا آنها را با صداهای دیگری که ایجاد کرده‌اید، مانند سمپل، لوپ، درام‌کیت و غیره قرار دهید.

هنگامی که محصولی را برای فروش ارائه کردید، قیمت خود را مشخص کنید. به طور کلی، قیمت ها از 19 دلار و بالاتر بسته به عواملی مانند کیفیت، منحصر به فرد بودن، برند شخصی تولیدکننده و غیره متغیر است. کمی تحقیق کنید و ببینید سایر تولیدکنندگانی که در سطح یکسانی با شما هستند، چه قیمت هایی ارائه می‌دهند.

مرحله 2: فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

ساده ترین (و یکی از ارزان ترین) راه این است که بیت های خود را در Selfy بفروشید. صدها تولیدکننده معروف آثار خود را با Selfy می‌فروشند زیرا تنظیم و سفارشی سازی آن آسان است، علاوه بر این به شما امکان می‌دهد سبد خرید را در هر وبسایتی جاسازی کنید.

جایگزین هایی مانند بازارهای تولید دیجیتال Beatstars و Airbit نیز وجود دارد. با این حال، نسخه های رایگان آنها ممکن است از شما بخواهد که سود خود را به اشتراک بگذارید (تا 30٪) یا تعداد کل بیت هایی را که می‌توانید آپلود کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، گزینه های بازاریابی و برندسازی شخصی در این پلتفرم ها محدود است، اما این چیزی است که درآمد شما به شدت به آن بستگی دارد.

مرحله 3: محصولات دیجیتال خود را بازاریابی کنید.

هنگامی که فروشگاه آنلاین شما راه اندازی شد، می‌توانید شروع به تبلیغ آن کنید تا اولین فروش خود را ایجاد کنید. چطور این کار را انجام بدهید:

در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید

در انجمن های تخصصی و گروه های Reddit به اشتراک بگذارید

زیر پست های مرتبط در شبکه های اجتماعی نظر دهید

یک پست وبلاگ بنویسید که فروشگاه شما را ذکر کند

با شبکه خود تماس بگیرید و به مردم اجازه دهید بدانند که بیت های خود را برای فروش ساخته اید

اگر لیست ایمیل دارید، یک ایمیل ارسال کنید. اگر این کار را نمی‌کنید، شروع کنید – ثابت شده است که بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین کانال های بازاریابی است

روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید

حالا نوبت شماست

امیدواریم این پست به شما کمک کند تا راه های جدیدی را شناسایی کنید که چگونه می‌توانید با موسیقی خود درآمد کسب کنید. اکنون، مایلیم از شما بشنویم:

قصد دارید ابتدا کدام استراتژی را امتحان کنید؟

آیا در هر یک از استراتژی هایی که امروز در مورد آن صحبت کردیم، تجربه دارید؟

یا شاید سوالی دارید که می‌خواهید از ما بپرسید؟

حتما نظر خود را در زیر بنویسید!

پرسش های متداول

تولیدکنندگان موسیقی چقدر درآمد دارند؟

میزان درآمد تولیدکنندگان موسیقی بسته به سطح تجربه، نوع موسیقی که تولید می‌کنند و میزان موفقیت آنها بسیار متفاوت است. طبق نظرسنجی کالج موسیقی برکلی، متوسط ​​حقوق یک تهیه کننده موسیقی در ایالات متحده حدود 55000 دلار در سال است. با این حال، تولیدکنندگان برتر می‌توانند میلیون ها دلار در سال با همکاری با هنرمندان موفق و مذاکره در مورد معاملات پرسود به دست آورند.

چگونه می‌توانم بیت های خود را بفروشم؟

می‌توانید مدل های سه بعدی خود را در پلتفرم هایی مانند Beatstars، Airbit یا Sellfy بفروشید. Selfy یک انتخاب عالی با رابط کاربر پسند، راه اندازی آسان فروشگاه آنلاین، پرداخت های ایمن، ویژگی های بازاریابی و دسترسی جهانی است.

قیمت موسیقی خود را چگونه مشخص می‌کنید؟

قیمت موسیقی می‌تواند به عوامل مختلفی مانند طول آهنگ، پیچیدگی و کاربرد مورد نظر بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، هزینه های صدور مجوز برای استفاده تجاری می‌تواند با استفاده شخصی متفاوت باشد. مهم است که در مورد استانداردهای صنعت تحقیق کنید و ارزش خود را به عنوان یک موسیقیدان در نظر بگیرید. ابزارهای بازاریابی Selfy همچنین می‌توانند به شما در ایجاد پیشنهادات و تخفیف های ویژه کمک کنند.

امتیاز 3/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT