بدترین فونت ها

بدترین فونت ها که طراحی شما را خراب می کنند

زمان مطالعه 5 دقیقه

از این 10 بدترین فونت به هر قیمتی اجتناب کنید تا از طراحی حرفه ای و جذاب بصری اطمینان حاصل کنید. در این پست به معرفی بدترین فونت ها که طراحی شما را خراب می کنند می پردازیم.

بدترین فونت ها

انتخاب فونت مناسب برای هر پروژه طراحی بسیار مهم است. می تواند ظاهر و احساس کلی طرح شما را ایجاد کند یا آن را خراب کند.

متأسفانه، برخی از فونت ها وجود دارند که به طور گسترده انتخاب های وحشتناکی هستند. این فونت‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را که در غیر این صورت به خوبی طراحی شده‌اند، خراب کنند، و خواندن آن را دشوار و از نظر بصری جذاب‌تر نمی‌کنند. و اگر شما یک طراح گرافیک هستید، استفاده از این فونت ها می تواند به شهرت شما آسیب جدی وارد کند.

فونت Comic Sans

اولین فونت در لیست ما Comic Sans است، بدترین فونت در Google Docs که توسط بسیاری از طراحان و تایپوگراف ها قضاوت می شود.

با وجود محبوبیت آن در دهه 90، Comic Sans به دلیل استفاده بیش از حد و سبک ساده خود مترادف با طراحی آماتور شده است. اغلب به عنوان نابالغ و غیرحرفه ای در نظر گرفته می شود، که آن را به یک انتخاب ضعیف برای اکثر پروژه های طراحی تبدیل می کند.

این فونت در اصل برای جعبه‌های گفتگوی کمیک به سبک کتاب‌های مصور در نرم‌افزار مایکروسافت ایجاد شد، که با طراحی حرفه‌ای که می‌خواهید با آن مرتبط شوید فاصله زیادی دارد.

جفت کردن این فونت با محتوای شرکتی یا جدی می تواند منجر به قطع ارتباط بین پیام و ارائه آن شود و احساسی از عدم صداقت یا حتی تمسخر ایجاد کند.

فونت پاپیروس 

پاپیروس، فونتی که پس از استفاده در لوگوی فیلم آواتار، شهرت زیادی به دست آورد. اگرچه ممکن است برای دنیای تخیلی پاندورا به خوبی کار کند، اما به خوبی به طراحی دنیای واقعی ترجمه نمی شود.

پاپیروس اغلب ارزان و بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد و آن را برای هر پروژه حرفه ای انتخاب ضعیفی می کند. سبک دست‌نویس آن نیز می‌تواند صیقل‌نشده و اصلاح نشده باشد، و استفاده از آن را در یک محیط حرفه‌ای دشوار می‌کند.

پاپیروس علیرغم ایراداتی که دارد، همچنان در پروژه های مختلف طراحی استفاده می شود، اما همیشه با مفاهیم منفی. اگر می خواهید طراحی شما جدی گرفته شود و با کار بی کیفیت همراه نباشد از این فونت خودداری کنید.

فونت کرلز : بدترین فونت ها

Curlz فونتی است که از خط شکسته دست‌نویس تقلید می‌کند، اما حلقه‌ها و حلقه‌های اغراق‌آمیز می‌توانند به‌عنوان نوجوان و غیرپیچیده دیده شوند.

اگرچه ممکن است برای پروژه‌های طراحی خاص با هدف کودکان یا مهمانی‌ها مناسب باشد، اما در انتقال حرفه‌ای بودن و اعتبار کوتاهی می‌کند. بهتر است از استفاده از این فونت در زمینه های جدی مانند ارائه های تجاری یا اسناد قانونی خودداری کنید.

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از حلقه ها و حلقه ها می تواند خواندن را دشوار کند، به خصوص در اندازه های کوچکتر فونت. این می تواند منجر به عدم وضوح و درک پیام در حال انتقال شود.

فونت Ecofont

سوراخ‌ها و نقاط درون حروف Ecofont ممکن است یک انتخاب طراحی سازگار با محیط‌زیست به نظر برسند، اما در واقعیت، می‌تواند حواس‌تان را پرت کند و خواندن آن دشوار باشد.

شکاف های درون حروف نیز می تواند باعث شود که فونت غیرحرفه ای و آماتور به نظر برسد. بهتر است از استفاده از Ecofont برای هر پروژه جدی یا رسمی خودداری کنید.

علاوه بر این، مزایای زیست محیطی فرضی این فونت زیر سوال رفته است و آن را برای اهداف طراحی و پایداری انتخابی غیرقابل اعتماد می کند.

فونت Souvenir : بدترین فونت ها

سوغاتی در دهه 1970 محبوب بود اما از آن زمان به دلیل ظاهر قدیمی و شیک آن مورد توجه قرار نگرفت. خطوط ضخیم و پررنگ آن می تواند بسیار زیاد باشد و خواندن آن را در تکه های بزرگ متن دشوار کند.

اگرچه ممکن است برای برخی نوستالژی را برانگیزد، اما فاقد پیچیدگی و جذابیت مدرن مورد نیاز در دنیای طراحی امروزی است.

با این حال، در صورت استفاده کم و در زمینه مناسب، مانند یک پروژه طراحی با مضمون قدیمی، سوغات همچنان می تواند یک انتخاب سرگرم کننده باشد. فقط مطمئن شوید که به جای تکیه بر جذابیت قدیمی آن، عمدا و هدفمند از آن استفاده کنید.

فونت Neuland-Inline

Neuland در سال 1923 توسط تایپوگراف با نفوذ رودلف کخ ساخته شد که همچنین Kabel، Marathon و Neufraktur را ساخت. زمانی که برای اولین بار منتشر شد، کاملاً با سایر حروف الفبای آلمانی (هم سیاه نامه و هم مدرنیست های نوظهور) متفاوت بود، که باعث شد به دلیل درهم و سفت بودن بسیار مورد انتقاد قرار گیرد.

از آن در هیچ گرافیک رسانه‌های اجتماعی یا مطالب بازاریابی استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید به شما نگاهی بیندازید.

فونت آریال 

Arial یک فونت sans-serif پرکاربرد است که روی بسیاری از سیستم عامل ها و برنامه های نرم افزاری از پیش نصب شده است. اگرچه ممکن است یک انتخاب مطمئن و مطمئن به نظر برسد، استفاده بیش از حد از آن باعث شده است که آن را پیش پا افتاده و غیر اصیل تبدیل کند.

علاوه بر این، آریال به دلیل شباهت بیش از حد به فونت محبوب Helvetica مورد انتقاد قرار گرفته است که منجر به اتهام سرقت ادبی می شود.

به جای تکیه بر Arial پیش فرض، گزینه های دیگر sans-serif را که ظاهر منحصر به فرد و مدرن تری ارائه می دهند را بررسی کنید. فونت‌هایی مانند Proxima Nova، Montserrat یا Open Sans را برای تغییری تازه در طرح‌های خود آزمایش کنید.

فونت تراژان : بدترین فونت ها

تایپ فیس تراژان در پوسترهای فیلم های متعددی به نمایش درآمده است، تا حدی که خسته شده است. مانند بسیاری از فونت‌هایی که فوراً مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند، Trajan نیز این خطر را دارد که بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد و تأثیر خود را از دست بدهد.

اگرچه ممکن است برای یک طراحی دراماتیک و حماسی انتخابی مناسب به نظر برسد، استفاده مکرر از آن می‌تواند طرح‌های شما را با بقیه ترکیب کند.

فونت Bleeding Cowboys

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را بترسانید و آنها را متلاشی کنید، Bleeding Cowboys فونت مناسب شماست. این فونت سبک گوتیک در طراحی های ترسناک و با مضمون هالووین بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است، تا جایی که تبدیل به یک کلیشه شده است.

فونت Bradley Hand

این فونت یک فونت معمولی است که برای تکرار دست خط خالق آن، ریچارد بردلی طراحی شده است. ممکن است برای یادداشت های شخصی یا دعوت نامه های غیر رسمی مناسب باشد، اما استفاده از آن در طراحی های حرفه ای می تواند غیرحرفه ای و آماتور باشد. فاقد خوانایی و تطبیق پذیری مورد نیاز برای طراحی های رسمی تر است.

چه چیزی یک فونت را بد می کند؟

عوامل متعددی می‌توانند به «بد» در نظر گرفتن یک فونت کمک کنند. این موارد شامل استفاده بیش از حد، عدم منحصر به فرد بودن، خوانایی ضعیف و زیبایی شناسی عمومی است. فونت هایی که بیش از حد استفاده می شوند تأثیر خود را از دست می دهند و عادی می شوند. منحصر به فرد بودن برای متمایز شدن از جمع و اجتناب از اتهام سرقت ادبی مهم است. خوانایی برای انتقال مؤثر پیام یا اطلاعات بسیار مهم است. زیبایی شناسی تمام جنبه های یک فونت مانند فاصله، وزن و سبک را در بر می گیرد. فونتی که طراحی یا اجرا ضعیفی دارد می تواند طراحی را غیرحرفه ای و شلخته جلوه دهد.

بهترین فونت ها برای استفاده در طراحی گرافیک کدامند؟

در حالی که پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا تا حد زیادی به طراحی خاص و مخاطبان مورد نظر آن بستگی دارد، برخی از فونت‌ها وجود دارند که به دلیل تطبیق پذیری و جذابیت زیبایی‌شناختی به طور مداوم مورد علاقه طراحان قرار می‌گیرند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • Helvetica
  • Uni Sans
  • Futura
  • Garamond
  • Helvetica
  • Verdana
  • Lato
  • Open Sans
  • Montserrat
  • Proxima Nova

نتیجه

با انتخاب های متعدد موجود، استفاده از یک فونت صرفاً به این دلیل که محبوب است یا به راحتی قابل دسترسی است، می تواند وسوسه انگیز باشد.

با این حال، مهم است که قبل از انتخاب فونت، هدف و مخاطب هدف یک طرح را در نظر بگیرید. استفاده از فونت های کلیشه ای یا بد طراحی می تواند اثربخشی کلی و حرفه ای بودن یک طراحی را کاهش دهد.

با درک اینکه چه چیزی یک فونت را بد می کند و دانستن برخی از جایگزین های رایج، مطمئناً می توانید طرح های خود را به شیوه ای مثبت برجسته کنید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT