مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی در ChatGPT

زمان مطالعه 6 دقیقه

به راحتی می توان فکر کرد که درخواست هوش مصنوعی به سادگی تایپ متن و زدن کلید Enter هست، اما واقعیت بسیار متفاوت می باشد. در این پست به بررسی مهمترین نکات Prompt نویسی در ChatGPT می پردازیم.

خرید اکانت هوش مصنوعی

مهمترین نکات Prompt نویسی در ChatGPT

اما همیشه آسان نیست. چقدر باید خاص باشید؟ چه اطلاعاتی باید بگنجانید؟ و چگونه داده های خود را در قالب مفید درخواست می کنید؟

دنیای کاملاً جدیدی از مهندسی سریع در حال ظهور است که همه به ساختن و تکمیل هنر تلقین هوش مصنوعی اختصاص دارد. اما می‌توانید با این نکات و ترفند ها، از بخش‌ های پیچیده بگذرید و بازی تحریک هوش مصنوعی خود را بهبود ببخشید.

 1. تا حد ممکن دقیق باشید

یکی از اشتباهات اعلان ChatGPT مشخص نبودن اطلاعاتی است که شما می‌دهید، و این مشکل هنگام استفاده از Microsoft Copilot و سایر ابزارهای هوش مصنوعی نیز هست. اگر می‌خواهید هوش مصنوعی نتایج دقیق‌تری ارائه دهد، باید به آن بگویید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید ابزار هوش مصنوعی شما یک برنامه تمرینی جدید در باشگاه ایجاد کند. اگر به سادگی بگویید: “لطفاً یک برنامه ورزشی برای پنج روز در هفته ایجاد کنید”، نتایج کلی را دریافت خواهید کرد. در عوض، یک دستور بهتر این است:

«لطفاً یک برنامه تناسب اندام و رژیم غذایی که شامل پنج تمرین در هفته است ایجاد کنید. من می خواهم وزنه برداری را با تمرینات تناوبی با شدت بالا ترکیب کنم و 10 سال است که به طور منظم ورزش می کنم. من 28 ساله، 6 فوت و 90 کیلوگرم هستم. من هیچ حساسیتی ندارم، اما به برنج حساس هستم.

 

همانطور که در زیر می بینید، ما بیشتر از یک برنامه تمرینی سفارشی با انواع تمرینات مورد نظر خود دریافت کرده ایم.

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

هرچه زمینه بیشتری ابزار هوش مصنوعی خود را ارائه دهید، پاسخ بهتری دریافت خواهید کرد.

2. پس از دریافت پاسخ اولیه، اطلاعات بیشتری بخواهید

همانطور که بیشتر از ابزار هایی مانند ChatGPT استفاده می نمایید، به سرعت متوجه خواهید شد که اولین پاسخی که دریافت می کنید نباید همیشه آنطور که هست گرفته شود. همانطور که از شخصی سؤالات بیشتری می ‌پرسید تا اطلاعات بیشتری از آنها بدست آورید، هنگام درخواست با هوش مصنوعی نیز باید همین کار را انجام دهید.

این بار، از ابزار هوش مصنوعی خود خواسته ایم که یک برنامه سفر سه روزه در سانفرانسیسکو برای سفر یک زوج به ما بدهد. با استفاده از اولین نکته ذکر شده در این راهنما و دقیق تر بودن، به یک طرح کلی خوب رسیدیم.

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

با این حال، می‌ خواستیم اطلاعات بیشتری دریافت کنیم که در آن گنجانده نشده است. بنابراین، ما توصیه های هتل را با بودجه سفارشی درخواست کردیم:

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

به عنوان یک قاعده کلی، هر تعداد سوال بپرسید که برای به دست آوردن تمام اطلاعاتی که به دنبال آن هستید، لازم است. همچنین ممکن است بخواهید تعیین کنید که آیا درخواست ‌های AI ممتاز ارزش پول را دارند یا خیر.

3. توضیح دهید وقتی در گذشته از شما خواسته شده است چه چیزی موثر نبوده است

همانطور که بیشتر از اعلان های هوش مصنوعی استفاده می کنید، ایده بهتری در مورد اینکه چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیزی برای شما کار نمی کند به دست خواهید آورد. همچنین خواهید آموخت که کدام دستورها مفید هستند و کدام یک ابزاری را که استفاده می نمایید اشتباه می گیرند. هنگامی که با هوش مصنوعی بیشتر آشنا شدید، مطمئن شوید که آنچه را که قبلاً کار نمی کرد، به وضوح بیان کرده اید.

اگر می خواهید از ابزار های هوش مصنوعی مانند DALL-E 3 برای تولید تصاویر استفاده نمایید، این نکته بسیار مهم است. ما اغلب متوجه شده‌ایم که پیش‌ نویس‌ های اولیه گاهی اوقات چیزی را که ما به دنبال آن هستیم به دست نمی‌ آورند، و همچنین ممکن است مشکلاتی مانند نقص در مواردی مانند پرچم ‌ها وجود داشته باشد.

علاوه بر ذکر مواردی که در گذشته هنگام درخواست برای شما کارساز نبوده است، ممکن است بخواهید هر چیزی را که با کاری که می ‌خواهید انجام دهید جواب نداده است، بیان کنید. به عنوان مثال، اگر در حال تنظیم یک برنامه تمرینی جدید هستید، ممکن است بخواهید در مورد غذا هایی که قبلاً متوجه شده اید که واکنش منفی نشان داده اید صحبت کنید.

4. هوش مصنوعی خود را چند وظیفه ای نکنید

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

اجتناب از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از ابزار های اعلان هوش مصنوعی همیشه آسان نیست، اما یکی از مسائل اصلی که با آن مواجه خواهید شد، تلاش برای چند کار کردن ابزار است. برنامه ‌های هوش مصنوعی اغلب در عرض چند دقیقه نتایج شما را تولید می ‌کنند، اما آنها فقط می ‌توانند یک کار را در یک زمان انجام دهند. اگر سعی کنید یکباره چیز های زیادی را بپرسید، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

گاهی اوقات، یک درخواست را شروع می کنید و متوجه می شوید که فراموش کرده اید اطلاعات بیشتری را اضافه نمایید. وقتی این اتفاق افتاد، درخواست فعلی را متوقف یا ویرایش کنید و قبل از ایجاد مجدد پاسخ، آن جزئیات را درج فرمایید.

هنگامی که نتایج یک درخواست را دریافت کردید، می توانید تا زمانی که از همه چیز راضی باشید، به سراغ بعدی بروید. انجام کارها به این روش ممکن است زمان ‌برتر به نظر برسد، اما تک‌ وظیفه اغلب بهره‌ وری را بهبود می ‌بخشد و این برای هوش مصنوعی شما نیز یکسان است.

5. در پاسخ به ابزار هوش مصنوعی خود آنچه را که نمی خواهید بگویید

یادتان هست در اولین نکته زمانی که به شما گفتیم تا حد امکان دقیق باشید؟ این همچنین به این معنی است که باید به ابزار هوش مصنوعی خود اطلاع دهید که در پاسخ های خود چه چیزی را نمی خواهید. در حالی که هوش مصنوعی مولد می تواند نتایج بسیار جالبی ایجاد کند، نمی تواند همه چیز را برای شما حدس بزند.

هنگام طراحی درخواست خود، در مورد آنچه در نتایج خود نمی خواهید بسیار دقیق باشید. برای مثال، اگر قصد سفر دارید، ممکن است بخواهید ذکر کنید که نمی‌خواهید به تورها بپیوندید یا ترجیح می ‌دهید از مکان ‌های محبوب دوری نمایید.

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

گاهی اوقات، ابزار هوش مصنوعی شما گزینه های متعددی را در پاسخ های شما به شما می دهد. سپس می توانید هر کدام که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید.

6. آپلود تصاویر یا فایل ها (در صورت وجود)

بار گذاری تصاویر یا فایل ‌ها اغلب پیام‌ های هوش مصنوعی شما را بسیار مؤثر تر می ‌کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک رزومه یک صفحه ای با هوش مصنوعی ایجاد نمایید، ارزش آن را دارد که یک PDF موجود را آپلود کرده و فیدبک دریافت کنید. می توانید از چندین افزونه برای دریافت پاسخ های بهتر استفاده کنید، به خصوص اگر از ChatGPT استفاده می نمایید. یک مثال Resume by jobbright.ai است.

اگر از هوش مصنوعی برای خلق آثار هنری استفاده می نمایید، بهتر است تصاویری را نیز بارگذاری نمایید که ابزار هوش مصنوعی می تواند از آنها به عنوان نمونه استفاده کند. در همین حال، اگر می‌ خواهید از Photo AI یا ابزار های مشابه برای تصاویر خود استفاده کنید، آپلود سلفی، عکس‌ های سر و سایر تصاویر به شما کمک می ‌کند تا به آنچه می‌خواهید برسید.

اگر می ‌خواهید وضوح بیشتری داشته باشید، برخی از ابزار های هوش مصنوعی حتی می ‌توانند به سؤالات PDF شما پاسخ دهند.

7. جایی را که می خواهید از پاسخ های سریع خود استفاده کنید، ذکر کنید

گاهی اوقات، نتایجی که AI شما ایجاد می کند برای مکانی که می خواهید از آنها استفاده کنید مفید نخواهد بود. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک پست برای اینستاگرام ایجاد نمایید، احتمالاً نمی خواهید ابزار شما متن عظیمی را ارائه دهد. از سوی دیگر، اگر می ‌خواهید پروفایل لینکدین خود را با هوش مصنوعی بهبود بخشید، ممکن است چیزی رسمی ‌تر بخواهید.

اگر از اطلاعات درخواست هوش مصنوعی خود به صورت آنلاین استفاده می کنید، باید به طور خاص اشاره کنید که در کجا از آن استفاده می نمایید. به این ترتیب، دیگر نیازی به ویرایش نتایج خود نخواهید داشت.

مهمترین نکات Prompt نویسی

مهمترین نکات Prompt نویسی

درخواست هوش مصنوعی مدتی طول می‌ کشد تا با آن مهارت پیدا کنید، و شما باید نحوه تایپ خود را بسته به ابزاری که استفاده می‌ کنید و اطلاعاتی که می‌ خواهید استخراج نمایید، تنظیم فرمایید. با این حال، خبر خوب این است که شما معمولاً فقط به ترفند های کوچکی نیاز دارید تا پیام‌ هایتان نتایج بهتری ارائه دهند. پس از خواندن این راهنما، اکنون باید در مکان بسیار بهتری باشید تا به طور مؤثرتری درخواست دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT