عکس های استوک رایگان

بهترین عکس های استوک رایگان برای سال 2023: تصاویر با کیفیت بالا برای پروژه جدید شما

زمان مطالعه 9 دقیقه

عکس های استوک رایگان شگفت انگیز برای نیازهای شما را در این سایت های معرفی شده پیدا کنید.

هزاران عکس استوک رایگان فوق‌العاده برای شما وجود دارد که می‌توانید در وب‌سایت‌ها و پروژه‌های خود از آنها استفاده کنید – اگرچه بسیاری از آنها بدون ذکر منبع هستند.

خرید با ویزا کارت

ما بهترین سایت‌های عکس استوک رایگان را انتخاب کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم عکس‌های مورد نیاز خود را پیدا کنید. همه تصاویر موجود در این سایت‌ها برای مقاصد شخصی، تحریریه یا تجاری رایگان هستند (و با بهترین ویرایشگرهای عکس رایگان ترکیب می‌شوند)، اما هنوز چند محدودیت وجود دارد که باید در نظر داشت.

محدودیت‌های اصلی برای عکس‌های افراد قابل شناسایی، محصولات دارای علامت تجاری و دارایی‌های خصوصی (نه تنها خانه‌های افراد، بلکه برخی از مکان‌های دیدنی) اعمال می‌شود. Getty Images یک راهنمای عالی برای مالکیت معنوی دارد (در تب جدید باز می شود)، که ارزش آن را دارد که قبل از شروع کار آن را بررسی کنید.

اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از این سایت‌ها از عکاسان آماتوری کمک می‌گیرند که ممکن است کاملاً از قوانین مربوط به انتشار مدل‌ها (در تب جدید باز می‌شود) برای عکس‌های افراد آگاه نباشند و ممکن است از سوژه‌های خود نخواسته باشند که معافیت را امضا کنند. اگر مطمئن نیستید، بهتر است مستقیماً با سایت تماس بگیرید.

بهترین عکس های استوک رایگان برای سال 2023

چرا می‌توانید به TechRadar اعتماد کنید بازبین‌های متخصص ما ساعت‌ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می‌پردازند تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید. درباره نحوه آزمایش ما بیشتر بدانید.

1. مجموعه رایگان سهام Adobe

عکس‌ها، تصاویر، الگوها و موارد دیگر با کیفیت بالا

دلایل خرید

+عکس. فیلم ها و تصاویر

+ کیفیت عالی در سراسر

+عکاس ها حقوق می گیرند

در اکتبر 2020، Adobe بیش از 70000 عکس، ویدیو، تصاویر و الگوهای استوک را برای استفاده شخصی، تجاری و خلاق به صورت رایگان در دسترس قرار داد. هدف آن، با توجه به یک پست وبلاگ (در تب جدید باز می شود)، این است که “ابزاری برای ایجاد تصاویر قابل دسترس برای همه ایجاد کند”.

عکس ها به طور مداوم با کیفیت بالا هستند و هنرمندان برای مشارکت خود پول دریافت می کنند. مجموعه‌ای عالی از فیلترها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای یافتن عکس استوک مناسب استفاده کنید، و حتی می‌توانید یک تصویر موجود را برای یافتن تصاویر مشابه آپلود کنید.

اکثر عکس‌ها تحت شرایط مجوز استاندارد Adobe هستند (در تب جدید باز می‌شود)، که بسیار مجاز هستند و فقط از توزیع خود فایل‌ها جلوگیری می‌کنند، محصولاتی را ایجاد می‌کنند که ارزش آن با خود عکس مرتبط است (مانند عکس استوک چاپ شده روی یک عکس پوستر) و انتقال مجوز به بیش از یک کارفرما یا مشتری.

با این حال، همیشه ارزش دارد قبل از دانلود یک عکس بررسی شود، زیرا ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد.

2.عکس های استوک رایگان: Unsplash

تصاویر خیره کننده از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای

دلایل خرید

+کیفیت مداوم

+ ابزار جستجوی مفید

+ برنامه موبایل در دسترس است

دلایلی برای اجتناب

-برخی با وضوح پایین هستند

Unsplash مجموعه‌ای از عکس‌های زیبا است که توسط عکاسان ماهر اهدا شده است و برای خلق آثاری باورنکردنی استفاده شده است (در تب جدید باز می‌شود). تصاویر کمتری از آنچه در Pixabay پیدا می کنید وجود دارد (پایین را ببینید)، اما کیفیت ثابت تر است.

ابزار جستجوی Unsplash سریع‌ترین راه برای یافتن عکس است، اما اگر کمی وقت دارید، مجموعه‌ها را بررسی کنید – گروه‌هایی از عکس‌ها که توسط کاربران دیگر در مضامینی مانند نور و سایه، زندگی خیابانی، و در طبیعت مرتب شده‌اند. می توانید پس از ثبت نام برای یک اکانت کاربری، مجموعه های خود را ایجاد کنید. آنها برای الهام گرفتن یا جمع آوری منابع برای یک پروژه ایده آل هستند.

Unsplash حتی یک برنامه iOS دارد (در تب جدید باز می شود)، که به شما کمک می کند تصاویر استوک را پیدا کنید تا از آنها برای کارهای خلاقانه در iPad یا iPhone استفاده کنید.

مانند تمام سایت‌های عکاسی استوک اینجا، لازم نیست به عکاس اعتبار داده شود، اما Unsplash خاطرنشان می‌کند که خوب است اعتبار ساده‌ای را با لینکی به پروفایل آن‌ها برای حسن نیت اضافه کنید. تصویر ارائه شده در اینجا توسط کارل فلور است (در تب جدید باز می شود).

3. Vecteezy

تصاویر خیره کننده از انواع عکاسان

دلایل خرید

+تصویرهای رایگان و پولی را به راحتی تشخیص دهید

+ نتایج جستجوی زیبا

+ شرایط پرطرفدار مفید نیز

Vecteezy (در تب جدید باز می شود) ورودی جدیدی به این راهنما است، عمدتاً به دلیل مدرن بودن آن در ویژگی ها و نتایج جستجو، در کنار تعداد زیادی تصاویر با کیفیت بالا برای کمک به پروژه های شما.

عکس‌های بی‌شماری در اینجا موجود است، با یک نوار مفید در زیر منوی جستجو برای دریافت عکس مناسب مورد نیازتان.

اما چیزی که واقعاً می درخشد، نوع نتایجی است که می توانید فیلتر کنید، که ما تاکنون ندیده ایم. می‌توانید بر اساس رنگ یا کد رنگی هگزا جستجو کنید، که می‌تواند نتایج عکس را به همراه داشته باشد که دقیقاً با رنگ‌های مورد جستجو مطابقت دارد.

وقتی روی پروژه‌هایی کار می‌کنید که با طرح رنگی مشابه کار می‌کنند، این می‌تواند بسیار زیاد باشد، و می‌خواهید عکس رایگانی داشته باشید که بتواند با آن مطابقت داشته باشد. به همین دلیل است که Vecteezy در لیست ما قرار دارد.

همچنین تصاویر برداری عالی در اندازه های با وضوح بالا وجود دارد که در آزمایش روی نمایشگر K4 ما عالی به نظر می رسید. همچنین یک برچسب “رایگان” اضافه شده است تا مطمئن شوید که کدام تصاویر را می توانید بلافاصله دانلود کنید.

در حالی که ویدیوهای استوکی نیز وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، این عکس‌های اینجا هستند که Vecteezy را هم از نظر کیفیت و هم از نظر نتایجی که به شما می‌دهد بدرخشد.

4. Pixabay

بزرگترین مجموعه عکس ها و تصاویر استوک رایگان آنلاین

دلایل خرید

+ مجموعه عظیمی از تصاویر

+ تصاویر و عکس ها را ارائه می دهد

دلایلی برای اجتناب

-کیفیت متغیر است

Pixabay مملو از بیش از یک میلیون تصویر با مالکیت عمومی است – نه تنها عکس‌ها، بلکه همچنین تصاویر، گرافیک‌های برداری و حتی تعداد انگشت شماری ویدیو. انتخاب عکاسی منظره آن به ویژه قوی است، و اگر چیز خاصی در ذهن ندارید، انتخاب ویرایشگر (در تب جدید باز می شود) ارزش دیدن دارد.

هنگامی که یک عکس استوک رایگان مناسب پیدا کردید، رزولوشن مناسب را انتخاب کنید (پروژه های چاپی به وضوح بسیار بالاتری نسبت به پروژه های آنلاین نیاز دارند) و برای دانلود فایل یک کپچا تکمیل کنید. می توانید با ثبت نام برای یک اکانت کاربری رایگان، کپچا را حذف کنید.

اکثریت قریب به اتفاق تصاویر در Pixabay برای کار ایمن هستند، اما برای جلوگیری از ظاهر شدن هر چیزی صریح در نتایج جستجو، مطمئن شوید که قبل از مرور، کادر Enable SafeSearch (در تب جدید باز می شود) را علامت بزنید.

کیفیت عکاسی به طور مداوم به اندازه Unsplash بالا نیست، اما اگر نتوانستید عکس استوک رایگان مورد نیاز خود را در آنجا پیدا کنید، ممکن است Pixabay بتواند به شما کمک کند.

5.عکس های استوک رایگان: Gratisography

عکس های بامزه و سورئال که نفسی تازه می دهد

دلایل خرید

+عکس‌های با کیفیت بالا

+تصاویر جالب و غیرمعمول

دلایلی برای اجتناب

-انتخاب نسبتا کوچک

اگر به دنبال چیزی کمی عجیب و غریب هستید، Gratisography – مجموعه ای از تصاویر توسط عکاس و طراح گرافیک با استعداد رایان مک گوایر – عالی است. عکس‌های رایان اغلب لبه‌ای سورئال دارند و اگر از کلیشه‌های کسل‌کننده عکس‌های استوک خسته شده‌اید، عالی هستند. در اینجا هیچ زنی وجود ندارد که به تنهایی با سالاد بخندد (در تب جدید باز می شود).

Gratisography به اندازه برخی دیگر از سایت‌های عکس استوک رایگان محتوا ارائه نمی‌کند، اما چشم خلاق رایان آن را جبران می‌کند و او هر هفته تصاویر جدیدی اضافه می‌کند. می توانید برای هشدارهای به روز رسانی در خبرنامه او مشترک شوید یا اکانت توییتر او را زیر نظر داشته باشید (در تب جدید باز می شود).

وقتی از کار او استفاده می کنید، اعتبار دادن به مک گوایر ضروری نیست، اما اگر این کار را انجام دهید، او از آن قدردانی می کند.

6. Pexels

عکس های سهام دامین عمومی رایگان از سراسر جهان

دلایل خرید

+ عکس ها بر اساس موضوع مرتب شده اند

+ ماکت های رابط کاربری را برای طراحان ارائه می دهد

دلایلی برای اجتناب

-برخی عکس ها استفاده محدودی دارند

هر کسی می‌تواند عکس‌ها را در Pexels آپلود کند، و متصدیان سایت بهترین عکس‌ها را برای پر کردن مجموعه قابل جستجو از تصاویر دامین عمومی انتخاب می‌کنند. می‌توانید چیزی خاص را جستجو کنید یا بر اساس مضامینی از جمله سرگرمی‌ها، احساسات و مکان‌ها مرور کنید.

Pexels با مجموعه ای عالی از تصاویر دستگاه که برای نمایش مدل های رابط ایده آل هستند، انتخاب خوبی برای طراحان وب یا برنامه است. تعدادی از تصاویر به جذابیت عکس‌های استوک نزدیک هستند (مثلاً ایده‌هایی که برای نشان دادن املای آنها با کاشی‌های دستمالی دشوار است)، اما اکثریت قریب به اتفاق خلاق و بدیع هستند.

Pexels دارای دسته‌ای است که به عکاسی فضایی اختصاص دارد، که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، اما به خاطر داشته باشید که برخی از مواد متعلق به ناسا هستند – یکی از سازمان‌هایی که تصاویرش فقط باید در زمینه‌های خاص استفاده شود.

7. Pikwizard

اگر به عکس هایی با ظاهر طبیعی از افراد نیاز دارید، یک منبع عالی است

دلایل خرید

+هیچ ژست های ناهنجار و ژولیده ای نیست

+ ویرایشگر عکس آنلاین موجود است

دلایلی برای اجتناب

-عکس ها تحت مجوزهای مختلف

PikWizard هزاران عکس استوک رایگان در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می دهد. کیفیت چشمگیر است و – به طور غیرمعمول برای یک سایت عکاسی رایگان – عکس های زیادی وجود دارد که افراد را در حالت طبیعی نشان می دهد. اینجا هیچ چیز جالبی نیست

انتخاب عکاسی شهری نیز چشمگیر است. اگر به منظره شهری خیره کننده نیاز دارید، PikWizard مکانی عالی برای دیدن است.

اگر می خواهید بدون ترک مرورگر خود خلاق باشید، PikWizard لینک هایی را به یک ویرایشگر عکس آنلاین ارائه می دهد. بیشتر ابزارها و قالب‌ها در اینجا طرح‌های ممتاز هستند، اما هیچ کدام بیش از چند دلار قیمت ندارند.

عکس‌ها در PikWizard تحت دو مجوز ارائه می‌شوند: رایگان و CC0. مجوز CC0 به این معنی است که عکاس از حق چاپ خود چشم پوشی کرده است، اما مجوز رایگان به این معنی است که او حق چاپ را حفظ می کند، اما اجازه داده است که کار خود بدون پرداخت هزینه استفاده شود. مجوز کامل (در تب جدید باز می شود) با جزئیات بیشتری توضیح می دهد. لازم نیست به عکاس اعتبار داده شود، اما در صورت امکان از آن قدردانی می شود.

8.عکس های استوک رایگان: Negative Space

تصاویر استوک رایگان از عکاسان جدید

دلایل خرید

+ کاری از عکاسان جدید

+ اغلب به روز می شود

دلایلی برای اجتناب

-برخی موضوعات محافظت شده با حق چاپ

از هر کسی که دوربین داشته باشد دعوت می‌شود عکس‌های استوک رایگان را در Negative Space، که هدف آن فراهم کردن بستری برای عکاسان آماتور برای به اشتراک گذاشتن کار خود با جهان و حمایت از خلاقان دیگر است، به اشتراک بگذارد.

همانند Gratisography، می‌توانید در خبرنامه Negative Space مشترک شوید تا در صورت اضافه شدن تصاویر جدید، به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید، و از آنجایی که محتوا به‌طور مکرر به‌روزرسانی می‌شود، اگر مدتی است که روی پروژه‌ای کار می‌کنید، ارزش آن را دارد که دوباره به دنبال عکس‌های جدید بگردید.

Negative Space در بریتانیا مستقر است، بنابراین بسیاری از عکس‌ها صحنه‌های بریتانیایی را نشان می‌دهند. در زمان نگارش، این مجموعه چندین عکس از معماری در لندن دارد، بنابراین ارزش دارد قبل از استفاده از این راهنمای مالکیت معنوی و افق لندن (در تب جدید باز می‌شود) را بررسی کنید.

چه چیزی باعث می شود عکاسی استوک عالی باشد؟

برای کارهای چاپی، وضوح تصویر کلیدی است. چاپ عکس استاندارد به وضوح حداقل 640×480 پیکسل نیاز دارد، اما چاپگر و طراح شما ممکن است چیزی بالاتر را بخواهد. عکس‌ها باید تا حد امکان واضح باشند و هنگام بزرگ ‌نمایی، هیچ اثر یا نویز قابل مشاهده نباشد. از عکس‌هایی که حتی کمی خارج از فوکوس هستند، خودداری کنید.

خلاقیت نیز بسیار مهم است. عکاسی استوک از شهرت ضعیفی برخوردار است زیرا بسیاری از آن (حتی در سایت‌های برتر) برای انتقال مفاهیم پیچیده به کلیشه‌ها و استعاره‌های ناخوشایند متکی هستند،اما عکاسان با تجربه تمایل دارند به جزئیات و صحنه های جالب توجهی داشته باشند که ممکن است پیامی را به روشی ظریف یا تخیلی تر منتقل کنند.

در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام عکس برای زمینه مناسب تر است، اما برخی از سایت ها (مانند Unsplash) به کاربران اجازه می دهند تصاویر خود را تگ گذاری کنند، که می تواند یافتن چیزی را که با پیامی که می خواهید بیان کنید آسان تر کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT